Total had in zijn tankstations in het Brusselse een tiental snellaadpalen geïnstalleerd. Maar deze hebben eigenlijk nooit gewerkt.
Recent hebben ze nieuwe snellaadpalen van het type Allego geplaatst, die met de drie klassieke laadmogelijkheden: CHAdeMO, CCS en AC.

Vandaag had ik de gelegenheid om
deze laadpaal uit te proberen. Geen groot succes.
De laadpaal is voorzien van een Direct intercharge label. Dat was dus een gelegenheid om dat eens uit te proberen.
Eerste poging met de Intercharge-App mislukte, met als foutmelding: "Defective communication with the server, eMobility provider hasn't been found. (Coe 300) Please retry." Ik vermoed dat er toch iets misgelopen is met de registratie van mijn TNM-account. TNM is nochtans een partner van intercharge.
Tweede poging met QR-scanner die me naar de website van direct intercharge
https://m.intercharge.eu doorverbond. Maar daarop verwees men me naar de App.
Derde poging met de scanfunctie van de nieuwe TNM-App. Vreemd genoeg kon ik het beeld niet gefocust krijgen. Ingeven via de id lukte ook niet: ik kon enkele cijfers ingeven, maar de code van de laadpaal is BEALLEGO0000193. Ik krijg de melding "Niet beschikbaar voor laden via de app. Gebruik uwlaadpas of zoek een (ander) RWE laadpunt.
Met de TNM-laadpas kon ik de laadpaal wel activeren.
Kabel insteken, klik kant voertuig, klik kant laadpaal, even het gefluit en dan rode LEDs bij de laadpaal. Geen idee waarom. Na drie identieke pogingen had ook de Zoe er genoeg van.
Ik had al problemen met de Allegolaadpalen: Die in
Wommelgem stopte er volledig mee na een seconde, net zoals die
in Aalst,beide goed gelegen langs de snelweg.
Jammer want ik heb de indruk dat men
half Europa vol met dergelijke laadpalen wil zetten, als die dan allemaal problemen geven...
Heeft er nog iemand dezelfde problemen?
Of beter, heeft er al iemand succesvol kunnen laden aan zo'n snellaadpaal?