Interessante discussie gespot: Opheffingsuitverkoop

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Henk van de Ven
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 sep 2005 16:11
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Interessante discussie gespot: Opheffingsuitverkoop

Bericht door Henk van de Ven »

Goedemorgen medegebruikers van dit forum,

Toch maar besloten om hier weer eens een bijdrage te plaatsen.
Ik ben wel enigszins voorzcihtig geworden door de manier hoe hier soms met berichten wordt omgegaan.
Ik verwijs daarom alleen naar de plaats waar de discussie te volgen is.
Kan iedereen daar gaan lezen en eventueel meediscussiëren.

Mensen op de hoogte brengen van een interessante discussie is toch niet verkeerd ?

De discussie is hier te vinden:

http://groups.msn.com/renaultestafette/general.msnw?

Henk
Verzamelaar voertuiggegevens

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Henk van de Ven
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 sep 2005 16:11
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Discussieverloop

Bericht door Henk van de Ven »

Beste mensen,

De verwijzing zoals ik hierboven heb aangehaald, werkt niet meer.
Ter informatie heb ik de discussie maar overgenomen en hieronder geplaatst.
Ik heb de namen van personen weggehaald zodat de discussie an sich overblijft.


De discussielijn is:

Goedemorgen allemaal,

Vanochtend even op deze site gekeken en zag dat het topic rondom de opheffingsuitverkoop was verdwenen. Andere oudere topics staan er nog steeds dus het is geen opruiming geweest. Kan natuurlijk weleens gebeuren. Om de administrator wat werk van terughalen en plaatsen te besparen, zal ik hieronder een korte samenvatting geven van het topic zodat we er verder mee kunnen gaan. Het handelde over de onderdelenvoorziening voor de Renault Estafette, een niet onbelangrijk item.

De vereniging Vrienden van de Estafette heeft een aantal maanden geleden aangekondigd een opheffingsuitverkoop te houden in hun verenigingsmagazijn. Met grote kortingen van 10 tot 50% werden de onderdelen verkocht. Het hoe en waarom was niet geheel duidelijk. Verhuizing werd als optie genoemd maar hier werd als tegenhanger op geplaatst dat de onderdelen niet eenvoudig aan te vullen zijn dus waarom doe je ze tegen zeer lage prijzen weg.

Inmiddels is bekend dat het magazijn van de vereniging Vrienden van de Estafette geprivatiseerd is. Alle onderdelen zijn in handen gekomen van een particulier die ze commercieel aan de man gaat brengen. Op dit forum is deze persoon als eens ter sprake gekomen in verband met hoge prijzen maar dat terzijde.

Ik vraag me af of een dergelijke ontwikkeling, het privatiseren van een verenigingsmagazijn, een positieve ontwikkeling is rondom onze hobby. De praktijk leert en heeft het ook aangetoond dat onderdelen welke op commerciële basis worden aangeboden duurder zijn dan onderdelen vanuit een verenigingsmagazijn. Een verenigingsmagazijn heeft natuurlijk niets van doen met BTW en dergelijke zaken. Iets waar in de commerciële verkoop terdege rekening mee gehouden dient te worden.

Graag verneem ik jullie mening over een verenigingsmagazijn versus commerciële verkoop.

*****

Ik persoonlijk ben voor een club magazijn. De verkoop is mijn inziens ook niet legaal gebeurd.
Volgens mij moet dit eerst op de agenda vermeld staan van een vergadering en daarna behandeld.
In dit geval heb ik geen bod kunnen doen op de voorraad, waarin ook ik geïnteresseerd zou zijn.
Ik gun *** **** de voorraad van harte en ik blijf zaken doen met ***.

Maar de club heeft niet goed gehandeld.

**** *** *** *****

Beste mensen.
Afgelopen week heb ik nogal fel gereageerd op de mail in de MSM forum.
Ik ben wat te cru geweest en had niet mogen zeggen dat het misschien niet legaal zou zijn om het magazijn zo te verkopen.
Ik was wel graag op de hoogte gesteld geweest dat men dit ging verkopen, zodat ook ik een bod had kunnen uitbrengen.
Men beweerd dat dit in een verslag zou staan, ik heb dit echter niet gezien.
Mocht dit wel in een verslag gestaan hebben zal ik ze beter moeten gaan lezen.
Ook zal ik in het vervolg de betreffende mensen hierop aanspreken.
Mijn excuses mocht ik mensen tegen het hoofd hebben gestoten.
**** *** *** *****

Goedemiddag,

Helemaal begrijpen doe ik het niet maar wellicht dat één of meerdere leden van dit forum me daar meer duidelijkheid over kunnen verschaffen
In een eerder bericht geeft Henk aan dat de verkoop niet legaal verlopen zou zijn. In een volgend bericht plaatst**************** een bericht van **** waarin deze aangeeft iets over het hoofd te hebben gezien. Als ik het goed begrijp zou er een oproep tot het uitbrengen van een bod op de voorraad in een verslag gestaan hebben zodat iedereen zou hebben kunnen weten dat hij/zij kon bieden.

Dit heb ik even nagevraagd bij een goede vriend van mij die al enige jaren lid is van de Vrienden van de Estafette. Alles heeft hij nagezocht maar een oproep tot bieden heeft hij niet gevonden en hij bewaard toch echt alles.

Als het om een dergelijke belangrijke zaak gaat als het verkopen van de inhoud van een verenigingsmagazijn, opgebouwd met de middelen van alle leden van de vereniging, is een juiste communicatie van het allergrootste belang.
Er had voor ieder lid een inschrijfformulier moeten zijn en ook op de agenda van de vergadering van januari jl. had expliciet vermeld moeten worden dat over de uitgebrachte biedingen een besluit genomen zou gaan worden. Uit niets van de agenda blijkt dat. Ik kan me de uitspraak over de legaliteit van **** dan ook goed voorstellen.
Daar de communicatie omtrent dit onderwerp niet afdoende eerder vaag is geweest, hebben vele leden niet de reikwijdte van hetgeen wel gepubliceerd is kunnen inschatten. Misleiding is een zwaar woord maar ik vind dat je je mening niet hoeft te herzien ****.


Henk
Verzamelaar voertuiggegevens

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht