Distributieriem vervangen Espace III 3.0 V6 24V

Forumregels
Een kleine richtlijn waar je 'welke-vraag' zou kunnen plaatsen.

Elektronica
Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, Dynamo, etc.

Motorisch
Alles wat met de motor van de Espace te maken heeft.

Onderstel
Aandrijving, wielophanging, (lucht-)vering, schokdempers, stuurinrichting, remmen, velgen, banden, versnellingsbakken

Carrosserie en interieur
Stoelen, Deuren, Schuifdak(en), Bumper, Airco, Raammechanieken etc, dat soort dingen
Plaats reactie
Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 8
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Distributieriem vervangen Espace III 3.0 V6 24V

Bericht door WillemS »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

@ Paul Hugers,
Heb nog even nagezien hoe je de bak vult. Kijk ook in Service mededeling 3249A mbt tot de motor L7X met LM0 (ZF4 HP20) bak.
Instructie is : vul de bak met net zoveel olie als er afgetapt is, en de voorgeschreven olie! Wagen uiteraard horizontaal.
Laat motor stationair draaien, als temp vd olie 55graden is +/- 1gr., open dan de peilkontroleplug, plaats er een opvangbak onder om evt uitstromende olie op te vangen, wacht tot de olie uit de transmissie druppelt, de temp. mag niet boven de 60 graden komen. Komt er geen olie uit vul dan met 0,5 liter bij, laat de transmissie afkoelen en herhaal de procedure.
Deze procedure geldt voor wagens zonder peilstok. Met peilstok is het eenvoudiger.

Krijg de laatste tijd regelmatig klanten met schakelproblemen, vandaar dat ik voor mijn werk een workshop heb gedaan bij Autrans in Lunteren, maar ik ga je natuurlijk niet wijzer maken, vraag dat maar aan je baas.
Kan ik je aanbevelen, dan zie je meteen wat de schade's zijn bij onoordeelkundige behandeling van automaten, zij hebben er een dagtaak aan.

En in algemene zin, mensen vergeet die "lifetime" vulling van je automaat, want 1x te heet en je werkzame dope's in de olie zijn nagenoeg verdwenen, ik adviseer iedere 60/80.000 km. gewoon verversen bij een specialist, kost een paar centen maar is altijd voordeliger dan een bak revisie.
met vriendelijke groet,
WillemS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Paulhugers
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 10
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 jul 2011 22:29
Actief als: professional
Locatie: Eindhoven

Re: Distributieriem vervangen Espace III 3.0 V6 24V

Bericht door Paulhugers »

WillemS schreef:@ Paul Hugers,
Heb nog even nagezien hoe je de bak vult. Kijk ook in Service mededeling 3249A mbt tot de motor L7X met LM0 (ZF4 HP20) bak.
Instructie is : vul de bak met net zoveel olie als er afgetapt is, en de voorgeschreven olie! Wagen uiteraard horizontaal.
Laat motor stationair draaien, als temp vd olie 55graden is +/- 1gr., open dan de peilkontroleplug, plaats er een opvangbak onder om evt uitstromende olie op te vangen, wacht tot de olie uit de transmissie druppelt, de temp. mag niet boven de 60 graden komen. Komt er geen olie uit vul dan met 0,5 liter bij, laat de transmissie afkoelen en herhaal de procedure.
Deze procedure geldt voor wagens zonder peilstok. Met peilstok is het eenvoudiger.

Krijg de laatste tijd regelmatig klanten met schakelproblemen, vandaar dat ik voor mijn werk een workshop heb gedaan bij Autrans in Lunteren, maar ik ga je natuurlijk niet wijzer maken, vraag dat maar aan je baas.
Kan ik je aanbevelen, dan zie je meteen wat de schade's zijn bij onoordeelkundige behandeling van automaten, zij hebben er een dagtaak aan.

En in algemene zin, mensen vergeet die "lifetime" vulling van je automaat, want 1x te heet en je werkzame dope's in de olie zijn nagenoeg verdwenen, ik adviseer iedere 60/80.000 km. gewoon verversen bij een specialist, kost een paar centen maar is altijd voordeliger dan een bak revisie.
met vriendelijke groet,
WillemS

Ja dat Klopt

Maar ik heb geen baas werk voor me zelf

2 de is als je olie bij vult als deze warm is zet hij uit dus vandaag die liter extra er kan ook nog lucht in de kopel omvormer zitten beetje extra kan geen enkele kwaad geloof me ik heb er dit jaar bijna 100 gedaan nieuwe olie en revisie

een LM0 gaat ongeveer 120.000 Mee dan is deze op zou je eigelijk de center support moeten vervangen en de poeder koppeling

de citroen en de renault Automaat verschillen van elkaar de renault is groter en de citroen is kleinen qua inhoud

maar de Fabriek olie is extreem belangrijk bij deze Bakken gaan snel kapot door verkeerde olie

ik wens je veel suc6 en als je hulp nodig hebt met de bak hoor ik het wel

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 8
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Distributieriem vervangen Espace III 3.0 V6 24V

Bericht door WillemS »

Ja, de enige olie die geschikt is voor de LMO/ZF4 HP20 = ESSO ATF LT 71141.
En na het vullen toch maar het teveel aflaten bij 55graden, voorkomt doorslaan van keerringen en overmatige schuimvorming(waardoor slechter schakelen).
Mijn motto is; overal waar "te" voorstaat is fout.
SUC6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

roadrash
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 okt 2010 00:17
Actief als: particulier
Locatie: Wolvega
Contacteer:

Re: Distributieriem vervangen Espace III 3.0 V6 24V

Bericht door roadrash »

Ik ben even een poosje uit de roulatie geweest....
Maar heb nu een afspraak gemaakt bij een garage in het dorp die vaker de olie van Espace's heeft ververst.
Eindelijk dus iemand met enige ervaring. :D
Ik hou jullie op de hoogte.
1999 Espace Initiale Paris (Duitse import) V6 24valves automaat.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

roadrash
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 okt 2010 00:17
Actief als: particulier
Locatie: Wolvega
Contacteer:

Re: Distributieriem vervangen Espace III 3.0 V6 24V

Bericht door roadrash »

Nou, het was al te laat hoor.
Jullie tips kloppen perfect, maar de olie die uit mijn bak kwam.... Niet best.
Het was net metallic lak.
Verder had ik een massaprobleem met mijn achterlichten gerepareerd: wou hij niet meer starten !
Dus toen was ik er echt wel flauw van tijdens de feestdagen. Ik ga hem verkopen:
viewtopic.php?f=64&t=11233
1999 Espace Initiale Paris (Duitse import) V6 24valves automaat.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht