Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
Heel rap ff gezochthttps://www.aliexpress.com/item/Auzan-C ... eLevelAB=0
Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
Heel rap ff gezochtLink: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Dankjewel! Heb ooit iets gekocht via mini in the box en toen heb'k dus drie maand moeten wachten op een levering. Was toen voor een GSM hoesje.Carlovdw schreef:Heel rap ff gezocht
https://www.aliexpress.com/item/Auzan-C ... eLevelAB=0
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Ferre schreef:Ik herken niet alle problemen. Maar als je Android hebt, gebruik Google Maps, veel accurater!frankster schreef:Inmiddels rij ik zelf nu zo een vijf weken in een nieuwe Grand Scenic en tot nu toe is dit vooral een drama. Ik: de auto rijdt, maar daar is alles wel mee gezegd. Punten van ellende zijn:
- krakende ophanging (zoals iedereen hier)
- elke rit de melding "camera radar geen zicht" in beeld
- het updaten van kaartmateriaal op de laptop duurde twee dagen ivm trage servers van Renault
- software die niet af is (vreemde vertalingen van meldingen waarop je alleen "later" of "verlengen" kan selecteren)
- hinderlijk iedere start twee keer op "ok" moeten drukken voordat de auto in mijn eigen modus wil starten
- "nieuw" kaartmateriaal dat dateert uit december 2016 (dus al weer een jaar oud is)
- niet kloppende file informatie (de TomTom die ik noodgedwongen er naast gebruik geeft totaal andere informatie aan terwijl beide systemen de informatie van TomTom zouden moeten krijgen)
- totaal onwerkbare GPS die dikwijls een locatie aangeeft die 5KM afwijkt van mijn daadwerkelijke positie, of gewoon domweg een halfuur blijft hangen
Inmiddels een formele klacht bij Renault gedeponeerd want ik koop geen auto van bijna 40.000€ om vervolgens de helft van de bestelde opties niet te kunnen gebruiken! De dealer geeft aan dat de problemen met de navigatie bekend zijn en met een update in maart of april verholpen zullen worden. Dat is dus bijna een halfjaar geen GPS kunnen gebruiken en noodgedwongen een navigatiesysteem er naast moet gebruiken.
Snap niet wat de mensen bij de quality control afdeling van Renault hebben gedacht...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Ik herken de problemen wel, met enige verschil dat ik geen TomTom mappen meer heb na de mislukte update, bij @frankster werkt tenminste nog TomTomFerre schreef:Ik herken niet alle problemen. Maar als je Android hebt, gebruik Google Maps, veel accurater!frankster schreef:Inmiddels rij ik zelf nu zo een vijf weken in een nieuwe Grand Scenic en tot nu toe is dit vooral een drama. Ik: de auto rijdt, maar daar is alles wel mee gezegd. Punten van ellende zijn:
- krakende ophanging (zoals iedereen hier)
- elke rit de melding "camera radar geen zicht" in beeld
- het updaten van kaartmateriaal op de laptop duurde twee dagen ivm trage servers van Renault
- software die niet af is (vreemde vertalingen van meldingen waarop je alleen "later" of "verlengen" kan selecteren)
- hinderlijk iedere start twee keer op "ok" moeten drukken voordat de auto in mijn eigen modus wil starten
- "nieuw" kaartmateriaal dat dateert uit december 2016 (dus al weer een jaar oud is)
- niet kloppende file informatie (de TomTom die ik noodgedwongen er naast gebruik geeft totaal andere informatie aan terwijl beide systemen de informatie van TomTom zouden moeten krijgen)
- totaal onwerkbare GPS die dikwijls een locatie aangeeft die 5KM afwijkt van mijn daadwerkelijke positie, of gewoon domweg een halfuur blijft hangen
Inmiddels een formele klacht bij Renault gedeponeerd want ik koop geen auto van bijna 40.000€ om vervolgens de helft van de bestelde opties niet te kunnen gebruiken! De dealer geeft aan dat de problemen met de navigatie bekend zijn en met een update in maart of april verholpen zullen worden. Dat is dus bijna een halfjaar geen GPS kunnen gebruiken en noodgedwongen een navigatiesysteem er naast moet gebruiken.
Snap niet wat de mensen bij de quality control afdeling van Renault hebben gedacht...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Los van de oudere kaarten (maar helaas is Renault niet het enige merk die daar last van heeft) die ik wel herken zeg ik: Laat je niet afschepen en laat je dealer het gewoon oplossen. Je hebt helemaal gelijk als je dit niet accepteert. Heb zelf ook een nieuwe scenic sinds 2 weken die (gelukkig) deze problemen niet heeft. Het moet het dus allemaal prima kunnen werken, dus ze zullen het gewoon moeten oplossen.RigolleM schreef:Ferre schreef:frankster schreef:Inmiddels rij ik zelf nu zo een vijf weken in een nieuwe Grand Scenic en tot nu toe is dit vooral een drama. Ik: de auto rijdt, maar daar is alles wel mee gezegd. Punten van ellende zijn:
- krakende ophanging (zoals iedereen hier)
- elke rit de melding "camera radar geen zicht" in beeld
- het updaten van kaartmateriaal op de laptop duurde twee dagen ivm trage servers van Renault
- software die niet af is (vreemde vertalingen van meldingen waarop je alleen "later" of "verlengen" kan selecteren)
- hinderlijk iedere start twee keer op "ok" moeten drukken voordat de auto in mijn eigen modus wil starten
- "nieuw" kaartmateriaal dat dateert uit december 2016 (dus al weer een jaar oud is)
- niet kloppende file informatie (de TomTom die ik noodgedwongen er naast gebruik geeft totaal andere informatie aan terwijl beide systemen de informatie van TomTom zouden moeten krijgen)
- totaal onwerkbare GPS die dikwijls een locatie aangeeft die 5KM afwijkt van mijn daadwerkelijke positie, of gewoon domweg een halfuur blijft hangen
Inmiddels een formele klacht bij Renault gedeponeerd want ik koop geen auto van bijna 40.000€ om vervolgens de helft van de bestelde opties niet te kunnen gebruiken! De dealer geeft aan dat de problemen met de navigatie bekend zijn en met een update in maart of april verholpen zullen worden. Dat is dus bijna een halfjaar geen GPS kunnen gebruiken en noodgedwongen een navigatiesysteem er naast moet gebruiken.
Snap niet wat de mensen bij de quality control afdeling van Renault hebben gedacht...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Wagen is terug binnen geweest, status is onveranderd... geen idee wat ze uitgevoerd hebben, maar ze waren nog niet klaar, maar 'k had de wagen terug nodig wegens werkomstandigheden. De wagen zou nog eens binnen moeten voor de laatste stappen...RigolleM schreef:Korte update! Na het vorig bezoekje bij de Renault dealer, hebben ze ditmaal ook niet kunnen oplossen.RigolleM schreef:De Renault garage heeft het ook niet kunnen fixen. Nieuwe afspraak voor maandag samen met de technische dienst van Renault, wagen een ganse dag de garage in.RigolleM schreef:Heb een afspraak deze middag bij de garage, na 3x pogingen... gaan ze een reset uitvoeren en alles opnieuw installeren.
Gelukkig werkt Android Auto nog, zodoende ik via Google/Waze nog kan navigeren.
Ondertussen heeft zich een tweede eigenaar gemeld met hetzelfde probleem (navigatiekaarten verdwenen na update), dus ben ik geen alleenstaand geval meer. Van zodra ze het bij deze wagen gefixed hebben, word ik op de hoogte gebracht.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Wagen terug binnen geweest voor een dagje. We blijven verder dobberen... Nu hadden ze problemen om de kaarten te downloaden. Terug niks veranderd aan de situatie. Na nieuwjaar mag hij voor een paar dagen op bezoek en gaan ze hem pas terug geven als het in orde is. Het plan om een nieuwe R-Link 2 in te bouwen is al ter sprake gekomen, dus er is terug wat hoop.RigolleM schreef:Wagen is terug binnen geweest, status is onveranderd... geen idee wat ze uitgevoerd hebben, maar ze waren nog niet klaar, maar 'k had de wagen terug nodig wegens werkomstandigheden. De wagen zou nog eens binnen moeten voor de laatste stappen...RigolleM schreef:Korte update! Na het vorig bezoekje bij de Renault dealer, hebben ze ditmaal ook niet kunnen oplossen.RigolleM schreef:De Renault garage heeft het ook niet kunnen fixen. Nieuwe afspraak voor maandag samen met de technische dienst van Renault, wagen een ganse dag de garage in.RigolleM schreef:Heb een afspraak deze middag bij de garage, na 3x pogingen... gaan ze een reset uitvoeren en alles opnieuw installeren.
Gelukkig werkt Android Auto nog, zodoende ik via Google/Waze nog kan navigeren.
Ondertussen heeft zich een tweede eigenaar gemeld met hetzelfde probleem (navigatiekaarten verdwenen na update), dus ben ik geen alleenstaand geval meer. Van zodra ze het bij deze wagen gefixed hebben, word ik op de hoogte gebracht.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Voor de geinteresseerden: ik heb nog 2 zwart lederen kaarthoesjes van Renault liggen. Ik verkoop ze voor 7 euro per stuk of 12 voor de 2 samen. PM indien interesseapzoeir schreef:Dankjewel! Heb ooit iets gekocht via mini in the box en toen heb'k dus drie maand moeten wachten op een levering. Was toen voor een GSM hoesje.Carlovdw schreef:Heel rap ff gezocht
https://www.aliexpress.com/item/Auzan-C ... eLevelAB=0
Zal uiteraard wel zelfde cover zijn op amazon, maar denk dat de levertijd wel wat beter gaat meevallen. Ik ga het er op wagen
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Robbert30 schreef:Ik vroeg me af of er meer rijders last hebben van het water wat bij een regenbui eigenlijk blijft hangen bij de spiegel. Bij mijn Grand Scenic zie je vrijwel niets in de spiegels als het goed regent omdat het water niet wegloopt maar als het ware een soort van blijft kolken (door wind?) bij de aansluiting van de spiegel. Spiegels zelf zijn prima schoon te houden maar door al het water wat er blijft dansen zie je alsnog niets, zeker in het donker.
Ben al langs een dealer geweest maar die had er nog nooit iemand over gehoord. Ben benieuwd of jullie dezelfde problemen ervaren en of, en hoe, dat is opgelost.
Bedankt!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Fotootje? Thanxgrandscenic2012 schreef: Voor de geinteresseerden: ik heb nog 2 zwart lederen kaarthoesjes van Renault liggen. Ik verkoop ze voor 7 euro per stuk of 12 voor de 2 samen. PM indien interesse
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Idem, opgelost met Rain-XRobbert30 schreef:Ik vroeg me af of er meer rijders last hebben van het water wat bij een regenbui eigenlijk blijft hangen bij de spiegel. Bij mijn Grand Scenic zie je vrijwel niets in de spiegels als het goed regent omdat het water niet wegloopt maar als het ware een soort van blijft kolken (door wind?) bij de aansluiting van de spiegel. Spiegels zelf zijn prima schoon te houden maar door al het water wat er blijft dansen zie je alsnog niets, zeker in het donker.
Ben al langs een dealer geweest maar die had er nog nooit iemand over gehoord. Ben benieuwd of jullie dezelfde problemen ervaren en of, en hoe, dat is opgelost.
Bedankt!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Ben ik ook erg benieuwd naar. Iemand al geprobeerd? Heb mijn GS nig geen week, maar erger me nu al aan die lelijke gele lampen. Het is me ook een raadsel waarom ik die bochtenverlichting sowieso niet uit kan zetten, voor mij hoeven ze niet aan...Coiner schreef:Dag allemaal. Ik ben nieuw op het forum en heb al wat interessante dingen gezien op het forum. Ik ben sinds een week of 3 in het bezit van een Renaul Scenic IV 1.6D EDC Bose. Hiervoor ongeveer 1,5 jaar in een Megane ph3 GT-line gereden. De Scenic bevalt erg goed! vooral de automaat is heerlijk rijden!
Onderstaand bericht zag ik voorbij komen en hier was ik ook al over aan het nadenken. Iemand hier al ervaring mee?
hendrik s schreef:Ik zou graag mijn voor mistlampen vervangen door LED. De lampen gaan namelijk aan als bochten verlichting en bij het achteruit rijden en een ander kleur geven dan de LED koplampen. Nu staat er in het boekje H11 of H16 afhankelijk van het type wagen. Welke zouden er inzitten? H11 is 55W en H16 19W iemand ervaring hiermee
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Vreemd ik heb geen adaptieve CC (en moest die ook niet hebben).grandscenic2012 schreef:Er is alleen nog maar adaptive CC volgens mij.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Je kan de ACC niet uitschakelen, m.a.w. er is geen 'normale' CC mogelijk, niet aan 30, 50, 70 of 120 km/u.Bert van der Vries schreef: De uitvoering zonder ACC werkt idd vanaf 30, heb ik ook getest tijdens de proefrit. Het gaat er mij om of je mèt de optie ACC, waarbij vermeld staat in de brochure dat die tussen 50 en 160km/u werkt, of je dan onder de 50 (en boven 160) de 'normale' CC kan gebruiken.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Hans C schreef:@BVSTRIEM
Bochtenverlichting uitleggen ???? WTF??? Wat is er nu nuttiger als dat???
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Aahh....Land Rover, wat een strafBert van der Vries schreef:Land Rover Discovery Model jaar 2016...
Leuk en handig die bochtenverlichting maar ik begrijp niet zo goed waarom de overdag ook aangaan. Er zit tegenwoordig toch een lichtsensor op alle auto's in verband met de automatische verlichting, kan die bochtverlichting daar ook niet achter?!?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut