Opladen in het buitenland

Geldende voor alle Renault Z.E. modellen, over laadpalen etc.
Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 88
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door GertjanVB »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Nu ik zo met elektrisch rijden in Zwitserland bezig ben zie ik dat op de site van Sordone nog geen Zwitserse app en site staan. Inmiddels heb ik easy4you als de club geïdentificeerd die laadpalen in Zwitserland uitbaat.

Hun app kun je halen van de beide stores via de site van Energie Wasser Bern of Ost-Mobil. Via hen betaal je, op hun sites staan ook de prijzen. Je kunt met het prepaid abbo via de site betalen (je registreert je en krijgt een inlocode die je in de app kunt gebruiken) of je betaalt via e-direct door het scannen van de code mbv creditcard. De opties voor direct betalen zijn niet aantrekkelijk en zijn vaste bedragen waarvoor je bij een laadbeurt gedurende een bepaalde tijd mag laden. Met het prepaid abbo betaal je een jaartarief, een starttarief en kWh-prijs per laadbeurt. Je moet dan wel een prepaid saldo op je account zetten begrijp ik. Of dat jaartarief je eerste prepaid saldo is weet ik (nog) niet. Met het mobiele bereik in de bergen ben ik een beetje bunzing van gebruik van een app en zou graag een RFID-card hebben, die heb ik ook (nog) niet gevonden.

Ze hebben nog wat werk te doen, aan het aantal laadpalen in Zwitserland te zien.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 46
Berichten: 585
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door Sordone »

Hi Gertjan, de "zwitserse" app zit een beetje verstopt. Virta (zie Finland) doet ook veel laders in Zwitserland. Via Evway kan je ook deze palen aansturen. Ik ben bezig met een export naar csv zodat je makkelijker via een spreadsheet op de country focus kan zoeken.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 82
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Opladen in het buitenland

Bericht door Hachy »

Voor de kiwhi pass is de KiWhi app weer terug in de AppStore voor iOS.

Afbeelding

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 46
Berichten: 585
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door Sordone »

Gertjan, onderaan de Mosta Ladda pagina is nu een "Spreadsheet" knop waar een tab delimited bestand "onder" zit. :dance: Deze kan ingelezen worden met MS of LibreOffice. Met een filter op het veld "Country focus" met "bevat" = "Switzerland" komt je op een korte lijst met o.a. Virta, E-kwh, E-tankstellen en Social Charging.
@Hachy, ik zal hem toevoegen als link.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 88
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door GertjanVB »

Dank Sordone. Wanneer kwalificeer je je om op jouw site te staan? De easy4you website en app zouden toch de entree van Zwitserland op je site kunnen maken?

Voor de Appelaars hier een tip voor het importeren van dergelijke bestanden in Numbers. De kolomscheider is een tab, maar niet overal, dus hier en daar nog wat handwerk.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 46
Berichten: 585
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door Sordone »

Hi Gertjan, er zaten nog wat fouten in de export door ontbrekende quotes :fp: en nu kan je ook op Android of iOS filteren. :dance:
De sheet moet nu goed laden. Morgen zal ik de easy4you app toevoegen.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 88
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door GertjanVB »

Wat een service!
We hebben met deze www.mostaladda.eu site van Sordone en de www.ac-lader.nl site van MartijnEV twee mooie sites barstensvol info.
Dank u!
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 46
Berichten: 585
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door Sordone »

Hier is een update over RWE laadpalen die nu Innogy heten.
Als je hier een probleem hebt dan kan je het helpdesk nummer op de palen (0800 - 2255793) met een Nederlandse telefoon niet bellen.
Hier drie mailtjes :fp: over gestuurd en nu eindelijk een antwoord.
Concerning your problems with charging via DirectPayment we regret that we had a problem from mid of December until last Tuesday.
Configuration for some of our charge points was wrong, so that they refused DirectPayment requests.
Since last Wednesday the problem is solved. DirectPayment should now be possible at all our charging stations.

Concerning the accessibility of our e-mobility helpdesk from your dutch mobile phone I’d like to give a direct call number to you. This number will connect you to the same 24/7 hotline but is not free of cost for you: +49 2931 789 4305
Voor mij is onbegrijpelijk dat je dan gewoon vier weken niet kan laden zonder contract. :shock:
Ik heb gevraagd of ze dit nummer in de E-charge app willen zetten maar ik weet niet hoe snel dit gaat.
Sla dit nummer dus op als je naar Duitsland gaat !
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 82
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door Hachy »

Top dank je wel!! Ik sla hem op.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 524
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:27
Actief als: particulier
Locatie: Ter Aar

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door Nivve »

Hier ook opgeslagen, bedankt voor het doorgeven!
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 82
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door Hachy »

Goeie en actuele info over België, inclusief een aantal ketens waar je gratis laden kunt.

http://www.egear.be/laadpalen-en-kaarten-belgie/
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 82
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door Hachy »

Ik ben een tijdje geleden gevraagd een gast-blog te schrijven over EV-reizen door Europa. Hij is zojuist online verschenen:

Heb Olaf's "Free AC Lader" kaart nog even gelinked.

http://www.e-xpeditie.nl/content/gratis ... uid-europa
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 42
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door fivari »

Ik geef hier even kort verslag van onze Zoe-Winter-Wellnesstour en dat na de Zoe-Zomer-Zentour van vorig jaar.
Vertrekpunt is onze woonplaats nabij Leuven in België en de bestemming van de trip is een kuuroord in Bad Neunahr, op ongeveer 220 km afstand.
De Zoe werd aangekocht op 31/12/2013 en de batterij heeft een SOH van 83% na ongeveer 47.000 km.
Vertrek thuis: batterij volledig opgeladen en voorverwarmd. Met 110 km/u over de snelweg naar Ikea Heerlen gereden. Daar na 100 km toegekomen, met bijna de hele reis de melding "bestemming niet bereikbaar", met 16% SOC. Kort (15' tot 40% SOC) geladen om zeker te zijn de gratis snellader Aachener Land Sud te halen. Dat is 25 km verder. Achteraf bekeken had dit allicht gelukt met wat lagere snelheid en af en toe wat vrachtwagensurfen, maar ik heb liever altijd een bereikbaar plan B, zeker voor een nieuw en onbekend laadpunt.
Daar aangekomen met een SOC van 19%. 40' laden tot vol,ondertussen een uitstekende kaffee mit kuchen gegessen.
Verder langs de snelweg, opnieuw "bestemming niet bereikbaar" en aangekomen met een SOC van 29%.
Via Goingelectric had ik kunnen vaststellen dat Ahrweiler nabij Bad Neunahr ook een gratis laadpaal aanbiedt. Deze site en de overeenkomstige App Waatfinder, zijn erg gebruiksvriendelijke en ideaal voor een reis door Duitsland. Het laden startte onmiddellijk met de TNM-laadpas: 22 kW: het historische centrum was te groot om voor het einde van het laden terug te zijn. Ik houd een slag onder de arm: laadpaal zou gratis zijn, maar de laadbeurt duikt wel op in het overzicht op Mythenewmotion. Af te wachten.
Op een uitstapje naar de Rijn, ook nog even gratis geladen in Andernach.
Ondertussen uiteraard flink genoten van het culinaire en het wellnessaanbod, maar dat is voor een ander forum...
De terugreis was eigenlijk leerrijk: mijn Zoe slaapt altijd binnen in een niet niet verwarmde garage, maar waar het toch zelden kouder is dan 13°C. De nacht van de terugreis was koud en de batterij was maar 5°C warm. Het plan was om nog kort bij te laden zodat de snellader in Aachener Land Nord bereikbaar zou zijn. Maar zelfs bij 80 SOC was het laadvermogen beperkt tot 4,5 kW. Dat schoot dus niet op. Na 20' hadden we 5% SOC bijgekregen. Dus besloten we te vertrekken, aan maximale snelheid naar Swisttal. Maar ook daar, bij een SOC van 55% en een batterijtemperatuur van 11°C viel het laadvermogen wat tegen. Wel opnieuw gratis, deze keer met de TankE-kaart.
Verder naar de snellader Aachener Land Nord: keurig 40 kW geladen: die snelladers zijn allemaal "beperkt" tot 59A, zo leert CanZe mij. CanZe is trouwens (bijna) perfect stabiel sinds de laatste update. Erg bruikbaar vind ik die.
Bevestigde les, want we weten het uiteraard allemaal: laad bij voorkeur als de batterij opgewarmd is.
Op de terugweg nog even gestopt in Hasselt, met een vreemd laadverschijnsel. Full speed verder naar Leuven. Tegen 130 km/u (op teller) wordt het bereik toch snel kleiner.
Alles samen: 530 km puur genot, gereden met 92 kWh aan energie, allemaal gratis geladen in Duitsland en België, behalve die bij Ikea Heerlen.
We zijn stilaan klaar voor het echte werk en een echte verre bestemming, vind ik. Nu mijn echtgenote nog.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 88
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door GertjanVB »

Mooi ritje Filip! Ga gerust nog een stukje verder :wink:

Wij gaan weer op wintersport binnen afzienbare tijd. Deze keer met de hele familie (vorig jaar heen met 1 bijrijder, terug alleen). Het lijkt erop dat we het nu met allemaal snelladers af kunnen en dus weer een tandje sneller. Wat ook helpt is dat ik op deze reis de nieuwe ZOE Q90 mag uitproberen van Renault :dance: Ik zal daar uiteraard uitgebreid verslag van gaan doen.

In het kader van het back-up plan B, toch ook nog maar eens geïnformeerd bij de beheerders van de Schneller Strom Tanken snelladers in Wiesbaden en Montabaur. MartijnEV had al eens ondervonden dat die niet werkte met Nederlandse bankpassen en creditcards, wat ik afgelopen zomer helaas kon bevestigen. Daarom de laatste stand van zaken opgevraagd. Het antwoord is als volgt;
Das Laden mit einer NewMotion Karte oder der App mit QR-Code oder PlugSurfing funktioniert an unserer Ladestation nicht, da wir hier (noch) keine Kooperationen haben. Die zahlungspflichtigen Stationen im Verbund „Schneller Strom tanken“ sind als Ladenetz.de-Business-Partner an e-clearing.net angebunden und können – neben der Bezahlung mit kreditwirtschaftlichen Karten – aktuell mit folgenden Zugangsmedien genutzt werden:
ladenetz.de Stadtwerke-Verbund: ladenetz.de
Kooperationspartner Volkswagen Financial Services: Charge&Fuel Card
Kooperationspartner BMW i: ChargeNow Karte
Eine Ausweitung der Roaming-Kooperationen ist gewünscht und mit einigen Anbietern bereits in Arbeit.

Bezüglich der fehlgeschlagenen Zahlung mit Ihrer MasterCard haben wir uns mit unserem Dienstleister in Verbindung gesetzt. Dieser bestätigte uns, das all unsere Ladestationen für eine Bezahlung mit MasterCard aktiviert sind. Es dürfte daher keine Probleme bei der Bezahlung mit MasterCard geben. Vermutlich lag bei Ihrem Besuch im Sommer ein temporäres Problem vor.

Wir wünschen Ihnen eine gute elektrische Fahrt.
Zou dus (weer) moeten werken met een Master Card betaalpas en/of creditcard. Een vaste prijs (€4,95) wordt gerekend voor 1 lading. Ze zullen nog niet al te veel Q of R90 aan de laadpaal hebben gehad :)
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 47
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door HarmOtten »

Bij mij lukte het betalen met Mastercard in Montabaur op 31-AUG-2016 wel.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 33
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door MartijnEV »

Dat is goed nieuws! Zal ik 12-13 maart dan toch maar weer met de Zoe naar Stuttgart gaan? Of toch maar met de ICE trein...
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 88
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door GertjanVB »

Tank&Rast heeft 3 gratis snelladers op deze route, met die 2 van Schneller Strom Tanken genoeg zou ik denken :wink:
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 82
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door Hachy »

Verse nieuws uit Italië, rechtstreeks vanuit het Enel hoofdkantoor :)

Enel Energia heeft een App heeft gereleased genaamd "E-Go" waarmee je (in het Engels) een account kan aanmaken en koppelen aan een credit card (Eurocard/Mastercard, Visa, etc).

Vanuit deze app kan je 1 van de 830 stuks 22kWh ENEL laadpalen vinden & starten.
Na het laden kan je hem met deze app stoppen.

Bijna alle palen hebben minimaal 1 Mennekes Type 2 aansluiting en vaak ook nog een Frans/Italiaanse 3C outlet.

Het tarief is 2,5 cent / minuut oftwel €1,50 per uur. Erg betaalbaar dus, voor 22kWh komt dat neer op €0,07 per kWh,
daar kunnen ze in Nederland nog wat van leren.

Hier is de rechtstreekse link naar de app voor iOS en Android

Ciao!


Afbeelding
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 88
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door GertjanVB »

Op de terugweg uit Oostenrijk de gehele route op (gratis) Tank&Rast snelladers kunnen vertrouwen. Sinds enkele weken terug blijken er weer 42 nieuwe snelladers geplaatst te zijn; http://tank.rast.de/emobility
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 42
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door fivari »

Dat is een prachtige ontwikkeling.
En het geeft ook aan dat wie nog wil pionieren en een avontuurlijke elektrische reis wil maken, niet te lang meer mag wachten.
Over enkele jaren is het gemeengoed en wordt het opnieuw saai, zoals autorijden soms kan zijn.
Gedaan met de suspense bij de zoektocht naar een laadpunt, gedaan met boeiende ontmoetingen en nieuwsgierige voorbijgangers.
Profiteer ervan zolang het nog duurt.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 42
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door fivari »

fivari schreef:Via Goingelectric had ik kunnen vaststellen dat Ahrweiler nabij Bad Neunahr ook een gratis laadpaal aanbiedt. Deze site en de overeenkomstige App Waatfinder, zijn erg gebruiksvriendelijke en ideaal voor een reis door Duitsland. Het laden startte onmiddellijk met de TNM-laadpas: 22 kW: het historische centrum was te groot om voor het einde van het laden terug te zijn. Ik houd een slag onder de arm: laadpaal zou gratis zijn, maar de laadbeurt duikt wel op in het overzicht op Mythenewmotion. Af te wachten.
Het afwachten is voorbij. Ik kreeg ondertussen de factuur van TNM.
Ik klaag niet, maar meldt toch even dat de laadbeurt op de volgens goingelectric.de gratis laadpaal wel degelijk betalend was: keurig 0,48€/kWh zoals in de App al vermeld. Vreemd vind ik het dat een laadbeurt die door de lokale provider gratis wordt aangeboden, toch betalend is voor diegene die zich toegang verschaft met de TNM-pas. Is iemand er al in geslaagd om zo'n ladenetz-kaart te bemachtigen? Of een ZE-pass?
Ook de laadbeurt bij Ikea Heerlen was betalend via TNM, zij het een eerder symbolisch bedrag van minder dan 0,2€/kWh. Daarin verschilt Nederland dan ook van de omringende landen: in België, Frankrijk en Duitsland biedt Ikea gratis laden aan: plug and charge in België, zonder enige identificatie.

Vaststelling is toch dat zelfs de variabele kost van elektrisch rijden, wanneer men de betalende publieke laadpalen moet gebruiken, hoger ligt dan rijden met een ICE. 6,3€ voor 15 kWh uit het net komt overeen met een km-prijs van 8€c/km, nagenoeg vergelijkbaar met een benzinewagen en duurder dan een dieselwagen.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door OlafH »

€ 0,42 per kW is ook geen regulier tarief. Een normale laadpaal in NL kost je tussen de € 0,20 en € 0,35/kW. Dan rij je nog niet gratis, maar wel goedkoper dan een ICE.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 88
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door GertjanVB »

Tank&Rast was fantastisch, maar die SLAM laders moet je vanaf blijven: bijna €1,00/kWh met een Q90 gaat dat lekker aantikken en idd is van enig prijsvoordeel tov ICE geen sprake meer.
IMG_0816.PNG
IMG_0818.JPG
Die Plugsurfing sessie in Aichstetten waren diverse pogingen om die ene AC snellader aan de gang te krijgen. Ellwangen Jagst ging gelijk goed met NewMotion pas. In Sevenum heb ik na een half uur de sessie gestopt om het straftarief te ontlopen en gelijk een nieuwe sessie gestart.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



12Charge
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 43
Lid geworden op: 16 apr 2015 12:08
Actief als: professional

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door 12Charge »

Goedemorgen,

Vanuit België is er ook ander nieuws. www.BeCharged.eu heeft nu in diverse landen (Slowakije, Italië, Zwitserland en België) waar je middels hun netwerk kunt laden. Roaming kan ook middels TNM pas, je betaald wel extra kosten aan de TNM. Je kunt ook betalen middels Plugsurfing bij hun laadpalen. In België zijn bij de grotere NMBS stationsgarage altijd 6 of meer laadplekken met 22 kW beschikbaar.

Groet,

Peter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 46
Berichten: 585
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door Sordone »

We zijn nu op Rügen (D) met onze Zoe aangeland. Vanwege de voorspelde regen en mijn nu 77% SOH batterij de afstanden en snelheid (90 - 100 Km/h) bewust laag gehouden en perfect gepland via Furkot (super site). Twee dagen in de stromende regen gereden via Fastned Lonnekermeer, Autohaus Beresa (Ladenetz), deze was zo dood as een pier, hier in de buurt naar alternatieven gezocht. Stom, op de snelweg een nieuwe 22KW lader voorbijgereden bij Brockbachtal Süd. VW dealer ernaast, geen TNM, PS, apps, pakt allleen VW kaart :fp: Toen maar de dichtbijzijnde 22kw RWE genomen in de mittelstrasse in Osnabruck. Blijkt het een bekende te zijn waar we al eerder waren. Toen T&R Rasthaus Wildeshausen Süd; dood als een pier. Directe RWE nummer gebeld, lader geherstart, niets werkte. Advies om naar Wildeshausen Nord te gaan, 5km omrijden maar deed het gelukkig (22kw). Bloody shame van RWE want 2 maanden eerder was er ook al een dood melding en dus niets aan gedaan. Verder naar Elsdorfer Molkerei und Feinkost GmbH (43kw gratis = top) en overnachting in hotel in Seevetal (niets geladen).
Dag 2: Tank&Rast Buddikate Ost (43kw gratis), Crowdfunding Ladepunkt Grevesmühlen (43kw gratis); scm solar GmbH, Satow (22kw donatie) en Crowdfunding Grimmen (43kw donatie) op weg naar hotel met lader in Sellin. Nog een lader uitgetest in Bergen in de regen maar kreeg hem niet aan de praat. Vandaag met heerlijk weer nu wel aan de praat gekregen met een TNM pas en daar gratis kunnen laden. De truc was om op het grote E.dis scherm te tikken maar dat staat nergens :cry2: Waarom zou je je klanten ook helpen zonder te hoeven bellen. :doh:
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 88
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door GertjanVB »

Weer lekker aan het toeren :thumb:
Misschien standaard ff GoingElectric of Chargemap bezoeken voor laatste info over de laadpaal. Heb me er al vaker op betrapt dat daar bruikbare aktuele info staat tav de werking en lokatie van de paal.
Succes met jullie reis, veel plezier alle twee
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 46
Berichten: 585
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door Sordone »

Hi Gertjan. Ik had zowel Goingelectric als Chargemap vantevoren gecheckt maar toch verrast. Ik heb foto's en info zo veel mogelijk in Chargemap toegevoegd.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 82
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door Hachy »

12Charge schreef:Goedemorgen,

Vanuit België is er ook ander nieuws. http://www.BeCharged.eu heeft nu in diverse landen (Slowakije, Italië, Zwitserland en België) waar je middels hun netwerk kunt laden. Roaming kan ook middels TNM pas, je betaald wel extra kosten aan de TNM. Je kunt ook betalen middels Plugsurfing bij hun laadpalen. In België zijn bij de grotere NMBS stationsgarage altijd 6 of meer laadplekken met 22 kW beschikbaar.

Groet,

Peter
Thanx Peter, heb de laadpalen even onderzocht; het lijkt een provider te zijn die inderdaad ook OCPI roaming heeft. Vraagt helaas wel €10 per maand voor een pas waarmee je minder kan dan concurrerende (gratis) passen uit Nederland die op vrijwel dezelfde laadpunten bruikbaar zijn, zoals Flow en NLMab. In Belgie heb ik wel een stuk of 10 laadpunten gezien die niet in de TNM app staan. In Nederland missen ze ontzettend veel laadpunten (60%).
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 42
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door fivari »

12Charge schreef:Goedemorgen,

Vanuit België is er ook ander nieuws. http://www.BeCharged.eu heeft nu in diverse landen (Slowakije, Italië, Zwitserland en België) waar je middels hun netwerk kunt laden. Roaming kan ook middels TNM pas, je betaald wel extra kosten aan de TNM. Je kunt ook betalen middels Plugsurfing bij hun laadpalen. In België zijn bij de grotere NMBS stationsgarage altijd 6 of meer laadplekken met 22 kW beschikbaar.

Groet,

Peter
Zo wordt het inderdaad aangekondigd, maar eind 2016 had ik op de parkinb NMBS in Brugge toch maar 3x18A. Via Canze, dus geen kwestie van beperking omwille van SOC of koude batterij.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 46
Berichten: 585
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door Sordone »

We zijn weer terug uit Rügen met 2110 ZE km's op de teller met een nagenoeg probleemloze terugreis via een tussenstop in Hamburg. Na Grimmen en Satow nu richting Leezen gegaan waar een Senyah lader zou zitten via de Plugsurfing app. Adres (Görslower Str. 4) in de PS app was fout maar de GPS locatie was goed. PS heeft het nu aangepast naar Görslower Str. 9. Echter de lader gaf een error op de PlugSurfing sleutel en ook het telefoon nummer gaf voicemail. Volgens het meisje achter de kassa van het tankstation ernaast heeft de lader het nog nooit gedaan. :fp: Nu had ik al reserve ingebouwd omdat het een onbekende lader was en met genoeg range uitgeweken naar een 22kw lader bij de Esso in Schwering die 0,99 ct /Kwh (!) zou kosten. Als ze zo duur zijn dan moet ie wel beschikbaar zijn. :cry2: En inderdaad € 7,87 afgetikt met een benzinebonnetje voor 2,25 liter a 3,5 euro per liter :fp: Geen idee wat de kw's waren. Toen door naar T&R Schaalsee 43kw (gratis) en in Hamburg geladen in de buurt van ons hotel tijdens een diner.
2e terug reisdag: 1e stop Bad Fallingbostel bij een prive adres met 43Kw lader (!) waar je heel modern via een QR code via paypal kan doneren. :clap: Toen naar Rodenberg waar ik eerst problemen had met de volgorde van aansluiten. Contact via telefoon kon ook niet direct helpen. Meestal moet je eerst de paal inschakelen en dan aansluiten. Hier moest het uiteindelijk andersom. Deze info in Chargemap toegevoegd en lekker om de hoek in de Konditorei een pauze genomen. Verder naar Bielefeld waar een Innogy lader bij een tankstation was. Via E-charge app aangezwengeld, Creditcard werkte niet, Paypal wel (?). Rondje gelopen langs een Ladefoxx laadpaal. Nu moet je deze aansturen via een SMS op een aangemelde telefoon. Eerder had ik al 2 keer een mail gestuurd en gebeld naar Ladefoxx zonder antwoord. Nu het telefoonnummer op de paal gebeld en Stadswerke Bielefeld zou mij terug laten bellen hierover. 3 dagen later nog steeds geen contact. :cry2: Er is nog veel werk te doen in Duitsland. Verder retour via T&R Brockbachtal Nord (22kw gratis) en Fastned.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 47
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door HarmOtten »

20170403 eCharge update.png
Iemand deze eCharge App (de opvolger van e-kWh) al eens gebruikt? Volgens de beschrijving zou deze nu ook Intercharge moeten ondersteunen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 46
Berichten: 585
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door Sordone »

Ja, In Bielefeld ermee geladen. In eerste instantie pakte hij geen creditcard maar hij werkte wel met paypal uiteindelijk. Persoonlijk vond ik de oude interface fijner maar kennelijk moet het "moderner" met die rare ronde iconen interface.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 82
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door Hachy »

Sinds vandaag kan je bij Chargemap nu ook een Chargemap laadpas aanvragen.
Je hebt een credit-card nodig om de aanvraag te voltooien.

Hij kost eenmalig €14,90 en geeft je toegang tot vrijwel alle Franse netwerken en ze werken aan Europese dekking.
Ze vragen nu geen toeslag per laadsessie maar in de toekomst zijn ze dit wel van plan. Volgens mij is het een soort Franse 'The New Motion'.

Het mooie er aan is dat hij post-paid is, zonder abonnement. Hij werkt ook voor Belib' én Sodetrel waardoor
je dus niet meerdere pasjes, pre-paid accounts en abonnementen af hoeft te sluiten.

Volgens mij dus een waardige vervanger voor de al je Franse pasjes van o.a. Kiwhi, Sodetrel en Belib'.

* De bekende Kiwhi pass daar moet je eenmalig €20 'tegoed' op zetten
* Sodetrel (Corri-door) kost €2,40 per maand (Plugsurfing werkt inmiddels ook op Sodetrel laadpunten)
* Belib' (Parijs en omstreken) kost 15 euro per jaar

Doe er je voordeel mee, zolang het duurt :)

Persoonlijk hou ik de Kiwhi pass nog wel erbij omdat ik daar prepaid tegoed op heb staan, ik weet niet of ze ook echt jaarlijks deze 20 euro afschrijven.
Daarnaast weet ik niet 100% zeker of deze chargemap pass bijvoorbeeld ook bij Ikea of Auchan werkt. Met de Kiwhi pass heb ik daar al eens succesvol geladen.

Sodetrel had ik al opgezegd ivm dat Plugsurfing daar nu ook werkt.
En omdat ze _niets_ in het Engels wilden communiceren ondanks herhaaldelijk verzoek :wink: .
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 82
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door Hachy »

Dear Mister Hachy,
the mKaart Chargy does indeed replace your mobicard. The mobicard will be deactivated within the coming weeks.

If you want to charge in Luxembourg occasionally, we would recommend you to order a enodrive go S prepaid card.
With this, you buy a kWh credit that can be used on all public charging stations in Luxembourg.

You can order a enodrive go S pack and find additional information on our enodrive services directly on-line via our eshop: http://eshop.enovos.lu
Please do not hesitate if you need further information.
De Enovos kaart die je gratis aan kon vragen in Luxemburg voor bijna alle laadpalen daar, komt te vervallen. In plaats daarvan komt er een soort van OV-Chipkaart genaamd 'mKaart Chargy' die je naast het OV ook op laadpalen kan gebruiken. Deze is helaas pre-paid en de kleinste hoeveelheid is 100 kWh voor 30 euro.

Kortom voor de 'occasionaly' lader veel te duur. Heb ik ze ook als feedback gegeven.
Maargoed. Doe er je voordeel mee.
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 46
Berichten: 585
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door Sordone »

Hi Hachy, ik was Chargy.lu ook al tegengekomen. Dit was hun antwoord toen ik vroeg of ik een Chargy/mKaart kon krijgen in NL en of TNM of PS werkt:

Dear Mr Frank,

For the moment the roaming isn’t in place in Luxembourg, but it will be soon with the platform Gireve.
The best is to contact PlugSurfing. They should have solutions. They also signed with us as a Service Supplier, so that you normally can obtain a Chargy-mKaart.
Otherwise you can also contact following Service Supplier’s to get a Chargy card:

- Eida S.A.
- Electris
- Enovos Luxembourg S.A.
-Pluxx Holding S.A.
- Sudstroum

Ik ben nu bezig om een ricaricaev.it RFID dongle te krijgen voor onze trip naar Noord-Italie in augustus van dit jaar. Ze reageren nog niet echt dus maar een keer bellen. Wel de ecomotori.net Android (geen iOS) app aan mijn site toegevoegd, deze geeft heel veel laadpalen in Italie met goede info. Je moet wel goed inzoomen. Ik ga nog de iOS apps voor emoving/A2A en repower toevoegen.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 82
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door Hachy »

Ik heb een prepaid pas van due energia (die ook op de meeste ENEL palen werkt) en de e-go Ricarica app kan je koppelen an je creditcard om zo ook de enel laadpalen te bedienen.

DUE is een van de weinige Italiaanse partijen die ook met paypal laadpassen voor toeristen aanbiedt. Via de mail communiceren ze ook engels. Zie https://mobility.dufercoenergia.com


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in