Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Dag mede-Fuegorijders, na een lange tijd meld ik mij ook weer op het Fuego-forum. Zaterdag ga ik ook naar het festival, maar niet met mijn Fuego. Ik rijd mee met m'n maatje zijn R17. Lijkt me leuk om jullie en jullie auto's (weer) te zien.
Tot zaterdag, groetjes Justus
Door pech met mijn Fuego kon ik er niet bij zijn.
Ontzettend balen, want ik had er van alles voor
opzij gezet. Achteraf was het een geluk bij een
ongeluk, want het ging helemaal mis vandaag
met mijn vijftien jaar oude collie. Hij is inmiddels
weer op de been, maar je moet niet vragen hoe.
Dus wordt het nog een spannende week. Intussen
kijk ik uit naar de foto's van de Flits Meeting.
En de andere auto's, natuurlijk.
Je hebt toch altijd weer een geweldige smoes om niet te komen.
Wanneer wordt het nu tijd dat je echt komt of blijft het een luchtballon.
En zorg dat je Fuego in orde is of begin er niet meer aan.
Trouwens je zou nog een keer een flits meeting gaan organiseren, mogelijk bij jou in IJmuiden???
Ik vond het leuk zaterdag! Veel mooie en zeldzame Renaults gezien en erg leuk als je eigen auto deel uitmaakt van de show. Vergeleken met andere Renault modellen waren er misschien wat weinig Fuego's. Op het hoogtepunt "maar" drie tegelijk. Deze foto heb ik genomen net na aankomst:
Volgende keer weer..!
Fuego GTX Automatic '82
Xantia 2.0i Hydractive II '93
Om even op de 'smoes' terug te komen, Ben, mijn hond is na een erbarmelijk
weekend afgelopen maandag overleden. En wat de Fuego betreft, die is op het moment een probleem.
Hij startte inderdaad vrijdag niet en toen ik mijn hond afgelopen dinsdag naar het crematorium
bracht, wilde hij op de terugweg weer niet starten. Vandaag trouwens ook niet. Enrico heeft me
op een mogelijke oplossing gewezen, dus dat ga ik aanpakken.
Een andere oplossing voor het fuego probleem.
Mogelijk wordt de startmotor bendix te heet. Ik heb op dit moment een vergelijkbaar probleem als jij met starten onder warme motor condities met mijn turbo.
Door de hitte vd turbo en uitlaat word de bendix te heet.
En daardoor zou de startmotor ook dienst kunnen weigeren als de motor warm is. Schijnt ook wel eens een probleem bij R5 turbo's te zijn.
Een mogelijke oplossing hiervoor is een soldeermatje om de startmotor leggen (Bendix en onderkant).
Toevallig had ik zo'n matje liggen (ooit gebruikt bij het verplaatsen van koperen gasleidingen) en die heb ik om de startmotor gewikkeld. Ik moet nog een proefrit gaan maken om uit te vinden of het echt werkt.
Ik hou je op de hoogte.
Waar vuur is, is een Fuego
Fuego Turbo (octobre 1984) 620 gris metal
Fuego GTS (novembre 1980) 694 noir electrique
Fuego GTS (janvier 1982) 477 bleu saphir
Fuego TX automatic decouvrable (avril 1982) 490 bleu baltique
Helaas...helaas...de startmotor heeft het naar alle waarschijnlijkheid begeven.
Ik laat het nog even checken door de ANWB en dan op zoek naar een nieuwe/gebruikte.
Ik hou jullie op de hoogte.
De laatste rit was dus vorige week dinsdag toen ik mijn hond naar het crematorium bracht.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik ben eigenaar van een Renault Kangoo 1,5 dci bouwjaar 2014 en als gepenioneerde is naar de garage gaan een dure zaak. Daarom wil ik kleinere reparaties graag zelf uitvoeren. Hiervoor zoek ik het werkplaatshandboek, ik weet niet of dit er is in PDF...
Hoi allen,
Onze Renault is voor regulier onderhoud bij garage. Daar bleek dat distributieketting niet meer goed is. Advies niet meer rijden tot reparatie is gebeurd. Offerte meer dan 3100 euro, hier is al een vaste klantenkorting vanaf. Ik ben erg...
Ik ben opzoek naar een RS CUP Spoiler voor de Renault Twingo 2007-2014
Nieuw zijn deze origineel niet meer te verkrijgen, en de after market heb ik slechte verhalen over gehoord (slechte pasvorm en dat hij gaat klapperen op de snelweg). Heeft iemand...
Ik ben Kees van Staveren uit Kampen.
Eerste eigenaar van een zilvergrijze Fuego GTS uit nov.1980.
kenteken GK-52-SL.
Ik ontdekte dat mijn voormalige auto nog steeds op kenteken staat en in nov. 2023 nog gekeurd is.
Graag zou ik in contact komen met...