horten en stoten bij koude moter


Harrepiet
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 aug 2016 18:04
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Harrepiet »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Morgen naar de dealer in Groningen want na 2 updates rijdt de Kadjar nog steeds met horten en stoten. Inmiddels al 9 maand in mijn bezit en RN kan het maar niet oplossen. Inmiddels ook gebeld door iemand van klantrelaties en volgens hem was het normaal dat auto's dat deden bij koude motoren. Tja, na 36 jaar met Renault te hebben gereden is dat voor mij nieuw. Ook stelde deze Renault meneer dat het markt conform zou zijn als dat bij meerdere Kadjars zou zijn. Mooi verhaal! Ik stuur hem een ballon. Morgen stel ik ze in gebreke en eis ik een duidelijk antwoord met oplossingen voor dit probleem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Guglielmo
Lid
Lid
Posts in topic: 32
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 aug 2015 15:59
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Guglielmo »

Hallo Harrepiet, Bij mijn Kadjar, waarmee ik bijna een jaar met horten en stoten gereden heb (bij koude motor en contstante snelheid bij motor toerental tussen de 1800 en 2500 RPM) heeft de dealer medio juli jl. nieuwe brandstof inspuitsoftware (zoals hij dat noemde) geinstalleerd en ik moet zeggen dat het rijden met koude motor een stuk plezieriger gemaakt heeft. Ik heb sinsdien geen last meer van de bekende horten en stoten, althans een enkele keer lijk ik iets te voelen maar vraag me dan op hetzelfde moment af of het de auto is of hobbels in het wegdek. In ieder geval ben ik nu tevreden gesteld door de dealer en rij blij rond in mij Kadjar. (ook ik rij al heel lang Renault, namelijk al 44 jaar).
Eigenaar Renault Megane IV TCe-130-EDC-Bose sinds Januari 2017
Daarvoor Renault Kadjar Tce-130 Intens, Megane III Dynamic, Clio III Dynamic Estate, Clio III Dynamic, Megane II, Clio II, Megane I, Twingo, Clio I, 14GTL, 5TL, 5GTL, 12TS, 12TL en 8 Major

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renos
lid
lid
Posts in topic: 35
Berichten: 173
Lid geworden op: 25 apr 2016 06:21
Actief als: particulier
Locatie: Vlaanderen

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Renos »

Guglielmo schreef:Hallo Harrepiet, Bij mijn Kadjar, waarmee ik bijna een jaar met horten en stoten gereden heb (bij koude motor en contstante snelheid bij motor toerental tussen de 1800 en 2500 RPM) heeft de dealer medio juli jl. nieuwe brandstof inspuitsoftware (zoals hij dat noemde) geinstalleerd en ik moet zeggen dat het rijden met koude motor een stuk plezieriger gemaakt heeft. Ik heb sinsdien geen last meer van de bekende horten en stoten, althans een enkele keer lijk ik iets te voelen maar vraag me dan op hetzelfde moment af of het de auto is of hobbels in het wegdek. In ieder geval ben ik nu tevreden gesteld door de dealer en rij blij rond in mij Kadjar. (ook ik rij al heel lang Renault, namelijk al 44 jaar).
Zo is het bij mij ook gegaan.
Begin augustus 2016 een lange update van GPS èn motormanagement en weg was het horten en stoten.
Althans ... lijk ik zoals Guglielmo geen onderscheid meer te kunnen maken tussen oneffenheden in het wegdek en - laat het alstublieft niet waar zijn - nieuwe symptomen van schokken ?

Wat ik wel kan bevestigen is een schokvrije koude start (als je nu met dit tropenweer van een koude start kunt spreken) en een flitsende acceleratie in bijna alle versnellingen.

Zou het kunnen dat zoals hier reeds op dit forum eens vermeld werd, de originele software nog eens opnieuw geïnstalleerd werd die na pakweg 500 km terug de schokken vertoont ? Hell, I don't hope so. :fp:
Warning : maybe some messages could be sent by an old timer Lenovo T500 laptop, easily and proudly using Linux Mint 20.3 Cinnamon 64 Bit "Una" operating system.
Never heard about Linux ?
Just give it a damn try if you dare. Just right now. :mrgreen:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renos
lid
lid
Posts in topic: 35
Berichten: 173
Lid geworden op: 25 apr 2016 06:21
Actief als: particulier
Locatie: Vlaanderen

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Renos »

Harrepiet schreef:Morgen naar de dealer in Groningen want na 2 updates rijdt de Kadjar nog steeds met horten en stoten. Inmiddels al 9 maand in mijn bezit en RN kan het maar niet oplossen. Inmiddels ook gebeld door iemand van klantrelaties en volgens hem was het normaal dat auto's dat deden bij koude motoren. Tja, na 36 jaar met Renault te hebben gereden is dat voor mij nieuw. Ook stelde deze Renault meneer dat het markt conform zou zijn als dat bij meerdere Kadjars zou zijn. Mooi verhaal! Ik stuur hem een ballon. Morgen stel ik ze in gebreke en eis ik een duidelijk antwoord met oplossingen voor dit probleem.
... en zo gaat het met die kerels bij Renault Klanten Dienst en Renault Technische Dienst.
Veel blabla zonder inhoud en telkens in de vorm van standaardantwoorden, nauwkeurig afgewogen om niks verkeerd te schrijven.

Je doet er best aan geen contact meer te nemen met die nutteloze bureaucratie.

Net zoals bij u meldde men mij (Renault Belux) dat mijn probleem een veel voorkomend verschijnsel was bij de Kadjar benzine en ik er maar genoegen moest mee nemen.
Toch zou Renault France speciaal ten behoeve van het probleem, een bijzondere inspanning doen om mijn persoonlijke wens te doen uitkomen (je moet maar durven hee).

Tsja, ondanks sommige dealers veel goede wil tonen, is een in gebreke stelling de eerste goede stap.
Overigens kan je in zo'n geval Renault zelf niet rechtstreeks aansprakelijk stellen : het is de dealer die moet boeten, hij leverde je een minderwaardig product. Zo is de wettelijke procedure.

Uiteraard ben ik nu na een geslaagde update (wel effe afwachten) tevreden en volg ik de toestand op met argusogen.
Warning : maybe some messages could be sent by an old timer Lenovo T500 laptop, easily and proudly using Linux Mint 20.3 Cinnamon 64 Bit "Una" operating system.
Never heard about Linux ?
Just give it a damn try if you dare. Just right now. :mrgreen:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Guglielmo
Lid
Lid
Posts in topic: 32
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 aug 2015 15:59
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Guglielmo »

Nou Renos, ik kan je gerust stellen, Bij mij werd de inspuit software update gedaan bij een KM stand van ruim 15000 KM waarna de auto o.a. gebruikt is tijdens mijn vakantie in Denemarken. Nu ruim 4000 KM verder en ik kan niet zeggen dat de horten en stoten weer teruggekomen zijn. Auto rijdt nog steeds prima.
Eigenaar Renault Megane IV TCe-130-EDC-Bose sinds Januari 2017
Daarvoor Renault Kadjar Tce-130 Intens, Megane III Dynamic, Clio III Dynamic Estate, Clio III Dynamic, Megane II, Clio II, Megane I, Twingo, Clio I, 14GTL, 5TL, 5GTL, 12TS, 12TL en 8 Major

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



johanmooi
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 aug 2016 11:34
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door johanmooi »

Mijn Kadjar is inmiddels ook al 4x terug geweest bij de dealer en heeft 2x een software update gehad, waarvan de laatste in juli 2016. De auto is 9 maanden oud en inmiddels 19000 km op de teller. Eerst kreeg ik te horen dat de motor moet inlopen, toen dat het software was en werd 1e update software geïnstalleerd. RN geeft aan dat het een emissie probleem is. Toen dat het door de koude motor kwam, mijn auto staat overigens altijd verward in de garage en vervolgens weer een software 2 update. Het horten en stoten blijft bestaan en heb mij 23 augustus opnieuw bij de dealer gemeld voor een final sollution voor dit probleem. Ze gaan het uitzoeken en bellen me terug. Dit is aan alle reacties lezende kennelijk een serieus probleem bij de Kadjar 1200 TCE motor.
Vreemd is wel dat de Nissan QQ, dezelfde auto met motor dit probleem niet kent, is dus een Renault probleem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Guglielmo
Lid
Lid
Posts in topic: 32
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 aug 2015 15:59
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Guglielmo »

Johanmooi, het is ook een emissie (software) probleem dat met name bij een koude motor optreed. Bij mij heeft de Inspuit software update wel een aanzienlijke verbetering opgeleverd. Mijn Kadjar zit ook net boven de 19000 KM op de teller. Let wel dat als Renault Frankrijk als producent de emisie voor deze motor ingrijpend wil wijzigen, ze daar toestemming van Brussel (Europeese gemeenschap) voor moet krijgen. Ik weet niet wat ze nu precies gedaan hebben maar ook op dit forum lees ik berichten waaruit blijkt dat net als bij mijn Kadjar, er een verbetering merkbaar is. Misschien eens ten rade gaan bij een andere Dealer (weet dat dat niet de juiste weg is, maar soms wil dat wel eens werken). Ik ben erg te spreken over de service en kennis van mijn Dealer Stam (Sterk geworteld in midden Nederland) en zij hebben in Juli mijn software ge-update.

Ik wist niet dat de Nissan QQ dezelfde motor heeft als de Kadjar. Moet verschil inzitten want de QQ levert 115 PK en de Kadjar 120 PK.
Eigenaar Renault Megane IV TCe-130-EDC-Bose sinds Januari 2017
Daarvoor Renault Kadjar Tce-130 Intens, Megane III Dynamic, Clio III Dynamic Estate, Clio III Dynamic, Megane II, Clio II, Megane I, Twingo, Clio I, 14GTL, 5TL, 5GTL, 12TS, 12TL en 8 Major

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 12
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Thomas84 »

Guglielmo schreef:Ik ben erg te spreken over de service en kennis van mijn Dealer Stam (Sterk geworteld in midden Nederland) en zij hebben in Juli mijn software ge-update.
Kom zelf ook bij Stam (Leidscherijn) en ben daar ook erg over te spreken. Afbeelding


Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
rmdkg685
lid
lid
Posts in topic: 63
Berichten: 290
Lid geworden op: 18 okt 2013 10:25
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door rmdkg685 »

ik loop ook bij stam leidscherijn, helaas lukt het ze niet om bij mij het probleem op te lossen, ze proberen wel van alles , maar tot op heden geen succes
Megane 4, 2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
rmdkg685
lid
lid
Posts in topic: 63
Berichten: 290
Lid geworden op: 18 okt 2013 10:25
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door rmdkg685 »

sinds een paar dagen toch de nieuwe kadjar af genomen , probleem was na nog een keer aan de computer te hangen een stuk minder geworden , helaas niet helemaal weg ,maar voor als nog mee te leven, ook het advies gekregen om op een andere manier te rijden , zeker in de opwarm fase, dit werkt redelijk tot goed. wat me opviel bij de nieuwe auto, het kleurverschil van de kunststof onderdelen van de auto hebben exact de zelfde kleur als de rest van de auto. het heeft even geduurd maar eindelijk kunnen we ook 100% gaan genieten van deze mooie bak.
Megane 4, 2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renos
lid
lid
Posts in topic: 35
Berichten: 173
Lid geworden op: 25 apr 2016 06:21
Actief als: particulier
Locatie: Vlaanderen

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Renos »

captur orange schreef: ook het advies gekregen om op een andere manier te rijden , zeker in de opwarm fase, dit werkt redelijk tot goed.
Mag ik weten wat er dan exact bedoeld wordt met de opmerking "andere manier te rijden "?
Dat is mij na de update van begin augustus jl. helemaal niet gezegd geworden door de dealer ... geleidelijk aan kwam het schokken terug, maar dan minder hevig :roll:
Ik plan een nieuw garagebezoek volgende maand bij een kleine onderhoudsbeurt na 10.000 km.
Warning : maybe some messages could be sent by an old timer Lenovo T500 laptop, easily and proudly using Linux Mint 20.3 Cinnamon 64 Bit "Una" operating system.
Never heard about Linux ?
Just give it a damn try if you dare. Just right now. :mrgreen:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
rmdkg685
lid
lid
Posts in topic: 63
Berichten: 290
Lid geworden op: 18 okt 2013 10:25
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door rmdkg685 »

het advies was dat je tot dat de auto helemaal warm aangeeft niet te rijden op de schakel indicator , en in de 50 km zone in zijn 3 te blijven waardoor je meer toeren maakt , en ook niet in die periode op cc rijden, dit had ik ook al geprobeerd met mijn oude kadjar , maar daar was het niet de oplossing , met deze nieuwe werkt het wel goed.
Megane 4, 2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 51
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door DHL »

De schakelindicator volgen versmoort de motor volledig. Veel te lage toeren. Houdt ook geen rekening met bvb een lichte bergop. Enkel met de stand van het gaspedaal. Dat je met een diesel 50 rijdt in 4 de kan ik nog aannemen, maar met een kleine benzinemotor is dat echt niet aan te raden.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Kad in mijn Jar
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 6
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 sep 2016 20:41
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Kad in mijn Jar »

Ik heb ook te horen gekregen dat een RN gewoon hoort te hikken en ik te kritisch ben.
Wel jammer dat ik dat hikken als pre' in de keuze om een auto te kiezen niet in de folder of reclame aangeprezen zag, en ook jammer dat de demo Kadjar die eigenschap niet had...
Wel erg misleidend in mijn ogen...

Maar dat heeft ons niet weerhouden de realiteit over RN hier neer te zetten ter waarschuwing van velen.

Dat RN deze problemen op deze wijze afhandelt ("is een product eigenschap") zal binnen kort door rechterlijke hand recht gezet gaan worden. Jammer dat het nodig is.
Kosten daarvan overstijgen de aanschaf van een wipkip, maar dat is niet meer zo belangrijk intussen.
Recht zal zal zegevieren:-)

We kunnen ook teamen.
Dan worden de kosten bij zeg eens 20 probleemeigenaren een stuk aantrekkelijker.
De No Cure No Pay Lawyer durft het wel al aan, maar heb daar nooit zo,n hoge pet van op.
Ga liever zonder derde belanghebbende de strijd in. (dus wel wat financieel risico, maar wel vanuit maatschappelijk belang)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
rmdkg685
lid
lid
Posts in topic: 63
Berichten: 290
Lid geworden op: 18 okt 2013 10:25
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door rmdkg685 »

succes , ik heb me er ondertussen bij neergelegd , nu de nieuwe kadjar die ik sinds 2 sept heb, het aanzienlijk minder doet dan mijn eerste versie van 7 sept 2015, ook het advies wat ze er bij deden voer ik nu uit wat het nog minder maakt ,
dus heb er bijna nooit meer last van , de aanpak van mijn dealer vond ik ook wel erg prettig ze hebben al die tijd open gestaan voor een evt andere oplossing, (behalve ontbinden koop), ook annuleren van de tweede kadjar was een optie geweest ,
hou ons op de hoogte van jouw voortgang, grt Ron
Megane 4, 2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



johanmooi
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 aug 2016 11:34
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door johanmooi »

Ook ik heb in een laatste poging de dealer aansprakelijkgedteld en hem nog 1x in de gelegenheid gesteld met een oplossing te komen. Gebeurd dit niet eis ik ontbinding van de overeenkomst en laat ik het door de rechter toetsen. RN neemt het probleem niet serieus en daar heb je helemaal niets aan in dit geval.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Guglielmo
Lid
Lid
Posts in topic: 32
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 aug 2015 15:59
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Guglielmo »

Afgelopen weekend, mijn Kadjar ingeruild voor een nieuwe Megane TCe 130 Bose - EDC. Een proefrit met een nieuwe Megane TCe 130 Bose - EDC gaf mij een goed gevoel en ik kon geen horten en stotende motor vaststellen. Gaf mij een goed gevoel en het leek wel of de motor meer power gaf. We wachten af.
Eigenaar Renault Megane IV TCe-130-EDC-Bose sinds Januari 2017
Daarvoor Renault Kadjar Tce-130 Intens, Megane III Dynamic, Clio III Dynamic Estate, Clio III Dynamic, Megane II, Clio II, Megane I, Twingo, Clio I, 14GTL, 5TL, 5GTL, 12TS, 12TL en 8 Major

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Harrepiet
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 aug 2016 18:04
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Harrepiet »

Renault stuurt vandaag een hoge geleerde naar Groningen om voor de laatste keer te proberen mijn Kadjar schokvrij te maken.De laatste update heeft het probleem zelfs verergert. Ik persoonlijk heb geen vertrouwen of fiductie meer dat dit ooit nog goed komt.6 november is de Kadjar 1 jaar oud en met slechts 9000 km op de teller de slechtste Renault die ik in 35 jaar heb gehad. De werknemers van Renault die tot nu toe met de auto proef hebben gereden spreken allemaal van een groot probleem. En ze proberen echt van alles maar het lukt maar niet. Dus vandaag of morgen hoor ik wat deze hoog opgeleide mechanic heeft bereikt.Even afwachten nog en dat met een priveauto van €34.000,-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



zandbak
lid
lid
Posts in topic: 28
Berichten: 257
Lid geworden op: 22 jan 2016 15:29
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door zandbak »

Ik denk dat Renault dit probleem nooit op gaat en wil lossen, want de oplossing ligt in het verrijken van het brandstof mengsel bij lage toerentallen. Een dergelijke verandering in de inspuiting gaat onherroepelijk leiden tot een verhoogde co2 uitstoot. Het is voor Renault aantrekkelijker om de klanten te laten bloeden i.p.v. de software aan te passen en zelf te moeten bloeden voor een hernieuwde Europese type goedkeuring. Het zal bij de facelift over 3 jaar wel opgelost worden met een aangepaste of nieuw motor type.

Ik zou het koopcontract gewoon laten ontbinden en je niet op laten schepen met een nieuwe Kadjar die dezelfde problemen heeft (lees de berichten van "captur orange"). Dergelijke problemen met auto's vinden tevens via internet snel genoeg ruchtbaarheid bij potentiële kopers van een 2e hands exemplaar, wat de restwaarde niet ten goede komt. Er is genoeg anders mooi te krijgen. Seat heeft net een nieuwe SUV uitgebracht en zo kun je ook prima winkelen bij Hyundai en Mazda.
Renault Talisman ph2 160tce edc Intens business, Pack drive & lane assist, 18” LM, Cosmos blue, 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 51
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door DHL »

Wat ook speelt... Als je zo'n auto verkoopt aan een andere particulier, in welke mate kan die je nadien aansprakelijk stellen? Je verkocht immers een goed waarvan dat je wist dat die een gebrek had.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



zandbak
lid
lid
Posts in topic: 28
Berichten: 257
Lid geworden op: 22 jan 2016 15:29
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door zandbak »

Dat bedoel ik helemaal niet. Ik doel op de restwaarde van je auto als gevolg van een slechte reputatie vanwege het "horten en stoten". Het probleem van de Kadjar staat ook al in verschillende reviews op autoweek en op andere fora.

Een beetje snuggere koper gaat als hij in de markt is voor een nieuwe of tweedehands auto ook op internet zoeken naar gebruikerservaringen en reviews en zal dan al snel stuiten op zaken als "horten en stoten". Zo kun je op die manier ook genoeg ellende vinden over de tsi en dsg problemen van VW producten van 2011 of ouder, dat heeft de dagwaarde van deze serie VW producten dan ook geen goed gedaan.....
Renault Talisman ph2 160tce edc Intens business, Pack drive & lane assist, 18” LM, Cosmos blue, 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

M.v.H.
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 32
Lid geworden op: 27 apr 2016 16:06
Actief als: particulier
Locatie: Oudewater

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door M.v.H. »

Maak mij een beetje zorgen!! Mijn Kadjar TCe 130 word in januari geleverd, ben benieuwd wat hij doet. Blijf het ook vreemd vinden dat niet iedere TCe 130 deze problemen heeft!
Kadjar 1.2 TCE BOSE,Noir Etoile GNE, Pack Easy Park Assist, Pack Lumiere, Pack Winter, Pack Treeplank Model 2017 :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Harrepiet
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 aug 2016 18:04
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Harrepiet »

Er schijnen ook Kadjars rond te rijden zonder problemen en bij de diesels al helemaal niet.De automaat ook niet dus ik zou me direct geen zorgen maken maar wel allertijden blijven en direct aan de bel trekken bij een stotterende motor.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

McSherman
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 49
Lid geworden op: 02 sep 2016 08:43
Actief als: particulier
Locatie: Gemert

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door McSherman »

Ik weet niet wanneer het horten en stoten zich gaat manifesteren, maar ik rij vanaf 09-09-2016 en bijna 3000km verder, geheel zonder problemen in mijn Kadjar Intens Tce130.....
Renault Kadjar 130Tce Intens met Pack Easy Park Assist Bleu Cosmos.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Harrepiet
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 aug 2016 18:04
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Harrepiet »

Kreeg net te horen dat het horten en stoten een producteigenschappen zijn die bij de Kadjar horen.Dus ik zou die koop gauw ongedaan maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Kad in mijn Jar
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 6
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 sep 2016 20:41
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Kad in mijn Jar »

Ik ben ook weer gebeld door RN,

Verklaring is dat het een product eigenschap is volgens Renault.
De kneep zit hem in de definitie van product...
Daar gaan ze in de boot met de beredenering.
Is in de verklaring het product een RN Kadjar, dan is het waar. De Kadjar hikt inderdaad.
Is het product een moderne nieuwe personenauto (zeg maar waar de consument uit kan kiezen als ie shopt in de prijsklasse van rond de 30 mille) dan is het niet waar.
Want hikken is geen product eigenschap van een moderne nieuwe personenauto van rond de 30 mille (zelfs niet van een nieuwe van 10 mille overigens)

Ik vraag me af hoeveel gedupeerden er zijn.
In m,n uppie is het wel lastig tegen de multinational.
Ik denk dat we toch contact met de media moeten opnemen, misschien dat zij een oproep uitzenden zodat er wat beweging komt.

Vragen aan lezers van dit forum:
1). Wie ziet het zitten om recht te doen zegevieren? (naast ontbinden, wat voor mij niet meer 100% ($) gaat lukken)
2). Wie heeft nog KJ van 2015 die hikt EN nog niet is teruggewenst voor een (al dan niet onsuccesvolle) update?
3). Wie heeft contacten bij TNO NLR of zo om voor relatief weinig een onafhankelijke versnellingstest bij constante belasting en cruisecontrol op een rollenbank te doen?
4) Wie heeft een goede ingang in de Mediawereld om hier een mooi televisie programmaonderwerp van een kwartier aan te wijden? (of gewoon Radar.nl?)

Belangrijk: het gehik begon na precies 300KM.
Als we daar de oorzaak van kunnen aantonen in de (originele) software hebben ze wat uit te leggen :naughty: .
Ten eerste omdat je als consument het bij de proefrit niet kon constateren als zijnde een KJ producteigenschap, en ten tweede een tijdlijn-setting (TSN) in de software sterk naar uitstootfraude ruikt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Kad in mijn Jar
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 6
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 sep 2016 20:41
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Kad in mijn Jar »

en we zijn los:

Under the current framework (Article 30 of the Directive 2007/46/EC) only the Member State that has type approved the vehicle in question can decide to demand a recall or, in severe cases, a full withdrawal from the market. Other Member States can only ask the Member State which approved the vehicle to take action. The Commission can only take action indirectly.
Under the proposed reform, any Member State would have the right to order recalls or market withdrawals for non-compliance.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Kad in mijn Jar
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 6
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 sep 2016 20:41
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Kad in mijn Jar »

Daarom geen update?:-(

Under the current system, only the Member State that has type approved a vehicle can impose penalties for breach of the type approval procedure. The general obligation on Member States to make the penalties effective, proportionate and dissuasive complements the general civil and criminal law of Member States that may be applicable if allegations of fraud are confirmed.
More specifically, Article 30(1) of Directive 2007/46/EC states that if a Member State, which has granted an EC type approval, finds that new vehicles do not conform to the type it has approved, it should take the necessary measures, including, where necessary, the withdrawal of the type approval, to ensure that the production of vehicles is brought into conformity with the approved type. Article 46 of the same Directive requires Member States to determine the penalties and to take all necessary measures for their implementation. Under Article 13 of Regulation (EC) No 715/2007 Member States have to set out penalties applicable in case of breaches by manufacturers of the provisions of the said Regulation.
The proposed reform of the type approval framework would empower the Commission to impose penalties in case of non-compliance. Car manufacturers who are in breach of type approval legislation (e.g. defeat devices or fake declarations) would risk administrative fines of up to €30,000 per vehicle which can be levied by the Commission if no fine is being imposed by the Member State. Fines can also be imposed on technical services if they fail to carry out the tests rigorously. Member States would also have to inform the Commission every year on the penalties they have imposed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Kad in mijn Jar
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 6
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 sep 2016 20:41
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Kad in mijn Jar »

dus:

In the case of a car, if the seller is ensuring that the emissions are reduced to the correct level, then the overall performance of the car must remain in conformity with the contract. If this is not the case the consumer may ask for a price reduction or to get his/her money back. The Unfair Commercial Practices Directive (Directive 2005/29/EC) stipulates that traders may not provide consumers with misleading information likely to cause them to conclude transaction they would not have concluded otherwise, including in relation to the marketing of cars.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



zandbak
lid
lid
Posts in topic: 28
Berichten: 257
Lid geworden op: 22 jan 2016 15:29
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door zandbak »

@ kad in mijn jar, je hebt de garage volgens mij al meerdere kansen gegeven dus ik zou als jou was er gewoon mee stoppen en het koopcontract ontbinden. Het product voldoet namelijk niet aan je verwachting dan wel wat je als consument van een dergelijk product mag verwachten. Is gewoon geregeld in de wet, dus brief laten sturen door advocaat en klaar.
Renault Talisman ph2 160tce edc Intens business, Pack drive & lane assist, 18” LM, Cosmos blue, 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Kad in mijn Jar
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 6
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 sep 2016 20:41
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Kad in mijn Jar »

ja wil ik wel maar na een jaar en overspuiten en trekhaak monteren, afgewogen tegen de grootte van het probleem (doet zich alleen voor in 2 en 3 ) ben je afhankelijk van een rechter met 0 komma 0 technisch inzicht.
Daar gok ik liever niet op. (geloof me het zal altijd een schikking worden waar je van baalt. 50% van het eerste jaar afschrijving is nog steeds teveel)
Mocht er animo zijn,.. is het veel beter om problemen bij de bron op te lossen. (Leuke afweging, jij 15000 schade, of RN 10 miljard (hebben we allebei net zoveel last van deus rechtvaardig)
Men denkt altijd dat het niet lukt, maar ik heb eerder al wat succesjes geboekt;-) .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renos
lid
lid
Posts in topic: 35
Berichten: 173
Lid geworden op: 25 apr 2016 06:21
Actief als: particulier
Locatie: Vlaanderen

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Renos »

Wat mij sedert de update van deze zomer 2016 opvalt, is dat je als bestuurder - in mijn geval was de update een (groot) "succes" - eerder de indruk krijgt dat alles (of toch bijna) in orde is t.o.v. de ervaringen van de passagier naast de bestuurder.

Ik verduidelijk : na de uitgevoerde update die pakweg 2 uur duurde (?), kreeg ik een heel andere auto onder de voet (initieel geleverd in oktober 2015). Snedige acceleraties en een "smooth" en vloeiend optrekken vanuit zijn eerste tot z'n zesde op 120 km/u.

M'n geluk kon niet op.

M'n ontgoocheling ook niet, toen m'n echtgenote het stuur overnam, eveneens enthousiast reageerde, ondervond ik als passagier naast de bestuurster, schokkende verschijnselen bij het constant rijden in een vaste snelheid (zoals 50 - 70 - 90 of 120 km/u).

Dan vraag je je af wat is hier toch aan de hand ... ? Zou het dan toch aan de rijstijl van de bestuurder (bestuurster) liggen ? Helemaal niet dacht ik. Het is zoals Renault Belux netjes laat weten : je moet er leren mee leven want het is een typische eigenschap van de auto en zoiets als : "Je stelt te hoge eisen aan het model Kadjar" (sic).

Begin deze maand ging de auto binnen voor een onderhoudsbeurt en ja ook voor een "update" van het motormanagement. Opnieuw doet zich dat fenomeen voor : als bestuurder ervaar je een lichte verbetering (jawel), als passagier lijkt het er helemaal niet op.

Je wordt er moedeloos van. :(

O ja, tijdens dat laatste werkplaatsbezoek werd er gereden met een identieke Kadjar met enkele honderden kilometers op de teller. Of die auto ook schokte ?

Jawel hoor. Eerder miniem maar het schokkend rijden was er ... en wat was de climax ? De passagier naast de bestuurder merkte op dat de auto "schokvrij" reed. Als bestuurder leek dit helemaal niet zo.

Dat was de op zijn minst gezegd, mijn eigenaardigste recentste ervaring tot nu toe in deze materie. :fp:
Warning : maybe some messages could be sent by an old timer Lenovo T500 laptop, easily and proudly using Linux Mint 20.3 Cinnamon 64 Bit "Una" operating system.
Never heard about Linux ?
Just give it a damn try if you dare. Just right now. :mrgreen:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renos
lid
lid
Posts in topic: 35
Berichten: 173
Lid geworden op: 25 apr 2016 06:21
Actief als: particulier
Locatie: Vlaanderen

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Renos »

Komt er zo een roemloos einde aan het downsizen ?
Hallo Renault ?
Warning : maybe some messages could be sent by an old timer Lenovo T500 laptop, easily and proudly using Linux Mint 20.3 Cinnamon 64 Bit "Una" operating system.
Never heard about Linux ?
Just give it a damn try if you dare. Just right now. :mrgreen:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 51
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door DHL »

Ik wist dit al lang eigenlijk... Downsizen heeft geen voordelen, behalve op papier. In de praktijk verbruiken ze evenveel als een grotere motor met meer vermogen. Komt daarbij dat ze typische onaangename zaken gaan vertonen zoals hakerig rijden, te weinig koppel,... Een kleine motor in een grote wagen is altijd een slechte combi. Ik heb me dan toch laten vangen aan een gedownsizde motor en weet het nu zeker... nooit meer. Onder de 2000cc ga ik niet (tenzij voor mijn vrouw, maar die rijdt enkel stad en heeft niet zo'n hoge verwachtingen...). En zolang er V6 beschikbaar zijn, liever een V6. Da's de reden waarom ik niet meer met Renault rij. Had die wagens wel graag maar ze hebben al grote motoren uit hun aanbod geschrapt. Jammer.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



zandbak
lid
lid
Posts in topic: 28
Berichten: 257
Lid geworden op: 22 jan 2016 15:29
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door zandbak »

De 1.5 ecoboost van Ford en de 1.4 tsi van VAG zijn anders best fijne motoren.
Renault Talisman ph2 160tce edc Intens business, Pack drive & lane assist, 18” LM, Cosmos blue, 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 51
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door DHL »

Heb ooit een 1.2 TDI gekocht voor mijn vrouw... 8 maanden en k heb dat spel buiten gesmeten. Da was ne motor voor een zitmaaier.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht