Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Dit is de PRV motor uit de fabriek in Douvrin(Peu,Ren,Volvo maar zit ook in de Lorean), is afgeleid van een v8 met een V van 90 graden.
De Bi-turbo in de Safrane is gekieteld door Hartge dacht ik. zijn er niet zoveel meer van.
Laatst nog een PRV Meeting van geweest in Nederland.
Hermans superdemper die werkelijk meer effekt geeft.
Niet zo als die zogenaamde sportdempers, die geven net zoveel effekt verhoging als een tennisbal op je trekhaak
CIMG2544.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ja, dat kan ik me voorstellen dat ze dempen bij stationair en een beetje gas, bij volgas gaan de decibellen wel omhoog maar gelukkig zit alles achterin.(wat is de vulling eigenlijk?)
Weet wel iemand die nog belangstelling heeft voor een Bi-turbo. Hij heeft er al 2.
Probleem is natuurlijk de onderdelen, zoals b.v. schokdempers met luchtbalg, die rotten allemaal weg.
Ze zijn bezig om deze te verbouwen naar coilover voor een megane.
Zit geen vulling in. Deze dempt beter dan een sportdemper en heeft een betere flow.
Heb er heel wat gemaakt in het verleden en werken goed.
Onderdelen zal wel moeilijk worden ja Denk dat hier in Zweden nog wel het een en ander ligt,
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Je brengt me op een idee, heb nog een Kat. liggen van de Safrane, en de reflectiedemper van m'n Avantime is aan z'n eind.
Ik haal het monoliet uit de kat, ligt toch los, en maak een pijp met gaten en las die erin. Diameter van de pijpen zijn gelijk.
Overigens die demper van jou gaat een mensenleven mee gelet op de dikte van het materiaal.
Herman bij de einddemper van de 17 Turbo van jou, zat daar ook geen vulmiddel in?
Ik heb de pijp schoongemaakt en bij mijn onder de Gordini gehangen.
Alleen in de einddemper daar rammelt iets, zou dit roest kunnen zijn.
Het verbindingsstuk van RVS naar spruitstuk, was namelijk nogal verroest toen ik hem eronder vandaan trok.
Renault 17 Gordini (1974), Renault Clio Estate dci 90 Dynamique eco2 (2013)
Schijfkoeling dus, maar wel met een dikwandige pijp, je hebt ook wel wat gewicht nodig voorin.
Streef je naar een neutraal stuurgedrag, of toch een beetje onderstuur.
Neutraal is wel heel zeldzaam.
Zullen zien.
Nee het is geen dikwandige buis maar 1,5 mm roestvrij en 90 mm verwarmings slang van Webasto.
Morgen wil ik nog extra luchtinlaten achter maken maar alles is dubbel du das niet zo simpel.
Ik moet toch maar eens een goede bril kopen, nu zie ik het, het is van die kartonnen buis die o.a. ook in de 2CV gebruikt werd voor de verwarming.
Neutraal is idd heel zeldzaam, maar met de motor voor de achteras en de 2 sub-frame's kan je nog heel veel trimmen, toch.
Lijkt op pedalenset van een "Kever" maar dan anders, Ergonomisch bijna ideale bediening. Maar wat moet er nu op de kart komen? Ga je ook een schakelaar in de wagen monteren om de remdruk voor en achter vanuit de cockpit te kunnen regelen?
Mooie lasrups, dat boogje, vaste hand!
"Vet Cool" zouden mijn kinderen zeggen. Dit beloofd wat !!
Wat heeft die Dauphine toch een mooie lijnen, die je goed hebt overgenomen in de aanpassingen, "Petje af"
mvg WillemS
p.s. Onze oudste zoon rijd nu ergens bij jou in de buurt. Noordkaap Challenge voor Serious request Rode Kruis actie voor schoon drinkwater. Te volgen op http://www.kominactie.nl/rtv en http://www.ctrackweb.nl/noordkaap/
Er zijn ook filmpjeshttp://www.autoweek.nl/video/3761/noordkaap-challenge-dag-08
Op dit moment een beetje te veel werk met de boten en ben ingehuurd op de zagerij voor onderhouds werkzaamheden ,s nachts wegens ziekte van een werknemer daar.
Ben nog wel bezig geweest om de deuren strak te maken.
En heb de motoren en bak uit de andere 2 oude Dauphine gehaald.
Kom je er achter dat bijna alle doffes een 4 bak hadden in Zweden maar dat wist je al.
Hallo Herman,
Nu pas heb ik de foto's van je 'Maxi-Dauphine-project' bekeken; zeer indrukwekkend.
Ik zie er zelf als een berg tegenop om mijn nieuw verworven Gordini-motor in te bouwen in mijn Renault 4cv, terwijl dit met jouw werkzaamheden vergeleken slechts een peuleschil zou moeten zijn. Maar ja,.... ik heb ook geen technische achtergrond.
Met een hoop vragen en kijken bij anderen zou het uiteindelijk toch voor elkaar moeten krijgen. lijkt mij.
Bezoek ook eens mijn Renault 4cv-site: www.renault-4cv.nl
auto verhuisd naar de garage. schokbrekers voor gereviseerd en steunen voor de intercooler gemaakt. Radiateur van een Koleos op de sloop besteld. nu moet alleen de motor verwisseld worden zodat er een spruit gebouwd kan worden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Wat wordt dit een gaaf wagentje!! Het lijkt wel of het "kofferdeksel" van een Gordini is met die grote lampen. De wielen van die Clio passen er ook wel goed bij. Gek maar dat kontje steekt net zo uit als dat van mijn Avantime.
Succes met de verder opbouw,
mvg WillemS
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut