Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
@ Paul Hugers,Heb nog even nagezien hoe je de bak vult. Kijk ook in Service mededeling 3249A mbt tot de motor L7X met LM0 (ZF4 HP20) bak.
Instructie is : vul de bak met net zoveel olie als er afgetapt is, en de voorgeschreven olie! Wagen uiteraard horizontaal.
Laat motor stationair draaien, als temp vd olie 55graden is +/- 1gr., open dan de peilkontroleplug, plaats er een opvangbak onder om evt uitstromende olie op te vangen, wacht tot de olie uit de transmissie druppelt, de temp. mag niet boven de 60 graden komen. Komt er geen olie uit vul dan met 0,5 liter bij, laat de transmissie afkoelen en herhaal de procedure.
Deze procedure geldt voor wagens zonder peilstok. Met peilstok is het eenvoudiger.
Krijg de laatste tijd regelmatig klanten met schakelproblemen, vandaar dat ik voor mijn werk een workshop heb gedaan bij Autrans in Lunteren, maar ik ga je natuurlijk niet wijzer maken, vraag dat maar aan je baas.
Kan ik je aanbevelen, dan zie je meteen wat de schade's zijn bij onoordeelkundige behandeling van automaten, zij hebben er een dagtaak aan.
En in algemene zin, mensen vergeet die "lifetime" vulling van je automaat, want 1x te heet en je werkzame dope's in de olie zijn nagenoeg verdwenen, ik adviseer iedere 60/80.000 km. gewoon verversen bij een specialist, kost een paar centen maar is altijd voordeliger dan een bak revisie.
met vriendelijke groet,
WillemS