Eigen radio inbouwen in Vel Satis 2.0t 2004

Plaats reactie

Topic author
ruudlassche
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 mar 2016 18:31
Actief als: particulier

Eigen radio inbouwen in Vel Satis 2.0t 2004

Bericht door ruudlassche »

Goedenavond,

Sinds gisteren ben ik de trotse eigenaar van een Renault Vel Satis 2.0t uit 2004.

Waar ik nu tegen aan loop is dat ik mijn eigen radio (pioneer met bijgeleverde Renault koppelstekkers) wil inbouwen omdat ik daar een USB aansluiting op heb en een handsfree set voor mijn telefoon. Daarnaast denk ik dat de cd speler kapot is want ik kan er geen cd indoen. Als ik de radio er uit haal zie ik een groene stekker en een kleine zwarte. Niet de stekkers die ik herken.

Ik ben bij de dealer geweest en zij zeggen dat dit bij het model uit 2004 standaard is en dat het praktisch niet kan om een sign radio in te bouwen. Nu ben ik vrij eigenwijs maar los daarvan moeten er toch wel meer mogelijkheden zijn om muziek via een USB apparaat af te spelen in de auto? Ik kan mij gewoon niet voorstellen dat ik in mijn oude Nissan uit 1998 wel mijn even radio kan installeren maar niet in een veel nieuwere en betere auto. Heeft iemand tips hoe ik het beste en goedkoopste mijn eigen radio in kan bouwen en/of een mogelijkheid om een USB afspeelapparaat te koppelen aan de bestaande installatie?

Alvast bedankt!
Ruud
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Berichten: 3306
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Re: Eigen radio inbouwen in Vel Satis 2.0t 2004

Bericht door RichTrip »

Dat zijn de stekkers van de wisselaar in het dashboard. De radio zelf zit onder de achterbank. Hier zitten dus ook de bekende ISO stekkers en de antennekabel. Je moet die beiden dus met verlengkabels naar voren verlengen.

Je kunt in de bestaande wisselaar niet zo een CD duwen. Je moet eerst op Load drukken gevolgd door een nummer (1 tm 6) en wachten op de piep. Je kunt een AUX kabel aansluiten op de radio/versterker onder de achterbank.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
ruudlassche
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 mar 2016 18:31
Actief als: particulier

Re: Eigen radio inbouwen in Vel Satis 2.0t 2004

Bericht door ruudlassche »

Hi Richtrip,

onwijs bedankt voor je uitleg! Ik heb de radio inmiddels gevonden achterin en ga binnenkort kijken hoe we die iso stekkers kunnen verlengen (moet ik waarschijnlijk ergens kopen want het is best een afstandje).

De cd wisselaar snap ik nu ook helemaal (nooit zo'n ding gehad ;-) ).

Mocht ik er niet uitkomen, dan laat ik het even weten, en anders nogmaals onwijs bedankt voor je snelle hulp!

Gr,
Ruud

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht