horten en stoten bij koude moter


rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 592
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door rvdgaag »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Geen terugroep volgens mij, ik denk dat Renault nieuwe software laadt wanneer je reclameert of wanneer de auto voor onderhoud binnen staat.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door WillemS »

Of is het het zgn "piepsysteem"
Kan ook nog dat er al een TSB is, even navragen bij de Dealer.
mvg WillemS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Guglielmo
Lid
Lid
Posts in topic: 32
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 aug 2015 15:59
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Guglielmo »

Wat is het zgn "piepsysteem" en wat is een TSB?
Eigenaar Renault Megane IV TCe-130-EDC-Bose sinds Januari 2017
Daarvoor Renault Kadjar Tce-130 Intens, Megane III Dynamic, Clio III Dynamic Estate, Clio III Dynamic, Megane II, Clio II, Megane I, Twingo, Clio I, 14GTL, 5TL, 5GTL, 12TS, 12TL en 8 Major

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 592
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door rvdgaag »

TSB is een technisch service bulletin, piep systeem geen idee, dat kan van alles zijn bij een Renault :-)
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 51
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door DHL »

Had dit toen op punt gestaan, dan reed ik er nog mee. Maar Renault ontkende en zei dat het een producteigenschap was. Dus ik moest niet rekenen op een update... Sta me toe te zeggen dat Renault hier tov een trouwe klant wel in de fout ging. Ik ga het hele verhaal niet vertellen, maar alles wat kon mislopen toen ik een dieselversie wou kopen (en hiervoor de nodige opleg zou doen) is misgelopen. We hebben nu wellicht een derde wagen nodig. Gevolg is dat ik ook uitkijk nu bij de andere merken, daar waar het vroeger zeker en vast een scenic zou zijn die er bij kwam...

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



zandbak
lid
lid
Posts in topic: 28
Berichten: 257
Lid geworden op: 22 jan 2016 15:29
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door zandbak »

@ DHL, Ik kan me voorstellen dat een bepaald merk je voorkeur heeft. Zo is dat bij mij BMW, mooie auto's om te zien en de techniek is ook mooi (allemaal persoonlijk natuurlijk). Ik zou persoonlijk nooit bij één automerk blijven plakken, er is zo veel mooi's ook elders te koop. Ik heb nog nooit achter elkaar hetzelfde merk gekocht. Ik kijk altijd wat er in de markt beschikbaar is op het moment dat ik een nieuwe auto nodig heb. Dat vind ik ook het leuke dat ik dan lekker alle opties van verschillende merken af kan gaan, zo kwam ik door proefritjes te maken er achter dat ik de Golf eigenlijk een hele fijne auto vond. Zo ontdek je nog eens wat :-)
Renault Talisman ph2 160tce edc Intens business, Pack drive & lane assist, 18” LM, Cosmos blue, 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 51
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door DHL »

Ja, daar heb je wel gelijk in...

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door WillemS »

Het "Piepsysteem" wordt gebruikt bij veel bedrijven en instellingen.

Men doet wat aan een probleem alleen als de klant komt klagen(piepen) anders niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renos
lid
lid
Posts in topic: 35
Berichten: 173
Lid geworden op: 25 apr 2016 06:21
Actief als: particulier
Locatie: Vlaanderen

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Renos »

Ik rij nu met de Kadjar benzine 1.2 met een update van begin augustus 2016. Spectaculair is de verbetering van het motormanagement nu niet bepaald, maar het verschil is groot.

Na een drietal maanden kan ik de toestand evalueren als stabiel, hetgeen betekent dat de auto nog wel eens schokt maar eerder miniem.

O.a. bij een koude start en een koud wegrijden, lijkt het schokken verdwenen te zijn : is dit de bevestiging dat de motor op bedrijfstemperatuuur een te arm mengsel krijgt ? Ik denk het wel, vermits bij een koude motor het mengsel automatisch rijker is ... en de schokken verdwijnen.

Opvallend - en dat heb ik reeds in een vorige post uiteengezet - als bestuurder lijkt het schokken helemaal minder erg t.o.v. de passagier die juist dat schokken als erger ervaart. Mogelijks is dit een subjectieve ervaring.

Finaal is er toch wat aan 't bewegen en ter illustratie daarvan verzekerde de technieker die de update uitvoerde - mijns insziens heel vakkundig - mij dat Renault Frankrijk uiterst verveeld zit met het stilaan huizenhoge wordend probleem.

Kunnen die kerels in Frankrijk het toch maar klaarspelen om uit de negatieve publiciteit te blijven.
Zeg nu zelf, wie heeft sedert najaar 2015 al eens in een (auto)vakblad of andere media een negatief verslag gelezen of gezien over de schokkende Kadjars ?
Warning : maybe some messages could be sent by an old timer Lenovo T500 laptop, easily and proudly using Linux Mint 20.3 Cinnamon 64 Bit "Una" operating system.
Never heard about Linux ?
Just give it a damn try if you dare. Just right now. :mrgreen:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 51
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door DHL »

Tja Renos, wellicht rijden er veel meer goede Kadjars rond dan Kadjars met problemen hee.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



VanM
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 feb 2016 12:51
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door VanM »

Onze dealer is van mening dat er een relatie ligt tussen de wielen en het schokken. Dus aan jullie allen de vraag. Wie last heeft van schokken en heeft wielmaat 17 inch en wie heeft geen of minder last van schokken en heeft wielmaat 19 inch? Ik ben benieuwd of dat een verklaring kan zijn dat een deel van de mensen wel een probleem ervaart en een ander deel niet. Wij hebben een probleem en hebben 17 inch lichtmetaal.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renos
lid
lid
Posts in topic: 35
Berichten: 173
Lid geworden op: 25 apr 2016 06:21
Actief als: particulier
Locatie: Vlaanderen

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Renos »

Die dealers toch. Zich in alle bochten wringen en dergelijke onzin uitkramen. Hoe is het mogelijk ...
Nou ja, vooruit dan maar, baat het niet dan schaadt het niet : wij rijden een Kadjar 1.2 benzine sedert oktober 2015. Rond de jaarwisseling begon het schokken. Deze zomer is er een update uitgevoerd met (groot) succes. Let wel, "groot" plaats ik opzettelijk tussen haakjes.
De dealer verzekerde mij dat ze er bij Renault France van wakker liggen en intens zoeken naar een definitieve oplossing ...
Toch ben ik tevreden over de update alhoewel die niet perfect is.
Rijstijl doet ook al veel en dan bedoel ik zoveel mogelijk hoog toerental en in hoeverre is dit gezond voor de auto ?

Besluit : auto schokt nog licht met 17 " lichtmetaal wielen.
En France, on dit "on verra". :roll:
Warning : maybe some messages could be sent by an old timer Lenovo T500 laptop, easily and proudly using Linux Mint 20.3 Cinnamon 64 Bit "Una" operating system.
Never heard about Linux ?
Just give it a damn try if you dare. Just right now. :mrgreen:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

CasR
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 41
Lid geworden op: 10 jan 2016 13:26
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door CasR »

Ik ben net terug van een weekje Duitsland. Wat een heerlijke auto die Kadjar!! Stil en meer dan voldoende pit voor de Duitse autosnelwegen. Een genoegen.

De auto schokt een beetje als hij koud is en je laag in toeren rijdt met een constante snelheid. Niet heel hinderlijk maar je voelt het wel. Het duurt maar even, als hij warm is is het over. Ik stoor me er niet aan.

Het betreft een Kadjar 1,2 TCE Bose met 19" velgen.
Renault Kadjar TCe 130 Bose Edition

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



zandbak
lid
lid
Posts in topic: 28
Berichten: 257
Lid geworden op: 22 jan 2016 15:29
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door zandbak »

Als de motor koud is kun je het beste gewoon 50 in zijn 2 rijden, dan ie ie ook lekker snel warm en ben je van het schokken af......
Renault Talisman ph2 160tce edc Intens business, Pack drive & lane assist, 18” LM, Cosmos blue, 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renos
lid
lid
Posts in topic: 35
Berichten: 173
Lid geworden op: 25 apr 2016 06:21
Actief als: particulier
Locatie: Vlaanderen

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Renos »

@zandbak : u bezit toch een diesel als ik me niet vergis ? Het "schok" probleem is tot nader order (nog) geen eigenschap van de dieselversie ? Of toch ? :|
Warning : maybe some messages could be sent by an old timer Lenovo T500 laptop, easily and proudly using Linux Mint 20.3 Cinnamon 64 Bit "Una" operating system.
Never heard about Linux ?
Just give it a damn try if you dare. Just right now. :mrgreen:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



zandbak
lid
lid
Posts in topic: 28
Berichten: 257
Lid geworden op: 22 jan 2016 15:29
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door zandbak »

Klopt, ik heb hier geen last van. Het was slecht een sarcastische tip... ;-)
Renault Talisman ph2 160tce edc Intens business, Pack drive & lane assist, 18” LM, Cosmos blue, 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Guglielmo
Lid
Lid
Posts in topic: 32
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 aug 2015 15:59
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Guglielmo »

Valt me op dat er weinig meer geschreven wordt over het rijden met horten en stoten met een Tce-130 benzinemotor. Zou Renault het probleem inmiddels met een update opgelost hebben? Ik heb mijn Kadjar inmiddels ingeruild en ga begin volgend jaar met een Megane TCE 130 EDC Bose de deur uit. Benieuwd hoe die motor zich gedraagd.
Eigenaar Renault Megane IV TCe-130-EDC-Bose sinds Januari 2017
Daarvoor Renault Kadjar Tce-130 Intens, Megane III Dynamic, Clio III Dynamic Estate, Clio III Dynamic, Megane II, Clio II, Megane I, Twingo, Clio I, 14GTL, 5TL, 5GTL, 12TS, 12TL en 8 Major

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Zeepvloertje
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 26
Lid geworden op: 16 okt 2016 14:03
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Zeepvloertje »

Mijn kadjar deze maand gekregen en 0,0 problemen met de motor.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

McSherman
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 49
Lid geworden op: 02 sep 2016 08:43
Actief als: particulier
Locatie: Gemert

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door McSherman »

@ Zeepvloertje,

Mijn Kadjar is van September en ik heb inmiddels 6000 probleemloze kilometers op het tellertje staan! Al de problemen die sommige anderen ervaren zijn mijn deurtje gelukkig voorbij gegaan.
Iemand hier verderop heeft ook een Kadjar (Bose edition) en ook hij heeft in het geheel geen problemen met horten of stoten, die van hem is inmiddels meer dan een jaar oud en heeft 38000 op de teller staan....

Gelukkig zijn er dus ook goede Kadjars....maar een tevreden mens hoor je over het algemeen niet klagen....

John.
Renault Kadjar 130Tce Intens met Pack Easy Park Assist Bleu Cosmos.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renos
lid
lid
Posts in topic: 35
Berichten: 173
Lid geworden op: 25 apr 2016 06:21
Actief als: particulier
Locatie: Vlaanderen

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Renos »

Afgelopen zomer kon ik voor één dag beschikken over een splinternieuwe Kadjar benzine met pakweg 500 km. op de teller. Ook deze auto vertoonde af en toe een schokkend rijgedrag. Dit om te illustreren dat naar mijn mening het probleem nog helemaal niet verdwenen is.
Maar zo gaat het verder. Nagenoeg nergens wordt een degelijke - dan bedoel ik voor 150 % - oplossing aangereikt, na bijna anderhalf jaar Renault Kadjar verkoop.

Wij Belgen, genieten wekelijks van meerdere autobladen. Nederlandse en Belgische. Zo lees ik nagenoeg elke week het Nederlandse "Autoweek"; een blad met enige reputatie. Sedert het ontstaan van het Kadjar probleem, las ik nog geen enkele bijdrage in die optiek ...

Wordt dit moedwillig verzwegen ? Ik denk het niet. Is het probleem minder frequent in Nederland als in Belgë ? Nee hoor, net andersom denk ik. Toch is het onbegrijpelijk dat er nog geen enkel "vakblad" de klok luidde.

Zou het probleem niet ernstig genoeg zijn om er een artikel aan te wijden ?

Rare jongens soms ... die autojournalisten.
Warning : maybe some messages could be sent by an old timer Lenovo T500 laptop, easily and proudly using Linux Mint 20.3 Cinnamon 64 Bit "Una" operating system.
Never heard about Linux ?
Just give it a damn try if you dare. Just right now. :mrgreen:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Kadjar-apie
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 aug 2016 12:50
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Kadjar-apie »

Ik heb mijn nieuwe Kadjar ook begin deze maand 'gekregen', maar ik moet helaas constateren dat de mijne wel schokt.
Zowel bij koude motor, als bij warme motor bij constante snelheid tussen de 48 en 62 km/h dus in de bebouwde kom en op 60 km/h wegen.
Wat in mijn geval 'helpt' is rijden volgens de schakelindicator in de ECO stand, oftewel in de 5 door de bebouwde kom rijden (+/- 1500 rpm), en in de 6 op de 60 km/h wegen.
Beide doet de auto op de cruise control echter prima, ik heb niet het gevoel dat de motor stikt of smoort.
Terugschakelen naar een lagere versnelling betekent schokken. :cry2:
Verder bevalt de auto prima, heerlijk stil, voldoende kracht en ook de R-Link 2 doet het voorlopig prima.
Nog maar 1 vastloper gehad - terug te brengen (denk ik) naar een foute overschakeling van DR naar FM (Simulcast), dit dus ook uitgeschakeld.
Kadjar 1.2 TCE, Bose Edition in Blue Cosmos, met Pack Lumière en Pack Easy Park

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Zeepvloertje
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 26
Lid geworden op: 16 okt 2016 14:03
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Zeepvloertje »

Ik heb het laatst voor het eerst gemerkt toen ik de tank vol had gegooid met superplus 98 van de esso express.
Daarvoor nooit last gehad van horten of stoten. Vreemd toch? Iemand die weet of de brandstof hier idd verantwoordelijk voor is? Tank normaal gewoon euro 95 zonder problemen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

McSherman
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 49
Lid geworden op: 02 sep 2016 08:43
Actief als: particulier
Locatie: Gemert

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door McSherman »

@ Zeepvloertje,

Ik tank al vanaf het begin Shell V-power, dus ik denk eerlijk gezegd niet dat bij een hoger octaan gehalte het horten en stoten zou verergeren. Tot nu toe blijf ik nog steeds vrij van dit verschijnsel, ook nu de temperaturen onder het vriespunt schieten.....
Renault Kadjar 130Tce Intens met Pack Easy Park Assist Bleu Cosmos.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renos
lid
lid
Posts in topic: 35
Berichten: 173
Lid geworden op: 25 apr 2016 06:21
Actief als: particulier
Locatie: Vlaanderen

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Renos »

Meldingen over horten en stoten, typisch aan nieuwe Kadjars, schijnen hier een "stille dood" (nou ja ...) te sterven. Zijn er werkelijk minder gevallen te noteren en is Renault er ongemerkt in geslaagd dit toch wel vervelende probleem te verhelpen ? Zijn er nu nog nieuwe negatieve ervaringen bekend van nieuwe benzine-Kadjar bezitters ? Ben benieuwd.
Warning : maybe some messages could be sent by an old timer Lenovo T500 laptop, easily and proudly using Linux Mint 20.3 Cinnamon 64 Bit "Una" operating system.
Never heard about Linux ?
Just give it a damn try if you dare. Just right now. :mrgreen:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

M.v.H.
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 32
Lid geworden op: 27 apr 2016 16:06
Actief als: particulier
Locatie: Oudewater

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door M.v.H. »

Mijn Kadjar 4 januari opgehaald, nu 1500 km gereden en tot op heden nergens last van. Zelfs R-link 2 en navigatie werken perfect. Zalige auto, tot nu toe alleen maar complimenten! :clap: :thumb:
Kadjar 1.2 TCE BOSE,Noir Etoile GNE, Pack Easy Park Assist, Pack Lumiere, Pack Winter, Pack Treeplank Model 2017 :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
rmdkg685
lid
lid
Posts in topic: 63
Berichten: 290
Lid geworden op: 18 okt 2013 10:25
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door rmdkg685 »

even een poosje weggeweest van het forum, maar nu even gekeken hoe het er mee staat , ik had met mijn eerste kadjar dus de schok problemen, en heb vanalles gedaan om van dit probleem af te komen, uiteindelijk in samenspraak met mijn dealer besloten voor een nieuwe te gaan , koste me wel geld , maar niet zoals ik al gelezen heb de volledige afschrijving van 1 jaar gebruik, de nieuwe kadjar heeft 2 keer een update gehad voordat ik hem daadwerkelijk af heb genomen, dit omdat de nieuwe eigenlijk net zo schokte , uiteindelijk werd het horten en stoten sterk verminderd tot bijna helemaal we niks meer , moet ook zeggen dat ik op een andere manier ben gaan rijden , zeker als die koud is lage versnelling en hogere toeren , dit helpt bij het onderdrukken van het euvel. dus sinds ik de nieuwe heb ben ik weer een blij man , en rij met volle tevredenheid in deze heerlijke wagen ,
hoop dat uiteindelijk toch ooit nog eens het hele euvel goed aangepakt gaat worden zodat een ieder heerlijk in zijn wagen kan rijden.
Megane 4, 2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 51
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door DHL »

Krijg hier net een mooi bod voor de Scenic. Hetgene ik allemaal lees over rlink, EDC en de 1200cc motor doet me sterk twijfelen om erop in te gaan. De Scenic heeft nu 67000km gereden en net z'n groot onderhoud met distributieriem en alles gehad. Ofwel houden, ofwel toch eens gaan kijken in de Renaultgarage....ofwel ander merk kiezen.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renos
lid
lid
Posts in topic: 35
Berichten: 173
Lid geworden op: 25 apr 2016 06:21
Actief als: particulier
Locatie: Vlaanderen

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Renos »

Opvallend dat er nauwelijks nog Kadjar rijders reageren - nu zelfs iemand die overweegt zijn Scenic van de hand te doen, maar twijfelt. Hoe komt het dat de klachten op dit forum wegbljven ? Eenvoudig, omdat Renault blijkbaar stilletjes het probleem aangepakt heeft en er blijkbaar geen ruchtbaarheid wil aan geven zoals ze ook deden met het initieel probleem ... Slechte publiciteit, weet je wel ...

Nu ja, dat zijn allemaal (mijn persoonlijke) veronderstellingen. Ik herhaal het nogmaals : wij hadden ernstige schokproblemen met onze Kadjar toen we deze auto aankochten. Aanvankelijk stond de dealer machteloos t.o.v. het probleem, maar zichtbaar was de man heel erg begaan met het euvel en door steeds maar opnieuw het probleem aan te pakken, kwam er een oplossing.
Het probleem kan opgelost worden, zoveel is zeker

Het scheelde nog minder dan een haar of wij reden nu met een Hyundai Tucson, een mooie degelijke auto overigens, maar toch hebben wij geen spijt de Kadjar gehouden te hebben en steeds doorgezet te zetten met de hulp van de dealer.

Zelfs onafhankelijke garagisten - waaronder specialisten in het vak - raadden ons aan om vertrouwen te blijven hebben in de dealer en of het merk en zeker geen derden aan de auto te laten knoeien. Zo geschiedde. Zo leidde deze volharding naar een degelijke oplossing. Indien de dealer over prima geschoold en vakbekwam personeel beschikt, is de optimalisatie van je Kadjar - zeg maar klaar en duidelijk : het volledig weghalen van het schokkend rijgedrag - 100 % mogelijk.

Ik weet wat ik schrijf, ben niet gek en ondervond hoe moeilijk deze weg van doorzetten kan zijn, maar het kan.
Warning : maybe some messages could be sent by an old timer Lenovo T500 laptop, easily and proudly using Linux Mint 20.3 Cinnamon 64 Bit "Una" operating system.
Never heard about Linux ?
Just give it a damn try if you dare. Just right now. :mrgreen:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Paultje1965
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 sep 2016 20:16
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Paultje1965 »

Ik ben nu toch wel nieuwsgierig wat ze gedaan hebben? Software of nog andere dingen? Het valt me trouwens op dat de 1.2 TCe van de Captur geen last heeft van dit bokkige gedrag, tenminste de mijne niet. Maar, volgens mij, is de 120 TCe van de Captur en de 130 TCe van de Kadjar/Scenic niet dezelfde motor alhoewel beiden 1.2 motoren zijn. Ik was ook even verbaasd over de nieuwe distributieriem voor de Scenic die hierboven vermeld wordt. Maar dat zou te verklaren zijn als het verschillende motoren zijn. De 1.2 van de Captur en Clio heeft immers een ketting.
Wat betreft problemen met Rlink en de EDC, gelukkig gaat dat bij mij ook goed. Misschien afgezien van het 'probleem' dat bijna elk nummer op mijn USB stick twee keer gespeeld wordt. Dat valt onder 'karakter', stoor me er niet aan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Guglielmo
Lid
Lid
Posts in topic: 32
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 aug 2015 15:59
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Guglielmo »

Mijn Kadjar Tce 130 Intens ingeruild voor een Megane Tce 130 EDC Bose. Ik blijf de Kadjar een mooie auto vinden maar technisch vond ik het een ramp. Ergerde me vreselijk aan dat rijden met horten en stoten en de dealer bood geen concrete oplossing. Uiteindelijk met de keiharde garantie dat de Megane dit probleem niet kent, besloten de auto in te ruilen. Geen moment spijt. Wat een fantastische auto de nieuwe Megane!
Eigenaar Renault Megane IV TCe-130-EDC-Bose sinds Januari 2017
Daarvoor Renault Kadjar Tce-130 Intens, Megane III Dynamic, Clio III Dynamic Estate, Clio III Dynamic, Megane II, Clio II, Megane I, Twingo, Clio I, 14GTL, 5TL, 5GTL, 12TS, 12TL en 8 Major

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renos
lid
lid
Posts in topic: 35
Berichten: 173
Lid geworden op: 25 apr 2016 06:21
Actief als: particulier
Locatie: Vlaanderen

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Renos »

Paultje1965 schreef:Ik ben nu toch wel nieuwsgierig wat ze gedaan hebben? Software of nog andere dingen?
Wat er aan de auto gedaan is ? Soft- en/of hardwarematig ? Ik weet het niet exact, ik was er niet bij toen het "gebeurde". Overigens ben ik nu niet zo erg technisch aangelegd om die zaken te begrijpen.

De aanpassing is volgens de dealer, uitgevoerd in twee beurten en is telkens softwarematig bijgestuurd met het gekende positieve gevolg. Die dealer, waar ik al sedert 2010 klant bij ben tot volledige tevredenheid, verzekerde mij dat zijn softwarespecialist de zaak aankon.

Als bewijs van vertrouwen en degelijkheid van uitvoering werd er zelfs een uitbreiding van waarborg op de auto in zijn totaliteit bovenop verleend.

Moraal van het verhaal : niet opgeven en eisen dat de problemen aangepakt worden.
Er is een weg.
Warning : maybe some messages could be sent by an old timer Lenovo T500 laptop, easily and proudly using Linux Mint 20.3 Cinnamon 64 Bit "Una" operating system.
Never heard about Linux ?
Just give it a damn try if you dare. Just right now. :mrgreen:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Luc001
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 jul 2011 13:27
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Luc001 »

Ik heb mijn Kadjar sinds begin Maart en kan je vertellen dat het horten en stoten nog steeds gebeurt.
Het is niet heel erg storend maar mijn vorige auto de Megane had dit helemaal niet.
Bij een koude motor is het overigens meer dan bij een warme motor.
Het hele ECO rijden is een beetje vervelend overigens. In vierde versnelling moet je op of onder 48KM/H blijven of je word gevraagd door te schakelen naar de 5de versnelling. Als je dan aan de snelheid wil houden max 50 dan is het horten en stoten het ergst en krijg je vervolgens weer de opdracht om naar zijn 4 te gaan en we zijn weer bij het begin.
Dit is zowat het meest vervelende van de gehele auto (buiten dan de verschrikkelijke stem die uit de rLink komt.... ik wil LUCY terug !!!!)

PS: verschillende benzine merken en octaan gehaltes geprobeerd. maakt niets uit.
Sinds 07-03-2017 Renault Kadjar TCE Bose Park Assist en Luminiere packs :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 21
Berichten: 1443
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door larsdijkstra 16v »

Vervelend. Maar je gaat toch geen 50 rijden in de 5...?
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 51
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door DHL »

Die schakelindicatoren moet je niet willen volgen. Die doen je veel te snel schakelen wat enorm belastend is voor de mechaniek. Ook die start stop zet ik direct uit, is volgens mij ook slecht voor de mechaniek.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renos
lid
lid
Posts in topic: 35
Berichten: 173
Lid geworden op: 25 apr 2016 06:21
Actief als: particulier
Locatie: Vlaanderen

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Renos »

DHL schreef:Die schakelindicatoren moet je niet willen volgen. Die doen je veel te snel schakelen wat enorm belastend is voor de mechaniek. Ook die start stop zet ik direct uit, is volgens mij ook slecht voor de mechaniek.
Klopt. Wat is er mis om te rijden op het "gehoor" en je niet langer blind en rot te staren op die schakelindicator ? Als je naar het toerental van de motor luistert en navenant schakelt, maakt dat al heel wat uit op een vlot sturen.
Zo is het ons vele jaren terug ook aangeleerd en is wellicht nog de beste methode.
Warning : maybe some messages could be sent by an old timer Lenovo T500 laptop, easily and proudly using Linux Mint 20.3 Cinnamon 64 Bit "Una" operating system.
Never heard about Linux ?
Just give it a damn try if you dare. Just right now. :mrgreen:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



jos1959
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 apr 2017 20:24
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door jos1959 »

Bij mijn Captur 1,2 edc van 23 maart 2017 heb ik ook deze problemen, bij Renault Nederland blijven ze maar herhalen dat mijn auto oke is en dat er voor mijn probleem geen oplossing is. Ze doen net of hun neus bloedt en ze verder geen klachten krijgen. Zelf heb ik wat gegoogled en het zou toch door emissie uitstoot norm komen. Ik heb dit aan RN doorgegeven maar het helpt niet. De dealer denkt en hoopt dat er een keer software update komt. Wie weet er een goed tuningsbedrijf om dit euvel te verhelpen?
Gr Jos

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht