Mistlamp Clio II vervangen

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, verlichting, etc.
Plaats reactie

Topic author
Camus
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 dec 2015 14:26
Actief als: particulier

Mistlamp Clio II vervangen

Bericht door Camus »

Een onverlaat vond het leuk om het glas van onze mistlamp van onze Clio II in te trappen of te tikken. Voor de rest geen beschadiging en de lamp doet het ook nog. Een belletje naar de Renault dealer leert me dat de hele unit vervangen moet worden omdat het niet alleen het glas vervangen kan worden. Redelijk dure grap van 125 tot 150 euro voor iets dat ik nooit gebruik. Gelukkig hoeft het niet direct vervangen te worden. Even afdekken is ook een optie. De aansluiting zit aan de achterkant, dus volgens de monteur kan er geen vocht bij komen.

Voor de langere termijn wil ik toch wel tot een betere oplossing komen. Op het internet is het mogelijk om een unit te kopen voor 15 euro. De vraag is echter, hoe is deze zelf te vervangen? Ik zie een paar boutjes zitten aan de voorkant. Is het gewoon een kwestie van deze loshalen en een nieuwe erin hangen? Kan een totale leek zoals ik dat ook? Of is een zogenaamd afdekplaatje makkelijker te installeren? Alvast bedankt voor jullie reacties!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 16013
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Mistlamp Clio II vervangen

Bericht door mechanic »

Om de afdekkap te monteren moet ook de mistlamp eruit. Vaak gaan deze gewoon kapot door steenslag..
Een apk punt is dit niet,gezien ze niet verplicht zijn. Alleen als ze niet symmetrisch werken zou afkeur zij ,en een pietje precies ivm scherpe delen. Kwestie van glas afbrokkelen.
Weet het niet precies,maar volgens mij kapje losklikken en je kunt bij de boutjes. Anders zit deze via achterksnt grschroefd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht