onderhoud nieuwe wagen

De beste manieren om je auto te poetsen en te wassen, of zelfs te detailen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
bloky
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 2
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 nov 2013 09:22
Actief als: particulier

onderhoud nieuwe wagen

Bericht door bloky »

ben nu al 6 maand in het bezit van een megane coupe gt line
ijswitte kleur, maar ik zou die graag zo wit mogelijk houden en dat is nogal erg moeilijk met deze periode..
mijn pa verklaart me al gek als ik hem voor de 4de keer in de wax zet, maar ik doe het graag, toch vind ik het niet het van het..
ik dacht aan clayen of dergelijke want polieren begin ik niet aan met die machine, ik wil mijn lak niet beschadigen..
ik dacht aan een meguiars clay bar & quick detailer en over wrijven met een zachte doek, en daarna nog een waxen of zijn er nog betere middelen dan die quick detailer om het niet rap maar goed te doen zonder polieren?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hochi-Rocku
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 1003
Lid geworden op: 31 jan 2010 17:10
Actief als: particulier
Locatie: Kleve ( NRW ) Germany

Re: onderhoud nieuwe wagen

Bericht door Hochi-Rocku »

Betreft het een nieuwe auto of een gebruikte?
Als het een nieuwe auto is dan hoef je hemniet te polijsten de lak is dan nog goed !!
Ik adviseer aan mijn klanten ook altijd een lakverzegeling daarbij blijf je lak voor een langere periode gegarandeerd en beschermt tevens tegen alle weerinvloeden zoals pekel,sneeuw,vogelpoep etc. :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
bloky
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 2
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 nov 2013 09:22
Actief als: particulier

Re: onderhoud nieuwe wagen

Bericht door bloky »

Het is een nieuwe wagen :-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hochi-Rocku
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 1003
Lid geworden op: 31 jan 2010 17:10
Actief als: particulier
Locatie: Kleve ( NRW ) Germany

Re: onderhoud nieuwe wagen

Bericht door Hochi-Rocku »

Zoals ik al zei als het een nieuwe auto is dan zou ik zeker voor een lakverzegeling gaan.
Dit aanbeveel ik ook voor klanten die bij mij komen voor een poetsbeurt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

grandscenicman
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 412
Lid geworden op: 10 jan 2011 10:28
Actief als: particulier

Re: onderhoud nieuwe wagen

Bericht door grandscenicman »

bloky schreef: ....als ik hem voor de 4de keer in de wax zet, maar ik doe het graag, toch vind ik het niet het van het..
ik dacht aan clayen of dergelijke want polieren begin ik niet aan met die machine, ik wil mijn lak niet beschadigen..
....... meguiars clay bar & quick detailer en over wrijven met een zachte doek, en daarna nog een waxen of zijn er nog betere middelen dan die quick detailer om het niet rap maar goed te doen zonder polieren?
Ik heb zo'n vermoeden dat je al wel wat gelezen hebt over "detailing" , maar nog niet genoeg lijkt me .
Dat je je auto al voor de 4e keer in de wax zet , zal je lak zeker niet slecht doen, ik denk eerder dat je lak dan niet lang genoeg z'n werk kan doen omdat je auto net niet proper genoeg is om je wax op aan te brengen.
Klei haalt om te beginnen al het vuil weg dat OP je lak terechtkomt , na het kleien zal je echter een lichte polijstbeurt nodig hebben omdat je altijd een lichte vorm van "marring" zal hebben na het kleien. ( marring = heel fijne krasjes ....)
Je lak zal door deze te "polieren" zeker niet beschadigd geraken , eerder zal je er een héél fijn laagje afschuren ( afschuren = polijsten omdat het zo fijn is )
Met een gewone , fijne polijstpasta en een zachte pad zal je volgens mij niet meer dan 1 micron van je lak "wegschuren"
( je toplaag van de lak is vermoedelijk +- 30 micron dik , je kan dus jaaren verder met polijsten )
Een quick-detailer is een product dat je kan gebruiken om te kleien én om je auto mee te drogen als deze gewassen is. Zo glijd je droogdoek beter over je lak en ook zorgt deze ervoor dat het water sneller verdampt . Sommige sprays "boosten" je waxlaag zodat je zeker niet elke 1.5 maand moet waxen....

Die micro- /heel fijne krasjes zie je amper of niet als je een fijne klei gebruikt en ook genoeg sprayvloeistof tijdens het kleien. Afwerken met een wax of sealant en je wagen kan er weer een tijdje tegen.
Fijne krasjes/swirls kan je onmogelijk vermijden , zelfs met de beste wasmethodes ( 2 emmers , foamen , meerdere washandschoenen , spoelwater vervangen na halve auto , gritguards , enz... ) zal je dus fijne swirls maken die na verloop van tijd meer en meer te zien zijn ( ook bij mij is dit dus :lol: )

Die swirls zal je ook alleen maar zien in..........volle zon of onder straatlantaarns........zolang het dus donker weer is ( wat nu meestal het geval is ) , zie je dus niks en kan je net zo goed denken dat al de auto's die uit de wasstraat komen gereden ...perfect gewassen zijn ! :naughty:

Neem eens een (uitgebreid) kijkje op het carclean-forum , dan geraak je er wel uit . :wink:

Oh ja : als je gekleid hebt dan is er 0.0 bescherming meer op je lak , net zoals met polijsten.......na het kleien dus zeker een wax of sealant op je lak ( sealant = synthetische wax) of eventueel na het kleien een rondje polijsten en dan wederom een wax .
Wil je weten of je auto gekleid "moet" worden : na de was en droogbeurt neem je een flinterdun diepvrieszakje en je stopt je hand erin.........voel nu aan je lak en als je met je vingertoppen kleine "puntjes" voelt , dan raad ik kleien aan , anders........niet . ( het zakje zorgt ervoor dat de gevoeligheid van je vingertoppen x10 gaat )

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RobCaptur
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 78
Lid geworden op: 01 feb 2014 23:02
Actief als: particulier

Re: onderhoud nieuwe wagen

Bericht door RobCaptur »

Wat is een lakverzegeling precies en waar laat je dat doen en wat kost dat? Betreft een nieuwe Captur.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hochi-Rocku
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 1003
Lid geworden op: 31 jan 2010 17:10
Actief als: particulier
Locatie: Kleve ( NRW ) Germany

Re: onderhoud nieuwe wagen

Bericht door Hochi-Rocku »

Een lakverzegeling is een speciale wax dat beschermt je laklaag tegen alle weerinvloeden zoals vogelpoep,pekel,strooizout enz.
De vogelpoep kan dan ook niet meer in je lak hechten.
Een lakverzegeling is wel een prijzige optie bij mijn werk bij BMW kost dat maar liefst 250,-Euro ex BTW!!
En bij andere diverse poetsbedrijven liggen de prijzen tussen de 200 a 300,-Euro.
Ik kan een Waxguard lakverzegeling bij uw Captur doen voor 75,-Euro all-in!!
Ben al 17 jaar werkzaam als prof.autopoetser bij BMW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RobCaptur
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 78
Lid geworden op: 01 feb 2014 23:02
Actief als: particulier

Re: onderhoud nieuwe wagen

Bericht door RobCaptur »

Bedankt voor de info.
Kleve is echter een beetje te ver weg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hochi-Rocku
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 1003
Lid geworden op: 31 jan 2010 17:10
Actief als: particulier
Locatie: Kleve ( NRW ) Germany

Re: onderhoud nieuwe wagen

Bericht door Hochi-Rocku »

Ik doe ook op locatie weet niet waar u zelf zit?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RobCaptur
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 78
Lid geworden op: 01 feb 2014 23:02
Actief als: particulier

Re: onderhoud nieuwe wagen

Bericht door RobCaptur »

Goes, in Zeeland

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

daphne
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jun 2014 14:01
Actief als: particulier

Re: onderhoud nieuwe wagen

Bericht door daphne »

[verberg]http://www.auto-eshop.be heeft goeie producten voor het onderhoud van je auto.[/verberg]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht