Koude versnellingsbakolie

Versnellingsbakken, assen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, etcetera
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
nwam
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 14
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 jun 2014 18:36
Actief als: particulier

Re: Koude versnellingsbakolie

Bericht door nwam »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Volgende week maar weer even omhoog dan, moet ik het wiel ondersteunen=
Ik heb alleen de beschikking over een poetsbrug, dus de wielen hangen van de grond.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 4
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Koude versnellingsbakolie

Bericht door mechanic »

De 2008 2.0 16v heeft een 6bak (tl4,pk4?) en niet meer het systeem met de 3 boutjes en ashoes die de olie tegen houdt.
Mocht er thv de linker aandrijfas bak olie lekken zal dat waarschijnlijk een keerring zijn.
Afhankelijk van type bak is het mogelijk niet de procedure om te vullen tot het eruit loopt. Heb je dit nagezocht,of is er kans dat er teveel inzit wellicht en daardoor lekkage is?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
nwam
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 14
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 jun 2014 18:36
Actief als: particulier

Re: Koude versnellingsbakolie

Bericht door nwam »

Bedankt voor het meedenken.
Ik denk ook niet dat de procedure vullen tot het eruit loopt zo is, de bout is daar te lang voor en je kan niet voelen wat het peil is.
Evident is wel dat er lekkage is.
Ik constateer dat aan de linkerkant bij de uitgang van de aandrijfas.
De bak schakelde moeilijk en de laatste tijd hoorde ik hem gieren.
Omdat er lekkage is waardoor de bodemplaat en de linkerkant van de aandrijving behoorlijk vet waren vermoedde ik dat er nu te weinig olie in zat.
Gevoelsmatig heb ik er nu een dikke liter meer in gedaan als dat er afgetapt is.
Als een teveel aan olie lekkage veroorzaakt dan moet dat nu helemaal goed duidelijk gaan worden.

Als het niet met die 3 boutjes gaat, hoe zit dat dan nu in elkaar en hoe kan ik dat verhelpen?
Hoe is nu het oliepeil te controleren?
Hoeveel moet er uberhaupt in?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



kaleido 1
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 6
Berichten: 1604
Lid geworden op: 18 mar 2015 10:16
Actief als: particulier

Re: Koude versnellingsbakolie

Bericht door kaleido 1 »

Als de as er uit moet , is een poetsbrug prima , wiel moet vrij kunnen bewegen dan om de boel los te nemen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 4
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Koude versnellingsbakolie

Bericht door mechanic »

Weet niet welke bak er in je scénic hangt,procedure is anders onderling.
De as zal vast zitten in de bak met een klemring,niet geschroefd,in de bak tenminste.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht