Airco\Ventilatie in interieur hapert

Zit er een stroomdraadje aan ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
Plaats reactie

Topic author
patrens
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mei 2016 10:12
Actief als: particulier

Airco\Ventilatie in interieur hapert

Bericht door patrens »

Model/uitvoering : _ Re nault Scenic phase III
Bouwjaar : _ September 2013
Brandstof : _ Benzine 1.2.Tce
Beste, Sinds twee weken ben ik in het bezig van een Renault Scenic phase III (meen ik), bouwjaar sept 2013. Prima auto rijdt, goed. Echter wat mij opviel is dat de Airco niet naar behoren werkt. Ik ben met de auto naar Frankrijk gereden op vakantie en merkte dat er geen lucht vanuit de ventilator roosters, het interieur in geblazen werd. Het maakte niet uit, welke stand ik selecteerde vanuit de klimaatregeling. Het "leek" alsof de lucht in het dashboard bleef "hangen". Blazen deed die wel. Toen ik de motorkap opendeed, zag ik water (of een andere doorzichtige vloeistof) "lekken", aan de linkerkant in het motorcompartiment bij de "aluminium" leidingen <airco leidingen>, vlakbij waar een zwart dopje op de leidingen zit. Zou dit condenswater geweest kunnen zijn? Hierop heb ik het hele klimaatregelsysteem uitgezet tot aan de bezoek aan de garage.
Auto staat sinds vanmorgen bij de garageen je raad het al.. Airco doet het prima, lucht wordt in interieur geblazen :S.. Enig bekend bij de mede forumers?

Gr.
Patrick

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
patrens
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mei 2016 10:12
Actief als: particulier

Re: Airco\Ventilatie in interieur hapert

Bericht door patrens »

Dealer helaas niets kunnen vinden. Wel even ze de leidingen onder druk gezet en opnieuw de airco gevuld, met tevens fluoriserende middel, waardoor ik over twee wken moet terug komen. Dan kunnen ze middels een UV lamp checken of er enig lekkage bevindt in de airco. Nu zat ik de denken. wellicht was er geen lekkage en was het toch condenswater.. Er kwam namelijk geen lucht uit de ventilatieroosters, ondanks de instellingen die ik via het klimaat\verwarming systeem veranderede. Weet iemand welk onderdeel ervoor zorgt, dat de scheiding mogelijk maakt tussen de roosters en de ventilaite? Een motortje b.v. die de richting aanstuurt van de lucht, die ik selecteer?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



kaleido 1
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1604
Lid geworden op: 18 mar 2015 10:16
Actief als: particulier

Re: Airco\Ventilatie in interieur hapert

Bericht door kaleido 1 »

Kwam er in eerste instantie nog wel lucht uit de roosters en werd dit steeds minder , naarmate de airco steeds langer aan stond ?
Dit kan een teken zijn van dichtvriezen van de verdamper , toen de auto uit gezet werd , lekte er toen extreem veel water onder de auto uit ?
De aluminium leiding die nat was van het water , is de zuigleiding van het airco systeem , het is normaal dat deze nat wordt , leiding wordt rond de nul graden , en er zal daardoor condensvorming ontstaan.
Een verstopt interieurfilter geeft vergelijkbare klachten.
De kleppen worden met een stappenmotortje aangestuurd , dit is door de dealer te testen en uit te lezen , of er een problee in zit.
Soms moeten deze stappenmotortjes opnieuw ingeleerd worden omdat ze om de 1 of andere reden hun nulpositie kwijt raken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht