How to, het beste onderhoud met weinig bestedings ruimte

De beste manieren om je auto te poetsen en te wassen, of zelfs te detailen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Bobo
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 2
Berichten: 114
Lid geworden op: 19 jan 2014 09:57
Actief als: particulier

How to, het beste onderhoud met weinig bestedings ruimte

Bericht door Bobo »

Hallo allemaal,

Ik hou ervan om mijn auto te poetsen en mooi te houden, alleen ik heb nu spullen voor een normale lak die de deur uit moeten omdat ik nu metalic heb. Ben wel wezen rond informeren en er wordt mij bij heel veel plekken Meguiar's aangeraden, die is toch aan de prijs (al vind ik dat zelf). Heeft er iemand tips en trucs voor het beste resultaat met zo min mogelijk centen? Zal vast niet de enige zijn en wie weet help ik wel meer met deze topic, dus alles is welkom.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

grandscenicman
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 412
Lid geworden op: 10 jan 2011 10:28
Actief als: particulier

Re: How to, het beste onderhoud met weinig bestedings ruimte

Bericht door grandscenicman »

Niet met de wagen rijden en deze in een glazen kooi zetten geeft altijd een goed resultaat..... :mrgreen:

Surf ff naar het carclean-forum , daar kan je alles lezen over hoe en wat om je auto netjes te houden........je maakt het zo duur als je zelf wil. :think:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 2
Berichten: 3241
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Re: How to, het beste onderhoud met weinig bestedings ruimte

Bericht door Mathijs »

Bobo schreef:het beste resultaat met zo min mogelijk centen?
Zeker; er zijn alternatieve merken die zeker zo goed zijn, en o.a. op carclean.nl te vinden.

Echter, ook daar kan je je helemaal suf bestellen (je krijgt trouwens ook vaak samples van producten), en ik denk dat nou net de kneep zit in het gebruiken van kwalitatief goede producten (gewoon per product minder van nodig) EN niet alles in één keer 'willen'.

Ik bestel regelmatig iets, niet te gek veel, lees de recensies onder de producten goed door, en soms krijg ik een sample van een ander product meegeleverd wat ik ook weer kan proberen, maar niet persé als het op is gelijk 'groot' ga bestellen.

Verder hou ik ook de aanbiedingen in de gaten op markten en braderieën, of gewoon in de winkel.
Keyword is wel : kwaliteit spul. Goed resultaat met kleine hoeveelheden en relatief minder werk.
Een goedkope 'rotshampoo' kost meer werk om je wagen zeep-streep-vrij te krijgen, en geeft vaak minder tevredenheid.

Al doende bouw je wel een voorraadje op. Die fles Mequiar is echt niet bij de eerste wasbeurt op, terwijl je van het 'goedkope' spul vaak wel een scheut erin moet doen..
Mequiar Gold Wash bijvoorbeeld (uit het hoofd) iets van 40ml op 4 liter water is voldoende voor een glanzend resultaat. Fles is 473ml en kost iets van 11 euro, daar kan je je wagen dus goed 11 tot 12 keer mee wassen, dus minder dan een euro per wasbeurt.
Nothing great was ever achieved by being realistic!

onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg


https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Bobo
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 2
Berichten: 114
Lid geworden op: 19 jan 2014 09:57
Actief als: particulier

Re: How to, het beste onderhoud met weinig bestedings ruimte

Bericht door Bobo »

Bedankt voor de tips, ik ga in elk geval even de site van Carclean uitpluizen en die prijzen vallen idd mee in vergelijking met wat ik anders ben tegen gekomen. Hier ga ik zeker mee verder!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

grandscenicman
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 412
Lid geworden op: 10 jan 2011 10:28
Actief als: particulier

Re: How to, het beste onderhoud met weinig bestedings ruimte

Bericht door grandscenicman »

Mathijs schreef:
Bobo schreef: iets van 40ml op 4 liter water is voldoende voor een glanzend resultaat. Fles is 473ml en kost iets van 11 euro, daar kan je je wagen dus goed 11 tot 12 keer mee wassen, dus minder dan een euro per wasbeurt.
Ik hoop echt dat je meer dan die 4 liter gebruikt om je auto te wassen...........

Dodo juice heeft een shampoo ( dodo juice born to be mild ) en dan heb je zelfs al genoeg met nog geen 25 ml per .....+- 15 liter water . :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 2
Berichten: 3241
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Re: How to, het beste onderhoud met weinig bestedings ruimte

Bericht door Mathijs »

grandscenicman schreef:Ik hoop echt dat je meer dan die 4 liter gebruikt om je auto te wassen...........
Nope, 4 liter is ruim voldoende. En nog een paar liter helder water in een emmertje om uit te spoelen (2 emmer methode).
Wel even voorspoelen natuurlijk, en sinds ik die foam lans heb, is dat helemaal dikke pret, al ben ik absoluut niet tevreden over het schuim. Kinderlijk genoeg wil ik een dike vette schuimlaag op de auto, niet iets wat er keihard weer afloopt. :lol:
Nothing great was ever achieved by being realistic!

onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg


https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Camille Schyns
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 mei 2014 19:55
Actief als: particulier

Re: How to, het beste onderhoud met weinig bestedings ruimte

Bericht door Camille Schyns »

In de loop van de 4 decennia met eigen auto en veel lol aan poetsen, wil ik graag kwijt dat er een geweldige neiging is om met alles te overdrijven. Hoezo zouden 'gewone' poetsmiddelen niet voor een metallic-lak geschikt zijn? Volgens mij aardig kwatsj: ik heb ook op metallic diepere krassen er keurig uit gepoetst met groene commandant. Speciaal voor metallic heeft misschien een iets fijner korrel krijtbestanddelen, maar daarvoor werk je dan ook weer langer eer je de krasjes weg hebt. Beetje lood om oud ijzer.

Van tientallen merken autowas is er na al die jaren niet één duidelijk betere overgebleven. De oude harde wassoorten die zo enorm zwaar op te brengen waren, hielden het langst hun beschermende werking, maar ik gebruik dan liever een dun vloeibare hartwachs waarmee ik in een kwartier de auto weer op hoogglans heb en herhaal dat 2 of 3 keer zo vaak als met de oude Simonize of hoe het heette.

Autoshampoo ... misschien leuk om de hond mee onder de douche een beter geurtje te geven, maar ik heb net zo goed resultaat met een paar emmers schoon water, een dikke autospons en een goed - schoon - zeemleer.

Wil je de auto echt netjes hebben, dan onthoud dat we allemaal contrasten ervaren. Dat betekent dat de ramen ook van binnen perfect afgezeemd horen te zijn en de rubbers dienen diep zwart te zijn. Dat laatste kan met speciaal spul, maar doodgewone wasbenzine werkt ook perfect.

Ik heb gezien dat er hier ook moeilijk wordt gedaan over wat een professionele autopoetser voor € 65 levert. Als ik de auto van binnen en buiten grondig poets gaat daar gemakkelijk een halve dag in zitten. Nja, dan is 65 euro echt voor niks.
Renault Scénic 1.6-16v apr 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Excile
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 aug 2014 10:52
Actief als: particulier

Re: How to, het beste onderhoud met weinig bestedings ruimte

Bericht door Excile »

Afgelopen week een mail gestuurd naar de mensen van Carclean.nl met het verzoek voor advies voor mijn "waswensen" van mijn (toekomstige) nieuwe megane met panoramadak en lederen bekleding.
Mail terug gehad met daarin prima advies en zelfs linkjes naar de producten! Hoefde ze alleen nog maar aan te klikken om ze in de winkelwagen te krijgen :thumb:
In totaal was ik minder dan 70 euro kwijt en hiervoor kan ik mijn auto wassen, waxen en het leer beschermen.
Top service dacht ik zo :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht