Nieuwe kaarten Europa

De nieuwe R-Link 2 komt met wat andere specificaties, vandaar een eigen topic

Ghia
lid
lid
Posts in topic: 26
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Ghia »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Geeft dat effectief verschil om de Rlink uit te schakelen en zo zelf het systeem laten updaten?
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Red Devil
Lid
Lid
Posts in topic: 39
Berichten: 89
Lid geworden op: 31 jan 2017 20:43
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Red Devil »

Wat heerlijk he als het lukt. Ben benieuwd naar je ervaring. Ik heb geen idee op de vraag die gesteld werd over de snelheid van 90 naar 70 in België. Vind het overigens hier in Nederland ook niet erg duidelijk. Dit omdat je tussen 19.00 en 07.00 sneller mag dan wat het systeem herkend.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



onnok
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 aug 2017 18:48
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door onnok »

tdoubleyou schreef:Dit ter info aan collega bezitters van een Renault met R Link 2 uitrusting in de auto
Na enkele uren ! ongeveer 5h downloaden, heropstarten , en opnieuw ongeveer 8 a 10 keer op de knop downloaden te klikken uiteindelijk gelukt om alles op een SD kaartje (8GB) te krijgen. Dat telkens opnieuw op de knop "downloaden" klikken heeft gewoon te maken dat er aangegeven wordt dat er enkele "bestanden" foutief gedownload zijn ! vraag me niet waarom. Maar de download start dan opnieuw en gaat verder vanwaar deze foutief is gestopt, dat is alvast posotief te noemen.
Het probleem is niet je of mijn PC of SD of USB die te traag is, het probleem is gewoon de server van Renault waar we die bestanden (Upgrade) moeten downloaden, ik heb gecheckt de downloadsnelheid van de server is ongeveer 250kb/sec ipv een normale download bij andere websites die minstens 10 x of zelfs 100 x sneller gaan m.a.w. tot in 100Mb/sec.
Nadien de update uitgevoerd in de auto, dat is wel positief verlopen, de nieuwe kaart 2016-12 is geinstalleerd.
Was klaar na zeker minder dan de aangeduide 35 minuten.
Toch nog dit ter info:
Plaats de SD kaart of USB stick met de nieuwe upgrade nog niet in het slotje ! volg zeker onderstaande volgorde:
1/. start de motor van je auto, laat deze zeker draaien totdat de upgrade volledig uitgevoerd is
2/. kijk na dat de Navigatie of GPS niet opstart, ma.w. zet de R Link 2 af, zodat de klok zichtbaar wordt
3/. Plaats dan de SD kaart of USB stick met de nieuw gedownloade upgrade in het slotje
4/. Op het scherm komt dan de melding: Wil je deze upgrade starten of uitvoeren ? zal ongeveer 35 minuten duren
5/. Klik dan op OK
6/. Onmiddelijk daarna komt op het scherm een balk met de melding "installatie voorbereiden"
7/. Het is daarom dat je de motor van je auto moet laten draaien, want indien dit niet het geval zou zijn, valt alle communicatie uit na 10, 15 of
zeker 20 minuten, en de upgrade die op dit moment bezig is zal worden afgebroken
8/. Na die 25 a 35 minuten is de upgrade uitgevoerd en zal op het scherm de melding verschijnen "Upgrade succesvol uitgevoerd"
9/. klik op OK
10/. Nadien zal het nog wel enkele minuutjes duren vooraleer je dan die nieuwe geupdate Navigatiekaart te zien krijgt
11/. Leg dan pas de motor van je wagen stil
12/. En verwijder dan pas je gebruikte SD kaartje of USB stick uit het slotje
13/. En geloof me of niet maar "ALLE" voordien gedownloade en voordien gebruikte nieuwe bestanden zijn verwijderd van je SD of USB !
14/. DUS ... men kan het niet opnieuw gebruiken als er een foutje gebeurd ondertussen
15/. EN....... opnieuw downloaden gaat ook niet meer, want jou gebrukte login bij R link tools geeft niet meer aan dat er een Upgrade voor jou
beschikbaar is voor jou specifieke login naam en password

Hopelijk is deze hierboven beschreven werkwijze voor iemand van jullie nuttig genoeg om dit allemaal zelf te doen
Want als je dit moet laten uitvoeren door een concessiehouder van Renault, die doen dit niet GRATIS !

mvg
T Doubleyou (Theo)
-
Bedankt voor de installatie procedure op deze manier werkt het prima


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 26
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Ghia »

Ik ben vergeten de SD te formateren. 2015.6 staat er nog op. Ondertussen loop extreem langzaam de V16.12 binnen.
Zou dit kwaad kunnen? Bv dat ie (voor de 200e keer) de 2015.6 er op plaatst ipv V16.12?
Renault steekt ook wel goed weg waar je de juiste versie kan aflezen..
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



onnok
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 aug 2017 18:48
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door onnok »

Volgens mij moet de USB stick wel leeg zijn, daarna een fingerprint maken (1-2 min in USB poort auto steken) en daarna in USB poort computer het bestand downloaden op de USB.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 26
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Ghia »

Momenteel staat ie op 45%, ik probeer even op die manier. Daarna zal ik proberen installeren.
Moest het niet lukken kan ik alsnog de SD formateren en daarna op een gunstig moment de versie terug downloaden ;)
Fingers crossed.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 49
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Domi1963 »

Je hoeft de R-Link 2 NIET uit te schakelen je start de motor en wees slim, doe de update al rijdend en NIET je motor stationair laten draaien gedurende een half uur dit werkt ook en zonder problemen. En de traagheid van het downloaden ligt inderdaad bij de server in Frankrijk...
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 26
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Ghia »

Na een paar uur is het gelukt om de kaart op SD te krijgen. Meestal laat ik 'm stationair draaien (omdat ik maar 1x per week of soms om de 2 weken maar de auto gebruikt of m'n ritten niet langer dan 30min zijn :P) Binnenkort maar eens een goede rit maken ;) Maar tijdens de installatie mag je geen functies via het scherm of de selector bedienen of hij stopt met ermee. Al te veel meegemaaht helaas.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 49
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Domi1963 »

Als ik update, wacht ik tot ik een rit moet maken. Ik start de motor en als de R-Link 2 opgestart is en ik reeds rijd dan steek ik de USB-stick in de opening en blijf van alles af tot de update klaar is en meestal is dat op een 25 tal minuutjes geklaard. :wink:
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 26
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Ghia »

Komende zaterdag eens een ritje doen dan ;)
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



tdoubleyou
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 12
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 aug 2017 13:00
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door tdoubleyou »

Ik heb een vraag en dan specifiek aan Vlaamse gebruikers van dit Nederlands forum.
Als de taal in het Vlaams gezet wordt ipv in het Nederlands, dan werken alle functies niet van de Navigatie, o.a. het geluid van flitsers werkt dan ook niet maar wel verdwijnt het geluid van de radio dan even
Ook werkt dan de functieknop op het stuurwiel niet voor spraakherkenning op alles te kunnen bedienen via de stem in de R Link 2

Mijn vraag is dus : heeft daar nog iemand problemen mee ? als men de taal Vlaams heeft ingesteld ipv Nederlands
Nieuwe Scenic DCi 110 EDC (Bose) van 18/08/2017

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Martin Megane
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 6
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 aug 2017 12:32
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Martin Megane »

tdoubleyou schreef:Ik heb een vraag en dan specifiek aan Vlaamse gebruikers van dit Nederlands forum.
Als de taal in het Vlaams gezet wordt ipv in het Nederlands, dan werken alle functies niet van de Navigatie, o.a. het geluid van flitsers werkt dan ook niet maar wel verdwijnt het geluid van de radio dan even
Ook werkt dan de functieknop op het stuurwiel niet voor spraakherkenning op alles te kunnen bedienen via de stem in de R Link 2

Mijn vraag is dus : heeft daar nog iemand problemen mee ? als men de taal Vlaams heeft ingesteld ipv Nederlands
Nu ben ik een Nederlander maar heb wel de Vlaamse taal ingesteld. Dit omdat de mannelijke Vlaamse navigatie stem voor ons (echtgenote en ikzelf)
een stuk rustiger en duidelijker overkomt dan de Nederlandse stemmen.

Nu weet ik niet precies wat je bedoelt met "dan werken alle functies niet van de Navigatie". Ik heb niet het gevoel dat ik wat mis, al moet ik er wel bij zeggen dat ik alles wat met flitsers te maken heb heb afgezet/verwijderd (Coyote), ook de spraakherkenning heb ik afgezet (m.i. geen toegevoegde waarde)
Megane 4 Rouge Flamme (ex Laguna 3, ex Megane 2)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 26
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Ghia »

Klopt, als je Vlaams instelt dan werkt de voicecontrol niet. Jammergenoeg ondanks de updates nog steeds niet.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



tdoubleyou
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 12
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 aug 2017 13:00
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door tdoubleyou »

Martin Megane schreef:
tdoubleyou schreef: Nu weet ik niet precies wat je bedoelt met "dan werken alle functies niet van de Navigatie". Ik heb niet het gevoel dat ik wat mis, al moet ik er wel bij zeggen dat ik alles wat met flitsers te maken heb heb afgezet/verwijderd (Coyote), ook de spraakherkenning heb ik afgezet (m.i. geen toegevoegde waarde)
Dan zou je eens moet nachecken dat de toets of knop op het stuurwiel van je auto werkt voor spraakherkenning.
Zo kan je bijna alles laten funtioneren via je stem, telefoon, navigatie, radio enz.. enz.. deze toets werkt niet als de taal op Vlaams is ingesteld
> Menu > voertuig > taal en wijzig eens naar het Nederlands, dan zal deze spraaktoets op het stuurwiel wel werken
Test het eens a.u.b.
Nieuwe Scenic DCi 110 EDC (Bose) van 18/08/2017

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Red Devil
Lid
Lid
Posts in topic: 39
Berichten: 89
Lid geworden op: 31 jan 2017 20:43
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Red Devil »

Waarom is de Nederlandse stem van zowel vrouw als man in de laatste 2 updates niet bijgewerkt.
Helaas gebruik ik geen coyote maar daar is de stem veel beter dan die van de navigatie. In de proef periode wel gemerkt dat coyote beter werkt doordat je ook zelf meldingen kan ingeven.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MarcelP
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 4
Berichten: 104
Lid geworden op: 11 apr 2017 14:26
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door MarcelP »

Ik heb de update gedaan naar kaart V16.12 en dat is prima gelukt. Maar elke keer wanneer ik inlog op nl.rlinkstore.com blijft de website me maar vertellen dat er een update klaar staat. Maar dat is dan nog steeds dezelfde V16.12 update.

Ik neem aan dat de auto zelf na installatie een seintje geeft aan de server dat de update is geslaagd? Hoe zou ik van deze melding kunnen afkomen?
Talisman Estate 110 EDC Intense - Beige Dune - 8.7" Bose - Pack Winter Intense - Easy Life Pack - Pack Cruising :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



tdoubleyou
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 12
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 aug 2017 13:00
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door tdoubleyou »

Dat is wel opmerkelijk, want normaal, zelfs altijd gaat deze melding weg, zelfs al je deze nog niet geinstalleerd hebt in de auto
Want eenmaal correct gedownload op je SD of USB is deze melding verdwenen voor jou login
Trouwens de bestanden op je SD of USB zijn na de installatie in je auto ook verdwenen, heb je het nagekeken ?
En heb je ook de versie van je Navigatie nagecheckt ?
Wel heel straf als dat zo het geval zou zijn
Nieuwe Scenic DCi 110 EDC (Bose) van 18/08/2017

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 49
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Domi1963 »

Is een gekende bug dat de kaart blijft terugkomen ook al heb je de kaart correct gedownload en geïnstalleerd in de wagen.
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fz1971
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 jul 2017 22:02
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door fz1971 »

Het probleem is niet je of mijn PC of SD of USB die te traag is, het probleem is gewoon de server van Renault waar we die bestanden (Upgrade) moeten downloaden, ik heb gecheckt de downloadsnelheid van de server is ongeveer 250kb/sec ipv een normale download bij andere websites die minstens 10 x of zelfs 100 x sneller gaan m.a.w. tot in 100Mb/sec.




Kan niemand de nieuwe kaarten, als deze zijn gedownload van de server van Renault en op usb staat, niet op het World Wide Web gezet worden op een externe server zodat er kan gedownload worden via een betere server (=snellere)?? Of is dat niet mogelijk?
Auto's:
Huidig: Renault Talisman Intense dCI110

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 49
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Domi1963 »

Neen dat is NIET mogelijk want de downloads zijn eerst en vooral gebonden aan het VIN-nummer van je wagen en ten 2de aan het serienummer van je R-Link 2!
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



tdoubleyou
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 12
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 aug 2017 13:00
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door tdoubleyou »

Domi1963 schreef:Is een gekende bug dat de kaart blijft terugkomen ook al heb je de kaart correct gedownload en geïnstalleerd in de wagen.
dan vraag ik mij wel af: waarom is dat bij mij en ook bij vrienden van mij niet het geval ?
Als mijn update gedownload en geinstalleerd is op mijn Scenic staat er een 0 (nul) voor de te downloaden bestanden !
Nieuwe Scenic DCi 110 EDC (Bose) van 18/08/2017

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

EagleForce
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 268
Lid geworden op: 11 jun 2010 21:46

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door EagleForce »

tdoubleyou schreef: 12/. En verwijder dan pas je gebruikte SD kaartje of USB stick uit het slotje
13/. En geloof me of niet maar "ALLE" voordien gedownloade en voordien gebruikte nieuwe bestanden zijn verwijderd van je SD of USB !
14/. DUS ... men kan het niet opnieuw gebruiken als er een foutje gebeurd ondertussen
15/. EN....... opnieuw downloaden gaat ook niet meer, want jou gebrukte login bij R link tools geeft niet meer aan dat er een Upgrade voor jou
beschikbaar is voor jou specifieke login naam en password

Hopelijk is deze hierboven beschreven werkwijze voor iemand van jullie nuttig genoeg om dit allemaal zelf te doen
Want als je dit moet laten uitvoeren door een concessiehouder van Renault, die doen dit niet GRATIS !

mvg
T Doubleyou (Theo)
-
Ik heb zelf aantal maanden geleden druk geëxperimenteerd met upgraden en opties om te zien wat meer werkbaar was en moet toch vanaf punt 13 jouw aantekeningen corrigeren ;-)

punt 13: Er is niets verwijderd van je kaartje, als dat wel zo is dan is er iets anders gebeurt.
punt 14: Dit is dus niet aan de orde NORMAAL gesproken omdat punt 13 niet klopte.
punt 15: Opnieuw downloaden, omdat er dus "iets" is gebeurt in 13 kan WEL. Als je kaartje echt (helemaal) leeg is zoals je stelt, dan kijk of formattering nog in orde is, dan opnieuw inlezen in de auto, USB krijgt info van de aanwezige geïnstalleerde kaarten. Dan opnieuw in PC steken en de R-Link 2 toolbox herkent je informatie van je auto. Daarmee bied die de update opnieuw aan en kun je wederom downloaden en procedure starten.

Zoals gezegd heb ik dit meermalen gedaan paar maanden geleden en dus ook opnieuw laten downloaden nadat ik de stick weer had geformatteerd.

Ik ben het gelijk eens met mensen die zeggen dat deze procedure omslachtig is en niet echt klantvriendelijk voor deze tijd. Echter, het werkt wel zoals ik beschreef.

Wat ik vooral vervelend vind is dat jezelf na iedere geslaagde update je kaart MOET formatteren en de stick opnieuw moet laten inlezen door de auto voor een volgende koppeling met je R-Link systeem (PC) om te zien of er weer nieuwe updates zijn. Als je dit niet doet en stick zo weer in de auto steekt ziet hij de (vorige) update/kaarten weer staan en vraagt of je die wilt installeren. Kortom, opnieuw inventariseren wat er in je auto aanwezig is doet hij alleen met een lege stick. Jammer...............
Renault Kadjar 1.2 130PK Automaat Benzine Juni 2018
Hiervoor: Renault Talisman Intense 1.6 150PK Automaat Benzine APRIL 2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 49
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Domi1963 »

tdoubleyou schreef: dan vraag ik mij wel af: waarom is dat bij mij en ook bij vrienden van mij niet het geval ?
Als mijn update gedownload en geinstalleerd is op mijn Scenic staat er een 0 (nul) voor de te downloaden bestanden !
Juist omdat het een BUG is...
Ik heb dat soms ook na een update dat er niets meer terug komt, en soms zoals nu met de laatste kaart komt deze ook steeds weer als ik naar updates zoek.
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



tdoubleyou
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 12
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 aug 2017 13:00
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door tdoubleyou »

-[/quote]
Wat ik vooral vervelend vind is dat jezelf na iedere geslaagde update je kaart MOET formatteren en de stick opnieuw moet laten inlezen door de auto voor een volgende koppeling met je R-Link systeem (PC) om te zien of er weer nieuwe updates zijn. Als je dit niet doet en stick zo weer in de auto steekt ziet hij de (vorige) update/kaarten weer staan en vraagt of je die wilt installeren. Kortom, opnieuw inventariseren wat er in je auto aanwezig is doet hij alleen met een lege stick. Jammer...............[/quote]

Merci voor de tips, dat zal ik zeker doen: "opnieuw formateren" de SD kaart die ik gebruik
Daar had ik niet aan gedacht
Thanks
Nieuwe Scenic DCi 110 EDC (Bose) van 18/08/2017

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MaHeDu
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 78
Lid geworden op: 29 nov 2016 12:35
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door MaHeDu »

Gisteren was ik "aan de beurt" voor de update voor de Rlink2 (V 2.2.18.590). Dat was naar een kleine twee uur gefixt.
Ik zie nog geen cruciale wijzigingen zo op het eerste gezicht. Wat mij wel opvalt is dat er sneller en vaker file-info wordt weergegeven. Dat kan toeval zijn natuulijk.
Als het goed is zou vanaf vandaag de kaart 2016.12 beschikbaar moeten zijn.

Net gekeken; En ja hoor de kaart 2016.12 staat klaar in de RLinkstore :dance:

Nu project twee en drie. Downloaden op USB en uploaden in de auto.
Vr. Gr.
Marcel

Je kunt je ergeren aan van alles en nog wat, maar je bent het niet verplicht :wink:
-----
Renault Clio V TCE 100 Bifeul Intens met Easy Life Pack, Pack Easy Link, Pack Style Intens Noir (bj 2020), Blanc Glacier
Renault Espace V dCi 130 Intens(!) (bj 2016) Gris Platine R-Link2

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 49
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Domi1963 »

Dat doe ik ook steeds maar lost die BUG niet op!
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PaulZ
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 90
Lid geworden op: 19 mar 2017 20:31
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door PaulZ »

tdoubleyou schreef: Wat ik vooral vervelend vind is dat jezelf na iedere geslaagde update je kaart MOET formatteren en de
Heb ik beide malen niet gedaan, ik heb gewoon mijn SD met muziek gebruikt als updatemedium. Na de update zijn de Mapdata gewist en staat de muziek er nog gewoon op.
Vanaf 1 juni 2017:
Talisman Estate 110 EDC Intense - Gris Cassiopee - Bose 8,7" met CarPlay - Pack Winter Intense - Easy Life Pack - Pack Cruising - (software 3.3.16)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 49
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Domi1963 »

Doe ik ook niet meer zolang het lukt. Bij mij lukt het nu steeds opnieuw met een Windows 10 laptop, maar met mijn iMac wil het maar niet lukken...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Renault Talisman Estate IP TCe 200 EDC
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MaHeDu
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 78
Lid geworden op: 29 nov 2016 12:35
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door MaHeDu »

Ik denk dat ze in Frankrijk de rekening van de provider hebben betaald.

Het uploaden (gisteren) op een nieuwe geformatteerde USB stick (merk Scandisk 16mb) van TT V2016.12 was binnen een uurtje gefixt. Wel thuis via een bekabelde aansluiting. Dat ging dus beste snel als ik de eerdere verhalen lees.

Vandaag had ik een wat langere rit voor de boeg dus een mooi moment om te kijken of de installatie in de auto zou lukken.
Na de motor gestart te hebben en nadat het RLink systeem was opgestart de USB stick aangesloten. Het systeem herkende de USB stick met update direct. In het begin duurde het even maar na een minuut of 10 zag je daadwerkelijk dat de update werd uitgevoerd. (Wees dus niet ongeduldig en breek de update niet af het komt goed maar heb geduld.)
Binnen een half uur was de gehele update geheel uitgevoerd.

Nog even gecontroleerd en versie 2016.12 is actief en werkend.
Vr. Gr.
Marcel

Je kunt je ergeren aan van alles en nog wat, maar je bent het niet verplicht :wink:
-----
Renault Clio V TCE 100 Bifeul Intens met Easy Life Pack, Pack Easy Link, Pack Style Intens Noir (bj 2020), Blanc Glacier
Renault Espace V dCi 130 Intens(!) (bj 2016) Gris Platine R-Link2

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



tdoubleyou
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 12
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 aug 2017 13:00
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door tdoubleyou »

Bedankt voor de heel goeie TIP, dat men kan Updaten terwijl men een autorit doet. Ik dacht dat het dan zou mislukken. Dank U
Maar ja de volgende update voor een eerste kaart van TomTom Live anno 2017 zal pas volgend jaar in 2018 verschijnen, ze lopen bij Renault met de R Link 2 Update's altijd een volledig jaartje achter. We zullen ermee moeten leven zeker.
Misschien is het wel zo dat terwijl ik een anderen vorige week bij ons de update's uitvoerden, dat de servers van de website van Renault zo "overbelast" waren omdat die nieuwe update 2016_12 pas uitgebracht was in het begin van deze maand November.
Want hoeveel personen zullen die R Link en Rlink 2 voor Navigatie niet gebruiken in hun auto
Nieuwe Scenic DCi 110 EDC (Bose) van 18/08/2017

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

EagleForce
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 268
Lid geworden op: 11 jun 2010 21:46

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door EagleForce »

Updaten doe ik ook als ik rijd, naar mijn werk toe, aankomen na half uurtje en update klaar.
:D
Renault Kadjar 1.2 130PK Automaat Benzine Juni 2018
Hiervoor: Renault Talisman Intense 1.6 150PK Automaat Benzine APRIL 2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 26
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Ghia »

Daarnet uit nieuwsgierigheid de auto een half uurtje laten draaien (op de oprit). Update geslaagd :-)
Wel weer bedroevend dat m'n koplampen terug serieuze aquariums geworden zijn, zucht. Echt altijd iets..
Maandag terug binnen voor de melding van "brandstoffilter aftappen". Ondertussen na talloze keren de krakende ophanging aanhalen + scheurende deurrubbers.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



e3l
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 feb 2017 09:45
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door e3l »

Kan het voorkomen dat de rlink 2 misschien vol kan zitten waardoor de update naar 6-2016 of 12-2016 steeds verkeerd gaat?

Na wederom de updates gedownload te heb en vliegt mijn kaart update eruit tijdens de fase bestanden kopiëren. Ik heb meerdere usb sticks geprobeerd en niets helpt.


Renault Grand Scenic Intens dCi 110 EDC. Bouwjaar 2017.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 26
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Ghia »

Ik gebruik altijd een SD kaart. Maar dit zou geen verschil mogen geven denk ik.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 49
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Domi1963 »

En dat kan ook niet want dan zouden er meerderen moeten zijn waar de R-Link vol moet zitten. Je kan ergens checken ook,had ik al tegen gekomen, hoeveel opslagruimte er nog vrij is...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Renault Talisman Estate IP TCe 200 EDC
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



tdoubleyou
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 12
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 aug 2017 13:00
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door tdoubleyou »

Wel een SD of USB gebruken die geformateerd is op FAT 32 ! niet NTFS of FAT 16 Dus wel FAT 32
Daarna deze lege SD of USB in je auto plaatsen en zeker ongeveer 2 min laten stekken als de R Link of R Link 2 opgestart is in de auto
Dan pas deze SD of USB op je PC aansluiten en de R Link tool opstarten en dan de update downloaden
Misschien tijdens het downloaden verschillende keren opnieuw op "downloaden" klikken maar NOOIT de SD of USB uit de PC trekken, deze ALTIJD in de PC laten steken totdat de update volledig gedownload is
Nieuwe Scenic DCi 110 EDC (Bose) van 18/08/2017

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht