Centrale deurvergendeling Sceni 1999

Zit er een stroomdraadje aan ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
Plaats reactie

Topic author
S3raph
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 8
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 jan 2018 15:30
Actief als: particulier

Centrale deurvergendeling Sceni 1999

Bericht door S3raph »

hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en hoop dat ik het op de juiste plek plaats.

Ik heb een Renault Scenic uit 1999 en sinds gisteren doet de Centrale deurvergrendeling het niet goed.
Als ik nu via de sleutel wil ontgrendelen gaan alleen de deur van de bijrijder open en de kofferbak. Het gebruikelijke knipperen van het knipperlicht doet gewoon wel maar de chauffeurs kant en de achterdeuren gaan niet meer open.

Tevens is het zo dat ik nu de chauffeurs kant met de sleutel open maak en daar reageren de andere deuren ook niet meer op. Of dit al zo was weet ik niet aangezien ik de afstandsbediening gebruikte.

Ik heb de batterij in de sleutel nog niet vervangen omdat ik van mening was dat daar niks mis mee kan zijn omdat de auto wel reageert?!

Iemand een idee of een oplossing.
Alvast bedankt,

:D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Ed-Scenic
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 30
Lid geworden op: 01 okt 2017 12:29
Actief als: particulier

Re: Centrale deurvergendeling Sceni 1999

Bericht door Ed-Scenic »

S3raph schreef:hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en hoop dat ik het op de juiste plek plaats.

Ik heb een Renault Scenic uit 1999 en sinds gisteren doet de Centrale deurvergrendeling het niet goed.
Als ik nu via de sleutel wil ontgrendelen gaan alleen de deur van de bijrijder open en de kofferbak. Het gebruikelijke knipperen van het knipperlicht doet gewoon wel maar de chauffeurs kant en de achterdeuren gaan niet meer open.

Tevens is het zo dat ik nu de chauffeurs kant met de sleutel open maak en daar reageren de andere deuren ook niet meer op. Of dit al zo was weet ik niet aangezien ik de afstandsbediening gebruikte.

Ik heb de batterij in de sleutel nog niet vervangen omdat ik van mening was dat daar niks mis mee kan zijn omdat de auto wel reageert?!

Iemand een idee of een oplossing.
Alvast bedankt,

:D
Hoi S3raph,

Vocht zoals regen, mist en hoge luchtvochtigheid is storings gevoelig bij Renault.

Ik zit ook met mijn centrale vergrendeling te kloten, alleen in de ochtend is het goed en middag weigeren ze, de lampen knipperen wel maar sluiten of openen niet.

ik heb als eerste de knoopcel in de sleutel vervangen (een 3V 1620).
Gelijk open en dicht, mooi, opgelost, NEE dus, dag later hetzelfde en dan is het niet de knoopcel.
Jou deuren werken voor een deel zeg je, dat wil zeggen dat je afstandbediening werkt (voor een deel dan).

Je kan het eerst proberen de knoopcel te vervangen, kan zijn dat je hem opnieuw moet inlezen (hoeft niet perse).
Kijk dan wat ie doet.
Ik kreeg advies om al mijn sloten goed in te spuiten en zorgen dat mijn deuren en kofferbak niet te strak of slap sluiten, het droogt uit en kan tegen weken.
Probeer dat ook eens, je moet eerst alles simpel proberen op te lossen en uit te sluiten.
Als het goed is het je ook een controle lampje in de auto boven je spiegel, wat doet die?? is die aan of uit, dat heeft te maken met je centrale vergrendeling als je gaat ruiden, boven de 6km gaan ze automatisch vergrendelen (bij aan).
Hoor je ze dan wel vergrendelen??

Ik ga straks mijn deuren afstellen zodat ze sluiten zoals ze horen, niet slap en niet strak.
Stekkers en/of connectors inspuiten.
De deur connectors waardoor de binnenverlichting aan/uit gaat na kijken op goede werking, heeft ook met dit systeem te maken.
Vooral je kofferbak, daar alle connectors na kijken op corrosie/roest.
Ik kom er wel achter dat als ik de deur harder dicht doe de deuren wel sluiten .
Kan zijn dat er ergens een los contact zit hoor maar dan moet ik de deur paneel er afhalen en stekkers inspuiten met elektro- spray.
Ik kijk ook even waar de relais zit van de vergrendeling, mits het een relais is, kan zijn dat die niet goed werkt.

Als ik jou was zal ik dat ook proberen, alles eerst uitsluiten en ja dan, ik weet het niet en ben ook nog bezig.

Gr Ed

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
S3raph
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 8
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 jan 2018 15:30
Actief als: particulier

Re: Centrale deurvergendeling Sceni 1999

Bericht door S3raph »

[/quote]
Je kan het eerst proberen de knoopcel te vervangen, kan zijn dat je hem opnieuw moet inlezen (hoeft niet perse).
Kijk dan wat ie doet.
Ik kreeg advies om al mijn sloten goed in te spuiten en zorgen dat mijn deuren en kofferbak niet te strak of slap sluiten, het droogt uit en kan tegen weken.
Probeer dat ook eens, je moet eerst alles simpel proberen op te lossen en uit te sluiten.
Als het goed is het je ook een controle lampje in de auto boven je spiegel, wat doet die?? is die aan of uit, dat heeft te maken met je centrale vergrendeling als je gaat ruiden, boven de 6km gaan ze automatisch vergrendelen (bij aan).
Hoor je ze dan wel vergrendelen??

Ik ga straks mijn deuren afstellen zodat ze sluiten zoals ze horen, niet slap en niet strak.
Stekkers en/of connectors inspuiten.
De deur connectors waardoor de binnenverlichting aan/uit gaat na kijken op goede werking, heeft ook met dit systeem te maken.
Vooral je kofferbak, daar alle connectors na kijken op corrosie/roest.
Ik kom er wel achter dat als ik de deur harder dicht doe de deuren wel sluiten .
Kan zijn dat er ergens een los contact zit hoor maar dan moet ik de deur paneel er afhalen en stekkers inspuiten met elektro- spray.
Ik kijk ook even waar de relais zit van de vergrendeling, mits het een relais is, kan zijn dat die niet goed werkt.

Als ik jou was zal ik dat ook proberen, alles eerst uitsluiten en ja dan, ik weet het niet en ben ook nog bezig.

Gr Ed[/quote]

Hallo Ed bedankt voor je reactie..

heb toevallig vandaag grotere problemen met de auto want hij wil niet meer starten.. Lijkt alsof motor geen benzine meer krijgt.. zou het ook met batterij te maken kunnen hebben van sleutel? :?

Ga hier ook maar een nieuw topic over plaatsen.
in ieder geval alvast bedankt en ik ga er op terug komen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nikk
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 8
Berichten: 2010
Lid geworden op: 13 nov 2010 14:53
Actief als: particulier

Re: Centrale deurvergendeling Sceni 1999

Bericht door nikk »

Als het lijkt of ie geen benzine krijgt kan het zijn dat de startblokkering er nog op staat. Krijgt ie geen brandstof.

Zie je de LED op het dash boven de tellers knipperen?
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
S3raph
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 8
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 jan 2018 15:30
Actief als: particulier

Re: Centrale deurvergendeling Sceni 1999

Bericht door S3raph »

nikk schreef:Als het lijkt of ie geen benzine krijgt kan het zijn dat de startblokkering er nog op staat. Krijgt ie geen brandstof.

Zie je de LED op het dash boven de tellers knipperen?

Als ik hem op contact zet gaat deze inderdaad snel knipperen.

Ik neem aan dat je het rode lampje bedoel bij snelheidsmeter?!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nikk
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 8
Berichten: 2010
Lid geworden op: 13 nov 2010 14:53
Actief als: particulier

Re: Centrale deurvergendeling Sceni 1999

Bericht door nikk »

Uit mijn hoofd knippert deze LED bij een Scenic I langzaam als de vergrendeling er op staat. Als je met de sleutel ontgrendeld dan moet ie uitgaan. Contact aan weet k ff niet.
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
S3raph
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 8
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 jan 2018 15:30
Actief als: particulier

Re: Centrale deurvergendeling Sceni 1999

Bericht door S3raph »

nikk schreef:Uit mijn hoofd knippert deze LED bij een Scenic I langzaam als de vergrendeling er op staat. Als je met de sleutel ontgrendeld dan moet ie uitgaan. Contact aan weet k ff niet.

Hallo Nikk,

Nee hij knippert zo 1x per seconden.. en dat blijft hij ook doen als ik de deuren vergrendel.

wat bedoel je met startblokkering? vanuit de sleutel?

Ik had wat op engelstalige forums gekeken daar hadden ze het ook over zoiets en dan een rode knop rechts achter on der motorkap.. die heb ik ingedrukt en klikte.. maar helpt niet

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nikk
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 8
Berichten: 2010
Lid geworden op: 13 nov 2010 14:53
Actief als: particulier

Re: Centrale deurvergendeling Sceni 1999

Bericht door nikk »

Als de LED knippert staat de startblokkering er op. Die haal je er van af met de afstand bediening deuren OPENEN. Een 1999 Scenic I heeft waarschijnlijk een IR ( infra rood ) afstand bediening. Die is niet erg betrouwbaar. Zeker niet in de winter ( eigen ervaring ) Zoek er maar eens op op dit forum.

Vrees niet ( ok, beetje dan ), wij kwamen uiteindelijk ook toch altijd weg, al zij het met elke keer de code intypen om de vergrendeling er af te krijgen.
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Ed-Scenic
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 30
Lid geworden op: 01 okt 2017 12:29
Actief als: particulier

Re: Centrale deurvergendeling Sceni 1999

Bericht door Ed-Scenic »

nikk schreef:Uit mijn hoofd knippert deze LED bij een Scenic I langzaam als de vergrendeling er op staat. Als je met de sleutel ontgrendeld dan moet ie uitgaan. Contact aan weet k ff niet.
Hoi nikk,

Klopt, bij de Scenic knippert ie langzaam, om de sec ongeveer.
Bij het ontgrendelen met de sleutel knippert ie nog maar als de sleutel gebruikt word bij starten gaat ie uit.
Starten zou dan gewoon moeten kunnen.

Gr Ed

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Ed-Scenic
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 30
Lid geworden op: 01 okt 2017 12:29
Actief als: particulier

Re: Centrale deurvergendeling Sceni 1999

Bericht door Ed-Scenic »

S3raph schreef:
Je kan het eerst proberen de knoopcel te vervangen, kan zijn dat je hem opnieuw moet inlezen (hoeft niet perse).
Kijk dan wat ie doet.
Ik kreeg advies om al mijn sloten goed in te spuiten en zorgen dat mijn deuren en kofferbak niet te strak of slap sluiten, het droogt uit en kan tegen weken.
Probeer dat ook eens, je moet eerst alles simpel proberen op te lossen en uit te sluiten.
Als het goed is het je ook een controle lampje in de auto boven je spiegel, wat doet die?? is die aan of uit, dat heeft te maken met je centrale vergrendeling als je gaat ruiden, boven de 6km gaan ze automatisch vergrendelen (bij aan).
Hoor je ze dan wel vergrendelen??

Ik ga straks mijn deuren afstellen zodat ze sluiten zoals ze horen, niet slap en niet strak.
Stekkers en/of connectors inspuiten.
De deur connectors waardoor de binnenverlichting aan/uit gaat na kijken op goede werking, heeft ook met dit systeem te maken.
Vooral je kofferbak, daar alle connectors na kijken op corrosie/roest.
Ik kom er wel achter dat als ik de deur harder dicht doe de deuren wel sluiten .
Kan zijn dat er ergens een los contact zit hoor maar dan moet ik de deur paneel er afhalen en stekkers inspuiten met elektro- spray.
Ik kijk ook even waar de relais zit van de vergrendeling, mits het een relais is, kan zijn dat die niet goed werkt.

Als ik jou was zal ik dat ook proberen, alles eerst uitsluiten en ja dan, ik weet het niet en ben ook nog bezig.

Gr Ed[/quote]

Hallo Ed bedankt voor je reactie..

heb toevallig vandaag grotere problemen met de auto want hij wil niet meer starten.. Lijkt alsof motor geen benzine meer krijgt.. zou het ook met batterij te maken kunnen hebben van sleutel? :?

Ga hier ook maar een nieuw topic over plaatsen.
in ieder geval alvast bedankt en ik ga er op terug komen.[/quote]

Hoi S3raph,

Het heeft nix met je sleutel te maken maar met je startblokkering.
Het zou eruit gehaald kunnen worden om door je deuren te ontgrendelen en sluiten, dan "zou" ie weer gewoon moeten knipperen (volgens garage).
Blijft ie het nog doen, je kan hem niet meer starten!! Probeer ook maar niet hoor, geen nut.
Dit euvel had ik ook in mijn Scenic.
Auto is opgehaald en naar garage gegaan, daar kwamen ze er achter dat er (regen)water in 1 van de zekeringkasten is gekomen en was gaan roesten en door gaan branden, ze hebben toen een omleiding gemaakt zodat ik hem gewoon kon gebruiken, geen probleem verder gehad.
Dure reparatie wel na alles eerst uitgezocht te hebben en vervangen, rond de € 400 :oops: .
Heb hem verkocht kort er na omdat er problemen bleven ontstaan en dat ie het nog deed kreeg ik er nog wat voor.

Dus, open en sluit met je sleutel tot ie weer normaal knippert, kijk of dat lukt, anders word het garage werk.

Gr Ed

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Ed-Scenic
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 30
Lid geworden op: 01 okt 2017 12:29
Actief als: particulier

Re: Centrale deurvergendeling Sceni 1999

Bericht door Ed-Scenic »

nikk schreef:Als de LED knippert staat de startblokkering er op. Die haal je er van af met de afstand bediening deuren OPENEN. Een 1999 Scenic I heeft waarschijnlijk een IR ( infra rood ) afstand bediening. Die is niet erg betrouwbaar. Zeker niet in de winter ( eigen ervaring ) Zoek er maar eens op op dit forum.

Vrees niet ( ok, beetje dan ), wij kwamen uiteindelijk ook toch altijd weg, al zij het met elke keer de code intypen om de vergrendeling er af te krijgen.
Hoi nikk,

Als ik ontgrendel (een Renault Berline 2000) gaat ie open(ahum, soms) normaal gesproken maar knippert de startonderbreker nog, bij sleutel in contact gaat ie uit en kan ik starten.

En klopt wat je zegt, ben er nu achter, wintertijd en vocht is bagger werken met die FM band.

Gr Ed

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nikk
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 8
Berichten: 2010
Lid geworden op: 13 nov 2010 14:53
Actief als: particulier

Re: Centrale deurvergendeling Sceni 1999

Bericht door nikk »

Je kunt ook via de dealer de 4 cijferige code opvragen waarmee je de startblokkering kunt uitschakelen. Zo heeft mijn vrouw de laatste twee jaar met haar Scenic rondgereden. Zou die code sowieso opvragen gezien de onbetrouwbaarheid van de afstandbediening waarmee je dus de blokkering er af haalt. Je zal maar ergens verweg staan.
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nikk
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 8
Berichten: 2010
Lid geworden op: 13 nov 2010 14:53
Actief als: particulier

Re: Centrale deurvergendeling Sceni 1999

Bericht door nikk »

Ed-Scenic,

Zal wel verschil in zitten tussen de verschillende uitvoeringen en bouwjaren. De '98 Scenic van mijn vrouw had dus de LED langzaam knipperend als de blokkering er op stond. Blokkering er af dan knipperde er niets meer.
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nikk
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 8
Berichten: 2010
Lid geworden op: 13 nov 2010 14:53
Actief als: particulier

Re: Centrale deurvergendeling Sceni 1999

Bericht door nikk »

Mi beste oplossing; De blokkering uit de ECU laten programmeren. Nooit meer gezeik. Kans dat ze je '99 Scenic willen pikken is toch niet zo groot :->
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Ed-Scenic
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 30
Lid geworden op: 01 okt 2017 12:29
Actief als: particulier

Re: Centrale deurvergendeling Sceni 1999

Bericht door Ed-Scenic »

nikk schreef:Je kunt ook via de dealer de 4 cijferige code opvragen waarmee je de startblokkering kunt uitschakelen. Zo heeft mijn vrouw de laatste twee jaar met haar Scenic rondgereden. Zou die code sowieso opvragen gezien de onbetrouwbaarheid van de afstandbediening waarmee je dus de blokkering er af haalt. Je zal maar ergens verweg staan.
Hoi nikk,

Ja, daar ben ik mee eens, S3raph kan dat het beste doen aangezien de leeftijd van de auto.
Ik heb geen las van de startonderbreker maar alleen centraal vergrendelen dan weer wel en dan weer niet.
Maar ben er achter dat als ie niet op slot wil en ik de deur wat steviger dicht doe hij wel gaat vergrendelen, daar ga ik naar kijken
en vermoed dat het contact ergens wat los zit.

Jij zegt dat je een code kan opvragen of de code uit de ECU laat halen.
Als je hem opvraagt en krijgt, hoe krijg jij hem er uit dan??

Gr Ed

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Ed-Scenic
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 30
Lid geworden op: 01 okt 2017 12:29
Actief als: particulier

Re: Centrale deurvergendeling Sceni 1999

Bericht door Ed-Scenic »

S3raph schreef:hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en hoop dat ik het op de juiste plek plaats.

Ik heb een Renault Scenic uit 1999 en sinds gisteren doet de Centrale deurvergrendeling het niet goed.
Als ik nu via de sleutel wil ontgrendelen gaan alleen de deur van de bijrijder open en de kofferbak. Het gebruikelijke knipperen van het knipperlicht doet gewoon wel maar de chauffeurs kant en de achterdeuren gaan niet meer open.

Tevens is het zo dat ik nu de chauffeurs kant met de sleutel open maak en daar reageren de andere deuren ook niet meer op. Of dit al zo was weet ik niet aangezien ik de afstandsbediening gebruikte.

Ik heb de batterij in de sleutel nog niet vervangen omdat ik van mening was dat daar niks mis mee kan zijn omdat de auto wel reageert?!

Iemand een idee of een oplossing.
Alvast bedankt,

:D
Hoi S3raph,

Net als wat "nikk" zegt in dit forum:

Je kunt ook via de dealer de 4 cijferige code opvragen waarmee je de startblokkering kunt uitschakelen. Zo heeft mijn vrouw de laatste twee jaar met haar Scenic rondgereden. Zou die code sowieso opvragen gezien de onbetrouwbaarheid van de afstandbediening waarmee je dus de blokkering er af haalt. Je zal maar ergens ver weg staan!!

is ook een optie.

Gr Ed

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nikk
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 8
Berichten: 2010
Lid geworden op: 13 nov 2010 14:53
Actief als: particulier

Re: Centrale deurvergendeling Sceni 1999

Bericht door nikk »

Niet erg praktisch maar je kunt in ieder geval de blokkering er af halen! Gewoon de code ff opvragen. Wij hebben de code destijds van het bedrijf gekregen wat getracht had de blokkering uit de ECU te programmeren. Niet gelukt omdat het een net wat ander type ECU was als waarmee ze iets mee konden blijkbaar.
Dan maar met de code. Elke dag weer :cry2:
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
S3raph
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 8
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 jan 2018 15:30
Actief als: particulier

Re: Centrale deurvergendeling Sceni 1999

Bericht door S3raph »

nikk schreef:Niet erg praktisch maar je kunt in ieder geval de blokkering er af halen! Gewoon de code ff opvragen. Wij hebben de code destijds van het bedrijf gekregen wat getracht had de blokkering uit de ECU te programmeren. Niet gelukt omdat het een net wat ander type ECU was als waarmee ze iets mee konden blijkbaar.
Dan maar met de code. Elke dag weer :cry2:

Zover ik nu weet is er voor deze auto geen noodcode meer maar een RF code.

Los van het Immobiliser probleem zou ik nu bijna concluderen dat de deuren die niet open gaan niet deur de sleutel kan komen?
heb trouwens al nieuwe batterijen er in gedaan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Centrale deurvergendeling Sceni 1999

Bericht door mechanic »

Zoals ik schreef heeft deze auto een radiofrequentie sleutel,RF/FM.
Deze hebben inderdaad geen noodcode,enkel de fase1 modellen met IR / infrarood sleutel.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nikk
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 8
Berichten: 2010
Lid geworden op: 13 nov 2010 14:53
Actief als: particulier

Re: Centrale deurvergendeling Sceni 1999

Bericht door nikk »

Ah ok, wist ik niet mechanic. Wij hadden inderdaad IR
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Ed-Scenic
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 30
Lid geworden op: 01 okt 2017 12:29
Actief als: particulier

Re: Centrale deurvergendeling Sceni 1999

Bericht door Ed-Scenic »

Hoi allen,

Ik denk mijn probleem gevonden te hebben, Losse contacten in de deur en in de achterklep zat corrodatie .
Schoonmaken en inspuiten, stift kofferbak moet vervangen worden, is te ver heen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
S3raph
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 8
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 jan 2018 15:30
Actief als: particulier

Re: Centrale deurvergendeling Sceni 1999

Bericht door S3raph »

Ed-Scenic schreef:Hoi allen,

Ik denk mijn probleem gevonden te hebben, Losse contacten in de deur en in de achterklep zat corrodatie .
Schoonmaken en inspuiten, stift kofferbak moet vervangen worden, is te ver heen.
Plan van aanpak?

Moet ik de panelen eruit halen bij de deuren of kan dat makkelijker? Schoonmaken mer? En inspuiten met?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
S3raph
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 8
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 jan 2018 15:30
Actief als: particulier

Re: Centrale deurvergendeling Sceni 1999

Bericht door S3raph »

Er was inderdaad een probleem met de startonderbreker. Deze heb ik eruit laten halen door de computer "immo off" te maken.

Het probleem betreffende de portieren blijft nog hetzelfde.. dit probleem had ik dus ook al eerder dan het probleem met starten.

Ik heb de batterijen vernieuwd echter had dit geen effect.
Ik heb trouwens geen ir sleutel maar rf.

Ik ga toch maar eens de contacten in de deuren controleren,maar blijf het toch raar vinden dat plots 3 deuren niet reageren I.p.v. stuk voor stuk!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Ed-Scenic
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 30
Lid geworden op: 01 okt 2017 12:29
Actief als: particulier

Re: Centrale deurvergendeling Sceni 1999

Bericht door Ed-Scenic »

S3raph schreef:Er was inderdaad een probleem met de startonderbreker. Deze heb ik eruit laten halen door de computer "immo off" te maken.

Het probleem betreffende de portieren blijft nog hetzelfde.. dit probleem had ik dus ook al eerder dan het probleem met starten.

Ik heb de batterijen vernieuwd echter had dit geen effect.
Ik heb trouwens geen ir sleutel maar rf.

Ik ga toch maar eens de contacten in de deuren controleren,maar blijf het toch raar vinden dat plots 3 deuren niet reageren I.p.v. stuk voor stuk!
Hoi S3raph,

Kun je nu wel gewoon starten??
FM sleutel.

Deur probleem blijft bij jou merk ik, ja, lastig probleem maar niemand weet echt een oplossing, alleen een gok.
Sommige moet je proberen natuurlijk en kan zijn dat dat helpt.

Ik dacht het gevonden te hebben bij mijn deuren maar nee hoor!!
Batterij is vervangen maar hoefde niet in te leren bij mijn Megane hatshbag zoals bij mijn oude Scenic.
De ene deur-pen/schakelaar vervangen maar ook dat hielp niet.
Als het beter weer gaat worden haal ik de deurpanelen er af om te zien hoe de stekkertjes daar zijn die naar de vergrendeling gaan.

Je kan ook eens kijken om er een deurvergrendeling er uit te halen die het niet doet en deze eens op de accu te doen om te kijken of ze werken.
Begin met een voor deur, de achterdeuren van een Scenic zijn lastig te de/monteren.
Ik haalde die van mij bij een Scenic er uit, zit raar in elkaar,.
Een zwart doosje met een pen er aan en aan de onderkant waar de stekker in gaat.
Hij is wel dicht gelijmd maar maakte hem open, en wat ik zag moest ik lachen :D
Stelt nix voor, een electro motortje met tandwiel die je ook vindt in electrisch speelgoed, een pen die op en neer beweegt door dat tandwiel, dat is alles.

De deur deed het niet maar als ie er uit was en deed hem op de accu met +/- deed ie het wel maar heeeeel zwak.
Dat wil zeggen dat dat motortje OP is.
Op de sloop kan je beter een andere halen en proberen of deze het wel doet, bij mij wel tenminste.

Bij mij werken ze wel maar alleen in de ochtend en na een 3x open en sluiten is het klaar, ook normaal bij uitstappen zou je de deur weer moeten ontgrendelen maar dat hoor je niet en weet dat ie weer op slot zit en niet open krijgt.
Volgende dag net zo, gewoon open en dicht maar na een paar keer.................... je raad het wel.
Laat weten wat jou bevindingen zijn, we zijn er nog niet uit denk ik :naughty:

Gr Ed

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
S3raph
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 8
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 jan 2018 15:30
Actief als: particulier

Re: Centrale deurvergendeling Sceni 1999

Bericht door S3raph »

Ed-Scenic schreef:
S3raph schreef:Er was inderdaad een probleem met de startonderbreker. Deze heb ik eruit laten halen door de computer "immo off" te maken.

Het probleem betreffende de portieren blijft nog hetzelfde.. dit probleem had ik dus ook al eerder dan het probleem met starten.

Ik heb de batterijen vernieuwd echter had dit geen effect.
Ik heb trouwens geen ir sleutel maar rf.

Ik ga toch maar eens de contacten in de deuren controleren,maar blijf het toch raar vinden dat plots 3 deuren niet reageren I.p.v. stuk voor stuk!
Hoi S3raph,

Kun je nu wel gewoon starten??
FM sleutel.

Deur probleem blijft bij jou merk ik, ja, lastig probleem maar niemand weet echt een oplossing, alleen een gok.
Sommige moet je proberen natuurlijk en kan zijn dat dat helpt.

Ik dacht het gevonden te hebben bij mijn deuren maar nee hoor!!
Batterij is vervangen maar hoefde niet in te leren bij mijn Megane hatshbag zoals bij mijn oude Scenic.
De ene deur-pen/schakelaar vervangen maar ook dat hielp niet.
Als het beter weer gaat worden haal ik de deurpanelen er af om te zien hoe de stekkertjes daar zijn die naar de vergrendeling gaan.

Je kan ook eens kijken om er een deurvergrendeling er uit te halen die het niet doet en deze eens op de accu te doen om te kijken of ze werken.
Begin met een voor deur, de achterdeuren van een Scenic zijn lastig te de/monteren.
Ik haalde die van mij bij een Scenic er uit, zit raar in elkaar,.
Een zwart doosje met een pen er aan en aan de onderkant waar de stekker in gaat.
Hij is wel dicht gelijmd maar maakte hem open, en wat ik zag moest ik lachen :D
Stelt nix voor, een electro motortje met tandwiel die je ook vindt in electrisch speelgoed, een pen die op en neer beweegt door dat tandwiel, dat is alles.

De deur deed het niet maar als ie er uit was en deed hem op de accu met +/- deed ie het wel maar heeeeel zwak.
Dat wil zeggen dat dat motortje OP is.
Op de sloop kan je beter een andere halen en proberen of deze het wel doet, bij mij wel tenminste.

Bij mij werken ze wel maar alleen in de ochtend en na een 3x open en sluiten is het klaar, ook normaal bij uitstappen zou je de deur weer moeten ontgrendelen maar dat hoor je niet en weet dat ie weer op slot zit en niet open krijgt.
Volgende dag net zo, gewoon open en dicht maar na een paar keer.................... je raad het wel.
Laat weten wat jou bevindingen zijn, we zijn er nog niet uit denk ik :naughty:

Gr Ed

Ja hij start nu gewoon al blijft het ledje nu wel nog knipperen omdat er officieel nog een fout is.

Ik ga deze week met de deuren aan de slagroom en zal laten weten hoe het gaat.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht