Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Mark de Asfalttijger schreef:
Al wat meer ervaring?
Als je bijvoorbeeld 50km/h in de derde versnelling rijdt, en je geeft volgas... reageert de auto dan direct? In de mogelijkheid om een filmpje te maken en te delen?
Blijf twijfelen tussen de Talis en Mondeo..
Inmiddels 800km op de teller, begin aan de motor en versnellingsbak te wennen. Prettige motor, zeker op hoge snelheid in de 6e versneling. (voor mijn gevoel is hij vanaf 150 km/h in de 6e versnelling echt in z'n sas)
Echt sprintjes heb ik nog niet gedaan om de motor de eerste kilometers wat te ontlasten.
De Talisman laat mij wel veel ontspannender rijden, vorige auto was een Golf 7 Variant TDI en die nodigt meer uit tot "stampen".
4-Control ervaar ik trouwens als geweldig!!
hvdb schreef:
Inmiddels 800km op de teller, begin aan de motor en versnellingsbak te wennen. Prettige motor, zeker op hoge snelheid in de 6e versneling. (voor mijn gevoel is hij vanaf 150 km/h in de 6e versnelling echt in z'n sas)
Echt sprintjes heb ik nog niet gedaan om de motor de eerste kilometers wat te ontlasten.
De Talisman laat mij wel veel ontspannender rijden, vorige auto was een Golf 7 Variant TDI en die nodigt meer uit tot "stampen".
4-Control ervaar ik trouwens als geweldig!!
Ik heb het ook niet over stampen of sprintjes trekken maar puur over de reactiesnelheid, dus niet de snelheid zelf
Ik wil gewoon dat de auto semi-direct reageert als ik het gaspedaal indruk en niet 1,5/2 seconden 'bedenktijd' nodig heeft.
Ik heb in mijn auto-leven al bijna een miljoen kilometer gedieseld en de trage reactie tijdens de proefrit viel mij direct op.
Bij de 200pk benzine ervaar ik wel een korte bedenktijd. Bak moet even nadenken wat te doen. Geen 2 sec waar jij het over hebt hoor. Mijn 150pk diesel in mijn vorige volvo was super alert
Knippie schreef:Bij de 200pk benzine ervaar ik wel een korte bedenktijd. Bak moet even nadenken wat te doen. Geen 2 sec waar jij het over hebt hoor. Mijn 150pk diesel in mijn vorige volvo was super alert
Daar heb ik geen last mee sinds de update van het motormanagement en het vervangen van de versnellingsbak.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”
Het is niet overdreven en storend. Ik trap het pedaal diep in en ipv direct vooruit te schieten, heeft de bak halve tel nodig ofzo.. ook na update motorshizzle
Knippie schreef:Het is niet overdreven en storend. Ik trap het pedaal diep in en ipv direct vooruit te schieten, heeft de bak halve tel nodig ofzo.. ook na update motorshizzle
Is dat niet het bekende turbogat dat je voelt?? Bij de 200 TCe heb je maar vol koppel bij 2500 rpm, terwijl bij de 150 pk versie het max koppel al aanwezig is bij 1750 rpm. Daar begrijp ik ook niet waarom tussen beide versies er zo een wezenlijk verschil is?? Dit klopt tenzij er een drukfout in de brochures en handleidingen zou staan...
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”
Knippie schreef:Bij de 200pk benzine ervaar ik wel een korte bedenktijd. Bak moet even nadenken wat te doen. Geen 2 sec waar jij het over hebt hoor. Mijn 150pk diesel in mijn vorige volvo was super alert
Daar heb ik geen last mee sinds de update van het motormanagement en het vervangen van de versnellingsbak.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hou er rekening mee dat deze vraag specifiek in relatie staat met de handbak, volgens mij heeft Domi1963 een automaat...?
Inmiddels bijna 2000 km met de auto gereden.
Gasresponse is niet z'n sterkste punt, erg belangrijk in welk toeren gebied je zit.
Ik vind het niet storend maar dat is persoonlijk. Het is seconden werk (of minder zelfs) dus kan het niet meetbaar maken voor iemand die een keuze wil maken...
@ Mark de Asfalttijger: Succes met je keus, Talisman of Mondeo, ben benieuwd wat het wordt!
Heb je je dealer al geraadpleegd? Er valt misschien iets te herprogrammeren aan de gasrespons. Bij de TCe 200 waren er ook een ganse reeks welke hun vermogen niet haalden en dienden geherprogrammeerd te worden. Waarom niet met de dCi 130??? Heb je al gevraagd of hetzelfde zich voordoet met een 130 dCi met automaat??
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”
Ik heb dezelfde motor (handgeschakeld) in mijn Talisman sedan Intense en ik ben hier uitermate tevreden over. Het klopt dat eerste paar duizend kilometer het wel lijkt alsof hij niet echt snel is. De teller staat nu op 25K kilometer en de motor reageert uiterst vlot en dat nog wel in de comfort stand. Ik vindt dat vooral in de lage toeren de trekkracht goed is en zeker niet traag. Ook op de snelweg is het snel inhalen geen probleem, zelfs in de zesde versnelling.
Tijdens een proefrit heb ik destijds gereden met een 1,5DCI maar die vindt ik echt niet voldoende voor deze grote en zware auto.
Ik heb nu ook ruim 2000km op de teller. De wagen begint sneller te reageren dan voordien. Kan ook zijn dat ik me beter heb 'aangepast': verhouding koppeling - gaspedaal. Het toerental hou ik inderdaad ook wat hoger. Dit stoort niet want de motor is uiterst stil. Ook ben ik terug van sport naar comfort gaan rijden, omdat de ophanging anders te hard is op de slechte Belgische wegen. Nee, dit is een fijne motor (kom van 150PK Octavia). Het verschil is dat het bij de Skoda meteen lijkt of je er al verschillende jaren mee rijdt. Bij de TM is het wat langer wennen...
Heb nu ruim 85.000km erop staan. Motor is heerlijk. Veel rustiger dan een 1.5dCi bij dezelfde snelheid, draait veel minder toeren.
Tussensprintjes doet hij ook goed, stoplicht sprintjes trouwens ook.
Over de motor niks dan lof. Ben blij dat ik de 1.6 heb genomen. Had tijdje terug de 1.5dCi mee toen mijn Talisman voor een beurt moest, dus ik kan het vergelijken.
Jumpman schreef:Heb nu ruim 85.000km erop staan. Motor is heerlijk. Veel rustiger dan een 1.5dCi bij dezelfde snelheid, draait veel minder toeren.
Tussensprintjes doet hij ook goed, stoplicht sprintjes trouwens ook.
Over de motor niks dan lof. Ben blij dat ik de 1.6 heb genomen. Had tijdje terug de 1.5dCi mee toen mijn Talisman voor een beurt moest, dus ik kan het vergelijken.
Dat is toch vreemd aangezien de bakverhoudingen van de 1.5 dCi en 1.6 dCi handgeschakelde nagenoeg gelijk zijn. Scheelt bij 1000 toeren in elke versnelling nog geen 1km/h, alleen in de 6e versnelling scheelt het 1.5.
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk
hvdb schreef:
@ Mark de Asfalttijger: Succes met je keus, Talisman of Mondeo, ben benieuwd wat het wordt!
Ehm, tsja..
Heb nog eens goed bij ons op de parkeerplaats rondgekeken (800 auto's, waarvan ~10 Talismans) en bij elke wagen vond ik wel een paneel of deur/kofferklep welke niet goed stond. Naast het feit dat de proefrit mij niet 100% overtuigde (los van de langzaam reagerende aandrijflijn) heb ik besloten om geen Talisman te kiezen als volgende leaseauto. Ook geen Ford aangezien ik verwacht dat er volgend jaar een facelift aan komt.
Wat het wel geworden is... Een Passat Highline Business R met wat opties. Saaier dan de Talisman, iets minder mooi dan de Talisman maar ik vond hem innovatiever (Active Info Display, Matrix LED koplampen en ACC met file-assistent bijvoorbeeld) dan de Talisman. Dat in combinatie met de gratis DSG hield ik over het totaalplaatje er een beter gevoel aan over.
hvdb schreef:
@ Mark de Asfalttijger: Succes met je keus, Talisman of Mondeo, ben benieuwd wat het wordt!
Ehm, tsja..
Heb nog eens goed bij ons op de parkeerplaats rondgekeken (800 auto's, waarvan ~10 Talismans) en bij elke wagen vond ik wel een paneel of deur/kofferklep welke niet goed stond. Naast het feit dat de proefrit mij niet 100% overtuigde (los van de langzaam reagerende aandrijflijn) heb ik besloten om geen Talisman te kiezen als volgende leaseauto. Ook geen Ford aangezien ik verwacht dat er volgend jaar een facelift aan komt.
Wat het wel geworden is... Een Passat Highline Business R met wat opties. Saaier dan de Talisman, iets minder mooi dan de Talisman maar ik vond hem innovatiever (Active Info Display, Matrix LED koplampen en ACC met file-assistent bijvoorbeeld) dan de Talisman. Dat in combinatie met de gratis DSG hield ik over het totaalplaatje er een beter gevoel aan over.
Goede keuze. Vriend van me heeft een Passat en alleen voor een beurt geweest en voor de rest geen problemen (niets bijzonders want zo hoort het). Mijn Talisman gaat woensdag voor de 8e keer (update) waarvan 1 beurt.
Inderdaad ook een goede keuze Mark, een Passat is gewoon een degelijke auto. Wel jammer dat het geen Talisman is geworden, ongeacht de ervaringen hier op het forum had het een probleemloze auto kunnen zijn Maar je moet nooit een auto kopen/leasen waar je geen goed gevoel bij hebt in ieder geval proficiat met de mooie auto
Jumpman schreef:Heb nu ruim 85.000km erop staan. Motor is heerlijk. Veel rustiger dan een 1.5dCi bij dezelfde snelheid, draait veel minder toeren.
Tussensprintjes doet hij ook goed, stoplicht sprintjes trouwens ook.
Over de motor niks dan lof. Ben blij dat ik de 1.6 heb genomen. Had tijdje terug de 1.5dCi mee toen mijn Talisman voor een beurt moest, dus ik kan het vergelijken.
Dat is toch vreemd aangezien de bakverhoudingen van de 1.5 dCi en 1.6 dCi handgeschakelde nagenoeg gelijk zijn. Scheelt bij 1000 toeren in elke versnelling nog geen 1km/h, alleen in de 6e versnelling scheelt het 1.5.
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Was vergeten te melden dat het om een 1.5dCi EDC ging.
Kan er geen gegevens van vinden, maar in mijn beleving echt veel meer toeren en meer motor geluid dan in de 1.6!
Hier inmiddels ruim 7000km op de teller en moet zeggen dat ik de 1.6 dCi 130 pk met handbak een zeer prettige combinatie vindt.
Ik heb nog niet het idee gehad dat ik vermogen te kort kom. Eigenlijk komt de combinatie pas echt lekker in z'n ritme boven de 150 km/h
Frankko schreef:1,5dci edc niet nemen want is geknepen en gaat daardoor in 15 sec. naar de 100. Überhaupt de talisman aanraden lukt me niet helaas.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Onzin.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Medewerker Renault NL?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Waarom denk je dat?
Antwoord is overigens nee, ik heb een TME 1.5 EDC Intens. Die in 12.3sec naar 100 gaat (Flitsmeister app) dus... 15 sec is onzin.
Ja, ik heb proefgereden in de 130pk handgeschakeld. Verschil met 110pk is verwaarloosbaar daarom 110 icm EDC betere optie bij een vergelijkbare prijs.
Note: persoonlijke mening.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Die van mij met dezelfde app 15 sec. Maakt niet uit welke stand.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Het is al even geleden dat dit ter sprake kwam in dit topic maar het viel mij gister op dat ik met mijn 1.6 dCi 130pk handbak ook precies 15.0 seconde nodig had voor 0-100km/h volgens de gratis Flitsmeister... ik heb nog niet opnieuw een sprintje gedaan maar ik krijg zomaar de indruk dat het wel eens aan Flitsmeiser kon liggen.
Heeft iemand al eens 0-100km/h getest met een andere app?
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik heb recent de firmware van mijn R-link2 in Espace V (2016) met bootloader 5615 geüpgraded van 7.0.24.166 naar 9.0.34.616.
De upgrade verliep soepel en ook de update van de originele iGo kaarten voor dezelfde versie zonder problemen kunnen...
Wegens uitbreiding v/h gezin zijn wij op zoek naar een wat ruimere auto en hebben ons oog laten vallen op een Renault Megane Estate uit 2012.
Deze auto is uitgerust met een 1.4 TCe motor met een GT-Line pakket en heeft bijna 150.000...
Vraagje : wie heeft er ervaring met een remontluchter-setje ( handpompje-vacuüm-trekken ) of welke set is er aan te raden en welke zeker niet ?
ik kan op 't werk ook wel eens horen of ik die van de garage mag gebruiken maar ben toch vooral benieuwd...
Wie o wie heeft er ervaring of kent gebruikers van de Megane Estate 1.6 E-Tech Plug-In 160. Helaas kan ik buiten wat rijimpressies maar enkele reviews van gebruikers vinden.
Ik heb er op het moment een op het oog maar het valt me vooral...