Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
NeufegliseThierry schreef:... En ben ik van die 200 euro per maand aan accuhuur af (tsja, als je veel kilometers maakt loopt het bedrag per maand flink in de papieren).
Het nieuwe batterij-huurcontract kost je geen €200 maar €119 per maand, en dan heb je onbeperkte kilometers!
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)
Niet als zakelijke rijder, helaas. Heb eigen bedrijf en het onbeperkt kunnen rijden geldt enkel voor de particuliere Zoe's en ik wil de auto voorlopig nog even op bedrijfsnaam hebben.
Na 4 maanden en 16.000 km de Zoe verruild voor een BMW i3.
Hachy schreef:Je hebt er goed over nagedacht zo te zien. Ik ga niet eens meer proberen je te overtuigen
Dank. Weet je, er is gewoon niet zoiets als "de perfecte auto". iedereen heeft andere voorkeuren en andere manieren van gebruik en soms past het perfect en soms valt het wat tegen. En op de i3 had ik al mijn oog laten vallen bij introductie dus moest er ooit van komen
Na 4 maanden en 16.000 km de Zoe verruild voor een BMW i3.
Ik ben nu ook terug van de dealer uit Amsterdam. Wat een zaligheid. Geen 85km meer op de guess-o-meter maar 270km bij vertrek. Dit zal me ongetwijfeld gaan bevallen. Ik merkte ook al een nieuw startgeluidje bij het starten van de auto. Ik vroeg me eigenlijk af. Hebben bij het ombouwen ook een andere "badge" achterop gekregen (i.p.v. het vierkantje met "ZE". Dus dat 'ie aangepast is naar "ZE Electric 40"?... Bij mij is dat elk geval niet gebeurd en weet ook niet of dat standaard is. De dealer zei van niet, omdat het gewoon het oude model is met een upgrade. Dit omdat ik dat een beetje vermoedde naar het (Zweedse) artikeltje van @HarmOtten . Maar mijn Zweeds is een beetje roestig..
Zoe Intens Q210 Gris Givre (bj 2015) sinds 12-2016 - 40kWh upgrade sinds 01-2018 - 28.000 km - SoH 103%
Lekker he.
Wij hebben er apart om gevraagd en -helaas- ook apart voor betaald. Het is inderdaad een onderdeel van R90 / Q90 series.
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
Nieuwe ZE40 badge kost 40,-- moet apart betaald worden.
Forumlid en Zoe Zen Q210 driver sinds dec 2013, vanaf apr. 2017 Zoe Bose Edition Q90 ZE40, tevens Model S owner, having lots of fun driving EV! Twitter: #EV-pioneer #NoTailpipes :
Leuk dat er 270km op de GOM staat maar in werkelijkheid is het nu in januari echt max.200 km en klopt ook wel, het is gewoon het dubbele van wat je anders met de 22 kWh zou hebben.
Forumlid en Zoe Zen Q210 driver sinds dec 2013, vanaf apr. 2017 Zoe Bose Edition Q90 ZE40, tevens Model S owner, having lots of fun driving EV! Twitter: #EV-pioneer #NoTailpipes :
Gisteren ook hier een batterijwissel uitgevoerd! Bij Arend in Eindhoven. Fijne club!
Helemaal top zeg! Mijn 22KW h Accu was blijkbaar toch wel wat teruggegaan in prestaties. Die haalde eigenlijk geen 100km meer; tenzij ik onder de 100km/h bleef.
Vandaag beetje proefgereden en ik doe iets meer dan het dubbele van wat ik gisteren deed met de oude accu. Maar wel 10-20 km/h harder gereden
(Nu nog ff aan de slag met R-link. Dacht mezelf een kaartupdate cadeau te doen, maar die verschijnt maar niet in de Store.Wel het abbo, maar niet de update.)
Hachy schreef:Wij hebben er apart om gevraagd en -helaas- ook apart voor betaald. Het is inderdaad een onderdeel van R90 / Q90 series.
en
EV-pioneer EVerhard schreef:Nieuwe ZE40 badge kost 40,-- moet apart betaald worden.
Dank je Hachy en EV-pioneer EVerhard. Ah okay. Nou ik zal je eerlijk zeggen dat ik 'm ook maar besteld heb. Ik vond de prijs wel wat aan de hoge kant, maar het maakt 'm toch wel weer een beetje meer af. De dealer had 'm niet op voorraad. Morgen kan ik 'm afhalen.
EV-pioneer EVerhard schreef:Leuk dat er 270km op de GOM staat maar in werkelijkheid is het nu in januari echt max.200 km en klopt ook wel, het is gewoon het dubbele van wat je anders met de 22 kWh zou hebben.
Ja inderdaad, de boordcomputer is natuurlijk gereset en daardoor weet 'ie het actuele verbruik natuurlijk niet meer. Ik had een SoH van 79% dus dat extraatje naar 100+% heb ik dus ook nu extra. 200 km ben ik voor in de winter meer dan tevreden mee. Zo kwam ik gisteren terug en had niet de drang om 'm direct vol te moeten laden aan een publieke laadpaal.
Zoe Intens Q210 Gris Givre (bj 2015) sinds 12-2016 - 40kWh upgrade sinds 01-2018 - 28.000 km - SoH 103%
Roy-ZOE schreef:
(Nu nog ff aan de slag met R-link. Dacht mezelf een kaartupdate cadeau te doen, maar die verschijnt maar niet in de Store.Wel het abbo, maar niet de update.)
Succes daarmee, 3 weken geleden ook gekocht, probleem ligt nu bij Renault NL en FR (ze snappen niet waarom ik geen nieuwe kaart aangeboden krijg).. alles is greyed out op mijn SD kaart, er valt niets te updaten.. ze geven me straks de 149 euro maar gewoon terug, ga ik wel met de GSM navigeren (met gratis levenslange kaartupdates) grrrr
Hi E-Mission; nee, ik had geen batterij-update gedaan. Daar zal hes wsl aan liggen. Afijn. Hier een nieuwe situatie: mijn vrouw vandaag eerst naar lelystad op en neer en ik direct daarna door naar Breukelen. En we gaan pas vanavond weer laden!
Heb je bij aanschaf meteen een upgrade aangevaagd? Heb je Renault NL al gesproken?
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
cacofant schreef:Lekker weer... daarom had ik mijn Q210 Zoe wel aangeschaft.... lekker klantvriendelijk
Als je deze post een beetje gevolgd had dan kun je zien dat de inschrijving al meer dan 6 maanden open staat en er slechts mondjesmaat accu's beschikbaar komen. Gelet op het grote aantal mensen die nog op de wachtlijst staan vind ik het niet vreemd dat Renault nu geen nieuwe aanmeldingen meer in behandeling neemt. Als ik de verhalen zo mag geloven was NL het eerste land waar de upgrade heeft plaatsgevonden dus ik begrijp dat andere landen nu aan de beurt zijn.
Ik snap dat dit heel vervelend is voor iedereen die nu "naast het potje pissen" maar ik kan er geen onklantvriendelijkheid van de kant van Renault in bespeuren..
Klantvriendelijk zou zijn om een aanvraag op een wachtlijst te zetten met daarbij de mededeling dat het lang kan duren maar dat geduld / loyaliteit beloond wordt. Zo zijn er nou eenmaal ook mensen die het er voor over hebben om drie jaar op een Tesla te wachten.
Sent from my iPhone using Tapatalk
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC
supercarolus schreef:Ik hoor net van Renault dat er geen nieuwe aanvragen meer worden geaccepteerd voor het upgraden van de batterij.
RichardBe schreef dit ook op 12 januari. Weet niet of hij nog bij andere dealers / Renault NL heeft nagevraagd. ik zou in ieder geval niet op 1 reactie afgaan.
2014 Zoé Intens Q210
Omgeruild voor een 2018 Hyundai Ioniq 12/2018
Ik heb geen idee bij welke ZE dealer jullie de informatie hebben gekregen over het niet meer in behandeling nemen van nieuwe aanvragen, maar ik heb afgelopen 17 januari onze Zoe op de wachtlijst laten zetten voor de batterij upgrade en daar werd tegen mij geen woord gerept over de aanvraag niet meer in behandeling nemen...
Ik ga er dan ook gewoon vanuit dat ik nu gewoon op de wachtlijst sta...
Ik wacht het af, we gaan het meemaken...
Renault Zoe Intense (mei 2013)
Renault Kangoo Express ZE (februari 2013)
Zero "fossiele brandstof in de auto" Emissie...
supercarolus schreef:Ik hoor net van Renault dat er geen nieuwe aanvragen meer worden geaccepteerd voor het upgraden van de batterij.
RichardBe schreef dit ook op 12 januari. Weet niet of hij nog bij andere dealers / Renault NL heeft nagevraagd. ik zou in ieder geval niet op 1 reactie afgaan.
Klopt. Heb contact gehad met Renault Nederland. Er is mij aangeven dat er officieus besloten is dat het upgrade programma gestopt gaat worden. Het zou zeer waarschijnlijk blijven bij de honderd accu's die nu naar Nederland geleverd worden. Er zouden nog meer dan honderd mensen op de wachtlijst staan. Vooralsnog lijkt het er volgens Renault Nederland op dat deze geen upgrade gaan krijgen. Mijn naam is nog wel genoteerd, maar volgens de man was het eigenlijk zinloos. Vind het wel wat dat Renault een upgrade programma opzet waar je na levering van slechts honderd batterijen al weer mee stopt. Hebben ze zich dan zo verkeken? Raar. Zo moet je volgens mij niet met je pioniers om gaan.
Renault was natuurlijk wel de enige die zoiets aanbood.
Het hele project blijkt totaal niet kosten dekkend te zijn.
Maar dat hadden ze van te voren ook kunnen weten.
Ik verwacht dat er binnen kort wel een batterij voor de ZOE via een ander kanaal in de handel gaat komen.
Het is per slot van rekening maar gewoon een batterij. zoals iedere andere EV batterij .
De vraag is dan of Renault mee gaat werken aan het om programmeren van de ZOE, zoals ze nu doen voor hun eigen batterij.
De grotere batterij die ze nu gebruiken is gewoon gemaakt van 3465 maal de NCR18650B (3.400 mAh) van panasonic.
Wat dat aangaat heeft Renault ons aardig in de tang. Je kunt voor reparaties letterlijk nergens anders terecht.
De wachttijden bij Renault zijn extreem lang. En de tarieven die ze rekenen hebben wel iets weg van die van een advocaat.
supercarolus schreef:Wat dat aangaat heeft Renault ons aardig in de tang. Je kunt voor reparaties letterlijk nergens anders terecht.
De wachttijden bij Renault zijn extreem lang. En de tarieven die ze rekenen hebben wel iets weg van die van een advocaat.
Dat is toch niets nieuws. Met een Tesla kun je ook alleen bij Tesla terecht.
En een Hyundai Ioniq breng je ook niet naar de Opel garage.
Het blijft een keuze hé....'t is niet dat Renault met een mes op je keel staat ofzo.
Een Q210 + upgrade is nieuw verkrijgbaar voor minder dan 25K. Incl batterij 32,5K. Wederom een keuze, huur of koop.
Voor dat geld kan je geen enkele vergelijkbare EV rijden met dergelijke range en specs, dus volgens mij overdrijf je.
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
Vandaag mijn Zoë binnengebracht voor een wissel. 8.00 uur sleutels overhandigd. Om 9.15 telefoontje. De accu is niet geleverd door Renault NL.
Met alle respect maar wat een ongeregeld zooitje bij Renault. Ik heb bij mijn dealer al aangegeven dat dit mijn eerste maar tevens allerlaatste Renault is. De accu had al een paar dagen geleden binnen moeten zijn.
Heb een klacht ingediend bij Renault NL. Verwacht hier echter geen reacties op (spreek uit ervaring).
De Zoë is een superfijne auto en met up-grade zou hij alleen maar beter zijn, maar de service van Renault NL is heeeeeel ver te zoeken.
Ik heb er mijn buik van vol. Mijn volgende auto wordt geen Renault. Over een paar jaar zijn er merken die gelijkwaardig aan kunnen bieden, maar waar de service aanzienlijk hoger is.
supercarolus schreef:
Een Q210 + upgrade is nieuw verkrijgbaar voor minder dan 25K. Incl batterij 32,5K. Wederom een keuze, huur of koop.
En als dat budget er niet is en je wilt toch een grotere range, dan kun je ze ook hier ophalen voor rond de 15k (en die prijs neemt de komende maanden alleen maar af) https://www.lacentrale.fr/listing?categ ... y=priceAsc
RichardBe schreef:
Klopt. Heb contact gehad met Renault Nederland. Er is mij aangeven dat er officieus besloten is dat het upgrade programma gestopt gaat worden. Het zou zeer waarschijnlijk blijven bij de honderd accu's die nu naar Nederland geleverd worden. Er zouden nog meer dan honderd mensen op de wachtlijst staan. Vooralsnog lijkt het er volgens Renault Nederland op dat deze geen upgrade gaan krijgen. Mijn naam is nog wel genoteerd, maar volgens de man was het eigenlijk zinloos. Vind het wel wat dat Renault een upgrade programma opzet waar je na levering van slechts honderd batterijen al weer mee stopt. Hebben ze zich dan zo verkeken? Raar. Zo moet je volgens mij niet met je pioniers om gaan.
Wél mensen op de wachtlijst zetten, maar niet uitleveren? dat zou geen klantenservice zijn. Ik hoop toch dat Renault beter met zijn klanten omgaat. 1 van de redenen om voor de Zoé te gaan was toch dat ik over 4-5 maanden hopelijk een dubbele radius zou hebben. Renault heeft één van de populairste EV's in Nederland. Als ze hier zo mee om gaan dan is dat gauw afgelopen.
En als het een kostenkwestie is... wil best iets meer betalen voor de batterijwissel.
2014 Zoé Intens Q210
Omgeruild voor een 2018 Hyundai Ioniq 12/2018
Als ik op de reacties van een deze en gene af ga, dan is het kiezen van een auto in het algemeen dus geen kwestie van zoeken naar wat voor jou de beste auto is.
Maar eerder een zoek tocht naar de minst beroerde auto en een service waar jij nog mee leven kunt.
Het was een pilot. Zo is het ook steeds genoemd. Maar dan vind ik het vreemd dat er bij hoge vraag geen vervolg komt. Waar hebben ze zich dan zo op verkeken vraag ik me dan af.
Enige verklaring die ik kan bedenken is een groot gebrek aan accu cellen. Die nu allemaal voor de productie van nieuwe exemplaren gebruikt moeten worden.
Zou toch jammer zijn als dit een stille dood sterft. Ik vond deze accu update echt een grote USP voor een Renault Zoe occassion en ook een positieve uitstraling op Renault hebben.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut