Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
Na de batterij upgrade zijn bij mij de laadproblemen vrijwel tot 0 gereduceerd.Ik had veel problemen bij recente modellen EV-Box en ook bij een aantal MVC-Fastned stations. Er zijn diverse dingen vervangen, metingen geweest, heb met diverse EV engineers uit heel het land gesproken, waarvan ik er overigens even eentje citeer: Engineer: "Waarom heb je een umwelt (milieu) -
sticker op je auto?" -Hachy: Euh, om in een Duitse stad de milieuzone in te kunnen rijden..? Engineer: "Wát!! Je gaat er helemaal mee naar Duitsland??" Hachy: - maar dat terzijde en back ontopic:
Bij Fastned kan ik nu overal zonder problemen laden, ook op alle andere punten. Op een heel enkele keer op een gare (oude) lolo die niet goed geaard is heb ik dus nergens echt problemen meer. Afgezien van de auto heb je ook nog partijen die experimenteren met wisselende vermogens zoals o.a. Nuon nu doet. Ik ben nu een issue aan het onderzoeken ben met 2 EV's aan een Nuon Laadpaal, maar daar start ik nog een nieuw topic over.
Hoe dan ook; een gevoelige en kieskeurige tante zal de Zoe altijd wel blijven, zo zal ze zonder goede aarding niet gaan werken. En eigenlijk is dat qua veiligheid ook wel goed. Alle snelladers doen het gelukkig top en het grote voordeel van de 41kWh batterij is natuurlijk ook dat je de laadpunten veel minder nodig hebt en/of veel makkelijker kan uitwijken naar een alternatief laadpunt of andere keuzes maakt.
TL:DR; Gewoon doen die upgrade. Het zal je bevallen.