de Nieuwe Scenic


apzoeir
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 80
Berichten: 102
Lid geworden op: 19 sep 2015 07:05
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door apzoeir »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Oh jammer, dacht eigenlijk dat dit er mee in zat. Is soms toch niet duidelijk op een website wat er nu exact inzit en wat niet.

'k Heb eigenlijk nog wel iets. Als mijn auto koud is durft deze nogal wel eens geluid te maken bij het nemen van het drempel. Van zodra ik er even mee gereden heb is het over. Nog mensen met dat probleem?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



e3l
Lid
Lid
Posts in topic: 73
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 feb 2017 09:45
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door e3l »

Komt me heel bekend voor. Sinds een week of 2 kraken mijn voor en achter veren.


Renault Grand Scenic Intens dCi 110 EDC. Bouwjaar 2017.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



apzoeir
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 80
Berichten: 102
Lid geworden op: 19 sep 2015 07:05
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door apzoeir »

e3l schreef:Komt me heel bekend voor. Sinds een week of 2 kraken mijn voor en achter veren.
Bij mij is't vooral links voor. Stopt het bij jou ook als je er even mee gereden hebt?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



e3l
Lid
Lid
Posts in topic: 73
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 feb 2017 09:45
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door e3l »

Ja, vandaag merkte ik het tijdens een weg met een paar kilometer verkeersdrempels. Vanochtend kraakt alles en op de weg terug was het nagenoeg over.




Renault Grand Scenic Intens dCi 110 EDC. Bouwjaar 2017.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Coiner
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 3
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 nov 2017 14:15
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Coiner »

Dag allemaal. Ik ben nieuw op het forum en heb al wat interessante dingen gezien op het forum. Ik ben sinds een week of 3 in het bezit van een Renaul Scenic IV 1.6D EDC Bose. Hiervoor ongeveer 1,5 jaar in een Megane ph3 GT-line gereden. De Scenic bevalt erg goed! vooral de automaat is heerlijk rijden!


Onderstaand bericht zag ik voorbij komen en hier was ik ook al over aan het nadenken. Iemand hier al ervaring mee?
hendrik s schreef:Ik zou graag mijn voor mistlampen vervangen door LED. De lampen gaan namelijk aan als bochten verlichting en bij het achteruit rijden en een ander kleur geven dan de LED koplampen. Nu staat er in het boekje H11 of H16 afhankelijk van het type wagen. Welke zouden er inzitten? H11 is 55W en H16 19W iemand ervaring hiermee
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Raff445
Lid
Lid
Posts in topic: 24
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 mar 2017 09:56
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Raff445 »

Ja daar ben ik ook benieuwd naar zeker aangezien de lampen dan erg geel afsteken tegenover de led verlichting van de koplampen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RigolleM
lid
lid
Posts in topic: 42
Berichten: 154
Lid geworden op: 20 jul 2017 10:05
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door RigolleM »

Raff445 schreef:Ja daar ben ik ook benieuwd naar zeker aangezien de lampen dan erg geel afsteken tegenover de led verlichting van de koplampen
+1

Mooie Scenic hierboven, heb net dezelfde kleuruitvoering...
Renault Scenic 2017 Bose Edition

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



hendrik s
Lid
Lid
Posts in topic: 61
Berichten: 70
Lid geworden op: 26 jun 2017 19:16
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door hendrik s »

De w5w lampjes wil ik ook eens aanpakken.
2 x nummerplaat
1 x koffer
1 x middenconsole
2 x aan de voeten voorzijde (weet niet zeker als dat w5w is)

Wat ik jammer vind is dat als je de koffer open doet dat de leeslampjes van de 3de rij niet aangaan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Carlovdw
lid
lid
Posts in topic: 71
Berichten: 141
Lid geworden op: 04 mei 2017 22:44
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Carlovdw »

Weet iemand op welke zekering het lichtje van de koffer staat want ik denk dat ik de zekering heb laten springen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



akamming
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 dec 2014 19:26
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door akamming »

Gisteren mijn nieuwe grand scenic (initiale paris EDC) opgehaald bij de dealer.

Ben er erg blij mee. ik krijg alleen 1 ding niet voor elkaar. rechtsboven de kilometerteller verschijnt nu de volgende navigatie instructie. Toen ik mijn proefrit maakte kreeg ik daar de info over welke radiozender op stond, of wat ik stond te luisteren via spotify. Ik zie het zo ook op de plaatjes van de cockpit op de site staan. Weet iemand hoe ik dit kan aanpassen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Schat
Lid
Lid
Posts in topic: 42
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 mei 2012 23:13
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Schat »

Op rechterkant van je stuur zit een knopje met een vierkantje erop. Hiermee kun je instellen wat zichtbaar is in die hoek. Dat us wel afhankelijk van welke multisense aan staat.
Heb je ook de volledig leren stoelen met zitlengte verstelling?
En heb je ook last van de harde randen in de opstaande randen van het zitvlak. In het schuim zitten metalen strippen ter versteviging omdat die zitlengte verstelling de stoel slapper maken. Niet prettig. Maar ik kwam er ook pas na een tijdje echt achter.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



hendrik s
Lid
Lid
Posts in topic: 61
Berichten: 70
Lid geworden op: 26 jun 2017 19:16
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door hendrik s »

De navigatie pijl werkt soms wel en soms niet met Waze. Geen idee hoe dat komt? Weet iemand wanneer android auto in de Google play officieel zit?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



akamming
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 dec 2014 19:26
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door akamming »

Schat schreef:Op rechterkant van je stuur zit een knopje met een vierkantje erop. Hiermee kun je instellen wat zichtbaar is in die hoek. Dat us wel afhankelijk van welke multisense aan staat.
Heb je ook de volledig leren stoelen met zitlengte verstelling?
En heb je ook last van de harde randen in de opstaande randen van het zitvlak. In het schuim zitten metalen strippen ter versteviging omdat die zitlengte verstelling de stoel slapper maken. Niet prettig. Maar ik kwam er ook pas na een tijdje echt achter.
tx.. ga het straks even proberen. Stoelen zitten heerlijk nog niets gemerkt van de opstaande randen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



hendrik s
Lid
Lid
Posts in topic: 61
Berichten: 70
Lid geworden op: 26 jun 2017 19:16
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door hendrik s »

Als die stoelen echt zo slecht zijn zou ik het eens vergelijken met een showroom model mss zelf in een andere garage binnen stappen en van niets gebaren

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



akamming
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 dec 2014 19:26
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door akamming »

Schat schreef:Op rechterkant van je stuur zit een knopje met een vierkantje erop. Hiermee kun je instellen wat zichtbaar is in die hoek.
Dat was 'm inderdaad. Dank!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Extreme_duval
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 okt 2017 09:08
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Extreme_duval »

Vandaag iets raar mee gemaakt met mijn grand scenis bose.
Tijdens het rijden kreeg ik opeens de melding: "camera radar geen zicht"
En ging er een lampje branden van botsing rechts onder op display.
Iemand dit nog al meegemaakt?
Melding heeft er zo een 10 min gestaan.
Daarna was het plots weer weg en was lampje ook uit.
Iemand een idee wat dit is geweest?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Coiner
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 3
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 nov 2017 14:15
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Coiner »

Volgens mij betekend dat dat de radar vies is en daardoor het systeem het tijdelijk niet doet. ik heb het nu een paar keer gehad in het donker met regen of donker en mistig. Als je de auto uit zet en daarna weer aan gaat het als het goed is ook uit.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Carlovdw
lid
lid
Posts in topic: 71
Berichten: 141
Lid geworden op: 04 mei 2017 22:44
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Carlovdw »

Ik krijg dat bijna altijd als het regent

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RigolleM
lid
lid
Posts in topic: 42
Berichten: 154
Lid geworden op: 20 jul 2017 10:05
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door RigolleM »

Ik heb het al eens 's morgens in donker voor gehad, zonder regen, en de wagen was toen daags voordien gewassen, dus hij was nog tamelijk proper.
Renault Scenic 2017 Bose Edition

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

wikkez
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:38
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door wikkez »

Bij de minste mist of regen gaat het symbooltje bij mij ook aan... behoorlijk vervelend maar ja...
Grand Scenic Bose edition (2017)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Robbert30
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 okt 2017 10:05
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Robbert30 »

apzoeir schreef:
e3l schreef:Komt me heel bekend voor. Sinds een week of 2 kraken mijn voor en achter veren.
Bij mij is't vooral links voor. Stopt het bij jou ook als je er even mee gereden hebt?
Mijn auto moest terug vanwege lekkage (regen liep naar binnen achterin) en heb ook gelijk het kraken aangekaart. Moest er een dag extra op wachten maar de rubbers bij de draagarmen zouden nu zijn ingesmeerd met een "speciaal" middel. Daarmee zou kraken moeten zijn opgelost en heb het ook nog niet gehoord.

Vermoed zelf dat dit te maken heeft met het langdurige stilstaan voor levering. Boardcomputer was achteraf verbruik aan het bijhouden vanaf 1 mei en de auto is half oktober geleverd. Heb zelf de Bose uitvoering die in veel gevallen zijn weggezet in afwachting van de deurpanelen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Schat
Lid
Lid
Posts in topic: 42
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 mei 2012 23:13
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Schat »

hendrik s schreef:Als die stoelen echt zo slecht zijn zou ik het eens vergelijken met een showroom model mss zelf in een andere garage binnen stappen en van niets gebaren
Ben al bij de dealer geweest. Alleen stoelen met een volledige leren bekleding hebben het verlengbare zitvlak. Andere allemaal niet en hebben ook dat harde opstaande randje niet. Ook Renault Nederland al benaderd, maar die geven aan dat de stoel zo ontworpen is en ze er dus niks mee kunnen. Waarom kunnen andere automerken dan wel een stoel met verlenbare zitting maken zonder het randje?
Dealer heeft de stoel er zelfs uitgehaald en gekeken of ze er iets mee kunnen. Maar daar had ik al weinig vertrouwen in. Maar het nadeel daarvan is nu wel dat die stoel enorm kraakt bij elke bocht. Alsof je op een stoel van 30 jaar oud zit met van die springveren. Dus dat mogen ze eerst oplossen.

In mijn ogen hebben ze de stoel dus slecht ontworpen. Ik ben niet de kleinste, maar zeker niet enorm en er zullen zeker grotere en bredere mensen in die auto plaats nemen. De dealer erkent het probleem ook en zegt ook dat ze snappen dat ik er last van heb. Maar weten zo gauw niet wat ze moeten doen. Hij is nu op zoek naar een bedrijf die autostoelen goed kan aanpassen zonder daarbij het uiterlijk en functionaliteit al te erg aan te passen. Wil toch graag mijn verwarming, massage en elektrische verstelbaarheid behouden. Daar heb ik namelijk extra voor betaald.

Inmiddels dus een behoorlijk frustratiepuntje geworden, maar ook pijnlijk. Heb nu constant pijn in mijn bovenbeen door deze stoelen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



hendrik s
Lid
Lid
Posts in topic: 61
Berichten: 70
Lid geworden op: 26 jun 2017 19:16
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door hendrik s »

Nog iemand last van vocht, condens in de koplampen ter hoogte van de richtingaanwijzers? Heb dat al van dag 1 maar zal het er over hebben bij de 3000 km beurt
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Benjaminvdh
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 4
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 okt 2017 21:43
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Benjaminvdh »

Sinds vandaag staan de nieuwe benzinemotoren op de site. Wij hebben een initiale Paris besteld en deze werd op on hold gezet. Nu is deze enkel met een edc bak verkrijgbaar met 160paarden.Ben benieuwd of we deze zomaar gaan krijgen.(prijsverschil van 4000€)
Talisman grandtour tce225

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Bruijst
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 5
Berichten: 22
Lid geworden op: 10 apr 2013 13:17
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Bruijst »

Bruijst schreef:
Ik zit echter met het volgende na een maandje gebruik van de auto:
1 de driehoekige plastic spiegelkap (direct naast het raam) aan bestuurderskant staat aan de bovenkant (het puntje dus) naar buiten. Hij staat dus hol.

2 bij droog weer van die witte vegen op de plastic spiegeldelen, zeg maar tussen raam en spiegelhuis (waar je alleen vanuit de binnenkant tegenaan kijkt, je kunt het net zien op het vorige plaatje).

3 achterklep staat paar mm teveel naar binnen

4 die hoogglans plastic stroken tussen voor- en achterportieren zijn gewoon in te drukken en er zit onderling speling tussen, waardoor:
5 de naad tussen voor en achterportieren 'wisselt steeds'. Nu ligt het voorportier ca. 3-4mm verder naar binnen (dus als je voor bij de auto staat en jij kijkt naar achteren, kijk je dus tegen dat strookje van het achterportier aan).

6 Tenslotte merkte ik nog op dat afgelopen zaterdag er bij het openen van het rechter voorportier er waterdruppels aan de binnenkant (zijde wielkast) op het plaatwerk zaten..

Morgen gaat de auto even terug naar de garage voor punt 1 -3 (dat had ik al gespot), die laatste twee punten zijn eigenlijk pas de afgelopen dagen naar voren gekomen.

Ik vind dit zelf nogal storende detail. Hebben meer mensen te maken met een van bovenstaande punten...? Of heb ik dan toch een maandagmorgen wagen..
Sorry voor de late reactie. Iets met werk..

Punt 1 valt blijkbaar niet op te lossen. Is nu bij twee garages naar gekeken.
Punt 2 is opgelost; bleek 'foutje van de poetser' te zijn
Punt 3 is keurig verholpen door garage 2 (onder garantie Renault NL)
Punt 4 kon niet onder garantie worden verholpen door garage 2, omdat bij demontage bleek dat deze strook al eens eerder was afgebroken... Terug naar garage 1 en daar heeft men toen alsnog de gehele strook vervangen. Opgelost dus.
Punt 5 is verholpen dor garage 2 (eveneens garantie Renault NL)
Punt 6 kon geen kwaad aldus beide garages. Afgelopen week viel me wel op na het openen van het linker achterportier, dat er vanuit het bovenste rubber ('voorzijde' portier) ineens een klats water zo naar binnen viel op de dorpel van de achterste zitplaatsen..

Rest enkel nog voor nu dat ik nog moet checken waardoor er de vorige keer in de wasstraat ineens wat waterdruppels aan de binnenzijde zaten van het passagiersraam (raam-bekleding).

In de tussentijd bijna 10k gereden. Vering klinkt, zoals ik hier al meer heb gelezen, wel eens wat angstaanjagend bij drempels. Verder start de auto niet altijd in één keer. Dan krijg je de melding 'start + rem'.. Geen idee wat dit zou kunnen betekenen..
Winterbanden zijn eronder gegaan. Scheelt (zoals ook bij mijn vorige auto) wel wat in verbruik, maar ik mag nog steeds niet klagen (zie AW verbruiksmonitor) :)

Kleine irritaties zal ik in het R-link deel plaatsen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



hfr
Lid
Lid
Posts in topic: 21
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 jun 2017 21:10
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door hfr »

heb nu de Gr Scenic 6 maand ; is een versie zonder Android auto
weinig problemen mee tenzij met het navigatie systeem
Systeem heeft de laatste software
van in het begin ervaar ik problemen met de gps , ttz traag opstarten, blokkeren volledig zwart scherm gedurende minuten of gps cursor die na 20 km nog steeds op de beginpositie staat.
wanneer het systeem koud opstart ('smorgens bvb) heb ik meestal geen probleem ; vertrek ik terug binnen een korte tijd zijn er ook geen problemen
wanneer ik echter ee n uur of zo wacht en vertrek terug heb ik in het gps scherm de witte ronddraaiende circel en in het scherm vd radio(DAB+) staat 'geen signaal' en ben ik ruim 500m aan het rijden eer alles werkt
verleden week hebben ze het navigatiesysteem vervangen ; het blokkeren heb ik nog niet voorgehad , maar het traag opstarten dus weeral wel.
Zijn er nog mensen die dit probleem herkennen ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Schat
Lid
Lid
Posts in topic: 42
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 mei 2012 23:13
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Schat »

hendrik s schreef:Nog iemand last van vocht, condens in de koplampen ter hoogte van de richtingaanwijzers? Heb dat al van dag 1 maar zal het er over hebben bij de 3000 km beurt
Na je bericht gekeken of ik dit ook heb, En ja hoor, bij mij ook. Wel in veel mindere mate, maar toch vocht in een koplamp lijkt me niet de bedoeling.

Ik zal er ook naar laten kijken volgende keer als ik naar de garage moet. Heb namelijk nog een puntje van aandacht gevonden voor de heren van de werkplaats. Zodra ik achteruit rij en een kant op draai en daarna weer vooruit rij en de andere kant op stuur hoor ik een 'plok' geluid en voel ook iets.
Na wat testen kan het niks met een remblok te maken hebben die losschiet, hij doet het namelijk ook als ik de rem niet gebruikt heb. Meer mensen dit euvel.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



hendrik s
Lid
Lid
Posts in topic: 61
Berichten: 70
Lid geworden op: 26 jun 2017 19:16
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door hendrik s »

Dit weekend een koffer bescherm mat gemaakt van rubber van de rol.
Benodigdheden: rubberen mat 1x1,5m (traanplaat look anti slip) , schaar, en wat geduld om mooi uit te snijden
Kostprijs 19€
Ik ben zeer tevreden van het resultaat :thumb:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



hendrik s
Lid
Lid
Posts in topic: 61
Berichten: 70
Lid geworden op: 26 jun 2017 19:16
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door hendrik s »

Bij de 3 maanden check up worden de 2 koplampen vervangen onder garantie, Het zou niet mogen dat er vocht/condens inzit.

Verbruik bij mijn vrouw 8,3 bij mij als ik mijn best doe 6,9
Gs Tce 130

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Alfons49
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 jun 2017 14:12
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Alfons49 »

RigolleM schreef:Ik heb het al eens 's morgens in donker voor gehad, zonder regen, en de wagen was toen daags voordien gewassen, dus hij was nog tamelijk proper.
Ik mijn ook overkomen
Nadat hij gewassen is en er hotwax op gedaan heb.
Ruit bij de radar goed schoonmaken en het is opgelost.
renault twingo diversen
renault megane 2drs 2005
renault laguna 2009
renault megane station 2010
renault megane station bose 2014
renault scenic intens 2017

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ferre
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 64
Berichten: 102
Lid geworden op: 26 jan 2017 11:42
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Ferre »

Schat schreef:
hendrik s schreef:Als die stoelen echt zo slecht zijn zou ik het eens vergelijken met een showroom model mss zelf in een andere garage binnen stappen en van niets gebaren
Ben al bij de dealer geweest. Alleen stoelen met een volledige leren bekleding hebben het verlengbare zitvlak. Andere allemaal niet en hebben ook dat harde opstaande randje niet. Ook Renault Nederland al benaderd, maar die geven aan dat de stoel zo ontworpen is en ze er dus niks mee kunnen. Waarom kunnen andere automerken dan wel een stoel met verlenbare zitting maken zonder het randje?
Dealer heeft de stoel er zelfs uitgehaald en gekeken of ze er iets mee kunnen. Maar daar had ik al weinig vertrouwen in. Maar het nadeel daarvan is nu wel dat die stoel enorm kraakt bij elke bocht. Alsof je op een stoel van 30 jaar oud zit met van die springveren. Dus dat mogen ze eerst oplossen.

In mijn ogen hebben ze de stoel dus slecht ontworpen. Ik ben niet de kleinste, maar zeker niet enorm en er zullen zeker grotere en bredere mensen in die auto plaats nemen. De dealer erkent het probleem ook en zegt ook dat ze snappen dat ik er last van heb. Maar weten zo gauw niet wat ze moeten doen. Hij is nu op zoek naar een bedrijf die autostoelen goed kan aanpassen zonder daarbij het uiterlijk en functionaliteit al te erg aan te passen. Wil toch graag mijn verwarming, massage en elektrische verstelbaarheid behouden. Daar heb ik namelijk extra voor betaald.

Inmiddels dus een behoorlijk frustratiepuntje geworden, maar ook pijnlijk. Heb nu constant pijn in mijn bovenbeen door deze stoelen.
Mijn wagen heeft nochtans ook een verlengbaar zitvlak? BOSE versie en niet leer...
2011 Renault Megane GT-line
2017 Renault Grand Scenic Bose
2019 Renault Clio 5 1.33TCE EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ferre
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 64
Berichten: 102
Lid geworden op: 26 jan 2017 11:42
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Ferre »

Ook bij mij een krakende ophanging linksvoor. Zou te maken hebben met het feit dat de verbindingsstang tss draagarm en torsiebar in kunststof gemaakt is. Door vuil begint deze aan de verbindingen te kraken...Bij mijn garage komen ALLE Espaces daarvoor binnen, een duidelijk verkeerde keuze dus van Renault...
Winterbanden liggen er nu ook op en de meeste vinden ze mooier dan de originele :D
http://club.caradisiac.com/ferre/gs-128 ... 24759.html
2011 Renault Megane GT-line
2017 Renault Grand Scenic Bose
2019 Renault Clio 5 1.33TCE EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Schat
Lid
Lid
Posts in topic: 42
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 mei 2012 23:13
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Schat »

is er al iemand die de mistlampen vervangen heeft voor LED. En welke moeten er dan in. Las iets over H11 of H16. Iemand daar al verder mee gekomen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



frankster
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 dec 2017 07:01
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door frankster »

Inmiddels rij ik zelf nu zo een vijf weken in een nieuwe Grand Scenic en tot nu toe is dit vooral een drama. Ik: de auto rijdt, maar daar is alles wel mee gezegd. Punten van ellende zijn:
- krakende ophanging (zoals iedereen hier)
- elke rit de melding "camera radar geen zicht" in beeld
- het updaten van kaartmateriaal op de laptop duurde twee dagen ivm trage servers van Renault
- software die niet af is (vreemde vertalingen van meldingen waarop je alleen "later" of "verlengen" kan selecteren)
- hinderlijk iedere start twee keer op "ok" moeten drukken voordat de auto in mijn eigen modus wil starten
- "nieuw" kaartmateriaal dat dateert uit december 2016 (dus al weer een jaar oud is)
- niet kloppende file informatie (de TomTom die ik noodgedwongen er naast gebruik geeft totaal andere informatie aan terwijl beide systemen de informatie van TomTom zouden moeten krijgen)
- totaal onwerkbare GPS die dikwijls een locatie aangeeft die 5KM afwijkt van mijn daadwerkelijke positie, of gewoon domweg een halfuur blijft hangen

Inmiddels een formele klacht bij Renault gedeponeerd want ik koop geen auto van bijna 40.000€ om vervolgens de helft van de bestelde opties niet te kunnen gebruiken! De dealer geeft aan dat de problemen met de navigatie bekend zijn en met een update in maart of april verholpen zullen worden. Dat is dus bijna een halfjaar geen GPS kunnen gebruiken en noodgedwongen een navigatiesysteem er naast moet gebruiken.

Snap niet wat de mensen bij de quality control afdeling van Renault hebben gedacht...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



apzoeir
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 80
Berichten: 102
Lid geworden op: 19 sep 2015 07:05
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door apzoeir »

Ik heb intussen een 8000km afgelegd met de wagen en moet zeggen dat ik nog steeds vrij tevreden ben. De enige problemen zijn de wat krakende veringen bij koud weer, maar voor de rest loopt ie als een trein. Alleen 1x eens die melding gehad van "camera radar geen zicht", maar dus niet dagelijks zoals bij sommigen precies wel het geval is.

Ik vraag me alleen nog af of er ergens hoesjes te bestellen zijn voor de keycard. Vroeger hingen mijn autosleutels samen met huissleutels aan een sleutelhanger. Nu moet'k mijn huissleutels en keycard apart meenemen. 'k vond het vroeger makkelijker dat ik alles mooi bij elkaar heb. Iemand van jullie die al een of ander hoesje besteld heeft ofzo?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mikeo
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 okt 2017 23:08
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door mikeo »

Nu 4200 km op de teller en erg tevreden.
Hebben jullie tips voor de aanschaf van dakdragers en sneeuwkettingen? Mijn zoektocht op internet heeft wel wat opties opgeleverd maar ben benieuwd naar jullie adviezen.
Renault Grand Scenic Zen EDC 110 Gris Cassiopée, Panoramique, R-Link navi.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht