dashboard (boordcomputer) problemen

Zit er een stroomdraadje aan ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 59
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door demi »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

realboatman schreef: Na even zoeken op dit forum kwam steeds dezelfde naam terug nl Demi.Na zijn gegevens gevonden te hebben op marktplaats ,deze gast even gebeld :
Om het zoeken voor anderen gedupeerden wat eenvoudiger te maken hier nog maar even het tel.nr; 0630463996 wij helpen graag en vragen staat vrij :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

moebius
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 apr 2011 22:47
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door moebius »

Met mijn dashboard probleem (Scenic 2003) bij Demi geweest. Snel en adequaat geholpen door de jongens.
Leuk dorp, overigens, Stevensweert. EN aardige mensen.
Was voor mij even zoeken naar het telefoonnummer van Demi. Gelukkig heeft ie dat nu op het forum gezet. :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

harrie
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jun 2011 07:46
Actief als: particulier

Re: oplossing uitvallend dashboard van 7,50 euro

Bericht door harrie »

tietsje schreef:Voor een ieder die die leest: ook bij mij werd de dashboard verlichting eerst minder, toen viel de klok en alle dagtellers uit en vervolgens viel het gehele dashboard uit. Ik weiderde echter 250 euro ec BTW te betalen voor "made in china" electronica (de fabricant van mijn instrumentenpaneel is Johnson Controls). Na een weekje zoeken hier de oplossing:
In de meeste gevallen zijn de 1ro (weerstandjes) soldeervebindingen gebroken, waardoor er simpelweg een stroompje meer kan lopen door het cirquit). Deze breukjes zijn (denk ik) ontstaan omdat onder de printplaat een dotje rubberachtige lijm is geplaatst. Hierdoor is tijdens het vastzetten van de elektronica wat buiging gekomen op de printplaat waardoor (icm trillingen vand e auto) deze ieniemienie soldeerverbindinkjes loslaten. Op mijn printplaat zitten deze 1r0 in een groepje van ongeveer 10 stuks in de linker bovenhoek van de printplaats (in de buurt van de dot lijm, maar dan aan de voorkant). Dan hier het stappenplan (kost je ongeveer 1 uur)
1) verwijder de hard plastic bovenkap van je dashboard door deze naar beneden te klikken
2) verwijder de hard plastic onderkap van je daskboard door deze naar beneden te klikken
3) draai beide hefbomen van de 2 stekkers naar rechts, opdat je ze uit beide socket kunt trekken (de grijze stekker gaat best zwaar, de rode gaat een stuk lichter)
4) nu heb je een tork schroevendraaier nodig om de twee buitenste schroeven links en rechts los te draaien, waardoor je je intrumentenpaneel als 1 unit uit je dashboard kunt tillen
5) met een kleinere tork kun je nu de 8 andere schroeven verwijderen, waardoor de twee plastic kappen kunnen worden verwijderd --> nu zie je de printplaat en alle overige electronica
6) in de linker bovenhoek zitten de 1r0's. Kijk anders met een loop als de breukjes al niet meteen zichtbaar zijn.
7) soldeer ze opnieuw of laat in ieder geval het soldeersel weer even "vloeien". (LET WEL: je hebt echt een klein soldeerboetje nodig!)
8) probeer het even uit door de stekekrs terug te plaatsen, als alees het doet ga dan van stap 5 naar stap 1

Oja, de 7,50 was voor het gebak dat ik heb gekocht voor de collega die heeft gesoldeerd.

Theo
Behalve deze 1R0 weerstandjes kan het ook de "zelfherstellende" zekering zijn van 6,5A die op de printplaat zit.
Zie plaatje hieronder voor de lokatie.

Die zekering zit in de 12V voeding voor de print en is een hele gemene: soms hapert en hersteld hij zich heel snel achter elkaar waardoor o.a. de lichtintensiteit van het scherm kuren vertoond, maar waardoor er ook wel eens vreemde (en onterechte) meldingen ontstaan.

Door de 1R0 weerstandjes door te solderen wordt de zekering een poosje "hersteld" en lijkt het euvel daarmee over (of, in mijn geval, juist helemaal niet).

Die zekering vervangen door een normale 6,3A-snelle (via twee stukjes draad) lost het euvel definitief op.

Harrie.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Benns
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jun 2011 20:46
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door Benns »

Hier nog iemand met soortgelijke dash problemen . Ik las in deze draad over een bedrijf in Stevensweert . Hoewel woonachtig in Friesland heb ik het ritje naar Limburg er graag voor over! Een tel. nr. of mailadres is meer dan welkom .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

oboema
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jun 2011 18:01
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door oboema »

Vandaag voor het bekende Dashboard met mijn Renault Grand Senic uit 2005 op op pad geweest.

Probleem omschrijving : Dashboard viel regelmatig geheel weg. Klokje resette continue.
Kilometerstand sprong met stappen van 6000 km omhoog.


Ben terecht gekomen bij :

Car Software Tuning
Kabelweg 1a
1271AN Huizen
Tel: (+31) 035-52 53 406
Mob: (+31) 06-53 183 928
Mob: (+31) 06-42 168 306

Binnen een half uur hebben deze jongens het probleem verholpen
Display eruit gehaald, gerepareerd en teruggezet.
Tevens kilometerstand weer aangepast.

Kosten : 199 euro incl.BTW en 12 maanden garantie !!!!

Oke , wellicht best een hoop geld, maar altijd nog minimaal 4 * zo goedkoop als de Dealer.
Wanneer je er snel bij bent en handig met een mini soldeerboutje kan je het wellicht zelf (staat beschreven in begin pagina's van dit forum).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

wwer
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 jun 2011 22:25
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door wwer »

Hoe zit het met dit probleem bij de gerepareerde displays? Is er ervaring dat de reparatie dit probleem blijvend heeft aangepast, of kan ik verwachten dat het met een paar maanden weer terugkomt?

Volgens het NAP is de teller van mijn a.s. "nieuwe" scenic vervangen op 04-07-2008 en is de KM stand op 1 gezet. Kan ik dan binnen 2 jaar weer een reparatie verwachten of was toen al het probleem er uit?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 59
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door demi »

Een gerepareerd instrumentenpaneel is vergelijkbaar met een nieuw instrumentenpaneel
De componenten die vervangen worden, zijn van een betere kwaliteit dan de componenten die af fabriek er op gemonteerd zitten daar de tijd en de techniek niet stilstaat
Echter er komt een tijd dat het instrumentenpaneel ooit weer defect zal raken maar dat zal na reparatie zo een 8 à 9 jaar duren, mits er geen andere nieuwe onontdekte gebreken om de hoek komen kijken

Als er in 2008 een nieuw instrumentenpaneel is geplaatst kunt u nog zo een 3 à 4 jaar vooruit zonder klachten, maar zeker is niets in het leven :pray:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

wwer
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 jun 2011 22:25
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door wwer »

Dank Demi! Dan zoe je me over 3 tot 4 jaar langskomen :P :mrgreen:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Zolex
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jun 2011 00:39
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door Zolex »

Juist terug van Stevensweert. Topservice daar moet ik zeggen !!!! Display perfect hersteld en terug snel gemonteerd en de wagen nog eens aan de pc gehangen om alles te controleren. Proficiat aan Demi en zijn schoonbroer !!! Ben een tevreden klant :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Scenic2
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 150
Lid geworden op: 08 mei 2007 10:02
Actief als: particulier
Locatie: Leiderdorp

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door Scenic2 »

Dashboard bij mij reeds een halfjaar geleden door Demi en zwager gerepareerd.........doet het nog steeds TOP ! En nog 1,5 jaar garantie :lol:

Een tevreden klant........
Renault Scenic II 2.0 16V DynLux 2005 MVB66 Gris Eclipse
17 inch Borbet LV4 Lights Black / SK Tuning Endrohr
AEG PE 150 / DAP900
/ FINISHINE
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

richardb
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 nov 2009 13:11

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door richardb »

goede morgen iedereen ik heb regelmatig boordcomp. uitval van mijn GS 2.0 ltr als ik een tik op mijn dashboard geef verschijnt hij weer met de dagteller op nul en de tijd van middernacht op 00.00 uur

wat zou dit kunnen zijn ? het gebeurd niet altijd maar zo af en toe eens dan herhaal ik het truukje weer en ik heb dan gewoon weer beeld. overigens start de auto gewoon en werkt de verlichting ( bi + Bu) en de radio gewoon.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 10
Berichten: 3306
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door RichTrip »

richardb schreef:goede morgen iedereen ik heb regelmatig boordcomp. uitval van mijn GS 2.0 ltr als ik een tik op mijn dashboard geef verschijnt hij weer met de dagteller op nul en de tijd van middernacht op 00.00 uur

wat zou dit kunnen zijn ? het gebeurd niet altijd maar zo af en toe eens dan herhaal ik het truukje weer en ik heb dan gewoon weer beeld. overigens start de auto gewoon en werkt de verlichting ( bi + Bu) en de radio gewoon.
Dan heb je precies dezelfde problemen als in dit topic omschreven, dus je hebt meerdere opties:

-Een nieuw display bij de dealer a 800-900 euro.
-Reparatie bij erkende bedrijven zoals KMS Apeldoorn of ACTronics in Almelo a 200-250 euro.
-Reparatie bij Renaultforum user Demi a 135 euro inclusief koffie en uitlezen met de CLIP (heb ik mij laten vertellen :mrgreen: )

In ieder geval z.s.m. wat aan laten doen, hoe langer je wacht hoe slechter het is voor je display.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

the999bbq
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 jul 2011 15:11
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door the999bbq »

prima service bij Demi en "de dokter", gefixed terwijl ik een terrasje deed en inderdaad nog wat diagnostiek erbovenop (ESP/ASR defect, voor de dashbord-panne)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MarcoScenic
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jul 2011 19:04
Actief als: particulier
Locatie: Tilburg

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door MarcoScenic »

Hallo,

Ook ik had last van het reeds welbekende probleem met het digitale instrumentenpaneel van mijn Scenic II :( Steeds als ik mijn Scenic deed starten dan resette zich de dagtellerstand en het tijdsklokje :cry2: na wat surfen op het net kwam ik een aantal reparatie bedrijven tegen zo ook bovengenoemde firma Scenic-dashboard.nl. in Huizen, echter bij mij was de kilometerstand niet versprongen :pray: maar ik zou daarvoor dan toch moeten betalen :think: terwijl ik alleen maar gebruik zou willen maken van de reparatie zou ik toch 199,- euro moeten betalen en kreeg dan 12 maanden garantie :snooty: dus maar even doorgezocht en kwam toen hier op het forum " Demi " tegen, en zij konden een reparatie aanbieden voor 135,- euro en 24 maanden garantie :dance: dus na contact op genomen te hebben kon ik nog dezelvde avond terecht :thumb: echt supper goede service binnen 3 kwartier was mijn dashboard gemaakt :D die gasten weten waar ze mee bezig zijn, en hebben ook nog eens mijn Scenic uitgelezen met de orginele uitlees-tool die de dealer ook heeft. Ik mocht meekijken op de laptop en alle foutcode's zijn gewist. Ook had ik nog een actuele foutmelding :( zo kwamen hun er achter dat een van mijn penboubines problemen heeft waardoor ik soms op 3 cilinders rijd. Echt petje af voor die gasten :clap: Ze zitten overigens ook nog eens in een buitengewoon mooi rustig dorpje met veel bezienswaardigheden. Nou .... DEMI en zwager ga zo door want dit scheelt de kleine man echt veel geld, een aanrader voor die, die getroffen zijn met dit o zo vervelende probleem, nogmaals ..... Demi bedankt :thumb:
Ik rij sneller dan dat mijn beschermengel kan vliegen ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

erikecht
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jul 2011 14:44
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door erikecht »

hoi
heeft er iemand een adres of telefoonnummer van die jongens in stevensweert
heb sinds gisteren geen dashboard verlichting meer
begon bij mij ook met het uitvallen van de klok en dashboard en dus nu niks meer

alvast bedankt

erik :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 6
Berichten: 3234
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door Mathijs »

Nothing great was ever achieved by being realistic!

onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg


https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 59
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door demi »

@ Mathijs

Thx Mathijs dat je zo vriendelijk hebt willen zijn om een linkje te leggen naar de contact gegevens :thumb:

Ik heb Erikecht reeds een PB gestuurd

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

quicktoxic
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 sep 2011 09:25
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door quicktoxic »

Tijdens mijn vacantie in Frankrijk kreeg ik ook problemen met het dashboard van mijn scenic (2005). Eerst knipperend klokje en dagteller, en uiteindelijk helemaal geen info, alles zwart. Vond dit forum tijdens googlen. MIjn grootste zorg was, kan ik hiermee terug rijden naar Nederland of heeft dit mogelijk impact op het motor management systeem. Ik heb het nummer van Demi in Stevensweert gebeld en mijn vraag voorgelegd. Het zou geen probleem moeten zijn indien de auto in goede staat van onderhoud is. Ik heb gelijk een afspraak gemaakt.
De tip die ze me gaven was wel, wees alert met de richtingaanwijzers, die hoor je niet meer klikken. Het is me inderdaad een keer overkomen dat ik werd ingehaald en dat deze auto met zijn alarmverlichting een signaal gaf. Het bleek dat mijn richtingaanwijzer nog uit stond. Inmiddels is de reparatie naar volle tevredenheid uitgevoerd. Mannen in Stevensweert bedankt, ook voor de koffie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

madmole
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 sep 2011 20:09
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door madmole »

Hallo,
Ik bezit een Grand Scenic Privilege 11/2004 en sinds vorige week is mijn dashbord volledig uitgevallen.
Mijn Renault garage adviseert me om een nieuwe dash te plaatsen, +/- 800,- eur.
Wegens het ontvangen van een firmawagen staat mijn wagen nu te koop, maar ik wens geen grote investeringen meer te doen.
Is er iemand die mij een goedkopere oplossing kan aanraden, liefst in België.

Alvast bedank voor jullie reacties.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

marc-o
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 188
Lid geworden op: 29 nov 2009 22:01
Actief als: particulier
Locatie: Meppel

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door marc-o »

Dit topic gewoon goed doorlezen.
Volgens mij zijn deze mensen ook vanuit Belgie zeer goed te bereiken.
Kosten liggen op nog niet een derde van de prijs bij de dealer!
Groet, Marco
Megane II Grandtour
1.5 dCi 2006

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Gijsbert64
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 sep 2011 13:52
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door Gijsbert64 »

Gisteren in de scenic gestapt dashboard heel even aan daarna helemaal uit.
Klokje was al een week van slag.
vanmorgen gaan zoeken op het internet om een oplossing te vinden.
De oplossing heb ik gevonden op dit forum met een duidelijke uitleg en foto's.
Anderhalf uur geleden begonnen met het demonteren van het display en met het solderen van de weerstanden.
EN NU WEER EEN WERKEND DISPLAY.
Heren bij deze mijn dank.
Zonder jullie zou ik nu financieel aan de grond zitten :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Groeten Gijsbert :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 10
Berichten: 3306
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door RichTrip »

Graag gedaan :dance:
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 59
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door demi »

madmole schreef:Hallo,
Ik bezit een Grand Scenic Privilege 11/2004 en sinds vorige week is mijn dashbord volledig uitgevallen.
Mijn Renault garage adviseert me om een nieuwe dash te plaatsen, +/- 800,- eur.
Wegens het ontvangen van een firmawagen staat mijn wagen nu te koop, maar ik wens geen grote investeringen meer te doen.
Is er iemand die mij een goedkopere oplossing kan aanraden, liefst in België.

Alvast bedank voor jullie reacties.

Hallo, indien nog noodzakelijk kan ik u een extreem scherp geprijsde reparatie aanbieden voor een bedrag van 135,- euro en 2 jaar garantie op de uitgevoerde reparatie.

De reparatie vind voor u gezien net over de grens plaats vlak bij de stad Maaseik in Stevensweert.

Het beste is dat u even telefonisch contact opneemt om eventueel een gewenste reparatie te laten uitvoeren.
Tel; 00316-30463996

Als gratis service lezen wij ook nog uw Scenic uit met de Renault CLIP en wissen wij alle foutmeldingen die zijn ontstaan door het defect raken van het instrumentenpaneel :thumb:

Groet Demi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Aragon
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 mei 2007 09:47

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door Aragon »

Vorige weekend in Stevensweert geweest.
Die jongens zijn top.
Snel goede service, goede garantie en koffie tijdens het wachten.
Gelijktijdig ook een nieuwe sleutelkaart gekocht.
We kunnen weer jaren mee.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mark
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 131
Lid geworden op: 05 aug 2006 16:36
Actief als: particulier
Locatie: Drenthe

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door mark »

Ook ik kreeg vorige week dashboord problemen, mij vrouw zij dat de boord computer en klok op 0 stonden.
Ik dacht toen gelijk aan dit probleem, toen ik vrijdag het zelf onder vond tijdens het rijden alles even op zwart en vervolgens ging alles even branden. :(

Zaterdag morgen Demi gebeld en ik kon s'middags nog wel komen voor reparatie :D ,om 11.00 uur vertrokken naar stevensweert en was er om 13.30 uur moest nog even wachten op de eerdere klant ik had de afspraak om 14.00 uur, klok werd gerepareerd onder het genot van een kopje koffie en daarna met de clip uit gelezen en gereset dit alles in 3 kwartier tijd en alles was zo om 14.30 uur weer klaar. :clap: :dance:

Jongens je word bedankt voor de snelle service petje af :thumb:

Mvg Mark
Nu: Grand Scenic 2.0 16v LPG automaat Dynamique De Luxe bj 2005 kleur:zwart
Clio II 1.2 16v extreme bj 2005 kleur: zwart
hiervoor: model 1 phase 2 scenic RXT 1.6 16v LPG bj 2000
twingo 1.2 8v spring comfort bj 1997 kleur:zwart

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Henk van Dam
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 okt 2011 18:18
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door Henk van Dam »

Beste Peter en ...,

10 november 2011 na een afspraak bij jullie geweest voor problemen met het display van mijn Scenic 2004, deze werd er netjes uitgehaald en een klein uurtje later werd hij weer netjes werkend er in gezet. Boordcomputer uitgelezen en storingen verwijderd. Ook bij andere problemen nemen jullie de tijd om te adviseren.

Jullie leveren topkwaliteit en de beste service, wat bij de dealer niet te krijgen is.
Het was 130 km rijden, maar zeker de moeite waard.

Bedankt!!!

Henk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 59
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door demi »

Mijn zwager en ik proberen iedereen die ons een bezoekje brengt voor dit groot schalige probleem met de instrumentenpanelen bij Scenic, Espace, Laguna, enz... naar alle tevredenheid te helpen en te adviseren.

serice en kwaliteid is waar wij voor staan :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

vincent1981
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 7
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 jan 2012 08:54
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door vincent1981 »

Het probleem kan men in principe ook zelf maken.

Zoals Harry aangaf moet de zelfherstelzekering vervangen worden door een normale 6.3Ampere snelle zekering.
De R10 weerstanden (12 stuks) moeten even opnieuw opgesoldeerd worden. Is het probleem dan nog steeds niet opgelost, dan moet het display gelift worden. Dit kan door aan de bovenkant van het display 3 pootjes aan een kant los te solderen en daarna de andere 5 pootjes aan de andere kant. Dan zit er een mosfet, type F3710S. Deze zorgt voor de enorme hitte productie. Deze heb ik te samen met de andere trafo die daar ook zit opnieuw gesoldeerd. Tevens alle overige punten onder het display opnieuw gesoldeerd en daarbij ook de tin-baan vlak bij de mosfet opnieuw volledig gesoldeerd. Daarna het display weer terug vast gesoldeerd en terug in de auto. Het probleem van een flikkerend display is nu weg.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

vincent1981
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 7
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 jan 2012 08:54
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door vincent1981 »

Het beste is overigens de mosfet (F3710S) te vervangen door een nieuwe. Ik ga tzt de mosfet vervangen door een nieuwe, en deze via 3 draadjes verbinden op de printplaat (onderkant van de mosfet moet ook electrisch contact maken). De mosfet soldeer ik dan aan een dik langwerpig koperenblokje (moet soldeerbaar zijn, dus geen aluminium, dit type mosfet heeft geen mogelijkheid meer om hem te verbouten aan iets). Dat zal ik dan ergens proberen te positioneren in of buiten de zwarte doos waar de printplaat in zit. Op deze manier zal de printplaat niet meer continue opwarmen en krimpen. De mosfet kan dan ook gewoon op een normale manier zijn hitte kwijt. Het is eigenlijk vreemd dat deze mosfet zo heet wordt. De printplaat gebruikt maar een paar ampere en de mosfet is gespecificeerd to wel 57A. De wijze van montering van deze mosfet is ook gewoon gebruikelijk voor dit type.

De zelfherstellende verzekering verliest door het vaak resetten steeds meer van zijn maximale amperage die het zal kunnen doorgeven alvorens het weer zal resetten. Vandaar dat het belangrijk is deze ook ter vervangen. Dit kan door een zelfde type natuurlijk, maar een normale glaszekering kan ook. Het nadeel is wel dat deze stuk kan gaan en zich dan natuurlijk niet weer zelfhestelt.

Ik heb ook gedacht aan een fannetje. Het nadeel daarvan is dat je die ergens over wilt schakelen, b.v. de sigarettenaansteker aansluiting, anders draait hij continue. Dan moet er ruimte in de kap gemaakt worden voor het fannetje en dat is er bijna niet. Dan moeten er ook nog ventilatie gaten gemaakt worden voor de warme lucht, alleen lucht er in, dat werkt niet natuurlijk. Het is echter pratisch niet mogelijk vanwege de ruimte om de mosfet direct te koelen, dat kan alleen door de printplaat heen vanaf de andere kant. Vandaar dat ik er nu voor kies om toch maar de hele mosfet weg te halen van de printplaat en er zo voor te zorgen dat de hitte van de mosfet daar in ieder geval niet meer terecht komt. Denk om het voorkomen van kortsluiting en kies niet te dunne bedrading.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jopie1234
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 jan 2012 19:52
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door jopie1234 »

Hallo beste luitjes,

Hoe ka ik de printplaat cq boordcomputer bij de grand scenic demoteren?

B.V.D. Johan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jopie1234
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 jan 2012 19:52
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door jopie1234 »

Sorry,oplossing gevonden,nu de rest nog.
Gr Johan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

bnv
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2012 07:45
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door bnv »

Ik heb helaas sinds vrijdag ook problemen met mijn dashbord (Renault Grand Senic 1.5 DCI), de klok zet zich terug naar 0:00 en alle lampjes gaan aan. :cry2:
Nu zag ik in het forum dat Demi dit kon repareren, hoe kan ik in contact komen met Demi ?
Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groeten,
Ben

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Berichten: 3871
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door Renier »

Je kan demi een privebericht via het forum sturen

Alleen kunnen nieuwe gebruikers dat pas nadat ze hun eerste 2 berichten hebben gepost en die zijn goedgekeurd :wink:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 59
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door demi »

Thx Renier voor de doorverwijzing. :thumb:

Ik heb Ben maar even een PB-tje gestuurd

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jopie1234
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 jan 2012 19:52
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door jopie1234 »

Hoi Demi,
Bedankt voor het snel en goed oplossen computerprobleem.
Groeten Johan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

eysbergen
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 jan 2012 21:25
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door eysbergen »

Hoi Vincent

begrijp ik uit jou verhaal dat je de display kunt liften enkel en alleen door de betreffende 3 en 5 pootjes los te solderen ?: scharniert de display dan om die vele andere pootjes aan de andere kant? cq: verbuigen dan al die lipjes?

Dan heb ik nog een vraag over de printplaat van mijn scenic:Links naast de grijze connector op jou foto zitten 2 bruine balkvormige dingetjes(dus onder waar jij een zekering gesoldeerd hebt), wat zijn dit, want er is er bij mij 1kapot?

graag een reactie

vriendelijke groet
Hans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht