Batterijwissel


supercarolus
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 7
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:14
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door supercarolus »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Ik denk dat je gelijk heb. Sorry.
Blijft nog wel de frustratie over.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



NeufegliseThierry
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 sep 2017 20:32
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door NeufegliseThierry »

Snap die frustratie wel. Hoofdreden/randvoorwaarde voor mij om mijn Zoe te kopen was de accu upgrade. Maar goed, omdat ik 'm goedkoop heb kunnen kopen leid ik ook geen centje pijn nu ik 'm/haar inruil. Kan me voorstellen dat als je niet zo makkelijk kunt switchen het een flinke domper is.
Na 4 maanden en 16.000 km de Zoe verruild voor een BMW i3.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichardBe
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 mar 2017 21:28
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel gestopt!!!!!!!!!!

Bericht door RichardBe »

j.otters schreef:
RichardBe schreef: Klopt. Heb contact gehad met Renault Nederland. Er is mij aangeven dat er officieus besloten is dat het upgrade programma gestopt gaat worden. Het zou zeer waarschijnlijk blijven bij de honderd accu's die nu naar Nederland geleverd worden. Er zouden nog meer dan honderd mensen op de wachtlijst staan. Vooralsnog lijkt het er volgens Renault Nederland op dat deze geen upgrade gaan krijgen. Mijn naam is nog wel genoteerd, maar volgens de man was het eigenlijk zinloos. Vind het wel wat dat Renault een upgrade programma opzet waar je na levering van slechts honderd batterijen al weer mee stopt. Hebben ze zich dan zo verkeken? Raar. Zo moet je volgens mij niet met je pioniers om gaan.
Wél mensen op de wachtlijst zetten, maar niet uitleveren? dat zou geen klantenservice zijn. Ik hoop toch dat Renault beter met zijn klanten omgaat. 1 van de redenen om voor de Zoé te gaan was toch dat ik over 4-5 maanden hopelijk een dubbele radius zou hebben. Renault heeft één van de populairste EV's in Nederland. Als ze hier zo mee om gaan dan is dat gauw afgelopen. :fp:

En als het een kostenkwestie is... wil best iets meer betalen voor de batterijwissel.
Ja, zonde hoor. Afgelopen zaterdag naar de Emovia Electric Experience dag in Zutphen geweest en dan wordt je opnieuw duidelijk dat Renault met de Zoe wel een erg leuke wagen voor een mooie prijs levert. Ben wat dat betreft echt dik tevreden! Jammer dat er nu zo 'gerommeld' wordt met deze batterij wissel. Kort hiervoor ook al de tegenvaller dat Renault niet mee wil investeren in AC snelladen bij nieuw te plaatsen Fastned stations. De combinatie snelladen en een net wat grotere actieradius maakt dat rijden op fossiele brandstof echt onzinnig wordt.

Deze fijne auto verdient beter!

Verstuurd vanaf mijn T11 met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 37
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door zoe2goe »

@supercarolus Geen probleem, en ik waardeer de opmerking. En snap uiteraard ook de frustratie wel.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



NeufegliseThierry
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 sep 2017 20:32
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel gestopt!!!!!!!!!!

Bericht door NeufegliseThierry »

RichardBe schreef:Afgelopen zaterdag naar de Emovia Electric Experience dag in Zutphen geweest en dan wordt je opnieuw duidelijk dat Renault met de Zoe wel een erg leuke wagen voor een mooie prijs levert.
Nou niet overdrijven he. De Zoe met accukoop in Intens uitvoering kost je 34.900. Voor het zelfde geld (of vooruit 1 a 2.000 meer) heb je een Nissan Leaf van de nieuwe generatie, zelfde accuomvang die veel groter is, standaard snellader en veel meer technologie aan boord heeft.

De Zoe was toen die uitkwam misschien een prijspakker maar als je nu een Zoe overweegt met accukoop dan krijg je gewoon te weinig waar voor je geld.

Als je een Zoe met accuhuur pakt en heel weinig km's maakt dan blijft het voor nu een interessante propositie maar binnen nu en een jaar verwacht ik niet meer (omdat er veel andere merken met betaalbare modellen op de markt gaan komen).

Moet je voor 'de grap' maar eens met de nieuwe Leaf gaan rijden, dan mag de Zoe nog niet in haar schaduw staan.....(hoe charmant ik haar ook vind).
Na 4 maanden en 16.000 km de Zoe verruild voor een BMW i3.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 37
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door zoe2goe »

Volgens mij is het niet handig om uit te gaan van "selectieve innovatie". Als je "binnen een paar jaar" iets verwacht van de concurrentie (waarvan het grootste deel maar net de markt op komt, prachtige concept specs heeft, maar nu niet leveren) , waarom dan een impliciete veronderstelling dat Renault, die al bijna vijf (!!) jaar gewoon levert, dezelfde auto tegen dezelfde voorwaarden en dezelfde prijs zal leveren? Ik ben bepaald niet met ze getrouwd, maar ik begrijp daar niets van.

Vandaag is de Leaf in dit segment de enige concurrent. Tot het moment dat de nieuwe generatie uitkwam versloeg de ZOE de Leaf in verkopen in alle markten waar ze concurreerden. Nu draait het wellicht even om, en daar worden wij allemaal beter van, maar het blijft haasje over.

Persoonlijk zou ik er niet dood in gevonden willen worden, maar dat is een andere discussie. Wellicht net zo raar als "niet in haar schaduw mogen staan". Hou op zeg :D
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



NeufegliseThierry
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 sep 2017 20:32
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door NeufegliseThierry »

Ik snap je punt ;-)

Daar moet ik wel aan toevoegen: mijn 2015 Leaf (24 KW accu) beviel mij qua auto en kwaliteit een stuk beter dan de Zoe. Als ik nu zou moeten kiezen tussen de oude Leaf met 30 KW accu en de Zoe met 40 Kw zou ik nog steeds de eerste bestellen. Gewoon veel meer auto, kwaliteit, rijcomfort & betrouwbaarheid voor je geld.

Maar ik snap het, we zitten op een Renault forum dus dat is een beetje vloeken in de kerk :lol:
Na 4 maanden en 16.000 km de Zoe verruild voor een BMW i3.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 26
Berichten: 524
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:27
Actief als: particulier
Locatie: Ter Aar

Re: Batterijwissel

Bericht door Nivve »

Mijn dealer heeft me vanaf dag 1 (aanmelding) herhaaldelijk duidelijk gemaakt dat het niet zeker is dat de batterijwissel er überhaupt komt, ook al is de aanmelding gedaan. Simpelweg door de beperkte oplage die beschikbaar zal zijn en ook eventueel verdere prioriteit van de nieuwe Zoe modellen.

Lijkt vanaf mijn opzicht er dan ook op dat RCI/RenaultNL dit dus wel naar de dealers heeft gecommuniceerd, maar dat simpelweg sommige dealers dit niet goed naar de klanten hebben gecommuniceerd. Oftewel, die slechte service ligt dan meer aan de dealer dan aan Renault in het algemeen.

[edit: ter verduidelijking van het onderwerp waarop ik reageer een quote toegevoegd, echter ging niet exclusief over alleen deze post]
j.otters schreef: Wél mensen op de wachtlijst zetten, maar niet uitleveren? dat zou geen klantenservice zijn. Ik hoop toch dat Renault beter met zijn klanten omgaat. 1 van de redenen om voor de Zoé te gaan was toch dat ik over 4-5 maanden hopelijk een dubbele radius zou hebben. Renault heeft één van de populairste EV's in Nederland. Als ze hier zo mee om gaan dan is dat gauw afgelopen. :fp:

En als het een kostenkwestie is... wil best iets meer betalen voor de batterijwissel.
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



alexdepalex
Lid
Lid
Posts in topic: 21
Berichten: 89
Lid geworden op: 02 dec 2015 12:21
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door alexdepalex »

Tja, er zijn blijkbaar niet naar iedereen dezelfde verwachtingen uitgesproken. En dat lijkt mij iets wat je Renault, of de dealers toch wel aan mag rekenen. Ik heb vorige week m'n tweede auto verkocht, ook er vanuitgaande dat we in februari, zoals door RCI gecommuniceerd, de uitbreiding zouden krijgen. Nu heb ik nog geen bericht dat 't niet door gaat, maar ik ben er ook niet relaxed onder. :)
Zoe Intens QC, maart 2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 26
Berichten: 524
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:27
Actief als: particulier
Locatie: Ter Aar

Re: Batterijwissel

Bericht door Nivve »

alexdepalex schreef:Tja, er zijn blijkbaar niet naar iedereen dezelfde verwachtingen uitgesproken. En dat lijkt mij iets wat je Renault, of de dealers toch wel aan mag rekenen. Ik heb vorige week m'n tweede auto verkocht, ook er vanuitgaande dat we in februari, zoals door RCI gecommuniceerd, de uitbreiding zouden krijgen. Nu heb ik nog geen bericht dat 't niet door gaat, maar ik ben er ook niet relaxed onder. :)
Je mag het zeker mensen aanrekenen, ben ik zelf een groot fan van ("vote with your wallet"), maar wilde gewoon aangeven dat de uiteindelijke boycot wel goed gericht moet zijn. Anders gaan mensen Renault boycotten, komen ze met een Nissan bij dezelfde dealer en hebben ze hetzelfde probleem :roll:

Overigens kijk ikzelf ook uit naar de batterijwissel. We hebben de schouw al gehad, dus de batterij zou besteld zijn, maar nog geen datum oid. Onze tweede auto is een Fluence, dus die grotere range zou voor ons ook wel erg handig zijn (alhoewel niet noodzakelijk gelukkig).
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 71
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Batterijwissel

Bericht door Hachy »

De 2018 Leaf is qua nieuwe features wel verder dan de 2013/2016 Zoë, dat is waar, maar als het op laden aankomt hebben ze helaas weinig veranderd. Tot nu toe is het nog steeds 3,7kW AC (6,6A bij 32A maar dat is vaak niet beschikbaar) en 50kW Chademo, en dat lijkt me niet erg handig in de praktijk.

Zeker in NL, waar je op elke straathoek 3 fase / 11kW beschikbaar hebt. Deze 11kW's zijn dan ook nog eens factor 2-3 goedkoper qua energie dan de Chademo laadpunten. Persoonlijk kies ik dan liever voor 7kW minder snelladen en voor de rest overal max speed.

Ontopic, als een dealer of RCI heeft toegezegd dat je de wissel gewoon krijgt (@Alexdepalex en @Nivve) vind ik dat je daar wel op moet kunnen vertrouwen. Bij mij zeiden ze inderdaad ook vanaf dag 1 al dat de leveringen mondjesmaat zouden zijn en ze wellicht mensen teleur moesten gaan stellen. Ik vrees voor iedereen die nog niet de schouw gehad heeft dat ze wel eens pech zouden kunnen hebben.
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

EV-pioneer EVerhard
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 18
Berichten: 118
Lid geworden op: 06 apr 2016 12:11
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door EV-pioneer EVerhard »

Om even te reageren op bovenstaande zaken: persoonlijk ervaar ik de service bij Renault als uitstekend, nooit problemen mee gehad en altijd keurig antwoord gehad van zowel de ZE dealer Oving te Zwolle als Renault NL en ook RCI. Batterijwissel wisten we van tevoren dat er een beperkt aantal van beschikbaar zouden komen en in principe alleen voor eigenaren van het eerste uur. Ik kan me voorstellen dat als je vorig jaar een gebruikte Zoe ergens hebt gekocht en er nu mee naar een Renault ZE dealer gaat ze er niet op zitten te wachten.
Daarnaast is de Zoe natuurlijk een allereerst echt nieuw ontwikkeld EV model van Renault na de Fluence en eigenlijk een groot experiment wat aan de gehele afwerking en rijeigenschappen wel te merken is. Op dit moment zou ik echt geen Zoe weer kopen omdat er veel betere alternatieven zijn zoals de IoniQ en Nieuwe Nissan Leaf, deze staan met afstand op een veel hoger kwaliteitsniveau en zijn daarnaast ook veel meer energie efficiënt! Maar goed de volgende generatie Zoe zal vast veel beter worden dan de huidige.
Forumlid en Zoe Zen Q210 driver sinds dec 2013, vanaf apr. 2017 Zoe Bose Edition Q90 ZE40, tevens Model S owner, having lots of fun driving EV! Twitter: #EV-pioneer #NoTailpipes : :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 78
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Batterijwissel

Bericht door GertjanVB »

De wissel is een mooie kans geweest voor een beperkt deel van de 22kWh rijders. BMW heeft ooit een wissel overwogen, maar nooit doorgezet. Van meet af aan is er aangegeven dat er een beperkt aantal batterijen beschikbaar waren, nooit is aangegeven dat het een reguliere optie zou worden. Gezien de commotie bij een aantal, hadden ze het voor zichzelf beter niet kunnen doen, maar gelukkig zijn er nu toch een behoorlijk aantal ZOE-rijders die nu wel kunnen profiteren van een upgrade (waaronder ikzelf).

Dat niet iedere dealer het in zich heeft om klantvriendelijk te denken en te doen, daar ben ik ook mee bekend. Dit is niet het alleenrecht van Renault, ik heb nu twee keer bij de locale Opel dealer geïnformeerd naar de Ampera-e (de laatste keer stond er 1 voor de deur) en ben nog net niet met pek en veren buiten gezet. De batterijwissel kende ook de nodige trubbels waarbij de ZE-dealer verzaakte en de huis-dealer zich alle moeite getrooste om ons ter wille te zijn. Accepteren moet je het nooit, maar leer er maar mee omgaan. Ooit is er echter een grens en die bepaal jezelf.

Tav kwaliteiten van de ZOE uit 2013 tegenover de rest, vind ik dat ze haar vrouwtje staat. Allemaal waar dat de anderen meer auto zijn en betere afwerking, maar qua techniek is de laadtechniek, zoals Hachy aangeeft nog niet geëvenaard. Ja ze gaan allemaal sneller met snelladen, maar de winst zit juist daaronder, waar je veel meer profijt van hebt, inderdaad icm die grotere batterij. Weeg je afwerking, ruimte en comfort zwaarder dan kom je idd ergens anders uit dan de ZOE, tot de volgende ZOE. Dat is het mooie in de EV techniek waar er nog relatief veel te verbeteren valt.

Zag net reclame van de nieuwe Jaguar i-Pace.......
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



NeufegliseThierry
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 sep 2017 20:32
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door NeufegliseThierry »

Mooie genuanceerde uiteenzetting Gertjan, waar ik me voor het overgrote deel in kan vinden.

Ik ben het wat betreft de laadtechniek met je eens dat met name het niet-snellaaddeel echt een topper is. Ik heb al menigmaal meegemaakt dat ik bijna leeg bij een afspraak aankwam en na 2 uur terugkwam en weer met een volle accu naar huis kon. Echt top! Wat betreft het echte snelladen, dus 43 KW: daar zakt de Zoe echt door het ijs. Met de Leaf en Evalia heb ik misschien 2 keer een storing gehad en dat lag dan aan Fastned, konden dan e.e.a. resetten en ik kon door. Met de Zoe is het kommer en kwel. Dan gaat het 5 keer achter elkaar goed, dan 3 keer niet en er is geen peil op te trekken.

Dat maakt niet uit als je dagelijks een rondje rond de kerk rijdt en eens in de maand bij famillie op bezoek gaat maar als je zoals ik je geld mede verdiend met 50.000 km in NL rond te rijden gaat die snellaadellende (zal wel niet het woord van 2018 worden haha) je snel de keel uithangen.

En verder gewoon een leuke auto (wel een beetje koud in de winter met die prutkachel).
Na 4 maanden en 16.000 km de Zoe verruild voor een BMW i3.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

E-mission
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 649
Lid geworden op: 20 jul 2013 02:22
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Batterijwissel

Bericht door E-mission »

Prutkachel? Nooit problemen mee gehad, alleen een keer koud gehad en dat niet snapte tot ik me weer herinnerde dat de kachel output in Eco stand veel lager is.

Vandaag aan een 11 kW paaltje gehangen terwijl ik een vriend hielp met verhuizen, na 2 uurtjes was ie vol. Met de nieuwste Leaf had ik 6 uur moeten wachten (maar goed, die heeft nu minimaal 40 kW).

Ik had de hoop door te sparen voor de 40 kW over een jaartje ofzo, maar als die optie ophoudt te bestaan en als er geen AC 43 kW snellaad opties bijkomen meer, zal ik toch meer geneigd zijn naar een nieuwe Leaf te kijken (of nog liever Tesla als ik budget heb) dan een Zoe. Maar wie weet waar Renault nog mee komt komende jaren.


Sent from my iPhone using Tapatalk
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



supercarolus
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 7
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:14
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door supercarolus »

Met die geweldige (niet dus) kachel ben ik nu aan het vechten.
Maar dat is meer een onderwerp voor een andere forum op deze site.
We zijn al even aan het vechten, maar nog niet klaar.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Smarti48
Lid
Lid
Posts in topic: 17
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 feb 2017 18:12
Actief als: particulier
Locatie: Drunen

Re: Batterijwissel

Bericht door Smarti48 »

HéHe' na wat vertraging door een schade aan onze Zoe (iemand lette even niet op reed mij aan bij een stoplicht) is zowel de auto gerepareerd en is de nieuwe batterij geplaatst.

Wat een genot dat we nu bestemmingen in een keer kunnen halen, vooral die naar onze zoon, waar we regelmatig oppassen. De afstand is 86 km die met de oude batterij niet heen en terug te halen is, zonder te laden. 's-Zomers lukte het door bij te laden met de noodkabel (schuco), maar in de winter moesten we op de terugweg toch nog bijladen.

Het enige wat momenteel niet (meer) werkt is de verwarming. Verder gaan we nu kijken of we overal kunnen laden. Thuis laden gaat alvast goed.

Overigens alle complimenten voor Indumij Oosterhout en Etten-Leur. Omdat de schade bij de eerste afgehandeld werd en de batterijwissel bij de tweede, is er goed gecommuniceerd zodat beide zaken achterelkaar zijn afgehandeld.
Zoe Q210 intense, maart 2016 - jan 2018 batterijwissel :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



PetervG
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 6
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 aug 2014 21:11
Actief als: particulier
Locatie: Wassenaar

Re: Batterijwissel

Bericht door PetervG »

Op 24 januari is bij AHZ Den haag mijn accu vervangen (41kW), bij vertrek had ik 97% en 151km, dit zou zich in de volgende 200km rijden 'herstellen'.

Op 25 januari de accu geladen tot 100% 157km, hier heb ik 190km meegereden (verschillende ritten) en had nog 23km in de tank. Tijdens het rijden liep de actieradius op en soms bleef deze effe hangen, op de snelweg liep het dan weer terug.

Vandaag opnieuw de accu geladen 100% 157km, ritje van 15km gereden met 50km/h, 80km/h en een stukje snelweg (94km/h). De actieradius bleef maar oplopen, na iets van 10km stond de teller op 221km, bij thuiskomst was deze 211km, toen ik echter de motor afzette veranderde de teller naar 149km.
In de app zie ik ook 149km.

Iemand een idee wat de oorzaak is van dit vreemde gedrag. Zijn ze bij de upgrade iets vergeten? Moet ik een reset uitvoeren?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 71
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Batterijwissel

Bericht door Hachy »

Een reset lijkt me zowieso geen gek idee!
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 78
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Batterijwissel

Bericht door GertjanVB »

Met gezwinde spoed terug naar de dealer. Zal wel softwaredingetje zijn, maar moet gewoon goed gaan. Lijkt of er ergens nog een 22kW instelling hangt. Vermoed dat ze het hele software circus opnieuw moeten draaien, incl. verbinding met Frankrijk, zal dus wel een dagje duren
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 32
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Batterijwissel

Bericht door HarmOtten »

Laat ze ook even de 12V accu testen. Daar hebben ze een zogenaamde "broodrooster" voor.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



sybrenromer
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 aug 2016 19:34
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door sybrenromer »

Vandaag ook onze Zoe weer opgehaald na de wissel in Groningen! (Een van) de eerste die ze hebben gedaan heb ik begrepen.
Volgens de werkplaats zou de geschatte actieradius toenemen naarmate er een aantal kilometers met de auto gemaakt zijn, maar tot nu toe blijft deze op 134 staan.
Volgens CanZE zit er nog een 22 kWh batterij in.. Zouden ze dan toch nog iets vergeten zijn te doen, of is het normaal dat CanZE dit verkeerd weergeeft bij de upgrade?
Ben in ieder geval erg blij met de extra kilometers die we nu kunnen rijden :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 71
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Batterijwissel

Bericht door Hachy »

Bij de anderen stond er na de wissel direct 270km op de GOM. Ik denk dat ze dus wat vergeten zijn.
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 32
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Batterijwissel

Bericht door HarmOtten »

Jeetje, praten die dealers niet onderling met elkaar of zo??
Ze zijn zeer waarsch een firmware-update vergeten. Eindhoven is wat ver weg voor je, maar ik weet dat de ZE-dealer daar precies weet hoe het moet.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 22
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Batterijwissel

Bericht door renault15.17 »

Ik ben net even terug geweest naar de dealer omdat de kachel het na de wissel het niet meer deed. Is een configuratie 'bugje'. Is een paar keer meer voorgekomen is me verteld. Dus mocht je daar ook last van hebben, even terug nar de dealer.
Nu is onze ZOE weer heerlijk warm. :thumb:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Martijn S
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 5
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 jan 2017 22:19
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door Martijn S »

Hi, wij zijn a little late at the party, maar zouden ook graag de upgrade willen.
Renault Auto Haag in Delfgauw zegt dat aanmelden geheel niet meer mogelijk is; ook niet als je bereid bent lang te wachten.
Is dit algemeen zo, of weet iemand een dealer die nog wel aanmeldingen aanneemt?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 78
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Batterijwissel

Bericht door GertjanVB »

1 bladzijde teruglezen......
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 71
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Batterijwissel

Bericht door Hachy »

renault15.17 schreef:Ik ben net even terug geweest naar de dealer omdat de kachel het na de wissel het niet meer deed. Is een configuratie 'bugje'. Is een paar keer meer voorgekomen is me verteld. Dus mocht je daar ook last van hebben, even terug nar de dealer.
Nu is onze ZOE weer heerlijk warm. :thumb:
Voor mij vandaag de 3e keer al dit jaar. Ze kunnen steeds niets vinden, best vervelend. Moet wel beetje betrouwbaar zijn want straks gebeurt het me in Oostenrijk Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Martijn S
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 5
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 jan 2017 22:19
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door Martijn S »

GertjanVB schreef:1 bladzijde teruglezen......
Sorry, was wellicht beter in mijn post erbij te vermelden dat ik afgaande op het lezen van de laatste 3 pagina's hier (nog enkele positieve berichten van aanmelding (in de wachtrij)), tot mijn vraag hier was gekomen.
Uiteraard niet dat ik er veel hoop op heb, maar zonder te vragen wordt het zeker niks.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 26
Berichten: 524
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:27
Actief als: particulier
Locatie: Ter Aar

Re: Batterijwissel

Bericht door Nivve »

Ik had de dealer nog even nagevraagd n.a.v. de geruchten dat de accuwissel stopt en mijn eigen batterijwissel status. Vandaag antwoord doorgestuurd gekregen. Ik vind het nooit zo netjes om mails te posten, dus bij deze in mijn eigen woorden zonder details:

Voor iedereen die al een toezegging heeft gehad is een accu besteld en deze zal nog gewoon geleverd worden. Datum van levering is nog onbekend door 'redenen'. Dus zoals eerder al was gezegd, als je de schouw hebt gehad (zoals ik) ben je sowieso 'safe'.
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 49
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Batterijwissel

Bericht door MartijnEV »

Goed bericht voor jou dus!
Maar dit geeft nog steeds geen duidelijkheid of de wisselmogelijkheid definitief zal stoppen, of alleen tijdelijk is stopgezet.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

adinsx
lid
lid
Posts in topic: 17
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: Batterijwissel

Bericht door adinsx »

Morgen is ons zes pagina artikel over de batterijwissel bij de Zoe klaar met dank aan Arend Eindhoven en Renault Nederland.
Zal het, wanneer het kan, ook hier delen. Zal eens kijken of collega ook iets heeft meegenomen over het vervolg. Dus of het stopt of niet.
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



cacofant
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 9
Berichten: 117
Lid geworden op: 27 nov 2017 06:27
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door cacofant »

Dit is toch weer erg vreemd. Kom ik op facebook tegen.
In Engeland gaan ze juist beginnen ermee?
Waarom hier dan stoppen?

https://m.facebook.com/groups/706135872 ... 2490853283
Renault Zoe Q210 - 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



alexdepalex
Lid
Lid
Posts in topic: 21
Berichten: 89
Lid geworden op: 02 dec 2015 12:21
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door alexdepalex »

Die link doet het bij mij niet. Is dat een besloten groep?
Zoe Intens QC, maart 2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



cacofant
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 9
Berichten: 117
Lid geworden op: 27 nov 2017 06:27
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door cacofant »

Ja sorry klopt, bij deze.
Kan toch niet slapen door de vette griep die ik heb..
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault Zoe Q210 - 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 78
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Batterijwissel

Bericht door GertjanVB »

Ons quota van de batterijen is vergeven, nu zijn de ons omringende landen aan de beurt
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in