lekkage scenic 2002

Plaatwerk, uitdeuken, lassen, lakken, kleurnummers, spuiten, bekleding etc.
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
Plaats reactie

Topic author
leo de groot
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 65
Lid geworden op: 02 dec 2016 19:20
Actief als: particulier

lekkage scenic 2002

Bericht door leo de groot »

hallo heb een probleem . er komt bij mijn scenic uit 2002 , water via de onderste plastic/kunstof interieur dorpel water naar binnen . daar waar de afdekdorpellijst op de vloerbedekking aansluit . het gaat om de bijrijders kant voorportier . heb hem al twee keer losgehaald en afgekit . maar dat heeft niet geholpen . portier rubber ziet er goed uit geen gaten of schuren . kan dus eigenlijk visueel niks vinden . maar als het flink regent of in de wasstraat zie ik het zo naar binnen lopen . in de vorm van een straaltje onder de lijst door . dus tussen de lijst en de vloerbedekking . maar het komt uiteindelijk ergens via het portier naar binnen . het vreemde is dat het onder de lijst naar binnen komt . weet niet meer waar ik het moet zoeken . maar de vloer wordt zo langzamerhand wel een zwembadje . met als gevolg dat de ramen elke dag beslagen zijn . zeer irritant . wie heeft er een idee/hint/oplossing . bij voorbaat mijn dank . Leo de groot .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 4
Berichten: 16012
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: lekkage scenic 2002

Bericht door mechanic »

Weet je zeker dat het via portierrubber komt,niet bijv via kachelmotor?
Mogelijk lekt bijv de voorruit,als het rubber heel is en het portier goed drukt tegen het rubber is dat haast uitgesloten dat het via daar lekt.
Goed met een lamp nazien op.andere mogelijke locaties.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
leo de groot
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 65
Lid geworden op: 02 dec 2016 19:20
Actief als: particulier

Re: lekkage scenic 2002

Bericht door leo de groot »

hallo . bedankt voor je reactie . weet zeker dat het niet via de kachel motor naar binnen komt . omdat daar direct onder de vloer droog is . en ik zie het waterstraaltje bij regen onder de lijst naar binnen lopen . daar bij de opstaande rand van de dorpel . deur strakker( tegen het rubber ) afstellen is niet mogelijk . heb ik de auto al sinds september 2014 . en de lekkage sinds augustus dit jaar . al eerder lekkage gehad via de kachel motor ( paar jaar geleden ) maar deze keer komt het 100% zeker op de een of andere manier via het portier naar binnen .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 4
Berichten: 16012
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: lekkage scenic 2002

Bericht door mechanic »

Je kunt de afvoeren onder in de deur nazien. Portierrubber loshalen,en wat opvullen zodat deze 'verder' omhoog komt en beter afklemt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



kaleido 1
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 1604
Lid geworden op: 18 mar 2015 10:16
Actief als: particulier

Re: lekkage scenic 2002

Bericht door kaleido 1 »

Als de afdichting die achter je deurpaneel zit beschadigd is , komt er ook gegarandeerd water op deze manier naar binnen.
Deurpaneel verwijderen en controleren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 4
Berichten: 16012
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: lekkage scenic 2002

Bericht door mechanic »

Volgens mij zit er bij dit type geen afdichting achter het paneel?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



kaleido 1
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 1604
Lid geworden op: 18 mar 2015 10:16
Actief als: particulier

Re: lekkage scenic 2002

Bericht door kaleido 1 »

Klopt maar de metalen plaat afdichting kan wel degelijk lekken als de seal beschadigd is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 4
Berichten: 16012
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: lekkage scenic 2002

Bericht door mechanic »

Bij de mégane 2 modellen was er vaak waterlekkage via de luidspreker en / of de 'gesmolten' afdichting van het deurpaneel.
Bij de scénic 1 is dit beide volgens mij onmogelijk,boven de luidspreker zit een afdakje,en dit paneel is uit 1 geheel dacht ik zo.
Dit deurpaneel zit rondom met een kit achtige substantie vast aan de deur,en met enkele schroeven. Als deze 'kit' rand bijv onderbroken is kan dit ook lekkage geven.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
leo de groot
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 65
Lid geworden op: 02 dec 2016 19:20
Actief als: particulier

Re: lekkage scenic 2002

Bericht door leo de groot »

Hallo . bedankt voor de reacties . heb het nog eens goed onderzocht . maar het is anders als ik eerder vermelde . er zit een in het interieur kan ik dus vanuit de bestuurder stoel zien zitten op de dorpel een kunstof/plastic lijst daar zit een zwart rubber achtige strip op waar als je het portier opent het portier rubber aan vastzit . het water komt tussen de kunstof/plastic afwerkingslijst en die zwarte strip naar binnen . ik zie het zo naar binnen lopen . dus niet !!! tussen de vloerbedekking en de afwerkingslijst . heb het sponning rubber al een paar keer los gehaald en gekit alleen onder. zeg maar het liggende deel . en het rubber valt over een opstaande rand . en water kruipt niet omhoog dacht ik . deur strakker afstellen heb ik al geprobeerd maar dat lukt niet ( kan niet strakker ) ben er dus nog steeds niet achter . het gaat maar om 1 straaltje water en altijd op de zelfde plek .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



kaleido 1
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 1604
Lid geworden op: 18 mar 2015 10:16
Actief als: particulier

Re: lekkage scenic 2002

Bericht door kaleido 1 »

Dan lijkt het mij toch tussen de deurbekleding door te komen en dan lekt het bovenop de lijst.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
leo de groot
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 65
Lid geworden op: 02 dec 2016 19:20
Actief als: particulier

Re: lekkage scenic 2002

Bericht door leo de groot »

ja . maar het lekt niet op de lijst . het komt er onder door . tussen de zwarte afwerkstrip/portierrubber en de lijst . dus eigenlijk onder het portierrubber door . en dat terwijl het rubber op een opstaande rand zit . blijft een raadsel

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht