de Nieuwe Scenic

Gebruikersavatar

Schat
Lid
Lid
Posts in topic: 42
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 mei 2012 23:13
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Schat »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Zou zo’n automatische achterklep niet later in te bouwen zijn. Op een Espace zit het wel, dus ze hebben de techniek in huis bij Renault. Zo moeilijk kan het allemaal niet zijn en zo duur zijn die systemen ook niet lijkt me. Had er gewoon op moeten zitten vanaf een bepaalde versie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

bkp
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 86
Lid geworden op: 15 feb 2014 21:52
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door bkp »

Ik heb de vraag gesteld bij Renault Nederland of de automatische achterklep achteraf in te bouwen is.
Wordt er later over geïnformeerd.
Grand Scenic Energy TCe 160 EDC Initiale Paris :dance:
Two-tone Blanc Nacré/Noir Nappaleder Initiale Paris,Panorama dak, extra reserve wiel, 5jaar garantie. :thumb:
Gehad,Kadjar Energy Tce 130 EDC :thumb:
Bose uitvoering. Met panoramadak en een
Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Schat
Lid
Lid
Posts in topic: 42
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 mei 2012 23:13
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Schat »

RigolleM schreef:
Ferre schreef: De Initiale Paris Scenic heeft LED bochtenverlichting. Dus dit moet perfect te 'retrofitten' zijn...
Gevraagd aan de dealer en de Initiale Paris heeft idd LED bochtenverlichting, maar zou nogal kostelijk zijn om dit in de niet Initiale Paris-versies om te bouwen. Het is dus niet zomaar een lampje vervangen, maar de ganse mistlampkit vervangen.

Klopt het dat elke Scenic Bose geen reservewiel heeft?
Is er ook bekend wat het kost om die gehele mistlamp te vervangen. Is echt geen gezicht namelijk. Zeker bij een bose met bijna witte Led koplampen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



VdmPeter
lid
lid
Posts in topic: 51
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 jan 2018 22:13
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door VdmPeter »

Hallo iedereen, deze week eens naar het autosalon geweest op zoek naar een nieuwe wagen. Na een volledige dag rondslingeren moeten vaststellen dat er maar 1 wagen in aanmerking komt die qua prijs, praktische mogelijkheden, uitzicht, zitcomfort en uitgebreide opties in aanmerking komt. Namelijk de scenic.
Meteen doorgereden naar de dealer om wat meer uitleg te krijgen en een testrit te doen. Dit zal hem worden denk ik.

Maar mijn vraag is nu naar mensen die reeds rondrijden in zo een scenic. Welke extra opties heb je erbij genomen en zijn jullie daar achteraf tevreden over of is het meer van wow leuke gadget maar ook niet meer dan dat zoals die head up display, glazen dak enzo.
Zijn er ook mensen die een scenic gekocht hebben en nadien toch beter gegaan waren voor de grand scenic of ook juist omgekeerd.
Dat het een scenic wordt is zo goed als zeker. Ook dat het een benzine zal zijn wegens het weinige aantal km dat ik doe. Ik twijfel enkel nog over de te kiezen opties. Zo las ik dat er iemand was die niet echt tevreden was over zijn lederen zetels en liever de gewone had. Zijn er meerdere mensen van dat oordeel want dit is toch een upgrade van 1500 euro en als die dan juist slechter aanvoelt is dat echt wel balen.
Ook ben ik er nog niet uit of het een gewone of een grand scenic zal worden. Hij moet maar 5 personen vervoeren maar ik wil wel voldoende kofferruimte voor de bagage wanneer we op vakantie gaan. Een dakkoffer is een mogelijkheid maar liever niet want dat ding staat ook de rest van het jaar in de weg he.
Graag jullie ervaringen ivm de gekozen opties en model. Mijn dank is groot :)
Renault grand scenic initiale paris Gris Cassiopée met zwart dak Tce 160 Edc full option + glazen panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ferre
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 64
Berichten: 102
Lid geworden op: 26 jan 2017 11:42
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Ferre »

VdmPeter schreef:Hallo iedereen, deze week eens naar het autosalon geweest op zoek naar een nieuwe wagen. Na een volledige dag rondslingeren moeten vaststellen dat er maar 1 wagen in aanmerking komt die qua prijs, praktische mogelijkheden, uitzicht, zitcomfort en uitgebreide opties in aanmerking komt. Namelijk de scenic.
Meteen doorgereden naar de dealer om wat meer uitleg te krijgen en een testrit te doen. Dit zal hem worden denk ik.

Maar mijn vraag is nu naar mensen die reeds rondrijden in zo een scenic. Welke extra opties heb je erbij genomen en zijn jullie daar achteraf tevreden over of is het meer van wow leuke gadget maar ook niet meer dan dat zoals die head up display, glazen dak enzo.
Zijn er ook mensen die een scenic gekocht hebben en nadien toch beter gegaan waren voor de grand scenic of ook juist omgekeerd.
Dat het een scenic wordt is zo goed als zeker. Ook dat het een benzine zal zijn wegens het weinige aantal km dat ik doe. Ik twijfel enkel nog over de te kiezen opties. Zo las ik dat er iemand was die niet echt tevreden was over zijn lederen zetels en liever de gewone had. Zijn er meerdere mensen van dat oordeel want dit is toch een upgrade van 1500 euro en als die dan juist slechter aanvoelt is dat echt wel balen.
Ook ben ik er nog niet uit of het een gewone of een grand scenic zal worden. Hij moet maar 5 personen vervoeren maar ik wil wel voldoende kofferruimte voor de bagage wanneer we op vakantie gaan. Een dakkoffer is een mogelijkheid maar liever niet want dat ding staat ook de rest van het jaar in de weg he.
Graag jullie ervaringen ivm de gekozen opties en model. Mijn dank is groot :)
Eerste vraag is wat wil je uitgeven? Afbeelding
Ik heb een GS Bose en ben daar content over. De gewone Scenic is te klein kwa koffer en persoonlijk vindt ik de GS mooier, een kleine Espace! Als je graag muziek luistert zeker de Bose nemen. Ik heb geen ACC en head up maar dat mis ik totaal niet. Ook is de mijne een 110 edc7 en die combi is ideaal voor mij toch. Goed verbruik en heel comfortabel rijden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
2011 Renault Megane GT-line
2017 Renault Grand Scenic Bose
2019 Renault Clio 5 1.33TCE EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



bvstrien
Lid
Lid
Posts in topic: 18
Berichten: 86
Lid geworden op: 19 jun 2016 10:57
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door bvstrien »

Idem hier :-)
2018 Grand Scenic Bose EDC 1.5Dci [Kleur: Blauw/Zwart 2-tone]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



VdmPeter
lid
lid
Posts in topic: 51
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 jan 2018 22:13
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door VdmPeter »

Hoeveel ik er wil aan uitgeven weet ik voorlopig nog niet. Zal ook een beetje afhangen van de kortingen die men gaat geven :).
Wellicht ga ik ook naar de grand scenic gaan want er zijn inderdaad veel mensen die zeggen dat de gewone wat krap is voor volwassenen achteraan.
De wagen staat veel buiten dus verwarmde zetels neem ik er zeker bij. Die easy park pakket zou ik ook nemen. Ik heb nu achteruitrijcamera en eenmaal je dat gewoon bent dan wil je niet meer zonder. Zeker als je weinig zit achteraan.
Bose gaat er ook zeker in want ik geniet wel van muziek. Speelt dit mooi? Hoe zit het met muziek waar zware bass tonen inzitten?
Waar ik nog over twijfel is vooral dat glazen dak en die heads-up display. Wat je niet kent mis je natuurlijk niet, vandaar mijn vraag aan mensen die het wel hebben en hun ervaringen daarmee.
Renault grand scenic initiale paris Gris Cassiopée met zwart dak Tce 160 Edc full option + glazen panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



RayCom
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 9
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 feb 2017 19:07
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door RayCom »

Ik vind het heads-up display erg prettig. Je blik is meer op de weg gericht. Je krijgt de juiste informatie te zien die nodig is. Ik zou niet meer zonder willen, ik vind het een meerwaarde. Wat betreft het glazen dak. Het geeft veel licht in de auto. Het geeft een gevoel van vrijheid. Mijn dochters die achterin zitten, vinden het erg prettig. Ik heb nu een leen auto zonder glazen dak en zij vinden dat ze meer opgesloten zitten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



RayCom
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 9
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 feb 2017 19:07
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door RayCom »

Ik heb een reservewiel. Dat moest ik wel extra bestellen bij de aanschaf, zat er niet standaard op.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

wikkez
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:38
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door wikkez »

VdmPeter schreef:Hallo iedereen, deze week eens naar het autosalon geweest op zoek naar een nieuwe wagen. Na een volledige dag rondslingeren moeten vaststellen dat er maar 1 wagen in aanmerking komt die qua prijs, praktische mogelijkheden, uitzicht, zitcomfort en uitgebreide opties in aanmerking komt. Namelijk de scenic.
Meteen doorgereden naar de dealer om wat meer uitleg te krijgen en een testrit te doen. Dit zal hem worden denk ik.

Maar mijn vraag is nu naar mensen die reeds rondrijden in zo een scenic. Welke extra opties heb je erbij genomen en zijn jullie daar achteraf tevreden over of is het meer van wow leuke gadget maar ook niet meer dan dat zoals die head up display, glazen dak enzo.
Zijn er ook mensen die een scenic gekocht hebben en nadien toch beter gegaan waren voor de grand scenic of ook juist omgekeerd.
Dat het een scenic wordt is zo goed als zeker. Ook dat het een benzine zal zijn wegens het weinige aantal km dat ik doe. Ik twijfel enkel nog over de te kiezen opties. Zo las ik dat er iemand was die niet echt tevreden was over zijn lederen zetels en liever de gewone had. Zijn er meerdere mensen van dat oordeel want dit is toch een upgrade van 1500 euro en als die dan juist slechter aanvoelt is dat echt wel balen.
Ook ben ik er nog niet uit of het een gewone of een grand scenic zal worden. Hij moet maar 5 personen vervoeren maar ik wil wel voldoende kofferruimte voor de bagage wanneer we op vakantie gaan. Een dakkoffer is een mogelijkheid maar liever niet want dat ding staat ook de rest van het jaar in de weg he.
Graag jullie ervaringen ivm de gekozen opties en model. Mijn dank is groot :)
ik heb een GS Bose. Met alle opties behalve de achteruitrijcamera en zijdelingse sensoren.
Het glazen dak was een must, geeft inderdaad een opener gevoel. Het kan dicht maar dat gebeurd nooit.
De Hud is op het eerste zicht overbodig omdat dezelfde info 15cm lager ook te zien is maar toch maakt het een verschil en kijk ik nu bijna nooit naar de display. Ik vind persoonlijk de lederen zetels zeer aangenaam zitten en geven een properder gevoel. Wat ik zeer zelden gebruik is de massage-functie.
De automatische versnellingsbak icm 1.6 diesel is een waar plezier om mee te rijden!
Een reservewiel heb ik er ook bijgenomen, kan maar is van pas komen.

Mijn grootste teleurstelling is de RLink2. De eerste indruk is waaw maar na een tijdje gebruik vind ik het een zéér log systeem met slechte opbouw.
Wel te verstaan dit is mijn persoonlijke indruk!
overall ben ik zeer tevreden van dit karretje !
Grand Scenic Bose edition (2017)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



VdmPeter
lid
lid
Posts in topic: 51
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 jan 2018 22:13
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door VdmPeter »

Bedankt iedereen voor de info. Lijkt me dat ik dan toch eerder naar de full option moet uitkijken als ik dit hier allemaal lees. Straks eens een offerte laten maken. :)
Renault grand scenic initiale paris Gris Cassiopée met zwart dak Tce 160 Edc full option + glazen panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ferre
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 64
Berichten: 102
Lid geworden op: 26 jan 2017 11:42
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Ferre »

VdmPeter schreef:Bedankt iedereen voor de info. Lijkt me dat ik dan toch eerder naar de full option moet uitkijken als ik dit hier allemaal lees. Straks eens een offerte laten maken. :)
Full option is altijd leuk! Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
2011 Renault Megane GT-line
2017 Renault Grand Scenic Bose
2019 Renault Clio 5 1.33TCE EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Bert van der Vries
Lid
Lid
Posts in topic: 22
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 jan 2018 10:34
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Bert van der Vries »

Ik heb zojuist de GS Bose 1.5dCI EDC besteld met alle opties behalve de lederen bekleding, derde zitrij en het reservewiel. Levering naar verwachting eind april...
Opel Kadett 1.2 1974
Austin Maxi 1750 HLE 1978
Mitsubishi Galant 2.3 TD 1984
Volvo 345 1.3 1985
Opel Corsa 1.2 1988
Audi 80 1.3 1984
Opel Vectra 1.6 1993
Opel Corsa 1.5td 1995
Opel omaga 2.2 2001
Opel Zafira 1.9CDTI 2005
VW Passat 1.4TSI 2010
VW Touran 1.6TDI 2014
Grand Scenic Bose 1.5dCi EDC 2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



VdmPeter
lid
lid
Posts in topic: 51
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 jan 2018 22:13
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door VdmPeter »

Zonet terug van de dealer en 2 offertes laten maken. 1tje met een Tce 140 Edc in bose uitvoering full option behalve leder en met glazen dak en eentje met een Tce 160 Edc initiale paris versie welke standaard alle opties had, enkel nog glazen dak bijgenomen. Prijsverschil tussen beide ongeveer 3300 euro.
Weekendje over nadenken en volgende week maar eens bestellen. Het is nu kiezen tussen de iets sportievere bose of de stijlvolle initiale paris versie. Beiden mooie wagens.
De mistlampen in led en iets krachtigere motor kunnen misschien de doorslag geven om de initiale te verkiezen.
Wat denken jullie?
Renault grand scenic initiale paris Gris Cassiopée met zwart dak Tce 160 Edc full option + glazen panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Bert van der Vries
Lid
Lid
Posts in topic: 22
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 jan 2018 10:34
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Bert van der Vries »

VdmPeter schreef:Zonet terug van de dealer en 2 offertes laten maken. 1tje met een Tce 140 Edc in bose uitvoering full option behalve leder en met glazen dak en eentje met een Tce 160 Edc initiale paris versie welke standaard alle opties had, enkel nog glazen dak bijgenomen. Prijsverschil tussen beide ongeveer 3300 euro.
Weekendje over nadenken en volgende week maar eens bestellen. Het is nu kiezen tussen de iets sportievere bose of de stijlvolle initiale paris versie. Beiden mooie wagens.
De mistlampen in led en iets krachtigere motor kunnen misschien de doorslag geven om de initiale te verkiezen.
Wat denken jullie?
Ik heb ook getwijfeld tussen de PI en de Bose, maar beide met dezelfde motorisering. Als ik de Bose aanvul met opties zolas de PI ze standaard heeft, behalve leder, dan is de PI nog ca €1600 duurder. Ik heb dat er niet voor over vandaar dat ik voor de Bose heb gekozen.
De 3300 die u noemt zou voor mij teveel verschil zijn.

Leder op de Bose kost ca 1500, dan zou ik de mindere motor kiezen icm de Bose. €1800 voor LED mistlampen en een sterkere motor vind ik best prijzig
Opel Kadett 1.2 1974
Austin Maxi 1750 HLE 1978
Mitsubishi Galant 2.3 TD 1984
Volvo 345 1.3 1985
Opel Corsa 1.2 1988
Audi 80 1.3 1984
Opel Vectra 1.6 1993
Opel Corsa 1.5td 1995
Opel omaga 2.2 2001
Opel Zafira 1.9CDTI 2005
VW Passat 1.4TSI 2010
VW Touran 1.6TDI 2014
Grand Scenic Bose 1.5dCi EDC 2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



VdmPeter
lid
lid
Posts in topic: 51
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 jan 2018 22:13
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door VdmPeter »

Je hebt gelijk indien het dezelfde motor zou zijn maar de PI is enkel maar als tce 160 te krijgen. Dus in feite betaal je 3300 euro meer voor het leder 1500 euro, de motor upgrade 1500 euro en de mistlampen zouden dan op 300 euro komen. De vraag is natuurlijk is die upgrade van 140pk naar 163pk die 1500 euro waard of niet. Als je weinig verschil voelt is dat inderdaad veel geld. Maar doordat het nieuwe motoren zijn ga ik die 160 nog niet kunnen testen. De 140 mag ik volgende week eens testrijden.
Renault grand scenic initiale paris Gris Cassiopée met zwart dak Tce 160 Edc full option + glazen panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Bert van der Vries
Lid
Lid
Posts in topic: 22
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 jan 2018 10:34
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Bert van der Vries »

VdmPeter schreef:Je hebt gelijk indien het dezelfde motor zou zijn maar de PI is enkel maar als tce 160 te krijgen. Dus in feite betaal je 3300 euro meer voor het leder 1500 euro, de motor upgrade 1500 euro en de mistlampen zouden dan op 300 euro komen. De vraag is natuurlijk is die upgrade van 140pk naar 163pk die 1500 euro waard of niet. Als je weinig verschil voelt is dat inderdaad veel geld. Maar doordat het nieuwe motoren zijn ga ik die 160 nog niet kunnen testen. De 140 mag ik volgende week eens testrijden.
Je hebt gelijk, reactie is aangepast
Opel Kadett 1.2 1974
Austin Maxi 1750 HLE 1978
Mitsubishi Galant 2.3 TD 1984
Volvo 345 1.3 1985
Opel Corsa 1.2 1988
Audi 80 1.3 1984
Opel Vectra 1.6 1993
Opel Corsa 1.5td 1995
Opel omaga 2.2 2001
Opel Zafira 1.9CDTI 2005
VW Passat 1.4TSI 2010
VW Touran 1.6TDI 2014
Grand Scenic Bose 1.5dCi EDC 2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



VdmPeter
lid
lid
Posts in topic: 51
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 jan 2018 22:13
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door VdmPeter »

Kogel is door de kerk. Vandaag nog eens een andere dealer opgezocht waar de grand scenic IP stond. Werkelijk prachtig die afwerking. Bose was al niet slecht maar het leder van de IP is toch nog iets heel anders. Dus keuze stond vast. Het gaat een IP worden.
Dan beginnen onderhandelen en uiteindelijk beland op toch een extra korting van 620 euro. Echter meteen te beslissen. Kon dit enkel maar aanbieden om zijn aantallen te halen maar is denk ik gewoon uit schrik dat ik terug met de andere dealer zou onderhandelen.
Eindprijs voor een grand scenic initiale paris met 160 Tce motor automaat en als extra reservewiel, glazen dak en verlengde garantie naar 5 jaar, kwam uiteindelijk om 30500 euro. Niet weinig maar de wagen is dat zeker waard als je gaat vergelijken met wat de concurrentie voor die prijs kan aanbieden. Ik voel me alvast supergelukkig met mijn aankoop. Nu nog aftellen voor de levering. Verwacht eind april, begin mei.
Renault grand scenic initiale paris Gris Cassiopée met zwart dak Tce 160 Edc full option + glazen panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Thomas84 »

Gefeliciteerd met de aankoop :)

Was dit met inruil of krijgen jullie zoveel korting in België? Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



bvstrien
Lid
Lid
Posts in topic: 18
Berichten: 86
Lid geworden op: 19 jun 2016 10:57
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door bvstrien »

Proficiat! Veel rijplezier en mooie keuze!

Ps...ik heb voor de liefhebbers hier een eigen topic aangemaakt tav de mistlampen/bochtenverlichting kwestie (vervangen gele lampen door witte lampen)

post197269.html#p197269

Graag jullie input...
2018 Grand Scenic Bose EDC 1.5Dci [Kleur: Blauw/Zwart 2-tone]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



VdmPeter
lid
lid
Posts in topic: 51
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 jan 2018 22:13
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door VdmPeter »

Ik heb inderdaad gezien op autoweek.nl dat die prijzen in Nederland een stuk hoger liggen. Ook de wegentaksen. Ik moet nu jaarlijks op deze wagen 165 euro betalen aan taks.
In die offerte zit inderdaad een recyclagepremie in van 2500 euro voor mijn oude wagen. Samen met die premie kwam ik op ongeveer 6800 euro korting in totaal. De GS IP kost in België iets van een 36050 euro plus glazen dak en extra garantie kost die dus ongeveer 37300 euro.

Alvast iedereen bedankt voor jullie ervaringen die ik hier gekregen heb.
Renault grand scenic initiale paris Gris Cassiopée met zwart dak Tce 160 Edc full option + glazen panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ferre
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 64
Berichten: 102
Lid geworden op: 26 jan 2017 11:42
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Ferre »

Prijzen in Ned zijn idd hoger, maar heeft dit niet met BPM te maken?
Hier Bose 110 EDC7, metaalkleur, reservewiel, esay parking pack, trekhaak en alu winterwielen, was 28300 euro.
IP bestond nog niet toen, mss had ik wel deze gekozen dan...
2011 Renault Megane GT-line
2017 Renault Grand Scenic Bose
2019 Renault Clio 5 1.33TCE EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

bkp
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 86
Lid geworden op: 15 feb 2014 21:52
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door bkp »

Klopt inderdaad dat de prijzen hier hoger zijn :fp: schieten de tranen van in je ogen :cry2:
Een GS IP besteld met extra panoramisch glazen dak, reservewiel en 5 jaar garantie.
Met afleveringskosten 43728,95 :shock:
Maar ik krijg er wel iets moois voor terug. :thumb:
Ff wachten nog, levering staat nu op week 16 is begin april !!
Grand Scenic Energy TCe 160 EDC Initiale Paris :dance:
Two-tone Blanc Nacré/Noir Nappaleder Initiale Paris,Panorama dak, extra reserve wiel, 5jaar garantie. :thumb:
Gehad,Kadjar Energy Tce 130 EDC :thumb:
Bose uitvoering. Met panoramadak en een
Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



VdmPeter
lid
lid
Posts in topic: 51
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 jan 2018 22:13
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door VdmPeter »

Amai meen je dat? Ik heb wel de tce 160 edc maar met identiek dezelfde opties en garantie. Wel overname van 2500 euro maar dat is dan nog een verschil van maar liefst 10700 euro. Niet normaal toch. Uiteindelijk is dat dezelfde wagen he. Allee het is niet al duurder dan in België :)
Renault grand scenic initiale paris Gris Cassiopée met zwart dak Tce 160 Edc full option + glazen panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

bkp
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 86
Lid geworden op: 15 feb 2014 21:52
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door bkp »

Die van mij is ook een TCe 160 EDC kale verkoopprijs € 40720
Grand Scenic Energy TCe 160 EDC Initiale Paris :dance:
Two-tone Blanc Nacré/Noir Nappaleder Initiale Paris,Panorama dak, extra reserve wiel, 5jaar garantie. :thumb:
Gehad,Kadjar Energy Tce 130 EDC :thumb:
Bose uitvoering. Met panoramadak en een
Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



VdmPeter
lid
lid
Posts in topic: 51
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 jan 2018 22:13
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door VdmPeter »

En dat noemen ze dan Europa waar alles gelijk zou moeten zijn? En kreeg je dan ook niets van korting? Maar als het een troost mag zijn, het is toch wel een prachtwagen he. Die van mij staat gepland ergens half april, begin mei. Ik kijk er al naar uit!
Renault grand scenic initiale paris Gris Cassiopée met zwart dak Tce 160 Edc full option + glazen panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

bkp
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 86
Lid geworden op: 15 feb 2014 21:52
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door bkp »

Ik heb wel een redelijke inruilprijs van bijna 30000 gehad voor mijn KADJAR daar hebben ze de korting wel mee verrekend.
Dus dan valt de prijs die ik moet bijbetalen wel mee. :D
Maar ik kijk er ook wel naar uit dat ik hem geleverd ga krijgen :dance:
Grand Scenic Energy TCe 160 EDC Initiale Paris :dance:
Two-tone Blanc Nacré/Noir Nappaleder Initiale Paris,Panorama dak, extra reserve wiel, 5jaar garantie. :thumb:
Gehad,Kadjar Energy Tce 130 EDC :thumb:
Bose uitvoering. Met panoramadak en een
Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



VdmPeter
lid
lid
Posts in topic: 51
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 jan 2018 22:13
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door VdmPeter »

Een full option kadjar bose 130 Tce EDC kost hier in België 32150 euro. Daar heeft men nu ook nog eens minstens 3600 euro korting op zonder overname wat maakt dat hij op ongeveer 28550 euro komt. Dan is 30000 euro overname wel een mooie overnameprijs natuurlijk voor een tweedehandswagen.
Renault grand scenic initiale paris Gris Cassiopée met zwart dak Tce 160 Edc full option + glazen panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Brakb
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 1288
Lid geworden op: 03 mar 2013 09:12
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Brakb »

hier ook de scenic Bose besteld met de nieuwe daimler krachtbron, 140 pk automaat. Two tone Blanc Nacré/Noir
Easy life pack -parkeersensoren voor, zij en achter met optische en sonische weergave
- Blind spot warning
Easy park assist( automatisch inparkeren) incl achteruitrij camera
Lean keep assist
Pack cruising - Head-up display
-Safe Distance Warning
Levering medio April
Scenic TCe 140 Bose, Two tone Blanc Nacre / Noir, Easy Life Pack, Lane Keep Assist, Pack Cruising
Kadjar Tce 130 EDC Bose Blanc Nacre
Captur Tce120 Ivoor wit met zwart dak EDC
Captur Tce 120 ivoor wit EDC
Scenic 3 TCe 130 Eclips Griis
Grand Modus 1.2 zwart
Scenic 1 zwart metalic LPG Dynamic 1.6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

bkp
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 86
Lid geworden op: 15 feb 2014 21:52
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door bkp »

Gefeliciteerd met je aankoop :thumb:
Grand Scenic Energy TCe 160 EDC Initiale Paris :dance:
Two-tone Blanc Nacré/Noir Nappaleder Initiale Paris,Panorama dak, extra reserve wiel, 5jaar garantie. :thumb:
Gehad,Kadjar Energy Tce 130 EDC :thumb:
Bose uitvoering. Met panoramadak en een
Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Brakb
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 1288
Lid geworden op: 03 mar 2013 09:12
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Brakb »

@ bkp: dankjewel
Scenic TCe 140 Bose, Two tone Blanc Nacre / Noir, Easy Life Pack, Lane Keep Assist, Pack Cruising
Kadjar Tce 130 EDC Bose Blanc Nacre
Captur Tce120 Ivoor wit met zwart dak EDC
Captur Tce 120 ivoor wit EDC
Scenic 3 TCe 130 Eclips Griis
Grand Modus 1.2 zwart
Scenic 1 zwart metalic LPG Dynamic 1.6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



VdmPeter
lid
lid
Posts in topic: 51
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 jan 2018 22:13
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door VdmPeter »

Nog iemand die zal aftellen naar half april. Zoals ik lees zijn de bestellingen van nu allemaal gepland tegen dan. Alvast een dikke proficiat. Ik heb intussen al het instructiehandboekje gedownload en gelezen. Wat een mogelijkheden dat daar op zitten. Super wagen die er nog mooi uit ziet ook :) het zullen 3 lange maanden worden :)
Renault grand scenic initiale paris Gris Cassiopée met zwart dak Tce 160 Edc full option + glazen panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Brakb
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 1288
Lid geworden op: 03 mar 2013 09:12
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Brakb »

:D @VdmPeter: inderdaad :D en het toeval wil dat ik in April jarig ben dus.......... super mooi kado toch?
en heb gisteren even alles kunnen proberen bij de dealer we kennen de Captur en Kadjar maar deze heeft heeeeeel veeeeel mogelijkheden en leuke dingen.
Dus inderdaad lange 3 maand :mrgreen:
Scenic TCe 140 Bose, Two tone Blanc Nacre / Noir, Easy Life Pack, Lane Keep Assist, Pack Cruising
Kadjar Tce 130 EDC Bose Blanc Nacre
Captur Tce120 Ivoor wit met zwart dak EDC
Captur Tce 120 ivoor wit EDC
Scenic 3 TCe 130 Eclips Griis
Grand Modus 1.2 zwart
Scenic 1 zwart metalic LPG Dynamic 1.6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Bert van der Vries
Lid
Lid
Posts in topic: 22
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 jan 2018 10:34
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Bert van der Vries »

Gisteren heeft de dealer de bestelling van de GS Bose 1.5dCi EDC vanuit de leasemaatschappij bevestigd.
Verwachte levering eerste week van juni :-(
Opel Kadett 1.2 1974
Austin Maxi 1750 HLE 1978
Mitsubishi Galant 2.3 TD 1984
Volvo 345 1.3 1985
Opel Corsa 1.2 1988
Audi 80 1.3 1984
Opel Vectra 1.6 1993
Opel Corsa 1.5td 1995
Opel omaga 2.2 2001
Opel Zafira 1.9CDTI 2005
VW Passat 1.4TSI 2010
VW Touran 1.6TDI 2014
Grand Scenic Bose 1.5dCi EDC 2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

adinsx
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door adinsx »

Collega heeft gelijk met mij via Leaseplan een Grand Scénic Bose 1.2 TCe130 besteld eind oktober 2017.
Hij baalde al een beetje want in december werden de nieuwe motoren aangekondigd. Mijn Mégane IV Estate GT was eind december al binnen, en de Grand Scénic zou week 5 aflevering van zijn. Tot hij gebeld werd begin deze week, het wordt week 17 :o

De order is wel omgezet naar de nieuwe 1.3 TCe140, maar toch, nog even twaalf weken erbij... Hij werd er niet heel blij van :roll:
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



VdmPeter
lid
lid
Posts in topic: 51
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 jan 2018 22:13
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door VdmPeter »

Ik ben blij dat ik nu pas besteld heb en zo meteen kon genieten van de nieuwe Tce motoren met meer koppel. Momenteel rij ik met een chrysler 300m 2.7 6 cilinder en was bang om dan naar een 1.2 over te stappen. Maar als ik naar de specs kijk zal dit wel goed zitten. Ik heb met de Tce 160 dan wel 45 pk minder maar volgens dat ik lees heeft hij 20Nm meer koppel dan mijn huidige wagen en dan nog wel vanaf een lager toerental. Hij zou ook ongeveer 1 seconde sneller optrekken naar 100 dan mijn huidige wagen en de 7 traps automaat met dubbele koppeling zal ook wel een stuk beter zijn dan mijn huidige 4 traps. Allemaal mooie specs al ben ik intussen ook een rustigere rijder geworden dan 5 jaar geleden. Nu nog wachten zoals een klein kind op zijn speelgoed :) tenlaatste eind april zou hij geleverd moeten zijn. Ik hoop dat er niets tussenkomt want ik heb de wagen vooral gekocht om er veel mee op vakantie te gaan en juni is de eerste grote rit die gepland staat.
Renault grand scenic initiale paris Gris Cassiopée met zwart dak Tce 160 Edc full option + glazen panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht