dashboard (boordcomputer) problemen

Zit er een stroomdraadje aan ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
Gebruikersavatar

rjdepater
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 sep 2010 11:44
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door rjdepater »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Scenic,

Neem eens kontakt op met Demi, heeft mijn knipperend en uitvallend dashboard (wel van een Espace IV) samen met zijn zwager vakkundig gerepareerd voor een stuk minder als bij Actronics. Nadeel voor jou: Hij woont wel in Limburg.

René

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 10
Berichten: 3306
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door RichTrip »

Alwin schreef:IK heb zelf de 1RO soldeerpunten laten vloeien, maar dit hielp niks.
Ben er inmiddels achter dat er meer aandachtspuntjes zijn, zeker als je niet meteen actie onderneemt, zoals 'Scenic' heeft gedaan, wachten tot ie na een tijd knipperen er helemaal mee op houdt.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



CPTR
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 1049
Lid geworden op: 22 feb 2008 19:24
Actief als: particulier
Locatie: Kalslagen

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door CPTR »

Ja Limburg is wel erg ver :(
Met de TomTom had ik dan nog wel een idee kunnen hebben van de snelheid dacht ik nog.

Maar goed, het dashboard is op weg naar Actronics, de GS mag een week bij de garage slapen :cry2:

De distributieriem (2005) en de automaat worden ook gemaakt ondertussen :thumb:
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 59
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Re: Re:

Bericht door demi »

lecroix schreef:hoi rich trip heb inmiddels mijn klok ook zelf gerepareerd volgens jullie beschrijving en duidelijke foto's.
alleen is mijn km stand nu 15.000 verder gesprongen , hebben jullie ook enig idee hoe ik dit weer op de juiste stand kan zetten.

mvrgt lecroix
Hallo allemaal, ik wil bij deze even melden dat het zelf solderen enorm veel geld kan besparen, echter het heeft ook een keerzijde en wel; door het niet met ESD geaarde apparatuur te werken kan de gehele klok defect of ontregeld raken b.v. Km stand die verspringt, of bepaalde functies die uitvallen zoals brandstofpeil of temp. meting.

Het opnieuw corigeren van de Km stand is niet zo 1,2,3, opgelost en de dealer kan dit niet !!!

Het is niet aanbevolen als je weinig electronica kennis hebt dit soort reparaties uit te voeren, maar nooit geschoten altijd mis, maar als het mis gaat dan kost het veel geld.

dit wou ik maar even zeggen :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

knillis
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 mei 2009 10:15

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door knillis »

Beste allemaal,

ik heb vandaag wel de rit naar Limburg ondernomen. Met succes! Afgelopen zaterdag sprong mijn dashboard na enkele resets ook op zwart. Dankzij dit forum en Marktplaats ben ik bij Demi uitgekomen. De heren hebben de klok in no-time eruit.....na het nodige reparatiewerk en tests werkt alles naar behoren. Zelfs enkele storingen zijn gewist. Het zat even tegen tijdens de reparatie maar daar hadden de beide heren genoeg know-how voor om het toch te fixen.
Ik ben inmiddels weer thuis met een werkend dashboard.

Heren, bedankt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Rondebee
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 dec 2010 23:01
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door Rondebee »

Demi,

Wij hebben hetzelfde probleem. Eerst ging het dashboard knipperen(renault Scenic 2004) en resette hij de tijd elke keer maar nu belde mijn vrouw dat het dashboard helemaal zwart is. Kunnen we er nog mee rijden?
En kunnen wij het door jullie laten repareren?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 59
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door demi »

Rondebee schreef:Demi,

Wij hebben hetzelfde probleem. Eerst ging het dashboard knipperen(renault Scenic 2004) en resette hij de tijd elke keer maar nu belde mijn vrouw dat het dashboard helemaal zwart is. Kunnen we er nog mee rijden?
En kunnen wij het door jullie laten repareren?
Hallo, Bij deze benader ik je naar aanleiding van je berichtgeving.
Ik begrijp dus dat je een defect dashboard van een Scenic II 2004 hebt.
We willen deze graag voor je repareren. De reparatie kosten bedragen 135,-euro
Als extra-tje hangen wij de Scenic aan de Renault CLIP om de aanwezige fout-codes uit te lezen en te wissen
Deze service is geheel gratis

Ik wil je er op attenderen dat wanneer je verder blijft rijden met je defectedashboard je de kans loopt dat de Km stand omhoog springt met stappen van1000km of 10.000km !!!

Laat maar even weten voor wanneer je een bezoekje zou willen brengen, de tijd die we er mee bezig ben is 1 tot 1½ uur
Voor meer vragen mag je gerust bellen of om de afspraak te plannen op 06-30463996

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Rondebee
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 dec 2010 23:01
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door Rondebee »

Ben weekje naar de Ardennen geweest. Moest daar heen rijden met zwart dashboard. Dus kon niet meer zien hoe hard ik reed of dat ik nog genoeg benzine had. Heb contact gezocht met Demi en die hebben op mijn weg terug naar Nederland kans gezien om op de 31e december nog even mijn dashboard te repareren. Klasse jongens!!!!! Voor deze service!!!! Ze zitten in Limburg en maken het weer werkend voor € 135. Kost ongeveer een uurtje tot anderhalf uur werk. Ook lezen ze de computer voor je uit en resetten de foutcodes. Top!!! Wij zijn weer blij en kunnen onze weg weer vervolgen en waren nog op tijd om oudjaar te vieren!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

stan.verstringe
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jan 2011 13:02
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door stan.verstringe »

Zijn er adressen in België waar dit gemakkelijk kan worden hersteld !
300/400km :) (enkel) rijden voor een uurtje werk lijkt me wat overdreven.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 6
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door WillemS »

Waarom maak je er dan niet een "Weekend van.
Maar serieus, er zijn vast wel bedrijven in Belgie die dit doen.
Via een garage kan het gedaan worden door bv. www.actronics.nl in Almelo.
Dit bedrijf werkt in heel Europa.
SUC6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 59
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door demi »

ACtronics levert uitsluitend aan garage en dealerbedrijven, dus zal hij contact op moeten nemen met de dichtsbijzijnde dealer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Jebo
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 76
Lid geworden op: 19 apr 2009 13:42

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door Jebo »

Ik heb het ook gehad.
Heb em zelf uitgebouwd en opgestuurd naar KMS in Apeldoorn.
Kosten waren wel +/- € 300,- inclusief verzenden en BTW, maar das altijd nog goedkoper dan de garage.
Werkt nu weer als vanouds.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 59
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door demi »

Tja, voor reparatie had het ook naar ons toegestuurd mogen worden, wij doen het voor minder :D
En voor degene die niet weten hoe het digitale klokkenstel van Scenic II gedemonteerd moet worden hier een filmpje


Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



CPTR
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 1049
Lid geworden op: 22 feb 2008 19:24
Actief als: particulier
Locatie: Kalslagen

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door CPTR »

Bedankt voor de link demi.

M'n garage heeft de behuizing niet echt netjes teruggeplaatst, nu kan ik 't zelf ook nog eens overdoen :D .
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Atreeb
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jan 2011 12:42
Actief als: particulier

display, boordcomputer, dashboard probleem scenic

Bericht door Atreeb »

Mijn digitaal klokje sprong steeds op 00:00. Na een aantal keren de tijd weer goed te hebben gezet begon mijn complete
display te knipperen en kreeg allerlei foutmeldingen; achterklep open, bandensensoren, zwart display, fel display, zwak tot dat hij helemaal uitviel.

Op dit forum staat hier al voldoende over vermeld, maar ik ben afgelopen zaterdag vanuit prov. Groningen afgereisd naar het zuiden van het land en daar hebben de jongens van Demi mijn zieke display onder handen genomen.
Perfecte service, waar menig proffesionele instelling een puntje aan kan zuigen.
Alle foutcodes verwijderd en weer een mooi en strak helder display.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 59
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Re: display, boordcomputer, dashboard probleem scenic

Bericht door demi »

Atreeb schreef:ik ben afgelopen zaterdag vanuit prov. Groningen afgereisd naar het zuiden van het land en daar hebben de jongens van Demi mijn zieke display onder handen genomen.
Perfecte service, waar menig proffesionele instelling een puntje aan kan zuigen.
Alle foutcodes verwijderd en weer een mooi en strak helder display.
Mooi om te vernemen dat u tevreden bent over onze diensten en de kwaliteit die wij aanbieden.
weer een mooi en strak helder display
Dit komt omdat na de reparatie als de printplaat weer in de kunstof behuizing gaat wij eerst nog eens
de aanwezige doffe aanslag die zich door de jaren heen heeft vastgezet op het LCD en het doorzichtige frontpanneel grondig doen verwijderen waardoor alles weer mooi helder word :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

TEIJMER
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 jan 2011 11:22
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door TEIJMER »

Een paar maanden geleden viel het mij op dat na het starten de klok op 0.00 stond. Toen dit zich een paar keer herhaalde ging ik maar eens googlen en kwam ik op deze site terecht. Wat ik toen las stelde mij niet gerust want het terugspringen van de klok zou een voorbode zijn van het geheel uitvallen van het display. Ook las ik verhalen over reparatie via de garage of het bedrijf in Almelo en prijzen vanaf 500 Euro. Ondertussen hoefde ik de tijd maar 1 keer per 2 weken in te stellen en had ik nog geen behoefte om mijn Grand Scenic 1.9 d (2005) weg te brengen. Maar op 3 januari 2011 kregen de forumschrijvers gelijk en ging mijn display op zwart. Direkt maar weer het desbetreffende forum opgezocht. Gelukkig was het forum aangevuld met nieuwe berichten en las ik goede verhalen over Demi die de reparatie voor 135 Euro kon uitvoeren. Direkt gebeld met Peter en op 4 januari kon ik 's avonds al terecht. Binnen een half uur was het display al weer gerepareerd. :D Tijdens mijn bezoek werd ook nog tussendoor een Espace naar tevredenheid geholpen. Alleen bleek toen dat mijn kilometerstand tijdens de rit naar Limburg met ruim 60.000 km vooruit was gesprongen. :cry2: :cry2: Dit probleem gebeurt alleen bij de Scenic modellen. Tip: Springt je klok op 0:00, wacht niet te lang en breng snel een bezoek aan Demi. :wink: Het display werkt nu al 14 dagen zoals het hoort. Alleen nu de kilometerstand nog. :?:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 6
Berichten: 3235
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door Mathijs »

Zie in het filmpje dat ze de stekkers uit het dashboard trekken terwijl het contact aanstaat.
Is dat wel verstandig ?

En kun je zonder die instrumenten winkel gewoon rijden ?
Want dan zou je het beste zodra je uitval hebt, gelijk de stekkers los maken om het risicio van foute Km stand te voorkomen, zoals bij TEIJMER blijkbaar gebeurd is.

TEIJMER schreef:...al weer gerepareerd. :D Tijdens mijn bezoek werd ook nog tussendoor een Espace naar tevredenheid geholpen. Alleen bleek toen dat mijn kilometerstand tijdens de rit naar Limburg met ruim 60.000 km vooruit was gesprongen. :cry2: :cry2: Dit probleem gebeurt alleen bij de Scenic modellen. Tip: Springt je klok op 0:00, wacht niet te lang en breng snel een bezoek aan Demi. :wink: Het display werkt nu al 14 dagen zoals het hoort. Alleen nu de kilometerstand nog. :?:
Daarvoor zul je naar een marktplaats bedrijfje moeten, denk niet dat de Renault garage daar aan wilt.
Nothing great was ever achieved by being realistic!

onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg


https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Rob Scenic
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jan 2011 21:02
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door Rob Scenic »

Ook ik heb problemen gehad met de display van de scenic. Het is een scenic uit 2005. Makkelijkste oplossing voor mensen uit de randstad, is om naar Car Software Tuning vof. Kabelweg 1a 1271 AN Huizen, te gaan.
Daar word de display gerepareerd voor 199,-- euro en tevens voor dat geld de km stand, indien nodig, aangepast. Prima service en 2 maanden garantie op opnieuw uitvallen. S'morgens bellen, dezelfde ochtend langsgegaan en gerepareerd in een half uurtje.

Bij de totale uitval doet ook de richtingaanwijzer en de stuurkolombediening voor de radio het niet meer. Is lastig rijden, maar voor een kleine afstand naar Huizen, was het geen probleem.

Hoop hiermee mensen te kunnen helpen, zoals ik geholpen was door de reacties op dit forum.

Met vriendelijke groeten, Rob.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 59
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door demi »

Rob Scenic schreef:Makkelijkste oplossing voor mensen uit de randstad, is om naar Car Software Tuning vof. Kabelweg 1a 1271 AN Huizen, Prima service en 2 maanden garantie op opnieuw uitvallen.
Jammer dat deze firma maar 2 maanden garantie geeft :think: tegenover 2 jaar die wij geven :clap: is toch maar even 22 maanden minder :?

En hoe zit het met het verweideren / wissen van de foutmeldingen die zijn ontastaan door her defect raken van het display ? Hebben hun die er uitgehaald :think: of moet je dan maar weer langs de dealer :cry2:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Rob Scenic
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jan 2011 21:02
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door Rob Scenic »

demi schreef:
Rob Scenic schreef:Makkelijkste oplossing voor mensen uit de randstad, is om naar Car Software Tuning vof. Kabelweg 1a 1271 AN Huizen, Prima service en 2 maanden garantie op opnieuw uitvallen.
Jammer dat deze firma maar 2 maanden garantie geeft :think: tegenover 2 jaar die wij geven :clap: is toch maar even 22 maanden minder :?

En hoe zit het met het verweideren / wissen van de foutmeldingen die zijn ontastaan door her defect raken van het display ? Hebben hun die er uitgehaald :think: of moet je dan maar weer langs de dealer :cry2:
Alle foutmeldingen die al dan niet ontstaan zijn door de defecte diplay zijn eruit gehaald, dus dealer is nergens voor nodig.
Demi, ik betwist niet jullie kundigheid tav de werkzaamheden, maar dit adres was voor mij 200 km minder rijden, dus een overweging waard. :wink: :thumb:

groet Rob.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pent
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jan 2011 13:19
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door Pent »

Rob Scenic schreef:Ook ik heb problemen gehad met de display van de scenic. Het is een scenic uit 2005. Makkelijkste oplossing voor mensen uit de randstad, is om naar Car Software Tuning vof. Kabelweg 1a 1271 AN Huizen, te gaan.
Daar word de display gerepareerd voor 199,-- euro en tevens voor dat geld de km stand, indien nodig, aangepast. Prima service en 2 maanden garantie op opnieuw uitvallen. S'morgens bellen, dezelfde ochtend langsgegaan en gerepareerd in een half uurtje.

Bij de totale uitval doet ook de richtingaanwijzer en de stuurkolombediening voor de radio het niet meer. Is lastig rijden, maar voor een kleine afstand naar Huizen, was het geen probleem.

Hoop hiermee mensen te kunnen helpen, zoals ik geholpen was door de reacties op dit forum.

Met vriendelijke groeten, Rob.
Ik kan het bovenstaande beamen: eergisteren alles op zwart, gisteren gebeld, vanochtend in 45 minuten gerepareerd. Let wel op dat je de meest recente KM stand even probeert te achterhalen (bijv, stand bij laatste beurt), bij mij bleek de teller ook inmiddels al 10k hoger te staan dan in werkelijkheid is gereden met de auto.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Dirk_P.
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 50
Lid geworden op: 10 feb 2011 16:43
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door Dirk_P. »

Heren,

Ook ik heb probs met het daschbord van mijn scienic bj 2005. Ik heb mijn garage gevraagd wat ik moest doen, en daar heeft men me verteld dat ik de auto moest binnen brengen het dashboard wordt uitgebouwd en opgestuurd naar Nederland. Ik zou mijn auto minimaal 1 week kwijt zijn. en de kosten zouden rond de 4a500€ bedragen, werkuren inbegrepen.....Dat was even slikken..
Nu las ik hier in dit draadje dat forumlid Demi een bedrijf heeft in Stevensweert nabij Maaseik. Ikzelf woon in Hasselt en voor mij zou het wel heel goed nieuws zijn indien ik ook geholpen zou kunnen worden door Demi. Echter kan ik geen kontakt gegevens vinden om Demi te mailen. Zou er iemand zo vriendelijk willen zijn om me deze gegevens te bezorgen?
Ik ben een nieuw gebruiker, en waarschijnlijk is dat de rede dat ik maar beperkte toegang heb tot dit forum, en dus kan ik ook geen persoonlijke gegevens opvragen van de gebruikers.

Mvg

Dirk
MODERATOR EDIT
Emailadres verwijderd om spam te voorkomen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 10
Berichten: 3306
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door RichTrip »

Demi bezoekt zeer regelmatig het forum en hij zal zeker contact met je zoeken. Voor een fractie van de genoemde 4 á 500 euro ben je klaar :mrgreen:
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 59
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door demi »

Ik heb Dirk_p een mailtje gestuurd, waarop hij weer een telefoontje pleegde naar mij en a.s. Zaterdag komt hij een bezoekje brengen voor reparatie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

TEIJMER
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 jan 2011 11:22
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door TEIJMER »

Enige weken geleden had ik al een bericht geplaatst dat mijn dashboard door DEMI weer volledig hersteld was maar dat alleen de km.stand met ruim 60.000 km versprongen was. Die avond beschikte DEMI nog niet over de juiste software van mijn Scenic om dit ook te herstellen. Afspraak was dat zo gauw zij de juiste software hadden, ik hiervoor terug kon komen. Afgelopen week ben ik bij DEMI terug geweest en mijn km.stand is weer teruggebracht tot de km.stand voor de dashboard storing. :D Ook werd de Renault clip weer gebruikt om een storing op te zoeken van het key-less syteem. Blijkt dat die van het rechter achterportier blijft hangen. Wie weet hiervoor een oplossing? :?: :?: Wat betreft de service en reparatie van het dashboard, bedankt DEMI voor de prima service!!! :thumb: :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Stipper
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 feb 2011 11:17
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door Stipper »

Ook ik heb problemen met het display. Nu is het alleen nog de klok en de dagtellers maar gezien ik volgende week naar Oostenrijk heen en weer ga maakte mij de berichten van volledig wegvallen van het display er niet gerust op. Ik heb ook geen zin om honderden euro's uit te geven om het probleem te verhelpen als het niet hoeft.
Ik heb de uitleg van het uitbouwen van het display en het controleren van de soldeercontacten van de 1R0's opgevolgt en daarmee mijn problemen met het display kunnen verhelpen. Geen kosten. Dank voor de tips!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Dirk_P.
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 50
Lid geworden op: 10 feb 2011 16:43
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door Dirk_P. »

demi schreef:Ik heb Dirk_p een mailtje gestuurd, waarop hij weer een telefoontje pleegde naar mij en a.s. Zaterdag komt hij een bezoekje brengen voor reparatie.
Probleem verholpen, prima service

bedankt

Dirk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Scenic2
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 150
Lid geworden op: 08 mei 2007 10:02
Actief als: particulier
Locatie: Leiderdorp

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door Scenic2 »

Nu toch wel steeds probleempjes met de klokstand en dagteller die beide (na het uitzetten van de motor en het weer opnieuw starten) op 0.00 springen........je ziet het trouwens ook aan de LED`s die allemaal wat wazig/minder/een beetje zwartig "blauw" worden.....

Dus...........afspraak gemaakt met Peter (Demi) a.s. zondag wordt dit gerepareerd ! Ben benieuwd !
Renault Scenic II 2.0 16V DynLux 2005 MVB66 Gris Eclipse
17 inch Borbet LV4 Lights Black / SK Tuning Endrohr
AEG PE 150 / DAP900
/ FINISHINE
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



veryanonymous
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 213
Lid geworden op: 12 okt 2010 10:31
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door veryanonymous »

Toch wel een veel voorkomend probleem als ik het zo lees. Hopelijk blijft het mij bespaard (en anders liever deze maand nog => 6mnd garantie is bijna voorbij).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 59
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door demi »

88weighed schreef:Toch wel een veel voorkomend probleem als ik het zo lees. Hopelijk blijft het mij bespaard
Helaas sorry :( maar ook uw dashboard/display zal een keer stuk gaan, ze gaan allemaal stuk :doh:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Scenic2
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 150
Lid geworden op: 08 mei 2007 10:02
Actief als: particulier
Locatie: Leiderdorp

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door Scenic2 »

Scenicrijders, ben net terug uit Stevensweert met een zeer scherp gestoken display en twee jaar garantie, ik ben tevreden en deze jongens weten heel goed wat ze doen........ik kan ze van harte aanbevelen en houd er rekening mee dat vroeg of laat iedereen aan de beurt komt......Scenic, Espace,Avantime, Vel Satis !!!
Renault Scenic II 2.0 16V DynLux 2005 MVB66 Gris Eclipse
17 inch Borbet LV4 Lights Black / SK Tuning Endrohr
AEG PE 150 / DAP900
/ FINISHINE
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Bos ScénicII
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 34
Lid geworden op: 05 okt 2010 22:29
Actief als: particulier
Locatie: Rotterdam

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door Bos ScénicII »

Ook aan mij is de beurt. Ik heb nu een tijdelijk display. Mijn huidige is gelukkig onder garantie in de maak bij de dealer.
Heb nu wel 168 dkm op de teller ipv 95dkm. Maar ook dit display is defekt. eerst de klok af en toe en nu bij elke keer starten. (dit gaat natuurlijk gelijk aan de boardcomputer). Volgens mij heb ik nu alle kwaaltjes wel gehad van de wagen :pray: Toch bevalt hij wel.
Scénic II 1.6 16V Expression Luxe Rouge de Feu 12-2003

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Ymmas
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 feb 2011 12:03
Actief als: particulier

Hulp gevraagd Dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door Ymmas »

Ik heb problemen met het dashboard (knippert, gaat uit). Ik heb een grand scenic uit 2005.

Ik zie dat er oplossingen zijn op dit forum maar ook dat diensten worden aangeboden om het probleem te verhelpen.
Ik ga zelf niet solderen.

Wie kan mij volgende week helpen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 6
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door WillemS »

Stuur Demi eens een PB of mail.
SUC6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 59
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Re: Hulp gevraagd Dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door demi »

Ymmas schreef:Ik heb problemen met het dashboard (knippert, gaat uit). Ik heb een grand scenic uit 2005.
Wie kan mij volgende week helpen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Hallo,

Ik heb vernomen dat u een defect knipperend dashboard heeft.
Wij kunnen dat voor u repareren / reviseren voor 135,- euro.

U kunt hiervoor telefonisch een afspraak maken op 06-30463996.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht