Kachel Espace 2000 werkt niet

Forumregels
27.3.24 :
Het Espace gedeelte van het forum ondergaat op dit moment een voorjaarsschoonmaak en een kleine metamorfose.

Svp help ons door uw nieuwe vraag in de juiste rubriek te stellen.
---
Elektronica
Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, etc.

Motorisch
Alles wat met de motor van de Espace te maken heeft.

Onderstel
Aandrijving, wielophanging, (lucht-)vering, schokdempers, stuurinrichting, remmen, versnellingsbakken

Carrosserie en interieur
Krakende stoelen, slecht sluitende deuren, lekkend schuifdak, scheve bumper, dat soort dingen
Plaats reactie

Topic author
Nightwishnl
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 nov 2017 11:09
Actief als: particulier

Kachel Espace 2000 werkt niet

Bericht door Nightwishnl »

Hallo iedereen,

4 weken geleden stopte ineens de kachel van onze espace uit 2000 met functioneren.
Garage heeft hem doorgemeten en kwam eerst tot de conclusie dat het bedieningspaneel kapot was en.toen die vervangen was maar nog niet werkte bleek volgens hun dat de zekeringskast niet meer werkte.
Nieuwe zekeringskast erin maar je raad het waarschijnlijk al...hij doet het nog steeds niet.
Weer hebben ze alles doorgemeten en volgens de monteur is de auto verder in top staat en stopt de meting echt bij de zekeringskast maar de "nieuwe" is getest en alles dus zou het echt moeten doen als dat het problerm was.
Na 1300 euro aan garagekosten(is dat normaal trouwens voor 8.5 uur werk en wat metingen? Er zitten verder geen onderdelen bij, die heb ik zelf gekocht) hebben wij de auto vanmorgen maar weer opgehaald.
Ik ben gehandicapt en zit in een rolstoel dus ik kan echt niet zonder auto want zonder zit ik in huis opgesloten.
Is er iemand die nog een idee heeft om de kachel weer aan het werk te krijgen? ( is het bijv.mogelijk hem rechtstreeks op de accu aan te sluiten zodat je eventuele computerstoringen omzeilt?)
Ik zal even fotos bijvoegen wat tot dusver vervangen is.
De foto van het bedieningspaneel is niet dezelfde als in deze auto maar dan heb je een idee wat ik bedoel.ik kan nu niet bij de auto komen om een foto te maken.
Alvast bedankt voor het lezen van mijn verhaal, ik weet dat het vrij lang is...sorry daarvoor.

Met vriendelijke groet
renault-valeo-b2-body-control-unit-449x314.jpg
0.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Admin op 03 nov 2017 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel aangepast van "Spoed vraag" naar huidig

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Kachel Espace 2000 werkt niet

Bericht door mechanic »

Voorop gesteld is €1300 voor 8,5 arbeidsuren dusdanig stevig aan de prijs dat ik als ik jou was een andere garage zou zoeken.
Lastig te zeggen wat de oorzaak is,nu is het uitgaan van mogelijk foutieve info van deze garage.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Re: Kachel Espace 2000 werkt niet

Bericht door demi »

Dat zou zowat €153,- euro uurloon zijn :shock: Dan zal dit wel de Hofdealer Garage der Garagisten zijn en dan ook enkel voor klanten die Goldmember zijn :snooty:
Ik vind dat hier enige uitleg van die garage toch op zijn plek is waarom de kosten zo hoog zijn

Bij de Dealer zijn meen ik de prijzen 75,- euro per uur ex btw
en bij een reguliere garage tussen de 45 en de 65 euro p/u ex btw

Had u geen prijsafspraak gemaakt met de desbetreffende monteur/garage. En 1300,- euro is zowat de huidige waarde voor een Espace type3 en dan had u al een heele mooie....maar goed dit lost uw probleem nog niet op
Nightwishnl schreef:Hallo iedereen,
4 weken geleden stopte ineens de kachel van onze espace uit 2000 met functioneren.
Stopte de kachel motor er mee of was er ook geen weergave maar op het bedieningspaneel?
Nightwishnl schreef: Garage heeft hem doorgemeten
Ik heb de indruk dat hij wel meet.....maar niet weet wat hij meet en/of hoe en multimeter werkt.
Is wel lekker makkelijk roepen hier vanuit mijn stoel maar kennis en weten wat liggen bij die garagist/monteur ver uit elkaar

Heeft de garage de kachel motor ook laten werken door hem direct aan te sluiten
Nightwishnl schreef: kwam eerst tot de conclusie dat het bedieningspaneel kapot was en. toen die vervangen was maar nog niet werkte bleek volgens hun dat de zekeringskast niet meer werkte.
Nieuwe zekeringskast erin maar je raad het waarschijnlijk al...hij doet het nog steeds niet.
Tja...dat is jammerlijk de hedendaagse gang van repareren bij veel reguliere garagisten van elektronische componenten door maar te vervangen in de hoop dat het opgelost is. Momenteel zijn veel auto's te complex met name de elektronica en de aansturing daarvan dat het buiten hun kunnen gaat

Ik zou eerst eens tekst en uitleg gaan halen voor de gemaakte uren en de hierbij behorende kosten.
Neem aan dat u een Bon heeft meegekregen waar alles op gespecificeerd staat
Bij een goede garage staan de uurloonkosten vermeld

Het is zo van hieruit moeilijk te bepalen wat er loos is. een eerste ingaven zou een diagnose zijn met de Renault CAN CLIP om te zien of dit wat oplevert maar ik meen dat de kachel unit niet via de can lijn gaat.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Kachel Espace 2000 werkt niet

Bericht door Domi1963 »

Hier in België betaal ik bij mijn officiële Renault dealer € 52,00 per gewerkt uur, BTW inbegrepen. Ook rekent hij per kwartier aan. Dus bvb bij een onderhoud staat er bij werkuren 3 eenheden, das dus 3 kwartier, dan betaal ik nog geen € 52,00. :dance:
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht