Renault scenic defect radio en display en verwarming defect

Voor technische onderwerpen die niet in één van bovenstaande categorieën te vangen zijn.
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Mblaauw
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 okt 2013 15:07
Actief als: particulier

Renault scenic defect radio en display en verwarming defect

Bericht door Mblaauw »

Model/uitvoering :renault megane scenic
Bouwjaar :2001
Brandstof :benzine/lpg


beste renault kenners , ik heb het volgende probleem ik reed gister weg van huis en prompt viel de radio , display tijd temp, en de kachel uit ik dacht aan een zekering maar deze heb ik na twee keer zelf en een vriend ook twee keer laten kijken geen defecte gevonden allen zijn ze heel ook onder de kap .
ik kan dus ook niet de blazer harder of achter zetten en de tijdaanduidingscherm is zwart wel brand er licht waar normaal temp aanduiding staat ik ben ten einde raad en hoop dat iemand mij hier mee kan helpen..?

Mvg Manuel

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Renault scenic defect radio en display en verwarming def

Bericht door WillemS »

Manuel, vreemde storingen zoals deze zijn bij de Scenic vaak een gevolg van vocht bij de elektronica onder bij de passagierskant.
Dit wordt veroorzaakt doordat er vuil zit opgehoopt onder de paravan, de afvoer van regenwater is dan belemmert en dan loopt het water zo je wagen in.
mvg WillemS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Mblaauw
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 okt 2013 15:07
Actief als: particulier

Re: Renault scenic defect radio en display en verwarming def

Bericht door Mblaauw »

Beste willems als eerst bedankt voor je reactie , ik heb geen natte bodem of vochtigheid aan de passagier zijde iemand die zei me dat het ook een printplaat defect zou kunnen zijn ?. ik ga maandag de auto maar eens laten uitlezen..ik hoop op meerdre reactie intussen want hoorde al dat dat een duur geintje moet zijn ..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Berichten: 3309
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Re: Renault scenic defect radio en display en verwarming def

Bericht door RichTrip »

Dit geldt alleen voor de Scenic II. Bij de Scenic I ken ik dit probleem niet. Ik denk toch aan een defecte zekering.
Meten is weten. Zowel de constante plus als de geschakelde plus meten (de gele en de rode draad achter in de radio.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Mblaauw
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 okt 2013 15:07
Actief als: particulier

Re: Renault scenic defect radio en display en verwarming def

Bericht door Mblaauw »

alle zekeringen zijn nu drie keer door mij en twee keer door een ander nagezien maar ik ga morgen je tip uitvoeren echter heb ik niet alleen een defecte radio gehele climate control paneel is uit evenals de klok verder werkt alles normaal...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Mblaauw
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 okt 2013 15:07
Actief als: particulier

Re: Renault scenic defect radio en display en verwarming def

Bericht door Mblaauw »

alles doorgemeten en alles is normaal snap dr helemaal niks meer van dit is mijn eerste en laatste renault ...morgen maar naar de garage laten uitlezen ...als iemand nog iets weet graag ? ik zag per toeval een druppel aan mijn binnen verlichting hangen misschien dat daar het euvel wel licht iemand bekent hiermee ? en mijn rechterkoplamp is er zojuist ook mee opgehouden ..kan dr nog we;l bij ^^

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Scenic2000
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 766
Lid geworden op: 02 apr 2013 22:14
Actief als: professional
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Renault scenic defect radio en display en verwarming def

Bericht door Scenic2000 »

Hallo,
druppel aan verlichting komt van dakantenne .verlichting uithalen en moer van acht losmaken .
silicone aan antennevoet en probleem opgelost .
Kijk eens naar zekering van COUPE CONSOLE 15A deze is voor spiegelverstelling ,klokje, radio, radiodisplay, automatische airco, instrumentenpaneel.dit is de zekering tussen spiegelverwarming en claxon .(zesde van links boven ).
kortsluiting in één van deze opgenoemde verbruikers kan gans de boel plat leggen .
Indien zekering springt ,plaats dan tussen de pinnen van de zekeringhouder een lamp van 21 W met draden (zelf solderen ).
zo kan je de kortsluiting vinden zonder 10tallen zekeringen te vernielen .
schakelaar van spiegelverstelling kan soms inbranden en kabelboom doen smelten .
Mvg Kurt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jlmr
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 1
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 dec 2014 12:01
Actief als: particulier

Re: Renault scenic defect radio en display en verwarming def

Bericht door Jlmr »

Betse kurt,
Je tip met de gesprongen zekering was super! Precies het probleem. Daarna de code even opnieuw in de radio zetten en alles deed het weer. Nou ja alles. Ik blijf met volgende vraag zitten: Omdat mijn joystik-spiegelversteller gesmolten was door vocht in het mechanisme( lang verhaal met regen) had ik op de sloop een nieuwe joystik plus stekker gehaald en aan de oude draadjes in de deur gesoldeerd, waarna de zekering sprong. Hoe kan ik ontdekken dat ik de draden verkeerd heb aangesloten of dat de kabelboom, zoals je beschrijft, helemaal versmolten is en er so ie so kortsluiting optreed? Of is de soldeerbout de boosdoener en moet ik het gewoon nog eens proberen, maar dan eerst de betreffende zekering trekken alvorens te solderen?
Mocht het antwoord doormeten zijn. Zou je me dan willen zeggen hoe en waar ik dan precies wat moet meten? Ramen en automatische vergrendeling deur doen het nog. Renault megane scenic 1.9 Aut, 2000
Alvast bedankt voor je antwoord!
Gr
Jelmer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht