Happerende motor Megane III 1.5 DCI 2012

Zit het onder de motorkap en is het niet elektrisch ? Dan is dit de juiste rubriek
Plaats reactie

Topic author
Rene1987
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 dec 2017 21:24
Actief als: particulier

Happerende motor Megane III 1.5 DCI 2012

Bericht door Rene1987 »

Beste,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met onderstaand probleem.

Sinds al wat langere tijd heb ik last van een haperende auto/ motor. Nu het kouder en kouder wordt lijkt dit probleem ook steeds nadrukkelijker aanwezig te zijn. Bij een koude start loopt de motor niet lekker, ik heb last van een nagelend geluid, op en neer springende toerenteller als ik nog stationair draai. Bij de eerste kilometers tijdens het happeren gaat het gas geven dus ook haperend. Dit houdt dan enkele kilometers aan en daarna lijkt het weg. Het nagelende geluid blijft. Tevens heb ik het idee dat er mogelijk wat witte rook uit mijn uitlaat kwam en in ieder geval een muffe walm...
Een grote beurt heeft niets uitgehaald, evenals het vervangen van de gloeibougies. Een tijd daarvoor heb ik met mijn zwanger de distributieriem vervangen. Hierbij ook de krukas en nokkenas op tijd gesteld. Brandstofpomp was bij deze auto niet nodig zei hij... Laatst hoorde ik bij de Renault dealer dat dit mogelijk wel had gemoeten. De EGR en overige luchtcomponenten zijn gecontroleerd en daar lijkt ook niets mis mee te zijn.

Ik ben zoekende naar een oplossing. Ik kijk nu in de richting van de verstuivers. Maar als ik die wil laten testen dan schijn ik alleen al 400 euro excl btw kwijt te zijn voor alleen al de- en montage van de verstuivers.

Ik hoop dat jullie mij misschien wat meer op weg kunnen helpen met wat ik zou kunnen doen. Mocht iets niet duidelijk zijn dan hoor ik dat ook graag en zal ik proberen eea beter te omschrijven.

Mvg

Rene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Happerende motor Megane III 1.5 DCI 2012

Bericht door mechanic »

Op de riem staat een merkteken voor de pomp,evenals de pomp poulie. Bij een commonrail hoeft dit echter niet perse inderdaad daar de druk constant is. Je kunt een retouropbrengst test doen van de verstuivers.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Joost_1971
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 sep 2018 14:15
Actief als: particulier

Re: Happerende motor Megane III 1.5 DCI 2012

Bericht door Joost_1971 »

Hallo Rene, je bovenstaande melding dateert van december 2017 en ik ben benieuwd of het al is opgelost.

Ik heb namelijk exact hetzelfde probleem met ook een Megane III 1.5 DCi uit 2012. Na een koude start loopt onze auto niet lekker, gaat de toerenteller op en neer wat gepaard gaat met knikkergeluiden. Na enkele kilometers rijden is alleen het knikkeren aanwezig. Enkele weken voordat we dit probleem kregen heb ik de distributieriem, spanrol en waterpomp laten vervangen. Bij de Renault garage hebben ze de computer uitgelezen en stonden er 6 foutcodes in die betrekking hadden op een defecte verstuiver. Deze is vervangen, maar de klachten zijn nog niet verholpen. Er staan geen foutcodes meer in het geheugen. De garage heeft toen het e.e.a. getest (compressiemeting, testen verstuivers, kleptiming en natuurlijk een gepeperde rekening.
De dag erop weer dezelfde storingen en geeft de garage aan mij niet meer te kunnen (willen) helpen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Joost_1971
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 sep 2018 14:15
Actief als: particulier

Re: Happerende motor Megane III 1.5 DCI 2012

Bericht door Joost_1971 »

Goedenavond, is zou het zeer op prijs stellen als u uw ervaring met mij deelt wat uiteindelijk de oorzaak was van uw melding. Met vr gr Joost

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht