Onderdelen overzicht

Versnellingsbakken, assen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, etcetera
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
Plaats reactie

Topic author
Nitwit
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 apr 2016 14:02
Actief als: particulier

Onderdelen overzicht

Bericht door Nitwit »

Sinds kort ben ik de eigenaar van een geërfde MEGANE SCENIC; 1.8 16V van 15 jaar oud. Een spannende onderneming als je nooit een auto hebt gehad (alleen gereden). Sinds de wagen op mijn naam staat heb ik er weinig geluk mee. Het begon met een nieuwe koppeling en een apk met twee nieuwe voorbanden in januari , februari ramen ingeslagen, afgelopen week mijn gloednieuwe rechter voorband plat.Vanmiddag bleek, toen ik de reserveband erop wilde plaatsen, dat de vering was gebroken en zodoende de binnenkant van de band open had gereten. Wederom vette pech. Maar door dat gesleutel van mij wil ik ook weten wat er precies kapot is en hoe dat heet. Ja, het is een vering maar hoe zit dat normaal vast. Ik ben dus opzoek naar een website o.i.d waar ik tekeningen van de auto kan vinden met de benoeming van de onderdelen, een technische tekening dus. Ik kan dat zo 1,2,3, niet vinden op het net. Iemand een tip??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



kaleido 1
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1604
Lid geworden op: 18 mar 2015 10:16
Actief als: particulier

Re: Onderdelen overzicht

Bericht door kaleido 1 »

De schroefveer is defect , let op de juiste kleurcombinatie bij vervangen.
You tube staan genoeg filmpjes.
De veerpoot er compleet onderuit halen , de bevestiging bij de fusee / onderkant veerpoot los nemen.
Veerpoot kan wat klemmen in de fusee , pas op met de fusee te ver naar buiten buigen , de tripod van de binnenste homokineet kan dan uit elkaar schieten.
Bovenkant onder de motorkap de kleine boutjes/moertjes los maken.
Om de nieuwe veer te monteren heb je veerspanners nodig , gaat echt niet zonder.
Misschien laten doen, kan slecht aflopen voor je gezondheid .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht