de Nieuwe Scenic


Benjaminvdh
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 4
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 okt 2017 21:43
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Benjaminvdh »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Sinds vandaag staan de nieuwe benzinemotoren op de site. Wij hebben een initiale Paris besteld en deze werd op on hold gezet. Nu is deze enkel met een edc bak verkrijgbaar met 160paarden.Ben benieuwd of we deze zomaar gaan krijgen.(prijsverschil van 4000€)
Talisman grandtour tce225

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Bruijst
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 5
Berichten: 22
Lid geworden op: 10 apr 2013 13:17
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Bruijst »

Bruijst schreef:
Ik zit echter met het volgende na een maandje gebruik van de auto:
1 de driehoekige plastic spiegelkap (direct naast het raam) aan bestuurderskant staat aan de bovenkant (het puntje dus) naar buiten. Hij staat dus hol.

2 bij droog weer van die witte vegen op de plastic spiegeldelen, zeg maar tussen raam en spiegelhuis (waar je alleen vanuit de binnenkant tegenaan kijkt, je kunt het net zien op het vorige plaatje).

3 achterklep staat paar mm teveel naar binnen

4 die hoogglans plastic stroken tussen voor- en achterportieren zijn gewoon in te drukken en er zit onderling speling tussen, waardoor:
5 de naad tussen voor en achterportieren 'wisselt steeds'. Nu ligt het voorportier ca. 3-4mm verder naar binnen (dus als je voor bij de auto staat en jij kijkt naar achteren, kijk je dus tegen dat strookje van het achterportier aan).

6 Tenslotte merkte ik nog op dat afgelopen zaterdag er bij het openen van het rechter voorportier er waterdruppels aan de binnenkant (zijde wielkast) op het plaatwerk zaten..

Morgen gaat de auto even terug naar de garage voor punt 1 -3 (dat had ik al gespot), die laatste twee punten zijn eigenlijk pas de afgelopen dagen naar voren gekomen.

Ik vind dit zelf nogal storende detail. Hebben meer mensen te maken met een van bovenstaande punten...? Of heb ik dan toch een maandagmorgen wagen..
Sorry voor de late reactie. Iets met werk..

Punt 1 valt blijkbaar niet op te lossen. Is nu bij twee garages naar gekeken.
Punt 2 is opgelost; bleek 'foutje van de poetser' te zijn
Punt 3 is keurig verholpen door garage 2 (onder garantie Renault NL)
Punt 4 kon niet onder garantie worden verholpen door garage 2, omdat bij demontage bleek dat deze strook al eens eerder was afgebroken... Terug naar garage 1 en daar heeft men toen alsnog de gehele strook vervangen. Opgelost dus.
Punt 5 is verholpen dor garage 2 (eveneens garantie Renault NL)
Punt 6 kon geen kwaad aldus beide garages. Afgelopen week viel me wel op na het openen van het linker achterportier, dat er vanuit het bovenste rubber ('voorzijde' portier) ineens een klats water zo naar binnen viel op de dorpel van de achterste zitplaatsen..

Rest enkel nog voor nu dat ik nog moet checken waardoor er de vorige keer in de wasstraat ineens wat waterdruppels aan de binnenzijde zaten van het passagiersraam (raam-bekleding).

In de tussentijd bijna 10k gereden. Vering klinkt, zoals ik hier al meer heb gelezen, wel eens wat angstaanjagend bij drempels. Verder start de auto niet altijd in één keer. Dan krijg je de melding 'start + rem'.. Geen idee wat dit zou kunnen betekenen..
Winterbanden zijn eronder gegaan. Scheelt (zoals ook bij mijn vorige auto) wel wat in verbruik, maar ik mag nog steeds niet klagen (zie AW verbruiksmonitor) :)

Kleine irritaties zal ik in het R-link deel plaatsen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



hfr
Lid
Lid
Posts in topic: 21
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 jun 2017 21:10
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door hfr »

heb nu de Gr Scenic 6 maand ; is een versie zonder Android auto
weinig problemen mee tenzij met het navigatie systeem
Systeem heeft de laatste software
van in het begin ervaar ik problemen met de gps , ttz traag opstarten, blokkeren volledig zwart scherm gedurende minuten of gps cursor die na 20 km nog steeds op de beginpositie staat.
wanneer het systeem koud opstart ('smorgens bvb) heb ik meestal geen probleem ; vertrek ik terug binnen een korte tijd zijn er ook geen problemen
wanneer ik echter ee n uur of zo wacht en vertrek terug heb ik in het gps scherm de witte ronddraaiende circel en in het scherm vd radio(DAB+) staat 'geen signaal' en ben ik ruim 500m aan het rijden eer alles werkt
verleden week hebben ze het navigatiesysteem vervangen ; het blokkeren heb ik nog niet voorgehad , maar het traag opstarten dus weeral wel.
Zijn er nog mensen die dit probleem herkennen ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Schat
Lid
Lid
Posts in topic: 42
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 mei 2012 23:13
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Schat »

hendrik s schreef:Nog iemand last van vocht, condens in de koplampen ter hoogte van de richtingaanwijzers? Heb dat al van dag 1 maar zal het er over hebben bij de 3000 km beurt
Na je bericht gekeken of ik dit ook heb, En ja hoor, bij mij ook. Wel in veel mindere mate, maar toch vocht in een koplamp lijkt me niet de bedoeling.

Ik zal er ook naar laten kijken volgende keer als ik naar de garage moet. Heb namelijk nog een puntje van aandacht gevonden voor de heren van de werkplaats. Zodra ik achteruit rij en een kant op draai en daarna weer vooruit rij en de andere kant op stuur hoor ik een 'plok' geluid en voel ook iets.
Na wat testen kan het niks met een remblok te maken hebben die losschiet, hij doet het namelijk ook als ik de rem niet gebruikt heb. Meer mensen dit euvel.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



hendrik s
Lid
Lid
Posts in topic: 61
Berichten: 70
Lid geworden op: 26 jun 2017 19:16
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door hendrik s »

Dit weekend een koffer bescherm mat gemaakt van rubber van de rol.
Benodigdheden: rubberen mat 1x1,5m (traanplaat look anti slip) , schaar, en wat geduld om mooi uit te snijden
Kostprijs 19€
Ik ben zeer tevreden van het resultaat :thumb:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



hendrik s
Lid
Lid
Posts in topic: 61
Berichten: 70
Lid geworden op: 26 jun 2017 19:16
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door hendrik s »

Bij de 3 maanden check up worden de 2 koplampen vervangen onder garantie, Het zou niet mogen dat er vocht/condens inzit.

Verbruik bij mijn vrouw 8,3 bij mij als ik mijn best doe 6,9
Gs Tce 130

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Alfons49
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 jun 2017 14:12
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Alfons49 »

RigolleM schreef:Ik heb het al eens 's morgens in donker voor gehad, zonder regen, en de wagen was toen daags voordien gewassen, dus hij was nog tamelijk proper.
Ik mijn ook overkomen
Nadat hij gewassen is en er hotwax op gedaan heb.
Ruit bij de radar goed schoonmaken en het is opgelost.
renault twingo diversen
renault megane 2drs 2005
renault laguna 2009
renault megane station 2010
renault megane station bose 2014
renault scenic intens 2017

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ferre
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 64
Berichten: 102
Lid geworden op: 26 jan 2017 11:42
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Ferre »

Schat schreef:
hendrik s schreef:Als die stoelen echt zo slecht zijn zou ik het eens vergelijken met een showroom model mss zelf in een andere garage binnen stappen en van niets gebaren
Ben al bij de dealer geweest. Alleen stoelen met een volledige leren bekleding hebben het verlengbare zitvlak. Andere allemaal niet en hebben ook dat harde opstaande randje niet. Ook Renault Nederland al benaderd, maar die geven aan dat de stoel zo ontworpen is en ze er dus niks mee kunnen. Waarom kunnen andere automerken dan wel een stoel met verlenbare zitting maken zonder het randje?
Dealer heeft de stoel er zelfs uitgehaald en gekeken of ze er iets mee kunnen. Maar daar had ik al weinig vertrouwen in. Maar het nadeel daarvan is nu wel dat die stoel enorm kraakt bij elke bocht. Alsof je op een stoel van 30 jaar oud zit met van die springveren. Dus dat mogen ze eerst oplossen.

In mijn ogen hebben ze de stoel dus slecht ontworpen. Ik ben niet de kleinste, maar zeker niet enorm en er zullen zeker grotere en bredere mensen in die auto plaats nemen. De dealer erkent het probleem ook en zegt ook dat ze snappen dat ik er last van heb. Maar weten zo gauw niet wat ze moeten doen. Hij is nu op zoek naar een bedrijf die autostoelen goed kan aanpassen zonder daarbij het uiterlijk en functionaliteit al te erg aan te passen. Wil toch graag mijn verwarming, massage en elektrische verstelbaarheid behouden. Daar heb ik namelijk extra voor betaald.

Inmiddels dus een behoorlijk frustratiepuntje geworden, maar ook pijnlijk. Heb nu constant pijn in mijn bovenbeen door deze stoelen.
Mijn wagen heeft nochtans ook een verlengbaar zitvlak? BOSE versie en niet leer...
2011 Renault Megane GT-line
2017 Renault Grand Scenic Bose
2019 Renault Clio 5 1.33TCE EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ferre
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 64
Berichten: 102
Lid geworden op: 26 jan 2017 11:42
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Ferre »

Ook bij mij een krakende ophanging linksvoor. Zou te maken hebben met het feit dat de verbindingsstang tss draagarm en torsiebar in kunststof gemaakt is. Door vuil begint deze aan de verbindingen te kraken...Bij mijn garage komen ALLE Espaces daarvoor binnen, een duidelijk verkeerde keuze dus van Renault...
Winterbanden liggen er nu ook op en de meeste vinden ze mooier dan de originele :D
http://club.caradisiac.com/ferre/gs-128 ... 24759.html
2011 Renault Megane GT-line
2017 Renault Grand Scenic Bose
2019 Renault Clio 5 1.33TCE EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Schat
Lid
Lid
Posts in topic: 42
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 mei 2012 23:13
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Schat »

is er al iemand die de mistlampen vervangen heeft voor LED. En welke moeten er dan in. Las iets over H11 of H16. Iemand daar al verder mee gekomen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



frankster
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 dec 2017 07:01
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door frankster »

Inmiddels rij ik zelf nu zo een vijf weken in een nieuwe Grand Scenic en tot nu toe is dit vooral een drama. Ik: de auto rijdt, maar daar is alles wel mee gezegd. Punten van ellende zijn:
- krakende ophanging (zoals iedereen hier)
- elke rit de melding "camera radar geen zicht" in beeld
- het updaten van kaartmateriaal op de laptop duurde twee dagen ivm trage servers van Renault
- software die niet af is (vreemde vertalingen van meldingen waarop je alleen "later" of "verlengen" kan selecteren)
- hinderlijk iedere start twee keer op "ok" moeten drukken voordat de auto in mijn eigen modus wil starten
- "nieuw" kaartmateriaal dat dateert uit december 2016 (dus al weer een jaar oud is)
- niet kloppende file informatie (de TomTom die ik noodgedwongen er naast gebruik geeft totaal andere informatie aan terwijl beide systemen de informatie van TomTom zouden moeten krijgen)
- totaal onwerkbare GPS die dikwijls een locatie aangeeft die 5KM afwijkt van mijn daadwerkelijke positie, of gewoon domweg een halfuur blijft hangen

Inmiddels een formele klacht bij Renault gedeponeerd want ik koop geen auto van bijna 40.000€ om vervolgens de helft van de bestelde opties niet te kunnen gebruiken! De dealer geeft aan dat de problemen met de navigatie bekend zijn en met een update in maart of april verholpen zullen worden. Dat is dus bijna een halfjaar geen GPS kunnen gebruiken en noodgedwongen een navigatiesysteem er naast moet gebruiken.

Snap niet wat de mensen bij de quality control afdeling van Renault hebben gedacht...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



apzoeir
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 80
Berichten: 102
Lid geworden op: 19 sep 2015 07:05
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door apzoeir »

Ik heb intussen een 8000km afgelegd met de wagen en moet zeggen dat ik nog steeds vrij tevreden ben. De enige problemen zijn de wat krakende veringen bij koud weer, maar voor de rest loopt ie als een trein. Alleen 1x eens die melding gehad van "camera radar geen zicht", maar dus niet dagelijks zoals bij sommigen precies wel het geval is.

Ik vraag me alleen nog af of er ergens hoesjes te bestellen zijn voor de keycard. Vroeger hingen mijn autosleutels samen met huissleutels aan een sleutelhanger. Nu moet'k mijn huissleutels en keycard apart meenemen. 'k vond het vroeger makkelijker dat ik alles mooi bij elkaar heb. Iemand van jullie die al een of ander hoesje besteld heeft ofzo?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mikeo
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 okt 2017 23:08
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door mikeo »

Nu 4200 km op de teller en erg tevreden.
Hebben jullie tips voor de aanschaf van dakdragers en sneeuwkettingen? Mijn zoektocht op internet heeft wel wat opties opgeleverd maar ben benieuwd naar jullie adviezen.
Renault Grand Scenic Zen EDC 110 Gris Cassiopée, Panoramique, R-Link navi.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ferre
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 64
Berichten: 102
Lid geworden op: 26 jan 2017 11:42
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Ferre »

Mijn garage had zelf hoesjes gemaakt :)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
2011 Renault Megane GT-line
2017 Renault Grand Scenic Bose
2019 Renault Clio 5 1.33TCE EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ferre
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 64
Berichten: 102
Lid geworden op: 26 jan 2017 11:42
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Ferre »

Gisteren garage bezoek. Krakende vering door koude rubbers torsiebar. Invetten lijkt de enige oplossing.
2011 Renault Megane GT-line
2017 Renault Grand Scenic Bose
2019 Renault Clio 5 1.33TCE EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ferre
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 64
Berichten: 102
Lid geworden op: 26 jan 2017 11:42
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Ferre »

frankster schreef:Inmiddels rij ik zelf nu zo een vijf weken in een nieuwe Grand Scenic en tot nu toe is dit vooral een drama. Ik: de auto rijdt, maar daar is alles wel mee gezegd. Punten van ellende zijn:
- krakende ophanging (zoals iedereen hier)
- elke rit de melding "camera radar geen zicht" in beeld
- het updaten van kaartmateriaal op de laptop duurde twee dagen ivm trage servers van Renault
- software die niet af is (vreemde vertalingen van meldingen waarop je alleen "later" of "verlengen" kan selecteren)
- hinderlijk iedere start twee keer op "ok" moeten drukken voordat de auto in mijn eigen modus wil starten
- "nieuw" kaartmateriaal dat dateert uit december 2016 (dus al weer een jaar oud is)
- niet kloppende file informatie (de TomTom die ik noodgedwongen er naast gebruik geeft totaal andere informatie aan terwijl beide systemen de informatie van TomTom zouden moeten krijgen)
- totaal onwerkbare GPS die dikwijls een locatie aangeeft die 5KM afwijkt van mijn daadwerkelijke positie, of gewoon domweg een halfuur blijft hangen

Inmiddels een formele klacht bij Renault gedeponeerd want ik koop geen auto van bijna 40.000€ om vervolgens de helft van de bestelde opties niet te kunnen gebruiken! De dealer geeft aan dat de problemen met de navigatie bekend zijn en met een update in maart of april verholpen zullen worden. Dat is dus bijna een halfjaar geen GPS kunnen gebruiken en noodgedwongen een navigatiesysteem er naast moet gebruiken.

Snap niet wat de mensen bij de quality control afdeling van Renault hebben gedacht...
Ik herken niet alle problemen. Maar als je Android hebt, gebruik Google Maps, veel accurater!
2011 Renault Megane GT-line
2017 Renault Grand Scenic Bose
2019 Renault Clio 5 1.33TCE EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



frankster
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 dec 2017 07:01
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door frankster »

En dat is precies het punt Ferre; ik wil geen Android Auto gebruiken. Ik heb juist gekozen voor een ingebouwd navigatiesysteem dat werkt. Android auto blokkeert verder alle functies van je telefoon en dat is niet handig. Daarnaast werkt TomTom nog steeds niet op Android Auto.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ferre
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 64
Berichten: 102
Lid geworden op: 26 jan 2017 11:42
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Ferre »

frankster schreef:En dat is precies het punt Ferre; ik wil geen Android Auto gebruiken. Ik heb juist gekozen voor een ingebouwd navigatiesysteem dat werkt. Android auto blokkeert verder alle functies van je telefoon en dat is niet handig. Daarnaast werkt TomTom nog steeds niet op Android Auto.
Op welke software zit je nu?
2011 Renault Megane GT-line
2017 Renault Grand Scenic Bose
2019 Renault Clio 5 1.33TCE EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



frankster
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 dec 2017 07:01
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door frankster »

Software 3.3.16.946
Bootloader 5376
Navigatieversie 9.12.33.675708

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Carlovdw
lid
lid
Posts in topic: 71
Berichten: 141
Lid geworden op: 04 mei 2017 22:44
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Carlovdw »

Hoesjes op AliExpress zoeken. Onder Renault espace kadjar, keycard case

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



apzoeir
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 80
Berichten: 102
Lid geworden op: 19 sep 2015 07:05
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door apzoeir »

Ferre schreef:Mijn garage had zelf hoesjes gemaakt :)
Wel handig... Mijn garage is zo inventief niet vrees ik.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



apzoeir
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 80
Berichten: 102
Lid geworden op: 19 sep 2015 07:05
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door apzoeir »

Carlovdw schreef:Hoesjes op AliExpress zoeken. Onder Renault espace kadjar, keycard case
Ben niet zo'n fan van Chinese webshops, maar ben eens verder gaan zoeken op internet.
Denken jullie dat deze zou passen voor de grand Scenic? https://www.amazon.co.uk/Remote-Cover-W ... e+key+case

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Carlovdw
lid
lid
Posts in topic: 71
Berichten: 141
Lid geworden op: 04 mei 2017 22:44
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Carlovdw »

Past wel. Besef wel dat die evengoed uit china komt.
Maar ali is wel te vertrouwen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Carlovdw
lid
lid
Posts in topic: 71
Berichten: 141
Lid geworden op: 04 mei 2017 22:44
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Carlovdw »


Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



apzoeir
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 80
Berichten: 102
Lid geworden op: 19 sep 2015 07:05
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door apzoeir »

Carlovdw schreef:Heel rap ff gezocht
https://www.aliexpress.com/item/Auzan-C ... eLevelAB=0
Dankjewel! Heb ooit iets gekocht via mini in the box en toen heb'k dus drie maand moeten wachten op een levering. Was toen voor een GSM hoesje.
Zal uiteraard wel zelfde cover zijn op amazon, maar denk dat de levertijd wel wat beter gaat meevallen. Ik ga het er op wagen :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



hfr
Lid
Lid
Posts in topic: 21
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 jun 2017 21:10
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door hfr »

Ferre schreef:
frankster schreef:Inmiddels rij ik zelf nu zo een vijf weken in een nieuwe Grand Scenic en tot nu toe is dit vooral een drama. Ik: de auto rijdt, maar daar is alles wel mee gezegd. Punten van ellende zijn:
- krakende ophanging (zoals iedereen hier)
- elke rit de melding "camera radar geen zicht" in beeld
- het updaten van kaartmateriaal op de laptop duurde twee dagen ivm trage servers van Renault
- software die niet af is (vreemde vertalingen van meldingen waarop je alleen "later" of "verlengen" kan selecteren)
- hinderlijk iedere start twee keer op "ok" moeten drukken voordat de auto in mijn eigen modus wil starten
- "nieuw" kaartmateriaal dat dateert uit december 2016 (dus al weer een jaar oud is)
- niet kloppende file informatie (de TomTom die ik noodgedwongen er naast gebruik geeft totaal andere informatie aan terwijl beide systemen de informatie van TomTom zouden moeten krijgen)
- totaal onwerkbare GPS die dikwijls een locatie aangeeft die 5KM afwijkt van mijn daadwerkelijke positie, of gewoon domweg een halfuur blijft hangen

Inmiddels een formele klacht bij Renault gedeponeerd want ik koop geen auto van bijna 40.000€ om vervolgens de helft van de bestelde opties niet te kunnen gebruiken! De dealer geeft aan dat de problemen met de navigatie bekend zijn en met een update in maart of april verholpen zullen worden. Dat is dus bijna een halfjaar geen GPS kunnen gebruiken en noodgedwongen een navigatiesysteem er naast moet gebruiken.

Snap niet wat de mensen bij de quality control afdeling van Renault hebben gedacht...
Ik herken niet alle problemen. Maar als je Android hebt, gebruik Google Maps, veel accurater!

herken zeker een aantal van de problemen, vnl met de GPS
om de haverklap ben ik 500m tot 1km weg eer de navigatie opstart ; soms compleet blokkeren of gps positie die in het begin blijft staan. 2 weken geleden 2 dagen in de garage geweest, om gps systeem te vervangen (is het gebeurt ?) maar nog steeds dezelfde problemen. donderdag volgende afspraak ; er zou iemand van Peugeot langskomen :)
regelmatig (nu zeer frekwent) bij het starten 2 of 3 x de startknop indrukken alvoor de wagen start
Android auto zit er niet op

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RigolleM
lid
lid
Posts in topic: 42
Berichten: 154
Lid geworden op: 20 jul 2017 10:05
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door RigolleM »

Ferre schreef:
frankster schreef:Inmiddels rij ik zelf nu zo een vijf weken in een nieuwe Grand Scenic en tot nu toe is dit vooral een drama. Ik: de auto rijdt, maar daar is alles wel mee gezegd. Punten van ellende zijn:
- krakende ophanging (zoals iedereen hier)
- elke rit de melding "camera radar geen zicht" in beeld
- het updaten van kaartmateriaal op de laptop duurde twee dagen ivm trage servers van Renault
- software die niet af is (vreemde vertalingen van meldingen waarop je alleen "later" of "verlengen" kan selecteren)
- hinderlijk iedere start twee keer op "ok" moeten drukken voordat de auto in mijn eigen modus wil starten
- "nieuw" kaartmateriaal dat dateert uit december 2016 (dus al weer een jaar oud is)
- niet kloppende file informatie (de TomTom die ik noodgedwongen er naast gebruik geeft totaal andere informatie aan terwijl beide systemen de informatie van TomTom zouden moeten krijgen)
- totaal onwerkbare GPS die dikwijls een locatie aangeeft die 5KM afwijkt van mijn daadwerkelijke positie, of gewoon domweg een halfuur blijft hangen

Inmiddels een formele klacht bij Renault gedeponeerd want ik koop geen auto van bijna 40.000€ om vervolgens de helft van de bestelde opties niet te kunnen gebruiken! De dealer geeft aan dat de problemen met de navigatie bekend zijn en met een update in maart of april verholpen zullen worden. Dat is dus bijna een halfjaar geen GPS kunnen gebruiken en noodgedwongen een navigatiesysteem er naast moet gebruiken.

Snap niet wat de mensen bij de quality control afdeling van Renault hebben gedacht...
Ik herken niet alle problemen. Maar als je Android hebt, gebruik Google Maps, veel accurater!
Ik herken de problemen wel, met enige verschil dat ik geen TomTom mappen meer heb na de mislukte update, bij @frankster werkt tenminste nog TomTom :-)

Woensdag gaat de Scenic terug voor een dagje naar de garage (3de maal) om de kaarten terug werkende te krijgen.

Ik ben genoodzaakt om met de Android Auto of Apple Carplay te werken. De integratie van de telefoon vind ik vooral bij Apple Carplay wel goed werken icm Siri. Navigatie via Google op Apple maps vind ik wat karig qua informatie, Waze is beter maar bij de kleinste opstropping stuurt hij u via een andere weg, terwijl het gewoon wat aanschuiven is aan de lichten :fp: Maar de Rlink 2 heeft wat problemen om tegelijkertijd Android te gebruiken via de USB kabel en iPhone via BT, dus ben ik genoodzaakt om met Apple Carplay te werken als ik wil bellen onderweg.
Renault Scenic 2017 Bose Edition

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



akamming
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 dec 2014 19:26
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door akamming »

RigolleM schreef:
Ferre schreef:
frankster schreef:Inmiddels rij ik zelf nu zo een vijf weken in een nieuwe Grand Scenic en tot nu toe is dit vooral een drama. Ik: de auto rijdt, maar daar is alles wel mee gezegd. Punten van ellende zijn:
- krakende ophanging (zoals iedereen hier)
- elke rit de melding "camera radar geen zicht" in beeld
- het updaten van kaartmateriaal op de laptop duurde twee dagen ivm trage servers van Renault
- software die niet af is (vreemde vertalingen van meldingen waarop je alleen "later" of "verlengen" kan selecteren)
- hinderlijk iedere start twee keer op "ok" moeten drukken voordat de auto in mijn eigen modus wil starten
- "nieuw" kaartmateriaal dat dateert uit december 2016 (dus al weer een jaar oud is)
- niet kloppende file informatie (de TomTom die ik noodgedwongen er naast gebruik geeft totaal andere informatie aan terwijl beide systemen de informatie van TomTom zouden moeten krijgen)
- totaal onwerkbare GPS die dikwijls een locatie aangeeft die 5KM afwijkt van mijn daadwerkelijke positie, of gewoon domweg een halfuur blijft hangen

Inmiddels een formele klacht bij Renault gedeponeerd want ik koop geen auto van bijna 40.000€ om vervolgens de helft van de bestelde opties niet te kunnen gebruiken! De dealer geeft aan dat de problemen met de navigatie bekend zijn en met een update in maart of april verholpen zullen worden. Dat is dus bijna een halfjaar geen GPS kunnen gebruiken en noodgedwongen een navigatiesysteem er naast moet gebruiken.

Snap niet wat de mensen bij de quality control afdeling van Renault hebben gedacht...
Los van de oudere kaarten (maar helaas is Renault niet het enige merk die daar last van heeft) die ik wel herken zeg ik: Laat je niet afschepen en laat je dealer het gewoon oplossen. Je hebt helemaal gelijk als je dit niet accepteert. Heb zelf ook een nieuwe scenic sinds 2 weken die (gelukkig) deze problemen niet heeft. Het moet het dus allemaal prima kunnen werken, dus ze zullen het gewoon moeten oplossen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RigolleM
lid
lid
Posts in topic: 42
Berichten: 154
Lid geworden op: 20 jul 2017 10:05
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door RigolleM »

RigolleM schreef:
RigolleM schreef:
RigolleM schreef:Heb een afspraak deze middag bij de garage, na 3x pogingen... gaan ze een reset uitvoeren en alles opnieuw installeren.
De Renault garage heeft het ook niet kunnen fixen. Nieuwe afspraak voor maandag samen met de technische dienst van Renault, wagen een ganse dag de garage in.
Korte update! Na het vorig bezoekje bij de Renault dealer, hebben ze ditmaal ook niet kunnen oplossen.
Gelukkig werkt Android Auto nog, zodoende ik via Google/Waze nog kan navigeren.
Ondertussen heeft zich een tweede eigenaar gemeld met hetzelfde probleem (navigatiekaarten verdwenen na update), dus ben ik geen alleenstaand geval meer. Van zodra ze het bij deze wagen gefixed hebben, word ik op de hoogte gebracht.
Wagen is terug binnen geweest, status is onveranderd... geen idee wat ze uitgevoerd hebben, maar ze waren nog niet klaar, maar 'k had de wagen terug nodig wegens werkomstandigheden. De wagen zou nog eens binnen moeten voor de laatste stappen... :fp:
Renault Scenic 2017 Bose Edition

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RigolleM
lid
lid
Posts in topic: 42
Berichten: 154
Lid geworden op: 20 jul 2017 10:05
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door RigolleM »

RigolleM schreef:
RigolleM schreef:
RigolleM schreef:
RigolleM schreef:Heb een afspraak deze middag bij de garage, na 3x pogingen... gaan ze een reset uitvoeren en alles opnieuw installeren.
De Renault garage heeft het ook niet kunnen fixen. Nieuwe afspraak voor maandag samen met de technische dienst van Renault, wagen een ganse dag de garage in.
Korte update! Na het vorig bezoekje bij de Renault dealer, hebben ze ditmaal ook niet kunnen oplossen.
Gelukkig werkt Android Auto nog, zodoende ik via Google/Waze nog kan navigeren.
Ondertussen heeft zich een tweede eigenaar gemeld met hetzelfde probleem (navigatiekaarten verdwenen na update), dus ben ik geen alleenstaand geval meer. Van zodra ze het bij deze wagen gefixed hebben, word ik op de hoogte gebracht.
Wagen is terug binnen geweest, status is onveranderd... geen idee wat ze uitgevoerd hebben, maar ze waren nog niet klaar, maar 'k had de wagen terug nodig wegens werkomstandigheden. De wagen zou nog eens binnen moeten voor de laatste stappen... :fp:
Wagen terug binnen geweest voor een dagje. We blijven verder dobberen... Nu hadden ze problemen om de kaarten te downloaden. Terug niks veranderd aan de situatie. Na nieuwjaar mag hij voor een paar dagen op bezoek en gaan ze hem pas terug geven als het in orde is. Het plan om een nieuwe R-Link 2 in te bouwen is al ter sprake gekomen, dus er is terug wat hoop.

We zullen maar verder boeren met Apple Carplay, zal wel in Düsseldorf geraken volgende week 8)
Renault Scenic 2017 Bose Edition

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Benjaminvdh
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 4
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 okt 2017 21:43
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Benjaminvdh »

Wij zijn niet te spreken over Renault!
Hieronder de geschiedenis:

Geachte,

Op 12oktober 2017 hebben wij volgende wagen gekocht bij een concessie van jullie.
Renault Grand Scenic
Versie: Initiale Paris TCE130
Na twee weken werden wij opgebeld met de mededeling dat de motor(een 1200cc 130PK) vervangen ging worden naar een zwaarder model versie onbekend en dat wij akkoord hiermee waren. Wij waren akkoord en er is uitdrukkelijk gevraagd of dit een meerprijs ging inhouden. Hierop werd gereageerd dat dit ons niets extra zou kosten.
Ik heb sindsdien verschillende mails naar de garage gestuurd alsook contact opgenomen met de jullie klantendienst en daar wist men steeds nog niets. Op 1 december 2017 heeft Renault op de website de nieuwe motoren bekend gemaakt. Op de versie die wij besteld hadden is er nog enkel een TCE160 met automaat beschikbaar. Op 6 december heb ik dan nogmaals contact opgenomen met de klantendienst en steeds kreeg ik nog geen antwoord. Uiteindelijk na nog een mail naar de garage te doen heb ik vandaag antwoord gekregen.
We kunnen kiezen:
Een stockwagen nemen in een andere buitenkleur en ander interieur zonder een toegeving langs jullie kant.
Of
Onze bestelling annuleren en een nieuwe plaatsen wat ons 2000euro extra kost.
Wij vinden deze praktijk ontoelaatbaar en zijn hier dan ook niet akkoord mee. Tevens hebben wij tot op vandaag nog geen enkele officiële uitleg gekregen via mail of post. Wij gaan er dus nog steeds van uit dat onze wagen op 18januari 2018 geleverd zal worden.
Indien wij van jullie geen redelijk alternatief aangeboden krijgen zijn wij genoodzaakt om verdere stappen te ondernemen.

Mvg,

Benjamin Vanderhoeven
Talisman grandtour tce225

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nikk
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 4
Berichten: 2011
Lid geworden op: 13 nov 2010 14:53
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door nikk »

Advocaat in de arm nemen lijkt een logische volgende stap Benjamin
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TheSarge
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 241
Lid geworden op: 05 aug 2016 20:42
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door TheSarge »

Ik zou zeker wat juridischer worden in het aanschrijven. Hiermee bedoel ik in het stellen van termijnen van het verkrijgen van een reactie en de consequenties bij het niet leveren van de bestelde auto conform de bestelling.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

grandscenic2012
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 jan 2012 14:39
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door grandscenic2012 »

apzoeir schreef:
Carlovdw schreef:Heel rap ff gezocht
https://www.aliexpress.com/item/Auzan-C ... eLevelAB=0
Dankjewel! Heb ooit iets gekocht via mini in the box en toen heb'k dus drie maand moeten wachten op een levering. Was toen voor een GSM hoesje.
Zal uiteraard wel zelfde cover zijn op amazon, maar denk dat de levertijd wel wat beter gaat meevallen. Ik ga het er op wagen :D
Voor de geinteresseerden: ik heb nog 2 zwart lederen kaarthoesjes van Renault liggen. Ik verkoop ze voor 7 euro per stuk of 12 voor de 2 samen. PM indien interesse

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Robbert30
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 okt 2017 10:05
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Robbert30 »

Ik vroeg me af of er meer rijders last hebben van het water wat bij een regenbui eigenlijk blijft hangen bij de spiegel. Bij mijn Grand Scenic zie je vrijwel niets in de spiegels als het goed regent omdat het water niet wegloopt maar als het ware een soort van blijft kolken (door wind?) bij de aansluiting van de spiegel. Spiegels zelf zijn prima schoon te houden maar door al het water wat er blijft dansen zie je alsnog niets, zeker in het donker.

Ben al langs een dealer geweest maar die had er nog nooit iemand over gehoord. Ben benieuwd of jullie dezelfde problemen ervaren en of, en hoe, dat is opgelost.

Bedankt!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Carlovdw
lid
lid
Posts in topic: 71
Berichten: 141
Lid geworden op: 04 mei 2017 22:44
Actief als: particulier

de Nieuwe Scenic

Bericht door Carlovdw »

Idem hier

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht