elektrisch open dakje

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, verlichting, etc.
Plaats reactie

Topic author
bart-fs1
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 237
Lid geworden op: 01 jan 2013 20:43
Actief als: particulier
Locatie: beveren-waas, belgië

elektrisch open dakje

Bericht door bart-fs1 »

ik denk gemerkt te hebben dat een elektrisch open dakje van een phase 1 alleen openschuift, en niet open kantelt? klopt dit? het dakje van de phase 2 kan ook schuin naar omhoog gekanteld worden, of is dat dakje (van die phase 1 dan) dat ik heb niet volledig functioneel?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
bart-fs1
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 237
Lid geworden op: 01 jan 2013 20:43
Actief als: particulier
Locatie: beveren-waas, belgië

Re: elektrisch open dakje

Bericht door bart-fs1 »

ok laten we het maar aannemen dat het zo hoort

een andere vraag, wie heeft er hier nog een 19 phase 2 met elektrisch origineel open dakje? ik vraag me af hoe de verschillende standen zijn als de knop bedient wordt, ik heb de indruk dat er iets niet helemaal juist gaat bij het mijne
*ik druk op de knop voor kantelstand omhoog, dat doet ie, in 1 beweging
*ik druk dan op de andere kant vd knop, dan gaat het dakje to, maar gaat ook meteen naar beneden en inschuiven
*als ie dan 10cm is ingeschoven stopt ie, terwijl ik nog op de knop duw
*dan moet ik opnieuw duwen en gaat ie weer 10 cm verder, en dan moet ik het nog eens doen, dan is het helemaal open
*weer dichtschuiven door op de andere helft vd knop te drukken, zelfde fenomeen, 10cm, los, opnieuw, 10cm
*en dan het laatste deel, ie gaat dicht, maar gaat meteen verder naar de openklap positie
dus als ik het dakje normaal gesloten wil hebben moet ik min of meer op het juiste moment de knop loslaten

als ik daar even logisch over nadenk, lijkt het me dat dit net andersom moet gebeuren, het stoppen van bewegen als ie perfect gesloten is, en dat in beide richtingen

het dak komt van een andere auto en is later in mijn 19 geplaatst, voor ik aan de afwerking ga beginnen zou ik dit toch graag juist hebben

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
bart-fs1
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 237
Lid geworden op: 01 jan 2013 20:43
Actief als: particulier
Locatie: beveren-waas, belgië

Re: elektrisch open dakje

Bericht door bart-fs1 »

heb het in orde, in de werkplaatshandboek staat hoe het afgeregeld moet worden, de motor assembly eraf halen achteraan, die moet in een soort home positie worden gezet, en dan terug plaatsen, en hop, helemaal openschuiven in 1 keer, stoppen in gelosten toestand, openklappen, en andersom hetzelfde :-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1443
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: elektrisch open dakje

Bericht door larsdijkstra 16v »

Ok Bart, mooi!
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht