Besteld

Gebruikersavatar

Mils
lid
lid
Posts in topic: 29
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 jan 2017 01:00
Actief als: particulier
Locatie: België

Re: Besteld

Bericht door Mils »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Is idd. Belachelijk dat op zo een wagen nog discutie moet zijn over matten. Zielig eigenlijk, in dit segment MOET dat standaard zijn.
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rudi a
Lid
Lid
Posts in topic: 17
Berichten: 26
Lid geworden op: 08 apr 2017 10:15
Actief als: professional

Re: Besteld

Bericht door rudi a »

Ben wel benieuwd wat een dealer netto aan een auto van 40000€ overhoud! Volgens de Vlaamse kranten deze week zijn het kruimeltjes! Gr

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mils
lid
lid
Posts in topic: 29
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 jan 2017 01:00
Actief als: particulier
Locatie: België

Re: Besteld

Bericht door Mils »

Heb ik ook gelezen maar calculeer dat in de prijs aub!
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Tall
lid
lid
Posts in topic: 17
Berichten: 168
Lid geworden op: 16 jul 2017 13:36
Actief als: particulier

Re: Besteld

Bericht door Tall »

Een Intens van bijna 45000 €!?!
Renault Talisman grandtour 225 pk Initiale Paris 2021 Highland Grey

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 17
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Besteld

Bericht door Domi1963 »

Ja lijkt mij ook wat veel.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Renault Talisman Estate IP TCe 200 EDC
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 24
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Besteld

Bericht door Ghia »

NL-prijzen?
Mijn IP was (maar) 40.800 euro.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

lambocars
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 41
Lid geworden op: 22 sep 2017 15:18
Actief als: particulier

Re: Besteld

Bericht door lambocars »

Zonder korting komt ze op €43.950 hoor ...
Afbeelding
Leasing kreeg natuurlijk wel korting, maar toch bijna 45k hé ...

heb gehoord dat ondertussen de 'gordijntjes' op de achterdeuren een optie geworden is, en de CD speler in het handschoenvakje is gewoon verwijderd ... de mijne was een van de laatste die de dealer gekregen heeft waar dit nog standaard op stond ...

Een Initiale Paris met dezelfde opties komt op €43.750 ... maar door de 19" banden is deze in leasing een pak duurder per maand ...
Talisman Grandtour Intens dCi 130 EDC Intens - Sterzwart - zwart leder - 18" Duetto - Winter Pack - City Pack 2 - Cruising Pack 1 - Pano dak - 4Control

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

lambocars
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 41
Lid geworden op: 22 sep 2017 15:18
Actief als: particulier

Re: Besteld

Bericht door lambocars »

rudi a schreef:Ben wel benieuwd wat een dealer netto aan een auto van 40000€ overhoud! Volgens de Vlaamse kranten deze week zijn het kruimeltjes! Gr
Ik heb gehoord dat ze op een leasingwagen zelfs niets netto overhouden omdat de invoerder al zoveel korting 'moet' geven, maar de dealer gewoon een vast bedrag krijgt om de wagen 'klaar te maken' ... telt natuurlijk wel mee voor het aantal verkochte wagens (is ook belangrijk voor hun quota ...), weet niet of dit klopt, maar zou kunnen verklaren waarom ze zo 'gierig' geworden zijn met matjes en dergelijke ...
Talisman Grandtour Intens dCi 130 EDC Intens - Sterzwart - zwart leder - 18" Duetto - Winter Pack - City Pack 2 - Cruising Pack 1 - Pano dak - 4Control

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Besteld

Bericht door Frankko »

Lijkt me een broodje aap verhaal. Marges zullen niet groot zijn maar niet 0


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

adinsx
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: Besteld

Bericht door adinsx »

In Nederland kan een dealer nog best wel een klein beetje verdienen op een auto, tenzij het een actiemodel of business-uitvoering is. Dan blijft er minder dan 1% over. Op mijn bestelde Mégane Estate GT zit zo'n 4% normaal gesproken volgens mij. Alleen heeft ons bedrijf een bijzonder scherpe deal met de leasemij (iets met meerdere leasemij's laten bieden) gesloten. Mijn huisdealer waar ik kind aan huis ben mocht wel leveren, maar dan wel met fikse korting. Lees: Ze leggen op de auto toe... Toch jammer voor een auto van 40,5k (incl. accessoires). Ze doen het overigens wel, zodat ik de auto gewoon door hen geleverd krijg. Daarnaast verdienen ze nog wel wat op de accessoires en kom ik er uiteraard altijd voor onderhoud, etc.
Ik ga er vanuit dat mijn GT overigens gewoon nette matten e.d. meekrijgt. Althans, dat ging de vorige keer ook goed. Evenals luxe kentekenplaten overigens. Al heb ik aangegeven dat ik die gerust voor mijn rekening wil nemen.
Niemand heeft er wat aan als de dealer gieriger wordt. Toch?
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 25
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: Besteld

Bericht door Thomas84 »

Frankko schreef:Lijkt me een broodje aap verhaal. Marges zullen niet groot zijn maar niet 0


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zelf autoverkoper geweest bij een o.a een VAG dealer, en nog een Opel en Peugeot dealer. Korting wordt berekend over de ex BTW/ex BPM prijs.
Stel we nemen een standaard Talisman 1.6 dCi 160 EDC Initiale Paris van € 47.680
Deze auto is ex BTW/ex BPM € 31.855.
Leasecontracten zijn altijd erg scherp, bij de meeste blijft er net 1,5% over, soms nog minder (verschilt per merk en uitvoering). Dit is meestal nog met bijdrage van de importeur. Bij grote bedrijven met een groot wagenpark van bijvoorbeeld 2000 auto's blijft er vaak helemaal niks over. Dan kan je aan het einde van het jaar wanneer de doelstellingen en audits (KTV, showroom op orde, demo's op orde enz) gehaald worden nog een paar tiende % scoren.

Dus stel je pakt 1,5% dan houdt de dealer er 477 euro ex aan over aan een auto van bijna 48K. Dan gaat er nog de provisie voor de verkoper van af, brandstofkosten proefrit, afschrijving van de demo's, verkoper die betaald moet worden enz...

Dus een Talisman 110pk Life is 330 ex en dan maar hopen dat ze nog voor onderhoud terug komen...

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 12
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: Besteld

Bericht door berenburg »

Daarom veel import uit het buitenland, houd de dealer veel meer aan over

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 25
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: Besteld

Bericht door Thomas84 »

Bij gebruikt wel ja, bij nieuw heeft dat geen zin. Nederland heeft namelijk de laagste ex ex prijs van Europa... De auto zou dan duurder worden met alle belastingen erop.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 12
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: Besteld

Bericht door berenburg »

Daarom is het veel interresanter voor de dealer om gebruikt mer zeer lage km stand te importeren.
Mijn auto gekocht bij dealer die alles uit tjechie haalt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

adinsx
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: Besteld

Bericht door adinsx »

Of gewoon nieuwe auto waarbij de kilometerstand middels de Clip even wat wordt verhoogd zodat de auto 'gebruikt' is.
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 24
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Besteld

Bericht door Ghia »

Mijn verdeler verkoopt vooral auto's met de 'kop' eraf, zogezegd wagens van Renault zelf. Zo is mijn wagen in dec 15 ingeschreven (maar nu 'betaal' ik daar de prijs voor qua inruil toen ik bij een ander merk zondag langsging.) Mijn wagen had iets van 42km. Zo had ik een relatief gunstige prijs.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 25
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: Besteld

Bericht door Thomas84 »

Ghia schreef:Mijn verdeler verkoopt vooral auto's met de 'kop' eraf, zogezegd wagens van Renault zelf. Zo is mijn wagen in dec 15 ingeschreven (maar nu 'betaal' ik daar de prijs voor qua inruil toen ik bij een ander merk zondag langsging.) Mijn wagen had iets van 42km. Zo had ik een relatief gunstige prijs.
Een gekentekende voorraadauto dus. Wordt gedaan om aan het eind de doelstelling te halen. Bij aankoop heb je er voordeel van en bij inruil is het van hij is al 3 jaar oud...

Wat voor merk ben je gaan kijken?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Tall
lid
lid
Posts in topic: 17
Berichten: 168
Lid geworden op: 16 jul 2017 13:36
Actief als: particulier

Re: Besteld

Bericht door Tall »

Een auto is sowieso het "goedkoopst" als je hem zijn hele levenscyclus behoudt (tot hij uiteenvalt dus).
Renault Talisman grandtour 225 pk Initiale Paris 2021 Highland Grey

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 24
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Besteld

Bericht door Ghia »

Thomas84 schreef:
Ghia schreef:Mijn verdeler verkoopt vooral auto's met de 'kop' eraf, zogezegd wagens van Renault zelf. Zo is mijn wagen in dec 15 ingeschreven (maar nu 'betaal' ik daar de prijs voor qua inruil toen ik bij een ander merk zondag langsging.) Mijn wagen had iets van 42km. Zo had ik een relatief gunstige prijs.
Een gekentekende voorraadauto dus. Wordt gedaan om aan het eind de doelstelling te halen. Bij aankoop heb je er voordeel van en bij inruil is het van hij is al 3 jaar oud...

Wat voor merk ben je gaan kijken?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
In een opwelling een 420 GrandCoupé en 520 Touring. Beiden 1jr oud + 4jr waarborg.
Deze avond prijs gehad voor m'n Talisman. Ik ga 'm wel houden :shhh: :cry2:
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 17
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Besteld

Bericht door Domi1963 »

Hoi Ghia, ik hoef uw prijs niet te weten, maar die daalt fors hee???? Ik heb voor de lol voor die van mij een prijs laten berekenen, hij is 6 maand oud en ik ben eerste eigenaar (1e inschrijving). Wel er gaat onmiddelijk 10.000 € aan af zonder na te kijken of de wagen te bezichtigen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Renault Talisman Estate IP TCe 200 EDC
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 24
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Besteld

Bericht door Ghia »

Max prijs was 18.000 - 16.000 het laagste.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Tall
lid
lid
Posts in topic: 17
Berichten: 168
Lid geworden op: 16 jul 2017 13:36
Actief als: particulier

Re: Besteld

Bericht door Tall »

Ghia schreef:Max prijs was 18.000 - 16.000 het laagste.
Logisch, het is een diesel, die geraak je aan de straatstenen niet meer kwijt.
Dat is ook de reden waarom ik mijn 9-jarige Laguna heb gehouden toen ik me de Talisman heb aangeschaft en voor een benzine heb gekozen.
Renault Talisman grandtour 225 pk Initiale Paris 2021 Highland Grey

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 24
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Besteld

Bericht door Ghia »

Nochthans is een benzine niet zo gewild (toch bij ons). Zelfs in de wijk ken ik maar 1 iemand met een benzine.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Tall
lid
lid
Posts in topic: 17
Berichten: 168
Lid geworden op: 16 jul 2017 13:36
Actief als: particulier

Re: Besteld

Bericht door Tall »

Tja, in België is de trend nochtans overduidelijk, de dieselwagen is dood, op veelrijders (minstens 30000 km) na.
Renault Talisman grandtour 225 pk Initiale Paris 2021 Highland Grey

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 17
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Besteld

Bericht door Domi1963 »

Ja diesels doen het minder goed tegenwoordig. Mijn dealer heeft het mij al eens gezegd: ik citeer: ik zet amper nog diesels in mijn showroom want 7 op de 10 vragen eerst een offerte voor een benzine model... en ook als je bij ons de benzine prijs E 95 vergelijkt met gewone diesel dan scheelt de prijs amper 3 cent. De merken die excelium diesel of V-power diesel verkopen deze is fors duurder dan E 95...
En ik moet zeggen met de huidige motoren die Renault vandaag gebruikt scheelt het verbruik van de benzine met de diesel, en dan zou ik een TCe 200 vergelijken met een 160 DCi, ook geen liters meer...

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Renault Talisman Estate IP TCe 200 EDC
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Tall
lid
lid
Posts in topic: 17
Berichten: 168
Lid geworden op: 16 jul 2017 13:36
Actief als: particulier

Re: Besteld

Bericht door Tall »

Ik heb geen idee wat je met de 160 pk dci verbruikt, maar ik verbruik nu met de Talisman benzine, minder dan met mijn laguna diesel. Er zitten uiteraard wel de jaren tussen, maar het toont toch aan dat benzine wagens almaar zuiniger worden en de kloof tov diesels dichten.
Ik denk dan ook dat de verkoopcijfers van de Koleos ondermaats gaan blijven, zolang er geen benzine-motoren in worden aangeboden.
Renault Talisman grandtour 225 pk Initiale Paris 2021 Highland Grey

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 17
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Besteld

Bericht door Domi1963 »

Idd klopt volledig!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Renault Talisman Estate IP TCe 200 EDC
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 24
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Besteld

Bericht door Ghia »

Over het verbruik ben ik zelf niet tevreden. Zo rij ik met fluwelen voet en ecostand amper 6,5l/100km.
Anders rond 7l/100km en bij sportiever rijden richting 7,5.
Opvallend dat ik vroeger met ondertussen oudere wagens en veel sportievere rijstijl stukken minder haalde.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

lambocars
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 41
Lid geworden op: 22 sep 2017 15:18
Actief als: particulier

Re: Besteld

Bericht door lambocars »

Wij moeten in België nog altijd een diesel nemen in leasing, ook de collega's die niet zoveel km's per jaar doen. Ik weet dat er voor onze collega's in Nederland wel gekeken wordt naar het aantal km's en daar wordt zelfs voor LGP gekozen soms ...
Talisman Grandtour Intens dCi 130 EDC Intens - Sterzwart - zwart leder - 18" Duetto - Winter Pack - City Pack 2 - Cruising Pack 1 - Pano dak - 4Control

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 12
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: Besteld

Bericht door berenburg »

Na de update en uitlijning nu 6 liter per 100 km
Stand comfort en pittige rijstijl.
Eco stand te traag voor mij bij accelereren.
Sport stand te ver in toeren voor een diesel voor mijn gevoel. Gekozen voor de diesel ivm het koppel
En minder storing gevoeligheid.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



spicy
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 34
Lid geworden op: 23 dec 2016 08:40
Actief als: particulier

Re: Besteld

Bericht door spicy »

Domi1963 schreef:Ja diesels doen het minder goed tegenwoordig. Mijn dealer heeft het mij al eens gezegd: ik citeer: ik zet amper nog diesels in mijn showroom want 7 op de 10 vragen eerst een offerte voor een benzine model... en ook als je bij ons de benzine prijs E 95 vergelijkt met gewone diesel dan scheelt de prijs amper 3 cent. De merken die excelium diesel of V-power diesel verkopen deze is fors duurder dan E 95...
En ik moet zeggen met de huidige motoren die Renault vandaag gebruikt scheelt het verbruik van de benzine met de diesel, en dan zou ik een TCe 200 vergelijken met een 160 DCi, ook geen liters meer...

Dit hangt veel af van garage tot garage. Garages die veel verkopen aan leasingmaatschappijen zullen zeker nog hun diesels aanprijzen.

Verbruik kan toch wel wat schelen, ook bij gelijke prijs van diesel. De renault 1.6dci's zijn nu niet echt gekend als de zuinigste in de industrie (slechter dan de 1.6 van PSA), maar de 1.5dci is een staaltje van toptechnologie in zuinigheid (ook in combinatie met de automaat). Bij een vrij normaal rijgedrag (rustig rijden, inclusief files en autosnelwegen) haal ik zonder problemen de 4.3l/100km. Voor een auto met de afmetingen zoals de Talisman is dat zeker niet slecht.
Wil je zo'n verbruik halen in benzine, dan moet je al richting een twingo gaan met 0.9l motor (of een hybride, maar dan is de aankoop ook al duurder en geldt een vermindering van verbruik niet bij autostrade-kilometers).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 24
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Besteld

Bericht door Ghia »

Ik verbaas me ook over het verbruik. Zelf een 1.5 hand meegehad als vervangwagen. Zelfs bij zeer sportief rijden een gunstig verbruik. Jammer dat dit voor de 1.6 dit anders is.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



spicy
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 34
Lid geworden op: 23 dec 2016 08:40
Actief als: particulier

Re: Besteld

Bericht door spicy »

Tall schreef:Tja, in België is de trend nochtans overduidelijk, de dieselwagen is dood, op veelrijders (minstens 30000 km) na.
Dit is een beeld dat door de media gemaakt wordt en niet de realiteit. Dit jaar pas zijn er in België voor het eerst meer benzines verkocht dan diesels (zie EDIT).
Bij veel firmawagens is het nog steeds automatisch diesel omdat hier de rekening afhangt van de belastingen op CO² en brandstofkosten (firma's zitten ook in een ander belastingstelsel voor inschrijvingen).
Vb. Door een CO² uitstoot van 130gr is de TCE 150 (of 200) al automatisch gediskwalificeerd als bedrijfsauto. De dci 130 (103gr) en dci 110 (95 bij manueel of 97gr bij automaat) bedienen de leasingmarkt hierdoor.

Ook is die 30.000 kilometer gewoon een fabeltje en slechte wiskunde van VAB. Men gaat bijvoorbeeld ervan uit dat de persoon die de wagen koopt deze maar 4 jaar houdt (+ een ongefundeerde penalisatie van de restwaarde). Ook rekent men erop dat de cataloguswaarde van een diesel een stuk hoger is dan de benzine. Als één van beide niet van toepassing is, dan houdt deze berekening geen steek. Dit is trouwens ook van toepassing bij de aankoop van een tweedehands wagen.
Je kan bijvoorbeeld de auto aankopen en houden tot end-of-life (vb 10 jaar). Ook kan de "werkelijke verkoopprijs" minder verschil betekenen dan wat in de boekjes staat, tot zelfs omgekeerd: in diesels zijn soms interessante combinaties van opties verkrijgbaar die gericht zijn op de leasingmarkt.

Een goed (of eerder slecht) voorbeeld is de Talisman. Stel dat je zo'n auto wil: de goedkoopste versie is de 1.5 110 dci (life of business ZEN die al degelijk is uitgerust). De benzine versies zijn pas verkrijgbaar vanaf de Intense+automaat waardoor de goedkoopste versie veruit een diesel is. Zelfs het prijsverschil tussen de benzine en diesel intense versies is niet zo erg hoog.

Ander voorbeeld is de de Berlingo diesel. deze was in werkelijkheid €800 duurder dan de benzine (inschrijving meegerekend), maar heeft ondertussen de extra investering al lang terugverdiend (bij 15.000km/jaar), en zal minstens de komende 5-6 jaar nog opleveren, ook bij gelijke prijs van diesel. Bijkomende bonus was ook dat de diesel goedkoper was om te verzekeren dan de benzine.

EDIT: Er waren rond mid 2017 persberichten van dit omslagpunt (47% diesel vs 48% benzine), maar als ik de uiteindelijke cijfers van de DIV tot december 2017 bekijk, dan zijn er sinds september opnieuw meer diesel inschrijvingen. Wat wel opvalt is dat er in de periode januari -> mei het aandeel van inschrijvingen op bestaande voertuigen ook hoger was dan 50%, terwijl in de tweede helft van het jaar de nieuwe voertuigen het met meer dan 60% halen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 25
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: Besteld

Bericht door Thomas84 »

Bij het bedrijf (2500 auto's) waar ik werk heb je afhankelijk van je functie een bepaald leasebedrag voor benzine en eentje voor diesel. Norm is 30k per jaar en 48 maanden. Omdat bekend is hoeveel kilometers je per jaar maakt wordt aangegeven of je voor een diesel of benzine moet gaan. Daar kies je je leaseauto op uit. Daarna wordt deze herberekend naar je eigen kilometrage. Ook wordt er nog een berekening gedaan voor het andere soort brandstof.
Echter zijn ze nu over gestapt naar elektrisch.... Dus vol elektrisch of plug in hybride. Mijn pa werkt bij hetzelfde bedrijf en rijdt 50K per jaar. Elektrisch is hier niet voldoende voor en plug-in hybrides zijn een stuk duurder... Scheelt zo 10K voor dezelfde auto. Bijtelling is tegenwoordig ook gelijk voor alles waar een brandstofmotor in zit. Een ander nadeel is dat bij een plug-in de accu naar 40 km leeg is en je daarna gewoon op benzine rijdt...

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Tall
lid
lid
Posts in topic: 17
Berichten: 168
Lid geworden op: 16 jul 2017 13:36
Actief als: particulier

Re: Besteld

Bericht door Tall »

spicy schreef:
Tall schreef:Tja, in België is de trend nochtans overduidelijk, de dieselwagen is dood, op veelrijders (minstens 30000 km) na.
Dit is een beeld dat door de media gemaakt wordt en niet de realiteit. Dit jaar pas zijn er in België voor het eerst meer benzines verkocht dan diesels (zie EDIT).
Bij veel firmawagens is het nog steeds automatisch diesel omdat hier de rekening afhangt van de belastingen op CO² en brandstofkosten (firma's zitten ook in een ander belastingstelsel voor inschrijvingen).
Vb. Door een CO² uitstoot van 130gr is de TCE 150 (of 200) al automatisch gediskwalificeerd als bedrijfsauto. De dci 130 (103gr) en dci 110 (95 bij manueel of 97gr bij automaat) bedienen de leasingmarkt hierdoor.

Ook is die 30.000 kilometer gewoon een fabeltje en slechte wiskunde van VAB. Men gaat bijvoorbeeld ervan uit dat de persoon die de wagen koopt deze maar 4 jaar houdt (+ een ongefundeerde penalisatie van de restwaarde). Ook rekent men erop dat de cataloguswaarde van een diesel een stuk hoger is dan de benzine. Als één van beide niet van toepassing is, dan houdt deze berekening geen steek. Dit is trouwens ook van toepassing bij de aankoop van een tweedehands wagen.
Je kan bijvoorbeeld de auto aankopen en houden tot end-of-life (vb 10 jaar). Ook kan de "werkelijke verkoopprijs" minder verschil betekenen dan wat in de boekjes staat, tot zelfs omgekeerd: in diesels zijn soms interessante combinaties van opties verkrijgbaar die gericht zijn op de leasingmarkt.

Een goed (of eerder slecht) voorbeeld is de Talisman. Stel dat je zo'n auto wil: de goedkoopste versie is de 1.5 110 dci (life of business ZEN die al degelijk is uitgerust). De benzine versies zijn pas verkrijgbaar vanaf de Intense+automaat waardoor de goedkoopste versie veruit een diesel is. Zelfs het prijsverschil tussen de benzine en diesel intense versies is niet zo erg hoog.

Ander voorbeeld is de de Berlingo diesel. deze was in werkelijkheid €800 duurder dan de benzine (inschrijving meegerekend), maar heeft ondertussen de extra investering al lang terugverdiend (bij 15.000km/jaar), en zal minstens de komende 5-6 jaar nog opleveren, ook bij gelijke prijs van diesel. Bijkomende bonus was ook dat de diesel goedkoper was om te verzekeren dan de benzine.

EDIT: Er waren rond mid 2017 persberichten van dit omslagpunt (47% diesel vs 48% benzine), maar als ik de uiteindelijke cijfers van de DIV tot december 2017 bekijk, dan zijn er sinds september opnieuw meer diesel inschrijvingen. Wat wel opvalt is dat er in de periode januari -> mei het aandeel van inschrijvingen op bestaande voertuigen ook hoger was dan 50%, terwijl in de tweede helft van het jaar de nieuwe voertuigen het met meer dan 60% halen.
Ik zei dus de TREND is overduidelijk, wat wil zeggen de toekomst en niet het verleden. Ieder moet voor zichzelf maar uitmaken wat hij wel of niet wil geloven. Ik kan je zeggen dat bij de aanschaf van mijn Talisman vorig jaar, het plan was onze Laguna diesel (toen exact 9 jaar) weg te doen.
We hadden ook nog een Dacia Logan mvc 1.6 benzine van een jaar jonger. Verschil in nieuwprijs catalogus: de Laguna was ruim dubbel zo duur. Verschil in verkoopprijs vorig jaar: 1000 à 1500 € in het voordeel van de Dacia. Beslissing: Dacia buiten en Laguna blijft tot hij uiteenvalt. Dat zijn de feiten en die zijn onomkeerbaar. Dieselauto's zijn niks meer waard en ik wil jou binnen 2-3 jaar nog eens spreken, laat staan binnen 5 jaar.
Renault Talisman grandtour 225 pk Initiale Paris 2021 Highland Grey

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 25
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: Besteld

Bericht door Thomas84 »

Wat was de kilometerstand van deze auto's?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht