Koppelen Iphone

De nieuwe R-Link 2 komt met wat andere specificaties, vandaar een eigen topic
Plaats reactie

Topic author
jan1956
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 jul 2016 07:48
Actief als: particulier

Koppelen Iphone

Bericht door jan1956 »

Mijn Iphone 6 heb ik in het voorjaar 2016 gekoppeld met R-Link 2 in mijn Kadjar. Zodra ik in de auto stapte, werd de telefoon automatisch verbonden met de auto. Tot 'ergens' in de zomer, waarschijnlijk na een update van de Iphone (?)
Sindsdien moet ik iedere keer na het starten van de auto mijn telefoon handmatig verbinden, en dat begint nu langzamerhand aardig irritant te worden.
De in juli en oktober 2016 verkregen updates van het R-link systeem hebben niet geholpen. De Iphone beschikt inmiddels over Ios 10.2, maar ook dit biedt geen oplossing. De Iphone is al diverse keren opnieuw gekoppeld aan de auto, maar ook dat zonder resultaat.
Heb ik een instelling op de Iphone niet juist staan?
Heeft iemand hetzelfde probleem?
Renault Kadjar dCi 110 Intens - januari 2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Bas1970888
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 31
Lid geworden op: 06 aug 2016 14:23
Actief als: particulier

Re: Koppelen Iphone

Bericht door Bas1970888 »

jan1956 schreef:Mijn Iphone 6 heb ik in het voorjaar 2016 gekoppeld met R-Link 2 in mijn Kadjar. Zodra ik in de auto stapte, werd de telefoon automatisch verbonden met de auto. Tot 'ergens' in de zomer, waarschijnlijk na een update van de Iphone (?)
Sindsdien moet ik iedere keer na het starten van de auto mijn telefoon handmatig verbinden, en dat begint nu langzamerhand aardig irritant te worden.
De in juli en oktober 2016 verkregen updates van het R-link systeem hebben niet geholpen. De Iphone beschikt inmiddels over Ios 10.2, maar ook dit biedt geen oplossing. De Iphone is al diverse keren opnieuw gekoppeld aan de auto, maar ook dat zonder resultaat.
Heb ik een instelling op de Iphone niet juist staan?
Heeft iemand hetzelfde probleem?
Dag Jan,

Ik had hetzelfde probleem met mijn iPhone (IOS 10.2). Telefoonverbinding met Bluetooth (BT) lukt prima, mediaverbinding met BT lukt niet.
De oplossing: Zorg ervoor dat er minimaal 1 muzieknummer in je iTunes staat, dan werkt het wel! (zet BT op je telefoon uit, sluit je telefoon met de iPhone USB-kabel aan de auto, dan BT inschakelen op je telefoon en met RLink BT inschakelen en connecten; via het RLink scherm zie je dat de RLink je iPhone als iPod herkent; USB kabel eruit halen en je BT verbinding voor media werkt als een zonnetje). Hoop dat deze oplossing voor je werkt.
Vorige auto: Volvo V40 D2 R-Design white Huidige auto: Renault Talisman 130 dCi, noir etoilé, panorama/schuifdak, Bose R-link2, Easy Park assist, Pack Winter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
jan1956
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 jul 2016 07:48
Actief als: particulier

Re: Koppelen Iphone

Bericht door jan1956 »

Dag Bas,

Onze problemen zijn volgens mij niet hetzelfde.
Mijn Iphone staat keurig vermeld in R-link bij de gekoppelde toestellen. Echter lukt het automatisch verbinden niet meer als ik in de auto stap. Die verbinding dient iedere keer handmatig tot stand te worden gebracht via Menu - Telefoon - Instellingen en dan de Iphone aan te wijzen.
Eerder stapte ik in de auto, en gaf R-link zelf aan dat hij een verbinding had gemaakt met de Iphone.
Zodra ik (handmatig) verbinding heb gemaakt, functioneert alles verder prima.
Renault Kadjar dCi 110 Intens - januari 2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Dingelbert
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 49
Lid geworden op: 10 jul 2013 10:52
Actief als: particulier

Re: Koppelen Iphone

Bericht door Dingelbert »

Ik had het zelfde probleem nadat de accu gewisseld was.
Een aantal voor de hand liggende zaken geprobeerd zoals telefoon(s) uit de gekoppelde toestellen verwijderen en opnieuw koppelen. Bleef een probleem.
Maar na een week bleek het probleem verdwenen. Hoe en waarom? Geen idee... helaas
Peter
Dauphine, Gordini, R5, R5 TS, R5 Alpine, Alpine A310, Fuego, R9, R11, R11, R11, R21 Nevada, Laguna I, Laguna I, Laguna I, Laguna II, Laguna II GT, Laguna II, Nissan Qashqai, Kadjar TCe 130 Bose en Clio TCe 90 S&S Authentique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Koppelen Iphone

Bericht door Domi1963 »

Heb nu net hetzelfde voor met de Talisman. Sinds de batterij wissel in mijn Talisman verbind de BT niet meer automatisch met men beide smartphones. Ze staan beide wel nog in de lijst met gekoppelde toestellen maar telkens ik het contact afleg, uitstap en de wagen vergrendel, dan moet ik steeds na het opnieuw instappen één van beide telefoons handmatig verbinden met de BT van de R-Link 2, terwijl dit voor de batterij wissel steeds met beide toestellen automatisch gebeurde. Ik heb beide toestellen al verwijderd en opnieuw gekoppeld maar nogsteeds geen automatische verbinding??? Weet er ondertussen hier al iemand de oplossing voor??
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rudy peuteman
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 apr 2018 21:09
Actief als: particulier

Re: Koppelen Iphone

Bericht door rudy peuteman »

Ik heb hetzelfde probleem. I Phone kan niet meer automatisch gekoppeld worden met mijn radio van de nieuwe Renault espace initiale
sinds een paar maanden. In het begin was het prima. Reeds een update in de garage gehad en een update via klantendienst van de Renault. Nu ook nog een update gedaan van de R-link van de wagen. Niets helpt. Ik moet deze steeds opnieuw handmatig koppelen wanneer ik iedere keer de motor start. Tot irritatie toe.
Soms word het vergeten en als ik dan wil bellen... Ups telefoon is nog niet verbonden. Begin dan maar te verbinden tijdens het rijden als je niet direct ergens kan parkeren om dit te doen.
Wie heeft een oplossing?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Koppelen Iphone

Bericht door Domi1963 »

De enige oplossing en ook werkend bij mij, was een harde reset van de R-Link 2. Dus in systeem het tabblad opzoeken om de R-Link terug naar Fabrieks instellingen te zetten en dat dan ook uitvoeren. Je bent veel gegevens kwijt maar is de enige oplossing.
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Mies030
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 apr 2013 16:35
Actief als: particulier

Re: Koppelen Iphone

Bericht door Mies030 »

Bas1970888 schreef: 03 jan 2017 12:59
jan1956 schreef:Mijn Iphone 6 heb ik in het voorjaar 2016 gekoppeld met R-Link 2 in mijn Kadjar. Zodra ik in de auto stapte, werd de telefoon automatisch verbonden met de auto. Tot 'ergens' in de zomer, waarschijnlijk na een update van de Iphone (?)
Sindsdien moet ik iedere keer na het starten van de auto mijn telefoon handmatig verbinden, en dat begint nu langzamerhand aardig irritant te worden.
De in juli en oktober 2016 verkregen updates van het R-link systeem hebben niet geholpen. De Iphone beschikt inmiddels over Ios 10.2, maar ook dit biedt geen oplossing. De Iphone is al diverse keren opnieuw gekoppeld aan de auto, maar ook dat zonder resultaat.
Heb ik een instelling op de Iphone niet juist staan?
Heeft iemand hetzelfde probleem?
Dag Jan,

Ik had hetzelfde probleem met mijn iPhone (IOS 10.2). Telefoonverbinding met Bluetooth (BT) lukt prima, mediaverbinding met BT lukt niet.
De oplossing: Zorg ervoor dat er minimaal 1 muzieknummer in je iTunes staat, dan werkt het wel! (zet BT op je telefoon uit, sluit je telefoon met de iPhone USB-kabel aan de auto, dan BT inschakelen op je telefoon en met RLink BT inschakelen en connecten; via het RLink scherm zie je dat de RLink je iPhone als iPod herkent; USB kabel eruit halen en je BT verbinding voor media werkt als een zonnetje). Hoop dat deze oplossing voor je werkt.
Ja top, werkt hier. Thx!
BT uitgezet op iPhone. Kabel erin. Dan connect ie met iPhone en vindt ie hem als voorheen. Zodra er contact is kun je de kabel eraf halen. Auto restarten en dan vindt ie de iPhone weer. Thx again!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht