Batterijwissel


werikw
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 89
Lid geworden op: 29 dec 2015 23:45
Actief als: professional

Re: Batterijwissel

Bericht door werikw »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Maar wat mij ook een beetje tegenhoud is om de upgrade te doen of de Zoe in te ruilen.Is het gerucht wat ik hier ergens op het forum las
dat in 2019 er waarschijnlijk een volledig nieuwe Zoe op de markt komt met de mogelijkheid om op ccs te laden met 150 kw.Ik ga er van uit dat er dan ook weer een grotere/betere accu komt.Het is dus eigelijk maar 2 jaar en dan komt er een volledig nieuwe Zoe op de markt? Dan vind ik inruilen van de zoe of accu upgrade wel duur voor 2 jaar rijden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 17
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: Batterijwissel

Bericht door OlafH »

En waarschijnlijk ook weer met een bijna 2 x zo hoge range als de Q/R 90, waardoor de inruil van een nu nieuwe of geupgrade Zoe ook weer keldert als een baksteen. Die € 3.500 is het alleen waard als je veelrijder bent en ook onmiddelijk kunt afschrijven imho. Ieder ander kan beter doorrijden tot de nieuwe Zoe om de afschrijving wat minder pijnlijk te maken.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 37
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door zoe2goe »

OlafH schreef:En waarschijnlijk ook weer met een bijna 2 x zo hoge range als de Q/R 90, waardoor de inruil van een nu nieuwe of ge-upgrade Zoe ook weer keldert als een baksteen. Die € 3.500 is het alleen waard als je veelrijder bent en ook onmiddellijk kunt afschrijven imho. Ieder ander kan beter doorrijden tot de nieuwe Zoe om de afschrijving wat minder pijnlijk te maken.
Ding ding ding, we have a winner.

En die 3500 is niet voor transport (alleen). Die is voor de logistieke keten van de oude en de nieuwe, het ombouwen (inderdaad, dat zijn allemaal zeer overzienbare kosten), maar met name voor het vroeg openbreken van het leasecontract. Dat kun je nog het argument aangaan van "maar ik heb maar een twee jarig contract" of zo, maar de de facto situatie is natuurlijk dat de verwachting is (ook gezien de prijs) dat een gemiddelde batterij uiteindelijk ten minste een jaar of 7 verleased wordt. Ik hoef denk ik niemand uit te leggen dat als je batterijen gaat vervangen, dat enkel die retour-batterij niet verleasebaar meer is.

Ik wil niet naar of onaardig doen, maar volgens mij is het niet zo moeilijk hoor. En daarom ook niet zo moeilijk dat Renault een tikkie terughoudend is met het aanbieden van de upgrade, omdat ze ook wel snappen dat zonder een heel duidelijk, door iedereen goed begrepen helder en financieel redelijk (maar daarmee niet per se voor iedereen aantrekkelijk) verhaal Jan en alleman moord en brand schreeuwen.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Wytze
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 70
Lid geworden op: 26 jun 2016 23:23
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door Wytze »

Wat er ook echt plaats gaat vinden, afschrijvingen zijn in deze pioniersfase met forse subsidiëring in landen om ons heen een groot risico.
In Frankrijk worden 2013 60000km ZOE's aangebonden rond de 6000€. Er stond er ook een te koop voor 5000€ met 70000km, die overigens binnen een paar uur er af was.
Laat 2015 modellen en 2016 ZOE's zijn ook al onder de 10K te koop.
En ik denk dat het in januari en verder een nog groter slagveld gaat worden.
Sommige adds vermelden immers dat de auto pas in januari beschikbaar is.
Dus een inruilaanbod van 7000 als elders genoemd lijkt weinig, maar ik vind het wel reëel als je het hebt over marktwaarde. Maar het blijft zuur dat je 33 cent per km bij moet betalen, 20000€ voor 60000km, voor een nieuwe ZOE.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 17
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: Batterijwissel

Bericht door OlafH »

Zo is het Wytze. Met het verdienmodel van Renault heb ik niets te schaften, of het redelijk is of niet. Maar met de prijs per kilometer wel. En die wordt naar het zich laat aanzien alleen maar hoger. Dus doorrijden tot hij op is, of de pijn meteen nemen en accepteren dat rijden met een Zoe aanmerkelijk duurder is dan met een diesel.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 49
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Batterijwissel

Bericht door MartijnEV »

Maar ik heb al 36 maanden batterijhuur betaald. Gemiddeld ruim €3200. Plus €3500 is bijna de prijs van een nieuwe 41kWh zonder batterijhuur. Waarom zou ik dan €3500 betalen en daarbovenop ook nog eens batterijhuur van in mijn geval €109? De oude batterij is verre van waardeloos, in een stationaire toepassing kan die nog jaren mee; de inkoopwaarde voor een grid storage company schat ik in op ca.€3000...
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 37
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door zoe2goe »

Omdat de prijs van een nieuwe 41 kWh geen 3500 maar ongeveer 8000 euro is? En dat kostte je 22 kWh accu ook toen je de auto kocht.

Ik snap wel dat er mensen zijn die niets met het verdienmodel van Renault te maken willen hebben (terecht!), maar om zaken te doen heb je wel twee partijen nodig die van een transactie allebei iets beter worden.

Begrijp me goed, ik verdedig niks. Ik denk dat een upgrade simpelweg financieel lastig rond te breien is. Net als een inruil. Maar bij dat laatste speelt dan weer het thema "wat betekent een auto voor je?". We blijven in cirkeltjes rondlopen.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 17
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: Batterijwissel

Bericht door OlafH »

Ik denk dat het juist heel eenvoudig is. Namelijk door transparant te zijn. A is de inruilwaarde van je huidige accu, B zijn de kosten van vervanging (arbeid, transport etc.) en C is contante waarde van de betaalde lease. Op elk van deze 3 variabelen kan Renault zelf bepalen hoeveel marge er op zit. De kosten van de swap is dan B-(A-C). Dat is de enige eerlijke manier (ook voor Renault) om de kosten te bepalen. En alleen op die manier kun je als rijder bepalen of je hiervoor wilt gaan. Anders is het zo ondoorzichtig als de bekende woekerpolissen. Uiteraard komt er hierna de koop of huur optie bij. En dat je een hogere huur voor een duurdere accu betaald is logisch, maar dit staat los van de kosten van de swap en afvoeren van de oude accu.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 37
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door zoe2goe »

Helemaal eens. Mijn punt is dat in de discussie (A) op basis van gevoel ernstig wordt overschat. Dit komt mede omdat de feitelijke economische waarde van de batterij (A) veel sneller afneemt dan (deel van de) huurpenningen lineair over de verwachtte levensduur (C). In andere woorden, als je het met huizen zou vergelijken staat de batterij vanaf het begin meteen "onder water", en komt pas aan het einde van de lease boven.

Zoals gezegd is m.i. component (B) zeker geen nul, maar wel relatief marginaal in de hele discussie en het heeft dan ook weinig zin te klagen over dat je zo veel zou moeten betalen voor "montage en transport".
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 49
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Batterijwissel

Bericht door MartijnEV »

zoe2goe schreef:Zoals gezegd is m.i. component (B) zeker geen nul, maar wel relatief marginaal in de hele discussie en het heeft dan ook weinig zin te klagen over dat je zo veel zou moeten betalen voor "montage en transport".
Mee eens, echter Renault heeft tot nu toe aan de meesten die er om vroegen als antwoord gegeven dat juist door component (B) de 'hoge' prijs wordt bepaald.

Verder meen ik dat het weggeefgerucht ten aanzien van component (A) juist aangeeft dat er achter de schermen waarschijnlijk een significant beter resultaat is behaald dan er uit de oorspronkelijke business case rolde die destijds de batterijleasetarieven en verwachte restwaarde bepaalde. Dus component (A) is in feite de grote variabele waarmee gespeeld kan worden.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



gurpad
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 19
Berichten: 109
Lid geworden op: 10 apr 2015 17:01
Actief als: particulier
Locatie: Breda

Re: Batterijwissel

Bericht door gurpad »

Er is nog veel verwarring over de batterijwissel is mijn voorlopige conclusie.
Graag zou ik aan Renault Nederland willen voorhouden dat zij aan de Zoe rijders van het eerste uur een groep ambassadeurs kunnen hebben
die een coulante houding van Renault voor een batterijwissel voor deze pioniers zeer zullen waarderen.
Die positieve uitstraling van de huidige gebruikers is voor Renault de beste reclame die men zich kan wensen voor de Zoe.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

erijder
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 161
Lid geworden op: 14 sep 2013 12:31
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door erijder »

:thumb: Helemaal en 100% eens !
Zoe life 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 71
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Batterijwissel

Bericht door Hachy »

Mee eens maar gaat echt niet gebeuren. €3500 is best een aanzienlijk bedrag voor zo'n swap. Economisch meest handige om te doen is nog jarenlang doorrijden met je huidige 22 kWh batterij. Het blijft een simpele vraag; heb je 14% van de aanschafwaarde van je auto over voor 300 km range, of niet. En hoe lang verwacht je er dán weer mee te doen? Als in 2019 een 60-80kWh accu in dezelfde ruimte zou passen en er komt weer zo'n upgrade-ronde aan dan pieker je er niet over om 8K voor de koop uit te geven maar blijf je lekker (unlimited) huren.

Aan de andere kant, bij welke hoeveelheid is het 'genoeg' om comfortabel mee te kunnen reizen? Met 300 km praktijk actieradius kan de destination charger vanuit centraal Nederland zo'n beetje heel het land bereiken zonder onderweg bij te laden. Bijkomend voordeel voor ondernemers is dat de batterij op de RVO milieulijst staat en de BTW aftrekbaar is. Daardoor wordt het wat goedkoper (ongeveer €2300). Als je van plan bent om 5-8 jaar of mogelijk nog langer met je Zoe door te rijden dan is die keus niet zo moeilijk, dan is de upgrade business case imho zeer gunstig.
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Casss
Donateur
Donateur
Posts in topic: 16
Berichten: 278
Lid geworden op: 02 jun 2014 22:08
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door Casss »

Ik weet het zo net nog niet... :think:
Juist het idee de auto helemaal af te rijden kan voor mij ook een argument zijn om juist voor de batterijwissel te kiezen..
De Zoe (van eind 2013) heeft mij met ca 1.000 km op de teller bijna 17k gekost. Inmiddels (sinds aanschaf juli 2014) ca. 40.000 km gereden.
Stel ik rijd de auto af door er nog 175.000 km mee te rijden. Bij gem. 20.000 km per jaar is dat nog bijna 9 jaar.
3500 euro/ 175000km = 0,02 cent per km extra.
Gewoon doorrijden kost afgerond 17.000/(175.000+40.000)= 0,079 ,zeg afgerond 8 cent afschrijfing. Met alleen de accuhuur ca 6 cent? kom ik al op 14 cent. En dan nog alle overige kosten, verzekering, reparatie en onderhoud, stroom, etc ..

Als ik er dan toch nog zoveel jaren mee door moet rijden is dan die 0,02 cent niet relatief laag? tov alle ander kosten...?
Familie woont op 180 km afstand, die afstand is nu alleen te doen door onderweg 2 maal (relatief duur) te laden. Thuis zonnepanelen, relatief goedkope stroom. Dus met nieuwe accu kan ik 3 kwart van die reis op zonne energie goedkoop af.

Als ik voornemens ben nog zo veel jaar door te rijden, dan is het ook een bijkomstig voordeel dat mijn 3 jaar oude accu 'verjongd'. Batterijgezondheid % is nu iets boven de 80%.

Misschien komt er nog iets van die investering in de nieuwe accu terug. Mocht de auto ooit nog verkocht worden dan zal die nieuwe accu vast enige honderden ? exta opleveren...tov de oude.

Juist die nieuwe accu zou ook een prikkel kunnen zijn om de auto óp'"te (kunnen) rijden. Nu doorrijden kan er ook toe leiden dat over een paar jaar de verleiding niet meer te weerstaaan is tot het kopen van een nieuwe auto met grotere range...? Het leidt juist tot uitstel van ...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



AlexZoe
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 96
Lid geworden op: 10 sep 2014 11:55
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door AlexZoe »

-edit-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



gurpad
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 19
Berichten: 109
Lid geworden op: 10 apr 2015 17:01
Actief als: particulier
Locatie: Breda

Re: Batterijwissel

Bericht door gurpad »

Zinvolle overwegingen allemaal zal toch persoonlijke keuze blijven.
Ook ik wil graag de huidige Zoe "oprijden" maar wel met een wens verbeterpunt
de 40 kWh upgrade. Het hier en nu al elektrisch te kunnen rijden vind ik geweldig
en met mijn 73 jaar en dan nog 9 jaar door kunnen rijden dan zal mijn eigen afschrijving
ook wel een feit zijn. (of de zelfsturende versie zou dan misschien nog een optie kunnen zijn)
Met de eigen zonnepanelenlader en de gratis snellader van Lidl hier in de straat voel ik mij toch al een bofkont.
Weet iemand wanneer de concrete beslissing over de voorwaarden voor batterijwissel door Renault Nederland wordt genomen ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BB-One
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 363
Lid geworden op: 24 apr 2014 20:23
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door BB-One »

Vandaag bij de dealer gehoord dat in maart de daadwerkelijke prijzen van een wissel bekend worden gemaakt...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 78
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Batterijwissel

Bericht door GertjanVB »

De spanning stijgt.
Lastig hoor, prijzen vaststellen terwijl iedereen, incl. Renault, al €3.500,00 heeft rondgestrooid.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 37
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door zoe2goe »

GertjanVB schreef:De spanning stijgt.
Lastig hoor, prijzen vaststellen terwijl Renault al €3.500,00 heeft rondgestrooid.
:D Fixed that for you! :D
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 71
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Batterijwissel

Bericht door Hachy »

De lijst van users op GoingElectric van leden die een batterij upgrade gaan doen loopt inmiddels al op tot 100 personen. Animo genoeg als ik het zo zie... http://www.goingelectric.de/forum/renau ... 45-90.html
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Zohra
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 50
Lid geworden op: 07 jun 2016 11:58
Actief als: particulier
Locatie: Formentera del Segura,Spanje

Re: Batterijwissel

Bericht door Zohra »

Batterij kopen, upgraden, of nieuwe Zoe aanschaffen, ieder zijn eigen mening en keuze.
Heb zeer recentelijk nog persoonlijk een mail kunnen lezen gericht aan een concessiehouder Renault vanwege RCI.
Hierin werd er gevraagd aan ZE dealers om niet al teveel ruchtbaarheid te geven aan de mogelijkheid tot upgrade,vanwege de hoge kosten dit voor Renault teweegbrengt, en de vooropgestelde indicatieve prijs van €3500 de totale kosten van de operatie niet dekt, men wil dit aantal beperkt houden tot , was het nu 100, of 1000, van het aantal ben ik niet zeker meer.
Met andere woorden, dit is enkel een commerciële geste van Renault aan een beperkt aantal klanten.
Mijn batterijupgrade is alvast opgenomen in de lijst.
9/16 Zoe Intens R240

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



gurpad
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 19
Berichten: 109
Lid geworden op: 10 apr 2015 17:01
Actief als: particulier
Locatie: Breda

Re: Batterijwissel

Bericht door gurpad »

Kreeg van Renault ook bericht dat het in het tweede kwartaal zou zijn.
Tevens het advies erbij dat ik niet moest verwachten dat dezelfde resultaten konden worden behaald als een nieuwe Zoe.
Ook zou het een aanzienlijk bedrag zijn wat er bij moet waardoor een inruil misschien wel een betere optie zou zijn.
Nog weinig concreet dus en weinig enthousiasme voor een update van het accu pakket wat ik in het kader van de duurzaamheid toch van Renault zou verwachten. Zeker voor de pioniers van het elektrisch rijden die het ongemak van de beperkte range voor lief namen.
Nu dat kan worden opgelost door een update van het accupakket zou een soepele coulance regeling Renault zeker niet misstaan.
Wat is een betere reclame voor de nieuwe Zoe dan zeer tevreden Zoe rijders van het eerste uur !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

EV-pioneer EVerhard
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 18
Berichten: 118
Lid geworden op: 06 apr 2016 12:11
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door EV-pioneer EVerhard »

Renault Nederland is sowieso totaal niet actief om het elektrisch rijden te promoten, je zou nu toch verwachten dat de reclame voor de nieuw Zoe ZE40 toch overal te zien zou moeten zijn op TV, maar nee hoor niets daarvan ze leggen de nadruk liever op hun andere prioriteiten en dat zijn ICE auto's. Ik heb ze hierover zelfs al eens een mail gestuurd en dit was inderdaad zo.
Afgelopen weekend liep ik per ongeluk bij een Fastned station ergens in het midden van het land een medewerker van Renault Nederland tegen het lijf die zei dat hij aan het testen was in Nederland bij verschillende laadstations met een prachtige ZE40 Bose Edition, al rokende vertelde hij dingen waaruit ik opmaakte dat hij er nog niet veel kaas van had gegeten, jammer!
Forumlid en Zoe Zen Q210 driver sinds dec 2013, vanaf apr. 2017 Zoe Bose Edition Q90 ZE40, tevens Model S owner, having lots of fun driving EV! Twitter: #EV-pioneer #NoTailpipes : :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 17
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: Batterijwissel

Bericht door OlafH »

De afgelopen weken is er wel fors veel reclame op de radio geweest voor de nieuwe Zoe. Ik luister vooral BNR en Q, dus andere zenders weet ik niet.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 78
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Batterijwissel

Bericht door GertjanVB »

Renault gebruikt vooral "de nieuwe media" en radio voor hun reclame. De inspanningen nu zijn al aanmerkelijk hoger dan ik bij vorige versies kon vaststellen. Ik denk dat ze het toch goed doen met de beperkte middelen die ze hebben. ZOE is geen volume-model, dus het reclame budget zal beperkt zijn en er zal creatief mee omgesprongen moeten worden.

Dat er bij Renault nog steeds mensen bezig zijn met de ZOE die er de ballen verstand van hebben is verrassend maar een feit. Er zijn er die er zeker verstand van en geloof in hebben maar die zijn er (heel) weinig en die hebben het lastig. Als je er geen verstand van hebt, dan kun je er nog wel interesse in hebben zou je zeggen, ook omdat het een product van je werkgever is, maar ik herken twee kampen binnen Renault en die werken niet altijd lekker samen.

Over de vraag of € 3.500,00 de kosten dekt zijn de meningen verdeeld, maar liever verkopen ze natuurlijk nieuwe ZOE's. Het feit dat het omwisselen gewoon open als een optie wordt genoemd is al voorbeeldig, maar je zult er zeker geen reclame voor tegenkomen vermoed ik.

Die 100 liefhebbers in Duitsland geeft me te denken hoe snel ik zelf die nieuwe batterij er in krijg. Kooplieden als we zijn zullen we hier niet onze interesse kenbaar maken in een lijst en daarmee onze kaarten op tafel gooien. Beter nog even moeilijk doen over de ombouwkosten of een goede inruilprijs afdwingen...... :mrgreen:
Het nieuwe feit dat je 22kW niet mag vergelijken met 41kW, maar eerder met 36kW geeft weer ruimte voor het drukken van die € 3.500 :wink:
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

ZoeZe
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 nov 2013 07:15
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door ZoeZe »

Ik heb gisteren contact gehad met RCI betreffende batterijwissel. Mij werd aangegeven dat wisseling per maart 2017 kan plaatsvinden. Kosten bedragen € 3.500 incl. Ik heb nu om een offerte gevraagd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

VanAssen
lid
lid
Posts in topic: 13
Berichten: 476
Lid geworden op: 30 mei 2014 20:11
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door VanAssen »

Beste Zoeze,

Per maart? Dat is dan wel heel vroeg t.o.v. de misschien per 2de kwartaal.
Als je je offerte binnen hebt, laat je dat hier dan even weten?
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 37
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door zoe2goe »

Volgens mij was de belofte steeds: helderheid einde Q1, hooguit begin Q2. Ik kan me vergissen, maar dit lijkt keurig in lijn.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

VanAssen
lid
lid
Posts in topic: 13
Berichten: 476
Lid geworden op: 30 mei 2014 20:11
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door VanAssen »

Per maart wissel zoals Zoeze aangeeft en niet alleen helderheid geven per eind Q1 / begin Q2.
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Zohra
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 50
Lid geworden op: 07 jun 2016 11:58
Actief als: particulier
Locatie: Formentera del Segura,Spanje

Re: Batterijwissel

Bericht door Zohra »

Eerste kwartaal van 2017 voor België althans, blijkt ook uit de informatie die ik heb juist te zijn.
9/16 Zoe Intens R240

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 78
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Batterijwissel

Bericht door GertjanVB »

Da's goed. Als jullie "daar" ff de aanloopprobleempjes er uit halen, dan kunnen ze "hier" vanaf Maart zonder problemen, in rap tempo, voor weinig ingebouwd worden. :wink:
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

VanAssen
lid
lid
Posts in topic: 13
Berichten: 476
Lid geworden op: 30 mei 2014 20:11
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door VanAssen »

:lol: Altijd in voor de handel die Hollanders.
Technische vraag: Moet dan ook de laadcontroler mee aangepast, omdat Zoe's met Q210 uit 2013 nog laadproblemen kunnen hebben bij Fastned? :?:
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 32
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Batterijwissel

Bericht door HarmOtten »

@VanAssen,
Mocht je een upgrade overwegen, dan adviseer ik voor die tijd even naar een van deze Fastned stations rijden om te testen. (Zorg er wel voor dat je batterij bij deze koude voldoende leeg/warm is, anders wordt de laadstroom wellicht beperkt waardoor het probleem niet optreedt)
Voor meer info hierover, zie dit draadje.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

VanAssen
lid
lid
Posts in topic: 13
Berichten: 476
Lid geworden op: 30 mei 2014 20:11
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door VanAssen »

Dank je Harm, ken deze support page van Fastned nog niet. Handig!
Ik zal voor mij de dichtbijzijnde binnenkort bezoeken.
Ze zijn allen relatief ver weg en dus warm zal de accu wel zijn.
Desnoods een paar km extra om de reststroom in de accu te minimaliseren. Komt goed.

Een upgrade ligt voor de hand gezien de tegenvallende inruilprijzen.
Ook al omdat de aantal km's op de klok tegenwerkt volgens de dealer.
(Is dat eigenlijk wel reëel in ogenschouw nemend door de weinig slijtage delen in een EV t.o.v. een fossiele rammelbak?)
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 78
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Batterijwissel

Bericht door GertjanVB »

Nee, maar er moet vraag zijn en die lijkt er (nog) onvoldoende te zijn. Daarnaast de wet van de remmende voorsprong; wat in 2013 high-tec was, is nu al weer passé (batterijgrootte bv). En wie wil dan die oude meuk hebben?

Pas als mensen gaan begrijpen dat die "oude" Zoe's nog prima bruikbaar zijn als autootje erbij en als op de hockey-, golf- en tennisbanen het alpha-vrouwtje met een ZOE komt aanrijden, dan is het hek van de dam, net als bij de Mini en de Fiat500 nu. Dan kan die prijs wat beter worden. Bleeker Purmerend moet dan ook eerst uitverkocht zijn vermoed ik.

Met ander woorden; reken er de komende tijd maar niet op
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Zohra
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 50
Lid geworden op: 07 jun 2016 11:58
Actief als: particulier
Locatie: Formentera del Segura,Spanje

Re: Batterijwissel

Bericht door Zohra »

Die "Alpha"vrouwtjes op de golfbaan komen wel met de Tesla (ingeschreven op naam van de zaak,130% aftrekbaar), of met andere elektrische van een duur merk. Kwestie van de status hoog te houden...
9/16 Zoe Intens R240

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in