iPhone IOS11 en Rlink2 issue

De nieuwe R-Link 2 komt met wat andere specificaties, vandaar een eigen topic
Gebruikersavatar

Topic author
corvankruchten
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 55
Lid geworden op: 12 jan 2012 09:43
Actief als: particulier

iPhone IOS11 en Rlink2 issue

Bericht door corvankruchten »

Zijn er meer mensen die problemen hebben met de bluetoothverbinding met Rlink na de update van de iPhone naar IOS11? Er wordt een verbinding gemaakt, maar die valt na enkele seconden weg en vervolgens komt die weer terug vv. Met IOS10 werkte het nog prima, IOS11 niet meer.

Groet,
Cor

Ps: Geen flauwe grappen over de iPhone svp
Renault Megane e-tech 100% electric EV60 Iconic full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1445
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: iPhone IOS11 en Rlink2 issue

Bericht door larsdijkstra 16v »

Heb je je Rlink al laten updaten?
Niet het voorgaande bericht citeren aubModerator
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
corvankruchten
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 55
Lid geworden op: 12 jan 2012 09:43
Actief als: particulier

Re: iPhone IOS11 en Rlink2 issue

Bericht door corvankruchten »

Is er een update dan? Mijn Kadjar was eind mei in garage. Is er daarna nog een update geweest?

Niet het voorgaande bericht citeren aubModerator
Renault Megane e-tech 100% electric EV60 Iconic full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: iPhone IOS11 en Rlink2 issue

Bericht door Knippie »

Ik herken het probleem, maar dat had ik al bij de vorige IOS versies.. continue de melding dat de bluetooth verbinding wegvalt en direct erna weer terugkomt. Iphone is gesynchroniseerd staat er dan even in beeld. Is door de update van Rlink niet verholpen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



puccini
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 353
Lid geworden op: 09 okt 2010 17:43
Actief als: particulier

Re: iPhone IOS11 en Rlink2 issue

Bericht door puccini »

Met IOS 10 was dat ook het geval hoor, dus niets nieuws !
Het bluetooth signaal valt even weg door wat voor oorzaak dan ook (externe bronnen?), maar hersteld zich onmiddellijk, dus verder niets aan de hand.
Nieuwe Captur II 2020 TCe 130 GPF Intens
EasyLink software: 283C34892R kaarten 2021-06

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MarcelP
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 3
Berichten: 104
Lid geworden op: 11 apr 2017 14:26
Actief als: particulier

Re: iPhone IOS11 en Rlink2 issue

Bericht door MarcelP »

Mijn vorige auto was een Volvo V40 en die is 192.000 kilometer lang niet eenmaal zijn bluetooth verbinding kwijt geraakt. Dat het dan in een nieuwere auto eens een keer kan gebeuren wil ik dan nog wel voor lief nemen. Maar het gebeurd drie, vier keer per week. Sterker nog, ik heb een polsbandje van €18 dat een zeer stabiele bluetooth verbinding met mijn telefoon heeft. Dan zou Renault het toch ook voor elkaar moeten krijgen?

Ik heb mijn iPhone 6+ gisteren voorzien van iOS 11, vanavond zie ik mijn auto weer op Schiphol, dan zal ik het testen en mijn bevindingen melden.
Talisman Estate 110 EDC Intense - Beige Dune - 8.7" Bose - Pack Winter Intense - Easy Life Pack - Pack Cruising :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Robwee
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 sep 2017 10:29
Actief als: particulier

Re: iPhone IOS11 en Rlink2 issue

Bericht door Robwee »

Hier hetzelfde probleem, bluetooth blijft connecten en disconnecten...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: iPhone IOS11 en Rlink2 issue

Bericht door Knippie »

Tja... De vraag of Renault dat ook niet voor elkaar moet krijgen kan je op meerdere onderwerpen loslaten..;-) Ik heb in mijn Volvo ook nooit signaal verlies gehad. Maar eerlijk is eerlijk, in mijn Talisman is nog nooit een gesprek weggevallen door bluetooth verlies...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Joagertje
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 1
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 jun 2017 08:28
Actief als: particulier

Re: iPhone IOS11 en Rlink2 issue

Bericht door Joagertje »

Hier helaas ook hetzelfde probleem. Ik heb op dit moment versie 2.2.15.703. De Toolbox geeft ook geen update aan voor de RLink software.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

iPhone IOS11 en Rlink2 issue

Bericht door Frankko »

Hier hetzelfde probleem. Bluetooth verbonden, telefoon gesynchroniseerd. Ik heb de indruk dat het met locatievoorzieningen op de iPhone te maken heeft. Zodra Google maps bv aangeeft; 11 minuten naar huis het is druk, valt de verbinding gelijk weg om zich direct te herstellen

1 van de vele bugs in R-Link 2 en volgens mij is het geen goed huwelijk tussen die twee.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TheSarge
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 241
Lid geworden op: 05 aug 2016 20:42
Actief als: particulier

Re: iPhone IOS11 en Rlink2 issue

Bericht door TheSarge »

Probeer eens om in zowel Rlink als telefoon de verbindingen te verwijderen en opnieuw te maken. Bij Peugeots helpt dit vaak na een update van telefoonsoftware. Ik heb mijn vrouw (nog) niet horen klagen na iOS 11 en Rlink

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
corvankruchten
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 55
Lid geworden op: 12 jan 2012 09:43
Actief als: particulier

Re: iPhone IOS11 en Rlink2 issue

Bericht door corvankruchten »

Met de beta versie van IOS11 had ik het probleem al. Toen ben ik terug gegaan naar IOS10. Onder IOS10 werkte het zoals het hoort en ik verwacht. Ik heb een iPhone 6S die dit probleem geeft. Gisteravond met een iPhone 7S op IOS11 geprobeerd: ook disconnecten/connecten. Daarna beide telefoons met IOS11 in een andere auto (BMW) geprobeerd: probleemloos.

Klaarblijkelijk is er iets gewijzigd in de bluetooth aansturing van IOS11 t.o.v. IOS10 dat de Rlink2 zich erin verslikt, maar bv de BMW niet. Overigens werkt de connectie met andere apparaten (hoofdtelefoon, koffiezetapparaat etc.) probleemloos.
Renault Megane e-tech 100% electric EV60 Iconic full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: iPhone IOS11 en Rlink2 issue

Bericht door Knippie »

Ik denk dat jij een van de weinige bent die geen problemen heeft gehad hiermee in het verleden. Bij mij en vele anderen geloof ik deed dit probleem zich ook voor bij ios10. Het heeft vooral met Rlink te maken.

Maar vallen gesprekken ook weg bij jou? Daar heb ik nog gen ladt van.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Danver
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 2
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jul 2017 20:09
Actief als: particulier

Re: iPhone IOS11 en Rlink2 issue

Bericht door Danver »

Nooit bluetooth problemen gehad in mijn Kadjar. Sinds de installatie van iOS11 op mijn iPhone 6 valt na enkele seconden elke keer de verbinding weg. Enorm irritant en ik ben ook haastig op zoek naar een oplossing..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MarcelP
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 3
Berichten: 104
Lid geworden op: 11 apr 2017 14:26
Actief als: particulier

Re: iPhone IOS11 en Rlink2 issue

Bericht door MarcelP »

Bij mij lijkt het mee te vallen. Na de update maakte ik verbinding, die gelijk wegviel en weer terug kwam. Ik heb daarna via de Rlink gebeld en sindsdien lijkt de verbinding stabiel te blijven. So far so good, maar gebaseerd op eerdere ervaringen zal ik nog maar niet te vroeg juichen.

Ik hoop dat of Apple, of Renault snel met een update komt die het voor iedereen weer in orde maakt.
Talisman Estate 110 EDC Intense - Beige Dune - 8.7" Bose - Pack Winter Intense - Easy Life Pack - Pack Cruising :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

proza
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 144
Lid geworden op: 18 feb 2007 14:40
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: iPhone IOS11 en Rlink2 issue

Bericht door proza »

Had ik het forum hiervoor maar eerder bekeken, dacht vanmiddag doe even een upgrade op de iPhone 6S naar versie iOS 11.0. En ja hoor de disconnect van de bluetooth is een feit zoals ik hier ook allemaal lees. Zag zojuist dat er weer een nieuwe update klaar stond (bugfixes div.) nu draaiend op iOS 11.0.1(15A402) hetzelfde probleem :cry:
Renault Kadjar TCe 160 EDC GPF Black Edition 2020 | Kadjar Intens 130 TCe 2017| Scénic II 1.6 16V 2008 | Scénic II 1.5dCi 2007 | Scénic II 1.9dCi 2003 | Scénic 1.9dCi 2001 | Megane 1.6RN 1997 | Volvo 460 1997 | VW Golf 1.9d 1994 | R 19TD 1991 | R 4GTL 1989

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

proza
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 144
Lid geworden op: 18 feb 2007 14:40
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: iPhone IOS11 en Rlink2 issue

Bericht door proza »

Ik heb mijn toestel weer hersteld en alles uit iCloud weer terug gezet. iPhone 6s met iOS 10.3.3 (14G60) koppelt nu weer met RLink2 (Software-release 2.2.15.703) zoals ik dat gewend was. :think:

How-to: https://www.iculture.nl/tips/downgraden ... stalleren/
Renault Kadjar TCe 160 EDC GPF Black Edition 2020 | Kadjar Intens 130 TCe 2017| Scénic II 1.6 16V 2008 | Scénic II 1.5dCi 2007 | Scénic II 1.9dCi 2003 | Scénic 1.9dCi 2001 | Megane 1.6RN 1997 | Volvo 460 1997 | VW Golf 1.9d 1994 | R 19TD 1991 | R 4GTL 1989

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



bvmierlo
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 3
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 jan 2016 22:17
Actief als: particulier

Re: iPhone IOS11 en Rlink2 issue

Bericht door bvmierlo »

Hier ook hetzelfde probleem. Met iOS 10 geen problemen.
Sinds iOS 11 maakt bluetooth steeds opnieuw contact, ook na de iOS 11.0.1 update.
Ik heb op dit moment RLink versie 2.2.15.703.
Contact gehad met de garage die adviseerden om te kijken voor een systeemupdate via de R-Link toolbox.
Helaas geeft de Toolbox ook geen update aan voor de RLink software.
Bluetooth verbinding naar alle andere apparaten is in orde, dus het is iets met IOS 11 en R-Link.
Terug naar IOS 10 gaat helaas niet omdat mijn Apple Watch al is geupdate naar Watch OS 4 die alleen met IOS 11 werkt.
Nu maar hopen dat Apple of Renault dit gaat oplossen!
KADJAR Energy TCe 130 Intens

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

proza
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 144
Lid geworden op: 18 feb 2007 14:40
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: iPhone IOS11 en Rlink2 issue

Bericht door proza »

Ik kijk al weken lang dagelijks in de RLink Store :pray:
Renault Kadjar TCe 160 EDC GPF Black Edition 2020 | Kadjar Intens 130 TCe 2017| Scénic II 1.6 16V 2008 | Scénic II 1.5dCi 2007 | Scénic II 1.9dCi 2003 | Scénic 1.9dCi 2001 | Megane 1.6RN 1997 | Volvo 460 1997 | VW Golf 1.9d 1994 | R 19TD 1991 | R 4GTL 1989

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

bsteggink
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 1
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 aug 2012 13:54
Actief als: particulier

Re: iPhone IOS11 en Rlink2 issue

Bericht door bsteggink »

Sinds de update naar IOS 11 heb ik dezelfde verbindingsproblemen. Met andere apparatuur heb ik geen BT verbindingsproblemen, dus moet het probleem toch bij R-Link liggen. Handsfree bellen gaat niet meer. De iPhone van mijn echtgenote die op IOS 10 zit heeft wel een stabiele BT verbinding.
De frequentie van R-Link 2 updates is bedroevend laag. Renault zou hardere afspraken met haar leverancier moeten maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Danver
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 2
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jul 2017 20:09
Actief als: particulier

Re: iPhone IOS11 en Rlink2 issue

Bericht door Danver »

Volgens deze link is het probleem met een update opgelost (zie onderaan). Is deze update zelf te doen of moet je hiervoor naar de dealer?

https://www.gps-rlink.com/r-link-2/update-software/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



bvmierlo
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 3
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 jan 2016 22:17
Actief als: particulier

Re: iPhone IOS11 en Rlink2 issue

Bericht door bvmierlo »

De R-Link 2.2.18 update zou inderdaad dit probleem moeten oplossen.
Op dit forum wordt dat ook bevestigd:
https://www.onemorething.nl/community/t ... lt-rlink2/

Je kan die update er helaas niet zelf opzetten, dat kan alleen de garage voor je doen.
Zij kunnen dat echter pas doen als jij je auto hebt aangemeld in de R-Link Store (voorheen My Renault).
In deze link zie je hoe je dat kan doen:
https://www.renault-multimedia.nl/r-link-2-1
Als de auto is aangemeld in de R-Link store kun je wel zelf app updates downloaden, maar geen systeem updates.
Dat kan de garage dan weer voor je doen.

Ik heb een afspraak met de garage volgende week woensdag om dat te doen.
Hopelijk is het probleem dan verholpen.
KADJAR Energy TCe 130 Intens

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

proza
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 144
Lid geworden op: 18 feb 2007 14:40
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: iPhone IOS11 en Rlink2 issue

Bericht door proza »

bvmierlo schreef: https://www.renault-multimedia.nl/r-link-2-1
Als de auto is aangemeld in de R-Link store kun je wel zelf app updates downloaden, maar geen systeem updates.
Dat kan de garage dan weer voor je doen.
Mag aannemen dat dit op basis van Service wordt afgehandeld.
Renault Kadjar TCe 160 EDC GPF Black Edition 2020 | Kadjar Intens 130 TCe 2017| Scénic II 1.6 16V 2008 | Scénic II 1.5dCi 2007 | Scénic II 1.9dCi 2003 | Scénic 1.9dCi 2001 | Megane 1.6RN 1997 | Volvo 460 1997 | VW Golf 1.9d 1994 | R 19TD 1991 | R 4GTL 1989

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



bvmierlo
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 3
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 jan 2016 22:17
Actief als: particulier

Re: iPhone IOS11 en Rlink2 issue

Bericht door bvmierlo »

proza schreef:
bvmierlo schreef: https://www.renault-multimedia.nl/r-link-2-1
Als de auto is aangemeld in de R-Link store kun je wel zelf app updates downloaden, maar geen systeem updates.
Dat kan de garage dan weer voor je doen.
Mag aannemen dat dit op basis van Service wordt afgehandeld.
Zolang de auto onder garantie is wel volgens mij.
KADJAR Energy TCe 130 Intens

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



td22
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 okt 2016 12:56
Actief als: particulier

Re: iPhone IOS11 en Rlink2 issue

Bericht door td22 »

Ik had hetzelfde probleem. Na de update van IOS 11 steeds verbinding en meteen weer wegvallen en dat bleef zich herhalen. Gister ben ik bij de dealer geweest en is mijn RLINK2 geüpdatet van 2.2.15.nogwat naar 2.2.18.nogwat. Daarmee is dit probleem voor mij opgelost.

Het was voor mij, en ook de monteur, wel onduidelijk of daarmee ook de kaart geüpdatet is. Daar zal ik nog eens naar kijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TheWizardbc
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 1
Berichten: 114
Lid geworden op: 19 sep 2016 20:04
Actief als: particulier

Re: iPhone IOS11 en Rlink2 issue

Bericht door TheWizardbc »

td22 schreef:Ik had hetzelfde probleem. Na de update van IOS 11 steeds verbinding en meteen weer wegvallen en dat bleef zich herhalen. Gister ben ik bij de dealer geweest en is mijn RLINK2 geüpdatet van 2.2.15.nogwat naar 2.2.18.nogwat. Daarmee is dit probleem voor mij opgelost.

Het was voor mij, en ook de monteur, wel onduidelijk of daarmee ook de kaart geüpdatet is. Daar zal ik nog eens naar kijken.
Nee, kaarten moet je zelf updaten via de Rlink store. Wel daarvoor een nieuwe vingerafdruk laten maken op een lege USB stick.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Elmac
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 dec 2016 11:31
Actief als: particulier

Re: iPhone IOS11 en Rlink2 issue

Bericht door Elmac »

Geen problemen met de BT-verbinding met iOS 11, maar heb de RLink 2.18.590 er sinds eind augustus op staan.
Talisman sedan Initiale Paris 160 EDC - mei 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



td22
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 okt 2016 12:56
Actief als: particulier

Re: iPhone IOS11 en Rlink2 issue

Bericht door td22 »

Vandaag geprobeerd via de computer een kaartupdate te downloaden. Er stond niets klaar om te downloaden.

Gaat dus ook weer fout.

Diepe zucht.... Het is in elk geval duidelijk dat ik hierna nooit meer Renault kies. Wat een k*tbedrijf...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1445
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: iPhone IOS11 en Rlink2 issue

Bericht door larsdijkstra 16v »

td22 schreef:Vandaag geprobeerd via de computer een kaartupdate te downloaden. Er stond niets klaar om te downloaden.

Gaat dus ook weer fout.

Diepe zucht.... Het is in elk geval duidelijk dat ik hierna nooit meer Renault kies. Wat een k*tbedrijf...
Is dat een reden om dan geen Renault meer te kiezen? Zijn wel ergere dingen toch?
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Elmac
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 dec 2016 11:31
Actief als: particulier

Re: iPhone IOS11 en Rlink2 issue

Bericht door Elmac »

td22 schreef:Vandaag geprobeerd via de computer een kaartupdate te downloaden. Er stond niets klaar om te downloaden.

Gaat dus ook weer fout.

Diepe zucht.... Het is in elk geval duidelijk dat ik hierna nooit meer Renault kies. Wat een k*tbedrijf...
Lees bijgaand stappenplan van reinierb maar, dan lukt het wel.
reinierb schreef:Kaart 2016-06 eindelijk zicht baar in r-link store

Formateer een USB stick en maak een nieuwe fingerprint. (USB stick minimaal 16 gigabyte Fat32 geformatteerd)
1) Ga naar de R-Link store. Meld u aan.
Belangrijk: indien u de melding krijgt dat er een kaartupdate beschikbaar is, negeer deze melding
2) Klik op Mijn Producten en vervolgens op mijn Apps Beheren
3) Klik vervolgens bij RLink op de knop Beheren en vink een van de applicaties die aangevinkt staan uit, en klik op synchroniseren. Door 1 van de applicaties ((bijvoorbeeld EuroNews of aquarium) uit te vinken zal deze aangemerkt worden voor de-installatie.
4) Hierna gaat u met de USB stick naar de auto waar dan de geselecteerde applicatie (bijvoorbeeld EuroNews of aquarium) gede-installeerd wordt.
5) Als u hierna weer met uw USB stick naar de PC gaat en de Rlink store en Toolbox met de usb stick herstart, zou u de melding moeten krijgen dat er een update beschikbaar is met de omschrijving 12 Monate Karten-Update Service Europa.
6) Volg de stappen en schrijft de kaartupdate weg op de USB stick en breng het over naar de auto.
Talisman sedan Initiale Paris 160 EDC - mei 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: iPhone IOS11 en Rlink2 issue

Bericht door Domi1963 »

Volgens mij is dit een visuele meldings bug. Sinds ik iOS 11 heb valt het ook regelmatig voor dat ik de melding krijg dat het signaal verbreekt en onmiddelijk daarna weer verbind. Gisteren was ik nl. aan het bellen via de R-Link 2 en verscheen de melding ook op het scherm, weliswaar zonder uitval van het gesprek. Dus denk ik dat dit enkel om een visuele melding gaat, maar dat de BLUETOOTH verbinding actief blijft. :wink:
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



td22
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 okt 2016 12:56
Actief als: particulier

Re: iPhone IOS11 en Rlink2 issue

Bericht door td22 »

Domi1963 schreef:Volgens mij is dit een visuele meldings bug. Sinds ik iOS 11 heb valt het ook regelmatig voor dat ik de melding krijg dat het signaal verbreekt en onmiddelijk daarna weer verbind. Gisteren was ik nl. aan het bellen via de R-Link 2 en verscheen de melding ook op het scherm, weliswaar zonder uitval van het gesprek. Dus denk ik dat dit enkel om een visuele melding gaat, maar dat de BLUETOOTH verbinding actief blijft. :wink:
Dat heb ik inderdaad ook, zelfs na de update bij de dealer. Alleen het probleem waar ik hier op doelde was echt uitval. Je zag 'm proberen verbinding te maken maar onmiddellijk verbroken en weer een nieuwe poging en dat zo de hele tijd door. Ik kon daardoor ook niet op een andere manier met mijn iPhone bellen want de auto pakte de verbinding steeds op waardoor ik de andere kant van de lijn niet meer kon horen maar meteen ook weer uit.

Anyway; lastig te beschrijven... :)

Overigens vertelde de dealer dat het bij elke ios versie zo gaat. Bij IOS10 hadden ze ook veel klachten. Ze verdedigde Renault hierbij wel met de opmerking dat telefoonfabrikanten altijd eerst met updates komen en dan autofabrikanten moeten volgen dus dat het normaal is. Daarmee ben ik het geheel oneens. Ik sluit regelmatig en diverse apparatuur aan op mijn iPhone via Bluetooth maar het is toch echt alleen Renault waarbij problemen ontstaan. Maargoed voor Renault is het dus normaal.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



td22
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 okt 2016 12:56
Actief als: particulier

Re: iPhone IOS11 en Rlink2 issue

Bericht door td22 »

reinierb schreef:Kaart 2016-06 eindelijk zicht baar in r-link store

Formateer een USB stick en maak een nieuwe fingerprint. (USB stick minimaal 16 gigabyte Fat32 geformatteerd)
1) Ga naar de R-Link store. Meld u aan.
Belangrijk: indien u de melding krijgt dat er een kaartupdate beschikbaar is, negeer deze melding
2) Klik op Mijn Producten en vervolgens op mijn Apps Beheren
3) Klik vervolgens bij RLink op de knop Beheren en vink een van de applicaties die aangevinkt staan uit, en klik op synchroniseren. Door 1 van de applicaties ((bijvoorbeeld EuroNews of aquarium) uit te vinken zal deze aangemerkt worden voor de-installatie.
4) Hierna gaat u met de USB stick naar de auto waar dan de geselecteerde applicatie (bijvoorbeeld EuroNews of aquarium) gede-installeerd wordt.
5) Als u hierna weer met uw USB stick naar de PC gaat en de Rlink store en Toolbox met de usb stick herstart, zou u de melding moeten krijgen dat er een update beschikbaar is met de omschrijving 12 Monate Karten-Update Service Europa.
6) Volg de stappen en schrijft de kaartupdate weg op de USB stick en breng het over naar de auto.
Helaas, geen kaartupdate voor mij. Hij blijft in RLINK2 Toolbox alleen maar aangeven dat er een Coyote Series v2 download is van 18 mb. Ook in de store geen melding.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

FrankJanBertram
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 okt 2017 20:16
Actief als: particulier

Re: iPhone IOS11 en Rlink2 issue

Bericht door FrankJanBertram »

Exact hetzelfde probleem sinds update naar iOS 11.0.3. op 23 oktober 2017.
De iPhone maakt verbinding met de auto (Talisman) via bluetooth en valt vrijwel direct weer weg, daarna wordt er weer verbinding opgebouwd, die weer wegvalt, dit blijft zich herhalen.
Vervolgens Bluetooth volledig uitgeschakeld in iPhone (6S) gekoppeld met usb kabel, zelfde probleem.
27 oktober 2017 om 20u gekeken of auto sw up to date is. Dat is het geval.
Heb er op 27 oktober 2017 een service aanvraag op my Renault van gemaakt en bij Apple.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

FrankJanBertram
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 okt 2017 20:16
Actief als: particulier

Re: iPhone IOS11 en Rlink2 issue

Bericht door FrankJanBertram »

Zie hier wat ik bij Apple vind:

https://discussions.apple.com/search.js ... Count=true
Re: IOS 11 upgrade and Renault R-Link
Same to my car. Renault will create an update for RLink2 at end of november. I am not happy, that ... several problems with IOS 11 especiall 11.0.2. and I fear the new version 11.0.3. will not fix them. My ... december and hope one of many problems will solved by Renault, not by apple! It´s the first time I wish

Created by HPiphone5s in Using iPhone
Created: Oct 11, 2017Last modified:Oct 11, 2017Replies: 0Likes: 0
Re: BMW IOS 11 doesn't recognise usb
Everyone needs to talk to their car manufacturer. There are other threads about this already and I know Renault and I believe it was Audi have both stated to users that they are working on getting updates released. Upgrades to the iOS sometimes work but it's rare. Waiting for 11.0.3 or 11.1, or

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht