Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Mmm woensdag bij Arend geweest voor inspectie. Alles ok.
Krijg net bericht van Arend dat Renault NL toch vertraging heeft in het leveren van de batterijen wegens tekort. Geen nieuwe datum bekend.
Bizar!
I received today from Renault Service my TWO Zoe Q210 with the battery upgraded to 41 kWh.
My cars are the first and second retrofit made in Spain.Only 3 made today.
I recorded a detailed video and pictures showing all process. I must prepare the edited video. I can share with you.
I will start the tests, but I found a BIG problem: Charging in 22 kW pole the time is 3 times more the expected. It is like I am charging at 7 kW but CanZE said 21 kW....6 hours instead 2 hours from 25 % to 99 %. I measured the current and the 3 wires are working at 32 A.
It is very strange.
Blijkt allemaal mee te vallen met de batterij voorraad. Ik ben benieuwd hoe verder.
Wel fijn dat de strakke communicatie gedurende de levensloop van de auto wordt vastgehouden
Kreeg deze reactie:
Goedemorgen,
Ik kan u gerust stellen, er zijn wel degelijk batterijen beschikbaar.
Een email vanuit Renault Nederland richting de Renault dealer is wat ongelukkig verwoord.
Het betreft hier geen vertraging, het is het logistieke proces wat ze in Parijs hanteren wat in het ergste geval voor een paar klanten +/- 2 extra werkdagen inhoudt.
Ik hoop dat Roy gelijk heeft. Ik ben ook gebeld door de dealer in Eindhoven: Batterij is nog niet aangekomen en had er al even moeten zijn. Vandaag nog steeds niet binnen gekomen en mijn afspraak van aanstaande maandag kan dus mogelijk/waarschijnlijk niet door gaan.
Ook is mij verteld dat er maar zo’n 20beschikbaar zijn gesteld terwijl dat eerst meer was: er zijn een aantal beloofde batterijen toch naar de productie van nieuwe Zoe’s gegaan (dit zou door hogere pief bij Renault FR zijn besloten)
Er is wel bericht geweest in december dat de Batterij voor onze Zoe iig al met transport onderweg is, dus wij hopen dat dit dan nog steeds ZSM kan worden uitgevoerd. Helaas was de hoofdverantwoordelijke van RenaultNL niet aanwezig ivm vakantie.
Ik krijg net nog dit bericht wat inderdaad bevestigd dat het een storm in glas water is:
--------------
Het valt allemaal wel mee, het is inderdaad alleen wat slecht gecommuniceerd.
Het zit zo:
Er komen telkens bestellingen binnen van 20 stuks welke op voorraad worden gelegd in een magazijn.
Wanneer dat deze 20 op zijn komen er weer 20 nieuwe, wat +/- 2 tot 3 werkdagen duurt.
Vandaar dat er soms een dag of 2 vertraging in kan zitten.
De batterijen zijn dus wel gewoon beschikbaar voor de wissel.
--------------------
Ben er pas echt gerust op als hij in de auto zit. Maar aan de andere kant wel erg leuk om vooraan mee te draaien in een nieuw proces!
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
Fernando schreef:I received today from Renault Service my TWO Zoe Q210 with the battery upgraded to 41 kWh.
My cars are the first and second retrofit made in Spain.Only 3 made today.
I recorded a detailed video and pictures showing all process. I must prepare the edited video. I can share with you.
I will start the tests, but I found a BIG problem: Charging in 22 kW pole the time is 3 times more the expected. It is like I am charging at 7 kW but CanZE said 21 kW....6 hours instead 2 hours from 25 % to 99 %. I measured the current and the 3 wires are working at 32 A.
It is very strange.
Someone have detected similar problem?
My Zoe is upgraded 2nd worldwide, i've charged on different 22kW poles without any problems at real 22kW speed. In about 2 hours from 1% to full.
Did you really tested it for 6 hours or was that the time that was displayed on your dashboard?
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
I was 4th in NL and since the retrofit I’m not able to charge at home at 1-fase at 3,7 kW. All other charging options including 22kW without any problem. Fastcharging is OK compared to my expierences in februar with a Q90. The problem is transferred from Z.E.-dealer to RNL. Today an investigation at home was planned, but unfortunately cancelled.
Ik was nr 4 in NL en sindsdien kan ik thuis niet laden op 3,7 kW. Alle ander laadopties geen probleem, de snelheid van snelladen is ook bevredigend vergeleken met de ervaringen in februari met een Q90. Het onderzoek naar het probleem is door RNL overgenomen van de dealer. Vandaag was een meetsessie thuis gepland die helaas niet is doorgegaan, dus nog even afwachten.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW
Vanmorgen onze ZOE weer opgehaald en thuis meteen aan ons 3,7 kW laadpunt gehangen. Laadt prima gelukkig. Los van de tijd die het nu kost om van 84% naar vol te komen natuurlijk.
Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
Helaas bij ons is een vertraging opgetreden. Er moest afgelopen dinsdag (2 jan) toen ik stilstond bij de stoplichten op de A59m bij Hooipolder iemand achterop knallen. Dus staat onze Zoe nu bij een schadeherstelbedrijf in plaats bij de dealer voor de batterijwissel.
Met de batterij die voor ons bedoeld was, wordt nu bij een andere Zoe ingebouwd.
Zoe Q210 intense, maart 2016 - jan 2018 batterijwissel
@Smarti48
Idem dito hier, identiek ongeval, optisch aan de buitenzijde valt de schade nogwel mee, doch ik vrees dat mijn achteras een tik gekregen heeft doordat de aanrijder mij nog heeft proberen te ontwijken, en net nog met 1/4 van zijn auto mij rechtsachter heeft geraakt, het wiel heeft dus eigenlijk de klap opgevangen. Zoe neigt nu een heel klein beetje naar links, expert spreekt dit tegen ( dat achteras door verbogen zou zijn) , ik vecht dit natuurlijk aan en eis een volledige uitmeting van de geometrie . Heeft/kent er trouwens iemand deze waarden ?
Nou dat is wel héél toevallig! Balen zeg allebei!! @Renault15.17 Hoe bevalt de nieuwe batterij? Al bij MVC Fastned stations geweest?
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
Mijn Zoe krijgt a.s. vrijdag de batterij wissel. Segering en Wolbers in Apeldoorn krijgt donderdag 4 batterijen binnen en de oude worden volgende week dinsdag al weer opgehaald dus dat wordt in het weekend doorwerken daar..
Onze Zoe krijgt 6 februari a.s. een nieuwe batterij bij Oving te Zwolle, even de actieradius laten verdubbelen:-)
Forumlid en Zoe Zen Q210 driver sinds dec 2013, vanaf apr. 2017 Zoe Bose Edition Q90 ZE40, tevens Model S owner, having lots of fun driving EV! Twitter: #EV-pioneer #NoTailpipes :
@Hachy, bevalt uitstekend natuurlijk. Alhoewel we de 200 km niet halen op dit moment. Bij Fastned kwamen we al zeer zelden en dat wordt denk ik nu alleen maar minder.
Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
Wij zijn morgen aan de beurt. Vannacht om 04:00 pieeeept de oude batterij met SOH van 79 nog 1 keer 'vol'. De rit van Amsterdam naar Nieuwegein kan ie dan zónder voorverwarming wel aan. Maar op winterbandjes halen we de 100 km niet eens meer...
Na de schouw duurt het nog een paar weken, dus reken er maar op dat je binnenkort aan de beurt bent!
Forumlid en Zoe Zen Q210 driver sinds dec 2013, vanaf apr. 2017 Zoe Bose Edition Q90 ZE40, tevens Model S owner, having lots of fun driving EV! Twitter: #EV-pioneer #NoTailpipes :
16 Augustus hebben we ons opgegeven voor de batterijwissel, 6 februari dus inbouwen.
Forumlid en Zoe Zen Q210 driver sinds dec 2013, vanaf apr. 2017 Zoe Bose Edition Q90 ZE40, tevens Model S owner, having lots of fun driving EV! Twitter: #EV-pioneer #NoTailpipes :
@renault15.17: klopt inderdaad, zoals ik al eerder zei op dit forum reken in de winter op 200km en in de zomer op 300km bij normaal gebruik. Deze waarden zetten wij ook neer met onze Q90, prima waarden waar iedere autorijder goed mee uit de voeten kan.
Neemt niet weg dat de Zoe wel een beetje aan het eind van zijn houdbaarheid begint te raken vergeleken met andere EV's als je kijkt naar afwerking en het ontbreken van DC laden. De nieuwe generatie zal zeker beter worden zoals zusje Leaf; betere afwerking, DC laden en een 60kWh batterij reken daar maar op. Op dit moment zou ik zeker geen Zoe van deze generatie meer kopen ondanks dat het nog steeds een leuk karretje is.
Forumlid en Zoe Zen Q210 driver sinds dec 2013, vanaf apr. 2017 Zoe Bose Edition Q90 ZE40, tevens Model S owner, having lots of fun driving EV! Twitter: #EV-pioneer #NoTailpipes :
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
27 juni aangemeld met e-mail, 6 december navraag over status n.a.v. van berichten in forum, 8 december antwoord, batterij toegekend, 22 december batterij beschikbaar, 5 januari schouw en komende 17 januari afspraak voor ombouw.
Was het in juni al bekend dat je je aan kon melden ? Dan heb ik wat over het hoofd gezien. Gelukkig zit 'ie er nu in. wat een plezier om die meter >200km te zien staan, je hebt echt een veel bruikbaardere auto, zeker 's winters.
Vandaag contact opgenomen met de dealer in Leeuwarden om mij op 'de lijst' te laten plaatsen voor de 40 kWh accu. Kreeg te horen dat Renault geen nieuwe aanvragen meer in behandeling neemt. Moest de site van Renault maar in de gaten houden maar daar vind ik niets over stoppen omwisseling terug. Weet iemand hier meer over?
RichardBe schreef:Vandaag contact opgenomen met de dealer in Leeuwarden om mij op 'de lijst' te laten plaatsen voor de 40 kWh accu. Kreeg te horen dat Renault geen nieuwe aanvragen meer in behandeling neemt. Moest de site van Renault maar in de gaten houden maar daar vind ik niets over stoppen omwisseling terug. Weet iemand hier meer over?
Verstuurd vanaf mijn T11 met Tapatalk
Gewoon effe bellen met rci..
Als het klopt dat er geen nieuwe aanvragen in behandeling worden genomen kun je altijd vragen of je niet als reserve opgenomen kan worden. Het wil natuurlijk helemaal niet zeggen dat iedereen op de lijst ook echt de upgrade wil hebben.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut