Achterklep gaat niet open.

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar

Topic author
Dorieef
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 sep 2014 04:56
Actief als: particulier

Achterklep gaat niet open.

Bericht door Dorieef »

Goedendag,
De achterklep van mijn Renault Grand Espace Initiale IV, 2 liter turbo benzine, bouwjaar 2004, ging niet meer open, terwijl het dashboard aangaf dat hij niet afgesloten was. (rood balkje). Nergens kunnen vinden hoe ik dit op kon lossen, was al bang de bekleding los te moeten halen. Gelukkig zag ik aan de binnenzijde een plastic plaatje ter hoogte van de vergrendeling. Met een dunne schroevendraaier kon ik heel simpel de vergrendeling ontsluiten. Vervolgens wat wd 40 erin gespoten en het probleem was opgelost.
Dat wilde ik even delen.

vr gr

Eef

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fgrooten
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 576
Lid geworden op: 25 nov 2009 05:38
Actief als: particulier
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Achterklep gaat niet open.

Bericht door fgrooten »

Dat zijn goede tips, thanx!
Mon voiture: 2017 Grand Scenic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Herbie928
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 nov 2015 14:35
Actief als: particulier

Re: Achterklep gaat niet open.

Bericht door Herbie928 »

Een paar jaar later, maar misschien ook nog een aanvulling:

Mijn Grand Espace Initiale 3.5 V6 uit 2007 had hetzelfde probleem, de achterklep ging niet meer open. Er was geen melding op het dashbord dat de klep open stond of zo, maar de klep ontgrendelde niet meer als ik aan de hendel trok, ook ontgrendelde dan de andere sloten van de portieren niet. De ruit ging nog wel open.

Na het raadplegen van dit forum (Bedankt!) ben ik achterin gekropen en heb ik de klep uiteindelijk ook mechanisch kunnen ontgrendelen door een wit schuifje naar links te duwen.

Echter hielp de WD40 in mijn geval niet alles leek soepel te bewegen, maar geen reactie als ik de hendel bediende. Door de bekleding los te trekken rond het slot was ik in staat om het slot te verwijderen en uit elkaar te halen. Wat tandwielen, een elektromotor. Dit leek allemaal in orde, ik heb de elektromotor nog getest op 12 Volt en die draaide als een dolle.

Toen me maar gericht op de hendel. Dat leek mij gewoon een verbind/ontbreek contactje, dus eerst maar zelf als schakelaar gepeeld door 2 draadjes in de connector te steken en deze tegen elkaar te houden. En warempel, het slot ontgrendelde iedere keer. Ik had mijn probleem gevonden, de schakelaar in de handgreep.

Omdat ik niet zo ben van meteen een nieuwe kopen dacht ik, kan ik die ook open maken? En dat ging! Ik zag al meteen een hoop groene oxidatie van het koper en een hoop viezigheid en water. Na het geheel schoongemaakt te hebben en de contactjes een beetje opgeschuurd te hebben, kon de boel weer in elkaar. Alle contactpinnetjes voorzien van contactspray en de pennen een beetje verdraaid (Ook een tip vanuit dit Forum) en het geheel weer ingebouwd.

De ontgrendeling werkt weer prima, nu nog hopen dat het ook een tijdje zo blijft :-)

Nog een TiP: Als de ruit open staat, dan kan de klep NIET elektronisch geopend worden, dus laat de ruit dicht als je aan de klep aan het sleutelen bent!

Groeten Hermen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht