torsie-as 3e x geknapt in 1,5 jaar tijd

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
jgm
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 okt 2014 13:58
Actief als: particulier

torsie-as 3e x geknapt in 1,5 jaar tijd

Bericht door jgm »

daar was ik weer en nog geen jaar verder weer zelfde probleem
de kangoo welke ik weer klaar gemaakt had met een donor torsie-as (uit een expres uitvoering met 70.000 km )
is een dag voor dat de auto voor de apk moest door de as gezakt voor de 3e keer in anderhalf jaar tijd
de auto was onbelast en omdat de hond nog wel eens achterin zit (8 kilo) had ik de achterbank er niet eens in
ik rij meestal alleen in de auto zelden passagiers en voor de 3e keer zonder aanleiding in een bocht met 20 km per uur door de as gezakt
net een paar dagen terug mijn dochtertje van 8 beloofd met haar naar lego-land in denemarken te gaan
nou aangezien de renault-kangoo weer door de as is gezakt is dit helaas nu ander verhaal geworden
daarin tegen blij dat hij er nu doorzakte en niet op de snelweg onderweg naar denemarken want dat had wel eens heel fout af kunnen lopen voor mij en mn dochtertje
inmiddels kan ik iedereen afraden die veilig op de weg wil om een renault kangoo te nemen van rond bouwjaar 1998
want het is schrikbarend hoe veel mensen dit dus al overkomen is en vreemde vind ik dat dit spul met zon groot risico nooit door renault is terug geroepen als zeer onveilige auto
daarnaast heeft het mij enorm veel geld gekost en mag ik mijzelf trotse eigenaar noemen van een kangoo die nu helemaal niks meer waard is en niet meer mee gereden kan worden
en om daar weer een paar honderd euro voor neer te moeten leggen om hem weer klaar te maken met het risico dat hij er voor de 4e keer zonder aanleiding door zal zakken tja ......

bij deze mocht iemand mij verder kunnen helpen en nog een goede as hebben liggen voor niet al te veel geld ? alle hulp is welkom

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 4
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: torsie-as 3e x geknapt in 1,5 jaar tijd

Bericht door mechanic »

Dat is het risico van gebruikte delen. Bij een nieuwe as was het euvel de eerste keer opgelost. Je weet het nooit bij een gebruikte as,en bij de volgende kan het weer gebeuren.
Hoe vervelend dit ook is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
jgm
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 okt 2014 13:58
Actief als: particulier

Re: torsie-as 3e x geknapt in 1,5 jaar tijd

Bericht door jgm »

helemaal mee eens dat een nieuwe beter is maar hoe vaak hoor je dat dit bij een auto gebeurt en helemaal als de vervangende as nog maar 70.000 km gelopen heeft
2 maand terug stond hier in het dorp een kangoo aan de kant van de weg met duidelijk een geknapte as
maar welke autohandelaar of automonteur ik er over spreek ze geven allemaal aan dat dit dus een echte kwaal is van de kangoo
en wat heb ik veel van dit soort gevallen gehoord vooral op de autodemontage bedrijven geven ze ook aan dat dit haast roofgoed is en ze als warme broodjes de deur uit gaan
nu heb ik het domme pech gehad dat mij dit 3 keer mocht overkomen
maar hoeveel gezinnen rijden er nu in de wereld rond met een kangoo waar de as mogelijk ieder moment zal kunnen knappen en al een tijdje op springen staat
mij heeft het al veel gekost omdat deze assen gewoon van slechte kwaliteit zijn
en god zij dank knapte hij bij mij op lage snelheid
tis wel spijtig en in mijn ogen nalatig van renault dat mensen hier niet voor gewaarschuwd worden want met een renault kangoo op de weg gaan met deze kwaliteit torsie-as er onder kan levensgevaarlijk zijn
en mocht hij nog niet geknapt zijn in al die jaren des te groter de kans dat je in een rijdende tijdbom zit en hij ieder moment kan knappen met alle gevolgen vandien
mijn keuze om een donor-as te gebruiken was omdat dit normaal gesproken moet kunnen en zeker met een as die 70.000 km gelopen heeft en hoe vaak hoor je nou dat dit gebeurt ? het komt misschien normaal 1x of nooit in de leven voor dat je dit overkomt. tijdens mijn zoektochten naar een andere as heb ik gelezen dat iemand schreef dat als die reparatie door de dealer uitgevoerd zou worden door de dealer dit bijna 1800 euro ging kosten
nou welke kangoo van 1998 is het waard om daar dan zoveel geld tegen aan te moeten gooien ?
vandaar mijn keuze is geweest dat ik verwachten mocht dat een vervangende as onder een kangoo met weinig km voldoende mocht zijn terwijl dit geintje al met al ook steeds rond de 400 euro koste
al met al vind ik dat renault te kort is geschoten in het ontwerpen van een kangoo met een betrouwbare as er onder en is het niet wachten of hij knapt maar wanneer hij knapt
met geluk rij je net de parkeerplaats op met pech gebeurt het op de snelweg terwijl je lekker met het hele gezin er in zit
en dat is iets wat mij toch wel ff wakker heeft geschud

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 4
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: torsie-as 3e x geknapt in 1,5 jaar tijd

Bericht door mechanic »

De sloop bewaart de auto's en onderdelen ook niet zo best,waardoor het extra slijt.
Vaak worden de kangoo's misbruikt mbt laadgewicht,en dan zijn 70k zwaare kilometers.
Het is niet zo dat deze auto's allemaal op knappen staan,maar een torsie achteras is een slijtage deel. Beetje hetzelfde als een gebruilte distributieriem monteren,dat is ook niet zonder risico.
Repareer de auto met nieuwe delen,dan is er geen risico voor je gezin en andere.
Ooit eens 3x een sloopas onder een scenic gezet,allemaal doorgezakt. Toen de eerste gerepareerd en die rijdt nog steeds rond zonder problemen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
jgm
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 okt 2014 13:58
Actief als: particulier

Re: torsie-as 3e x geknapt in 1,5 jaar tijd

Bericht door jgm »

slechte vergelijking wat je geeft distibutiriem overzetten dat is een draaiend deel op andere draaiende delen zetten dat is niet op elkaar ingelopen
maar de hele torsie=as zit met 4 dikke bouten vast dit heeft niks met verkeerd op elkaar ingelopen onderdelen te maken
de donor kangoo stond niet in de blubber of zo en nog gewoon op de banden en stond daar met kapotte motor alles was verder nog netjes en kom op zeg waarom knappen die dingen zo vaak ? jou punt is duidelijk en heb jou daar gelijk in gegeven dat een nieuwe beter is
maar de assen zijn toch duidelijke b klasse als het zo vaak gebeurt welke auto zakt nou met een orginele as al bij 120.000 door de achterbrug ?
mijn kangoo heeft daar voor nooit iets zwaars hoeven doen
en er zijn dus heel veel mensen die dit overkomen is
en of het nou een vervanger is of de orginele nog mensen mogen wel eens heel goed achter hun oren krabben als de orginele nog niet gesprongen is wanneer het dan wel zou kunnen gebeuren
(dus mechanic ik heb dit bericht hier niet op het forum gezet om te discuseren of nieuw of gebruikt beter is
maar wel om aan te geven hoe link en onbetrouwbaar de assen van een kangoo kunnen zijn en dat renault kangoo hier dus om bekent staat en ik het mooie voorbeeld mocht zijn hoeveel shit je er van kunt krijgen en als ik schatrijk was had ik zekers niet in een kangoo van 1998 gereden)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1443
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: torsie-as 3e x geknapt in 1,5 jaar tijd

Bericht door larsdijkstra 16v »

heel vervelend dit voor je. maar ik lees alleen maar over sloop en gebruikt en het mag niks kosten etc. probeer eens nieuw, die zijn vast aangepast en beter dan alles van de sloop...
en daarbij, als je dit op het forum zet kun je allerlei reacties verwachten, jij bepaalt niet wat wel en niet kan. daarbij is mechanic ZEER bedreven in autotechniek, vooral Renault. doe er je voordeel mee! succes
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 4
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: torsie-as 3e x geknapt in 1,5 jaar tijd

Bericht door mechanic »

Ik ga ook geen discussie aan,maar een belangrijk deel zoals een achteras is gebruikt niet slim.
Heb 8jaar bij de dealer gewerkt en bij personenkangoo dit nooit gezien.
Bij bedrijfskangoo's die ruim een ton achterin hadden liggen en de trekhaak de grond raakte ging het ook haast niet mis.
Het is puur pech in jou geval!
Dat het fout af kan lopen is waar,maar dat kan ook bij een band die plots kan klappen zonder rede.
Het wordt een beetje uit verband getrokken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
jgm
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 okt 2014 13:58
Actief als: particulier

Re: torsie-as 3e x geknapt in 1,5 jaar tijd

Bericht door jgm »

nou nog geen 10 min werk om dit bij elkaar te zoeken wat er zoal op het net staat over deze bewuste achter-as
en dit is maar een klein gedeelte van de mensen die het overkomen is en verscheidene reacties dat dit dus veel vaker voorkomt
ze gaan dus heel veel stuk deze assen ook zonder ze er 2e hands onder te zetten en nergens in het instructieboekje staat geschreven dat men beter met bijvoorbeeld 100.000 km ook niet alleen de distributie riem moet vervangen maar ook de torsie as whaha tis overduidelijk een zeer zwakke plek van de kangoo en daar had renault wel beter zijn best op mogen doen
verder super praktische auto aan gehad hoor
maar ben zelf al 22 jaar monteur en vind dit bijzonder slecht van kwaliteit
welke auto dan ook hoort gewoon niet al de eerste keer bij 100.000 km of soms zelfs minder zo gemakkelijk door de achteras te zakken

meerdere renault modellen blijken hier goed in te zijn maar laten we die er maar niet allemaal bij gaan zetten whaha

http://www.hansti.de/0908nordmannen/090821h/index.htm

http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=93808

viewtopic.php?f=120&t=10389

https://www.nationalebeeldbank.nl/shop/ ... ken_vering

http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=69194

http://homepage.eircom.net/~goconnor/rkra/rearaxle.htm

kangoo-99-links-achter-doorgezankt-t14723.html

http://www.renault4.co.uk/forum/threads ... blem.5782/

http://forum.charltonlife.com/discussio ... ult-kangoo

http://www.diynot.com/diy/threads/kango ... ide.85006/

http://www.renaultforums.co.uk/archive/ ... 15411.html

http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=105515

http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=17239.0

topic16321.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 4
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: torsie-as 3e x geknapt in 1,5 jaar tijd

Bericht door mechanic »

Niemand zegt dat het nooit voor komt.
Heb je ook de verhalen gelezen van mensen die 5ton met een kangoo doen zonder problemen?
Elk merk en type heeft zo zn eigen kwalen.

Dat renault een aantal flinke gebreken kent ben ik zeker met je eens.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in