horten en stoten bij koude moter

Gebruikersavatar

Guglielmo
Lid
Lid
Posts in topic: 32
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 aug 2015 15:59
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Guglielmo »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Nee DHL, dat is niet juist. Ik had een afspraak voor 1e onderhoudsbeurt gemaakt en kreeg een bevestiging waarop stond "Software aanpassing inspuitsysteem". Mijn auto was toen nog niet bij de dealer geweest dus had ook nergens aan een Renault systeem gehangen. Dealer wist wel al lange tijd van mijn klacht en was dus uit eigen beweging hiermee gekomen. Nogmaals Chapeau.
Eigenaar Renault Megane IV TCe-130-EDC-Bose sinds Januari 2017
Daarvoor Renault Kadjar Tce-130 Intens, Megane III Dynamic, Clio III Dynamic Estate, Clio III Dynamic, Megane II, Clio II, Megane I, Twingo, Clio I, 14GTL, 5TL, 5GTL, 12TS, 12TL en 8 Major

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 51
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door DHL »

Ja dat klopt, maar voor een nieuwe update moet hij eerst een auto (van identiek hetzelfde type) aan de clip hangen. Anders weet hij dit niet. Dealers worden niet schriftelijk op de hoogte gesteld van updates, tenzij terugroepakties. Allé, in Belgie toch zeker niet.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

erwinthb
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 mei 2016 09:49
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door erwinthb »

DHL schreef: Dealers worden niet schriftelijk op de hoogte gesteld van updates, tenzij terugroepakties. Allé, in Belgie toch zeker niet.
ik denk hier in Nederland wel want toen ik de hoofd werkplaats van mijn dealer belde voor Rlink2 update vertelde hij me dat hij 2 dagen eerder een mail van RN had gehad over de update en dat hij hem nog niet eerder had gedraaid en dat onze Kadjar de eerst zou zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renos
lid
lid
Posts in topic: 35
Berichten: 173
Lid geworden op: 25 apr 2016 06:21
Actief als: particulier
Locatie: Vlaanderen

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Renos »

Toch mooi van Renault hé ? Na meer dan negen maanden zijn (trouwe) klanten in het ongewisse laten en nu er blijkbaar een oplossing voor dit probleem is, nog nalaten om de Kadjar rijders even een seintje te geven. Bah.
Benieuwd wat mijn dealer morgen gaat vertellen. Ga toch eens bellen niettegenstaande de verlofperiode. Blijkbaar zou ik de enige zijn met dit probleem in zijn regio ....
Warning : maybe some messages could be sent by an old timer Lenovo T500 laptop, easily and proudly using Linux Mint 20.3 Cinnamon 64 Bit "Una" operating system.
Never heard about Linux ?
Just give it a damn try if you dare. Just right now. :mrgreen:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 51
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door DHL »

@Erwin, dat is dan bij jullie een stuk beter geregeld dan hier. Dan is het aan de dealer om service te geven...
Ben nu benieuwd of ze allemaal opgelost zijn door deze update.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renos
lid
lid
Posts in topic: 35
Berichten: 173
Lid geworden op: 25 apr 2016 06:21
Actief als: particulier
Locatie: Vlaanderen

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Renos »

Ik vrees van niet (hehehe wat ben ik weer lekker pessimistisch ...).
Ik kan pas wegens verlof van de bevoegde technieker, binnen enkele weken langskomen bij de dealer om de auto even aan de computer te hangen.
Eens zover kan men pas dan oordelen of de auto in aanmerking komt voor een corrigerende update (sic) ...
Voor alle duidelijkheid, het gaat hier over het probleem "horten en stoten".
Hebben die kerels van Renault het nu weer handig voor elkaar gekregen om een klant nog maar eens in de kou te laten staan.
Ach, die paar weekjes kunnen er wel bij hoor. :wink: :dance:
Warning : maybe some messages could be sent by an old timer Lenovo T500 laptop, easily and proudly using Linux Mint 20.3 Cinnamon 64 Bit "Una" operating system.
Never heard about Linux ?
Just give it a damn try if you dare. Just right now. :mrgreen:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 5
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door mechanic »

Zucht,zelfs een stagiair kan dit controleren en uitvoeren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 51
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door DHL »

Ja, da's wel heel triest dat ze zoiets niet direct doen.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renos
lid
lid
Posts in topic: 35
Berichten: 173
Lid geworden op: 25 apr 2016 06:21
Actief als: particulier
Locatie: Vlaanderen

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Renos »

... een toevloed van positieve berichten van tevreden Kadjar benzine rijders lijkt het hier ook niet te worden, lijkt me ... :?
Warning : maybe some messages could be sent by an old timer Lenovo T500 laptop, easily and proudly using Linux Mint 20.3 Cinnamon 64 Bit "Una" operating system.
Never heard about Linux ?
Just give it a damn try if you dare. Just right now. :mrgreen:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
rmdkg685
lid
lid
Posts in topic: 63
Berichten: 290
Lid geworden op: 18 okt 2013 10:25
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door rmdkg685 »

@renos
nee klopt idd , maar is over het algemeen wel normaal , als men ergens tevreden over is zoeken ze geen forum op , dat doe je meestal pas als er iets niet goed is , dat is mijn ervaring tenminste. en moet toegeven daar werk ik zelf ook aan mee , als ik dit probleem niet had gehad en wel 100% tevreden had geweest had ik ook nooit op dit forum uitgekomen, maar als straks HOPELIJK alles is opgelost zal ik het zeker wel vermelden hier.
Megane 4, 2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Dingelbert
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 49
Lid geworden op: 10 jul 2013 10:52
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Dingelbert »

By the way... ik ben heel erg tevreden. Natuurlijk zijn er kinderziektes, maar ik moet zeggen: tot nu toe perfect opgelost door de dealer
Dauphine, Gordini, R5, R5 TS, R5 Alpine, Alpine A310, Fuego, R9, R11, R11, R11, R21 Nevada, Laguna I, Laguna I, Laguna I, Laguna II, Laguna II GT, Laguna II, Nissan Qashqai, Kadjar TCe 130 Bose en Clio TCe 90 S&S Authentique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renos
lid
lid
Posts in topic: 35
Berichten: 173
Lid geworden op: 25 apr 2016 06:21
Actief als: particulier
Locatie: Vlaanderen

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Renos »

... en ja hoor er komt (ook in België) een oplossing voor het horten en stoten, inhouden van de motor of zoals je het wil noemen.
Beter nog : de oplossing is er nu al en wordt reeds toegepast. :dance:

"My Renault" nodigt Kadjar bezitters uit voor een update van de motor bij de dealer, navenant natuurlijk of het een benzine of diesel versie betreft. (zie hieronder uittreksel cursief weergegeven uit mail toegezonden aan "My Renault" leden ... ).

Op het eerste zicht lijkt de boodschap een commerciële routine melding maar op het einde van de tekst wordt er blijkbaar het alom gekende probleem bij de benzine rijders handig in de tekst geïntegreerd om het te laten uitschijnen als een gunst dat Renault voorbehoudt aan zijn klanten.

Nou ja, zo kun je altijd blijven vitten natuurlijk. Hoofdzaak is dat er uiteindelijk een degelijke oplossing gerealiseerd werd waar enkel beide partijen, klant en dealer, beter mee worden.

Citaat :
Loopt alles naar wens aan boord van uw Renault? Des te beter! Als u wilt dat dat de komende jaren zo blijft, moet u regelmatig een onderhoud laten uitvoeren.
Een onderhoud bij Renault
laat niets aan het toeval over!
Deze onderhoudswerken worden uitgevoerd:

• De motorolie wordt ververst

• De oliefilter wordt vervangen

• De koel-, rem- en ruitensproeiervloeistoffen worden bijgevuld

• Uw auto wordt op een aantal cruciale visuele punten gecontroleerd

• Eventueel enkele aanvullende ingrepen, afhankelijk van het Renault model waar u mee rijdt.

Ga nu langs voor een onderhoud en
wij bieden u gratis een motorbehandeling
Deze complete behandeling verbetert de soepelheid en het vermogen van uw motor, terwijl de uitstoot van verontreinigende stoffen wordt beperkt. Een echte verjongingskuur!

Einde citaat.

De updte is werkelijk efficiënt en de auto rijdt met een ongekende souplesse.
Bovendien is de acceleratie duidelijk vinniger.
:clap: :thumb: :D

Ik zou zeggen : heehee, beter laat dan nooit, het was lang wachten maar de oplossing kan tellen. :thumb:
Warning : maybe some messages could be sent by an old timer Lenovo T500 laptop, easily and proudly using Linux Mint 20.3 Cinnamon 64 Bit "Una" operating system.
Never heard about Linux ?
Just give it a damn try if you dare. Just right now. :mrgreen:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 51
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door DHL »

Die gratis motorbehandeling is een reiniger die ze toevoegen. Krijg je bij elk onderhoud gratis.
Goed dat het eindelijk opgelost is!!! Nu genieten van je wagen hee.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renos
lid
lid
Posts in topic: 35
Berichten: 173
Lid geworden op: 25 apr 2016 06:21
Actief als: particulier
Locatie: Vlaanderen

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Renos »

DHL schreef:Die gratis motorbehandeling is een reiniger die ze toevoegen. Krijg je bij elk onderhoud gratis.
O ja ? Ik had dat helemaal anders begrepen.
Bestaat dat wel zo van die "dope" producten die je van alles beloven als je ze maar ergens ingiet ? Ik heb daar wel mijn twijfels bij hoor. Zijn die wel efficiënt ? Hm, ik weet het niet. Enfin.

Terug naar de "horten en stoten" affaire : in mijn geval werd ik uitgenodigd om even langs te komen en de auto effe aan de computer te koppelen om een en ander te updaten. Op dat moment wist de technieker nog niet (?) of er een motormanagement update bij het pakket voorzien was. Dat ondervond hij pas tijdens de uitvoering van de update ... Zodoende werd niet alleen de GPS bijgewerkt, maar is ook het vervelendste probleem van de baan.

Ik kreeg diezelfde week een mail - krijg die overigens regelmatig van My Renault met tal van raadgevingen enz. enz. - zoals in mijn voorgaande post beschreven. De link met de update van GPS en motor was dan wel vlug gelegd.

Nu ja blijkt dat volgens U die motorbehandeling heel wat anders behelst. Nou ja, vooruit dan maar, dat ondervind ik volgende maand wel als ik de auto zijn eerste groot onderhoud geef. :wink:
Warning : maybe some messages could be sent by an old timer Lenovo T500 laptop, easily and proudly using Linux Mint 20.3 Cinnamon 64 Bit "Una" operating system.
Never heard about Linux ?
Just give it a damn try if you dare. Just right now. :mrgreen:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



zandbak
lid
lid
Posts in topic: 28
Berichten: 257
Lid geworden op: 22 jan 2016 15:29
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door zandbak »

Wat een onzin die motorbehandeling, een beetje dealer gooit bij elke beurt gewoon wat forte in de tank. Is niets speciaals aan.
Renault Talisman ph2 160tce edc Intens business, Pack drive & lane assist, 18” LM, Cosmos blue, 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 51
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door DHL »

Ik weet niet welk product het is, kan zoiets zijn als Forte.
Begrijpelijk Renos dat het in uw geval nogal dubbelzinnig was. Maar eender hoe, het is opgelost en dat werd tijd. De prestaties lijken ook verbeterd zeg je, wellicht laten ze hem rijker draaien nu?

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renos
lid
lid
Posts in topic: 35
Berichten: 173
Lid geworden op: 25 apr 2016 06:21
Actief als: particulier
Locatie: Vlaanderen

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Renos »

DHL schreef:Begrijpelijk Renos dat het in uw geval nogal dubbelzinnig was. Maar eender hoe, het is opgelost en dat werd tijd. De prestaties lijken ook verbeterd zeg je, wellicht laten ze hem rijker draaien nu?
Dat heb ik nou niet uitdrukkelijk gevraagd na afloop van de testrit. Vermoedelijk zal dit wel de hoofdzaak zijn dat de motor een rijker mengsel voorgeschoteld krijgt. Alle symptomen wijzen overigens in die richting.
Het enige dat mij nu wel opvalt is dat de schakelindicator heel wat gevoeliger geworden is. Is het een inbeelding van mezelf ? Ik weet het niet. Op zich eigenlijk niet zo abnormaal.
Het is zoals je zegt : oef, eindelijk is er resultaat na die lange maanden.
Opvallend is dat er hier op dit forum nauwelijks ruchtbaarheid/aandacht aan gegeven wordt. Stilte voor de storm ? Vakantie ?
Warning : maybe some messages could be sent by an old timer Lenovo T500 laptop, easily and proudly using Linux Mint 20.3 Cinnamon 64 Bit "Una" operating system.
Never heard about Linux ?
Just give it a damn try if you dare. Just right now. :mrgreen:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Kad in mijn Jar.
lid
lid
Posts in topic: 98
Berichten: 255
Lid geworden op: 25 sep 2015 20:24
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Kad in mijn Jar. »

Goed nieuws dus, zo begrijp ik.
ik hoop dat ze niet de originele software opnieuw geladen hebben, want dan begint het opnieuw bij 400km...
We hopen op het beste.
Ik mag maandag, en dat is mooi voor de 3000km vakantie gelukkig.
Kadjar TCE Intens met pack easy park assist. Rouge flamme

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renos
lid
lid
Posts in topic: 35
Berichten: 173
Lid geworden op: 25 apr 2016 06:21
Actief als: particulier
Locatie: Vlaanderen

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Renos »

Kad in mijn Jar. schreef:Goed nieuws dus, zo begrijp ik.
ik hoop dat ze niet de originele software opnieuw geladen hebben, want dan begint het opnieuw bij 400km...
We hopen op het beste.
Ik mag maandag, en dat is mooi voor de 3000km vakantie gelukkig.
Wel, is er bij jou nu ook een oplossing uit de bus gekomen ?
Warning : maybe some messages could be sent by an old timer Lenovo T500 laptop, easily and proudly using Linux Mint 20.3 Cinnamon 64 Bit "Una" operating system.
Never heard about Linux ?
Just give it a damn try if you dare. Just right now. :mrgreen:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Kad in mijn Jar.
lid
lid
Posts in topic: 98
Berichten: 255
Lid geworden op: 25 sep 2015 20:24
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Kad in mijn Jar. »

Helaas, het hikken is niet weg.
Ik begreep het verhaal ook niet helemaal van de dealer.
Ik werd uitgenodigd voor een injectiesoftware aanpassing maar weet niet waar die aanpassing is ontwikkeld.
Volgens mij is er niets gedaan want het lijkt zelfs niet minder.
Eerst op vakantie (bezinnen)

Wel nieuwe matjes gekregen.
Dealer had de auto ook netjes gewassen en gestofzuigt.
Ze doen alles wat ze kunnen, maar worden door RN wel flink aan hun lot overgelaten (net als hikkende KJ eigenaren?)

Email App werkt trouwens ook niet meer sinds de Rlink update in maart...
Kon de dealer niets aan doen. (Kreeg de indruk dat ik dat moest accepteren, maar op vakantie is het best wel eens makkelijk)
Kadjar TCE Intens met pack easy park assist. Rouge flamme

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
rmdkg685
lid
lid
Posts in topic: 63
Berichten: 290
Lid geworden op: 18 okt 2013 10:25
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door rmdkg685 »

gisteren een mail gehad dat de update op mijn nieuwe kadjar is uitgevoerd , afspraak gemaakt om proefrit te gaan rijden
Jouw bericht stemt me niet vrolijk Kad in Mijn Jar, ik ga het zien straks
ben benieuwd
Megane 4, 2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renos
lid
lid
Posts in topic: 35
Berichten: 173
Lid geworden op: 25 apr 2016 06:21
Actief als: particulier
Locatie: Vlaanderen

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Renos »

@Kad in mijn Jar : wat jammer dat de "behandeling niet aanslaat".
Eigenlijk doet Renault daar heel erg geheimzinnig over. Ik had afspraak om mijn auto even aan de computer te leggen, GPS updaten en zo ... en we zouden wel zien wat er uit de bus kwam. Weet je, de dealer kon mij op dat moment nog niet eens verzekeren dat er een oplossing bij was voor de hikkende motor ...

Ik vond het gehele proces alles behalve duidelijk, totdat de brave man - na afloop van de update die ongeveer 2 uur duurde - mij vriendelijk uitnodigde voor een uitgebreide proefrit.

Wat was het verschil groot, groter kon het niet zijn want de auto reed na pakweg een 10-tal maanden hikken, horten en stoten, weer eens "normaal", zoals het hoort overigens.

Als het hier in België kan, waarom dan niet in Nederland ?? :think:
Warning : maybe some messages could be sent by an old timer Lenovo T500 laptop, easily and proudly using Linux Mint 20.3 Cinnamon 64 Bit "Una" operating system.
Never heard about Linux ?
Just give it a damn try if you dare. Just right now. :mrgreen:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
rmdkg685
lid
lid
Posts in topic: 63
Berichten: 290
Lid geworden op: 18 okt 2013 10:25
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door rmdkg685 »

vrijdag ook een proefrit gehad , en helaas wat er ook aan de nieuwe auto gedaan is , hij hikt en hort nog steeds , de verkoper reed mee en gaf het zelf aan dat er niks veranderd was , hij gaat weer contakt zoeken met rn, de auto staat daar nog steeds , nog niet op naam gezet .
Megane 4, 2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Harrepiet
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 aug 2016 18:04
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Harrepiet »

Morgen naar de dealer in Groningen want na 2 updates rijdt de Kadjar nog steeds met horten en stoten. Inmiddels al 9 maand in mijn bezit en RN kan het maar niet oplossen. Inmiddels ook gebeld door iemand van klantrelaties en volgens hem was het normaal dat auto's dat deden bij koude motoren. Tja, na 36 jaar met Renault te hebben gereden is dat voor mij nieuw. Ook stelde deze Renault meneer dat het markt conform zou zijn als dat bij meerdere Kadjars zou zijn. Mooi verhaal! Ik stuur hem een ballon. Morgen stel ik ze in gebreke en eis ik een duidelijk antwoord met oplossingen voor dit probleem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Guglielmo
Lid
Lid
Posts in topic: 32
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 aug 2015 15:59
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Guglielmo »

Hallo Harrepiet, Bij mijn Kadjar, waarmee ik bijna een jaar met horten en stoten gereden heb (bij koude motor en contstante snelheid bij motor toerental tussen de 1800 en 2500 RPM) heeft de dealer medio juli jl. nieuwe brandstof inspuitsoftware (zoals hij dat noemde) geinstalleerd en ik moet zeggen dat het rijden met koude motor een stuk plezieriger gemaakt heeft. Ik heb sinsdien geen last meer van de bekende horten en stoten, althans een enkele keer lijk ik iets te voelen maar vraag me dan op hetzelfde moment af of het de auto is of hobbels in het wegdek. In ieder geval ben ik nu tevreden gesteld door de dealer en rij blij rond in mij Kadjar. (ook ik rij al heel lang Renault, namelijk al 44 jaar).
Eigenaar Renault Megane IV TCe-130-EDC-Bose sinds Januari 2017
Daarvoor Renault Kadjar Tce-130 Intens, Megane III Dynamic, Clio III Dynamic Estate, Clio III Dynamic, Megane II, Clio II, Megane I, Twingo, Clio I, 14GTL, 5TL, 5GTL, 12TS, 12TL en 8 Major

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renos
lid
lid
Posts in topic: 35
Berichten: 173
Lid geworden op: 25 apr 2016 06:21
Actief als: particulier
Locatie: Vlaanderen

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Renos »

Guglielmo schreef:Hallo Harrepiet, Bij mijn Kadjar, waarmee ik bijna een jaar met horten en stoten gereden heb (bij koude motor en contstante snelheid bij motor toerental tussen de 1800 en 2500 RPM) heeft de dealer medio juli jl. nieuwe brandstof inspuitsoftware (zoals hij dat noemde) geinstalleerd en ik moet zeggen dat het rijden met koude motor een stuk plezieriger gemaakt heeft. Ik heb sinsdien geen last meer van de bekende horten en stoten, althans een enkele keer lijk ik iets te voelen maar vraag me dan op hetzelfde moment af of het de auto is of hobbels in het wegdek. In ieder geval ben ik nu tevreden gesteld door de dealer en rij blij rond in mij Kadjar. (ook ik rij al heel lang Renault, namelijk al 44 jaar).
Zo is het bij mij ook gegaan.
Begin augustus 2016 een lange update van GPS èn motormanagement en weg was het horten en stoten.
Althans ... lijk ik zoals Guglielmo geen onderscheid meer te kunnen maken tussen oneffenheden in het wegdek en - laat het alstublieft niet waar zijn - nieuwe symptomen van schokken ?

Wat ik wel kan bevestigen is een schokvrije koude start (als je nu met dit tropenweer van een koude start kunt spreken) en een flitsende acceleratie in bijna alle versnellingen.

Zou het kunnen dat zoals hier reeds op dit forum eens vermeld werd, de originele software nog eens opnieuw geïnstalleerd werd die na pakweg 500 km terug de schokken vertoont ? Hell, I don't hope so. :fp:
Warning : maybe some messages could be sent by an old timer Lenovo T500 laptop, easily and proudly using Linux Mint 20.3 Cinnamon 64 Bit "Una" operating system.
Never heard about Linux ?
Just give it a damn try if you dare. Just right now. :mrgreen:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renos
lid
lid
Posts in topic: 35
Berichten: 173
Lid geworden op: 25 apr 2016 06:21
Actief als: particulier
Locatie: Vlaanderen

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Renos »

Harrepiet schreef:Morgen naar de dealer in Groningen want na 2 updates rijdt de Kadjar nog steeds met horten en stoten. Inmiddels al 9 maand in mijn bezit en RN kan het maar niet oplossen. Inmiddels ook gebeld door iemand van klantrelaties en volgens hem was het normaal dat auto's dat deden bij koude motoren. Tja, na 36 jaar met Renault te hebben gereden is dat voor mij nieuw. Ook stelde deze Renault meneer dat het markt conform zou zijn als dat bij meerdere Kadjars zou zijn. Mooi verhaal! Ik stuur hem een ballon. Morgen stel ik ze in gebreke en eis ik een duidelijk antwoord met oplossingen voor dit probleem.
... en zo gaat het met die kerels bij Renault Klanten Dienst en Renault Technische Dienst.
Veel blabla zonder inhoud en telkens in de vorm van standaardantwoorden, nauwkeurig afgewogen om niks verkeerd te schrijven.

Je doet er best aan geen contact meer te nemen met die nutteloze bureaucratie.

Net zoals bij u meldde men mij (Renault Belux) dat mijn probleem een veel voorkomend verschijnsel was bij de Kadjar benzine en ik er maar genoegen moest mee nemen.
Toch zou Renault France speciaal ten behoeve van het probleem, een bijzondere inspanning doen om mijn persoonlijke wens te doen uitkomen (je moet maar durven hee).

Tsja, ondanks sommige dealers veel goede wil tonen, is een in gebreke stelling de eerste goede stap.
Overigens kan je in zo'n geval Renault zelf niet rechtstreeks aansprakelijk stellen : het is de dealer die moet boeten, hij leverde je een minderwaardig product. Zo is de wettelijke procedure.

Uiteraard ben ik nu na een geslaagde update (wel effe afwachten) tevreden en volg ik de toestand op met argusogen.
Warning : maybe some messages could be sent by an old timer Lenovo T500 laptop, easily and proudly using Linux Mint 20.3 Cinnamon 64 Bit "Una" operating system.
Never heard about Linux ?
Just give it a damn try if you dare. Just right now. :mrgreen:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Guglielmo
Lid
Lid
Posts in topic: 32
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 aug 2015 15:59
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Guglielmo »

Nou Renos, ik kan je gerust stellen, Bij mij werd de inspuit software update gedaan bij een KM stand van ruim 15000 KM waarna de auto o.a. gebruikt is tijdens mijn vakantie in Denemarken. Nu ruim 4000 KM verder en ik kan niet zeggen dat de horten en stoten weer teruggekomen zijn. Auto rijdt nog steeds prima.
Eigenaar Renault Megane IV TCe-130-EDC-Bose sinds Januari 2017
Daarvoor Renault Kadjar Tce-130 Intens, Megane III Dynamic, Clio III Dynamic Estate, Clio III Dynamic, Megane II, Clio II, Megane I, Twingo, Clio I, 14GTL, 5TL, 5GTL, 12TS, 12TL en 8 Major

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



johanmooi
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 aug 2016 11:34
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door johanmooi »

Mijn Kadjar is inmiddels ook al 4x terug geweest bij de dealer en heeft 2x een software update gehad, waarvan de laatste in juli 2016. De auto is 9 maanden oud en inmiddels 19000 km op de teller. Eerst kreeg ik te horen dat de motor moet inlopen, toen dat het software was en werd 1e update software geïnstalleerd. RN geeft aan dat het een emissie probleem is. Toen dat het door de koude motor kwam, mijn auto staat overigens altijd verward in de garage en vervolgens weer een software 2 update. Het horten en stoten blijft bestaan en heb mij 23 augustus opnieuw bij de dealer gemeld voor een final sollution voor dit probleem. Ze gaan het uitzoeken en bellen me terug. Dit is aan alle reacties lezende kennelijk een serieus probleem bij de Kadjar 1200 TCE motor.
Vreemd is wel dat de Nissan QQ, dezelfde auto met motor dit probleem niet kent, is dus een Renault probleem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Guglielmo
Lid
Lid
Posts in topic: 32
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 aug 2015 15:59
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Guglielmo »

Johanmooi, het is ook een emissie (software) probleem dat met name bij een koude motor optreed. Bij mij heeft de Inspuit software update wel een aanzienlijke verbetering opgeleverd. Mijn Kadjar zit ook net boven de 19000 KM op de teller. Let wel dat als Renault Frankrijk als producent de emisie voor deze motor ingrijpend wil wijzigen, ze daar toestemming van Brussel (Europeese gemeenschap) voor moet krijgen. Ik weet niet wat ze nu precies gedaan hebben maar ook op dit forum lees ik berichten waaruit blijkt dat net als bij mijn Kadjar, er een verbetering merkbaar is. Misschien eens ten rade gaan bij een andere Dealer (weet dat dat niet de juiste weg is, maar soms wil dat wel eens werken). Ik ben erg te spreken over de service en kennis van mijn Dealer Stam (Sterk geworteld in midden Nederland) en zij hebben in Juli mijn software ge-update.

Ik wist niet dat de Nissan QQ dezelfde motor heeft als de Kadjar. Moet verschil inzitten want de QQ levert 115 PK en de Kadjar 120 PK.
Eigenaar Renault Megane IV TCe-130-EDC-Bose sinds Januari 2017
Daarvoor Renault Kadjar Tce-130 Intens, Megane III Dynamic, Clio III Dynamic Estate, Clio III Dynamic, Megane II, Clio II, Megane I, Twingo, Clio I, 14GTL, 5TL, 5GTL, 12TS, 12TL en 8 Major

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 12
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Thomas84 »

Guglielmo schreef:Ik ben erg te spreken over de service en kennis van mijn Dealer Stam (Sterk geworteld in midden Nederland) en zij hebben in Juli mijn software ge-update.
Kom zelf ook bij Stam (Leidscherijn) en ben daar ook erg over te spreken. Afbeelding


Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
rmdkg685
lid
lid
Posts in topic: 63
Berichten: 290
Lid geworden op: 18 okt 2013 10:25
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door rmdkg685 »

ik loop ook bij stam leidscherijn, helaas lukt het ze niet om bij mij het probleem op te lossen, ze proberen wel van alles , maar tot op heden geen succes
Megane 4, 2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
rmdkg685
lid
lid
Posts in topic: 63
Berichten: 290
Lid geworden op: 18 okt 2013 10:25
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door rmdkg685 »

sinds een paar dagen toch de nieuwe kadjar af genomen , probleem was na nog een keer aan de computer te hangen een stuk minder geworden , helaas niet helemaal weg ,maar voor als nog mee te leven, ook het advies gekregen om op een andere manier te rijden , zeker in de opwarm fase, dit werkt redelijk tot goed. wat me opviel bij de nieuwe auto, het kleurverschil van de kunststof onderdelen van de auto hebben exact de zelfde kleur als de rest van de auto. het heeft even geduurd maar eindelijk kunnen we ook 100% gaan genieten van deze mooie bak.
Megane 4, 2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renos
lid
lid
Posts in topic: 35
Berichten: 173
Lid geworden op: 25 apr 2016 06:21
Actief als: particulier
Locatie: Vlaanderen

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Renos »

captur orange schreef: ook het advies gekregen om op een andere manier te rijden , zeker in de opwarm fase, dit werkt redelijk tot goed.
Mag ik weten wat er dan exact bedoeld wordt met de opmerking "andere manier te rijden "?
Dat is mij na de update van begin augustus jl. helemaal niet gezegd geworden door de dealer ... geleidelijk aan kwam het schokken terug, maar dan minder hevig :roll:
Ik plan een nieuw garagebezoek volgende maand bij een kleine onderhoudsbeurt na 10.000 km.
Warning : maybe some messages could be sent by an old timer Lenovo T500 laptop, easily and proudly using Linux Mint 20.3 Cinnamon 64 Bit "Una" operating system.
Never heard about Linux ?
Just give it a damn try if you dare. Just right now. :mrgreen:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
rmdkg685
lid
lid
Posts in topic: 63
Berichten: 290
Lid geworden op: 18 okt 2013 10:25
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door rmdkg685 »

het advies was dat je tot dat de auto helemaal warm aangeeft niet te rijden op de schakel indicator , en in de 50 km zone in zijn 3 te blijven waardoor je meer toeren maakt , en ook niet in die periode op cc rijden, dit had ik ook al geprobeerd met mijn oude kadjar , maar daar was het niet de oplossing , met deze nieuwe werkt het wel goed.
Megane 4, 2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 51
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door DHL »

De schakelindicator volgen versmoort de motor volledig. Veel te lage toeren. Houdt ook geen rekening met bvb een lichte bergop. Enkel met de stand van het gaspedaal. Dat je met een diesel 50 rijdt in 4 de kan ik nog aannemen, maar met een kleine benzinemotor is dat echt niet aan te raden.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht