Gaspedaal of toch wat anders

Alles wat met de motor van de Kangoo te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Texas
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 dec 2014 12:14
Actief als: particulier
Locatie: Hondon de Los Frailes, Alicante, Spanje
Contacteer:

Gaspedaal of toch wat anders

Bericht door Texas »

Ik heb een 2004 Kangoo diesel ongeveer 4 maanden. Na een week ging soms het spiraal lampje aan en het gebeurde veel vaker en je voelde de auto ook even inhouden. Probleem werd steeds wat erger en op een gegeven ogenblik viel eigenlijk de hele power weg.
De garage heeft het gaspedaal vervangen, zat ook al een andere in dan origineel en probleem was weg. Paar dagen later ging het lampje soms weer branden en nu een paar weken weer regelmatiger, lijkt dat het precies dezelfde kant weer op gaat, ook zie je bij stilstand some toerentaal gaan van 600 naar 1000. Het is dus geen constant probleem, lampje gaat vaak weer uit als je koppeling intrapt. Be geen techneut maar lijkt iets van elektronika/computer, zou toch niet zo zijn als je polen van accu haalt dat het probleem daarna tijdelijk weg is.
Ik woon in Spanje in de bergen dus uitvallen motor kan erg gevaarlijk zijn, wie herkent dit rare probleem, bedankt Hans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Texas
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 dec 2014 12:14
Actief als: particulier
Locatie: Hondon de Los Frailes, Alicante, Spanje
Contacteer:

Re: Gaspedaal of toch wat anders

Bericht door Texas »

Garage denkt of computer of bekabeling, beiden erg dure reparaties blijkbaar :-(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rob1
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 jun 2015 04:17
Actief als: particulier

Re: Gaspedaal of toch wat anders

Bericht door Rob1 »

Hallo, ik heb ook een Kangoo van 2004, een 1.6 16V op benzine en gas. Bij mij gaat dat lampje ook branden. Als het aan is heb ik geen vermogen meer. Een nieuwe gaspedaal + bekabeling heeft de vorige eigenaar al vervangen. Het is in de 2 jaar dat ik nu de auto heb alleen maar erger geworden. Momenteel heb ik het volgende:

1) gaspedaal storing
2) met of zonder storing, auto gaat uit zichzelf harder rijden (ca 10km/h)
3) met of zonder storing, draaid stationair ca 2000 toeren. Trap ik de rem in dan zakt het toeren tal, ook als ik de stekker van de remschakelaar bij het pedaal er af hal zakt het toerental. Toerental zakt ook tijden schakelen niet.
4) Kachel ventilator gaat uit zichzelf aan of veel harder draaien.
5) met of zonder storing, rijdt soms heel bokkig, is dat zonder storing dan komt de storing er aan.
6) gaspedaal storing was eerst alleen bij stilstand, nu ook als ik 130 rijdt gaat de auto naar 90km/h

Vaak is een oplossing even het contact uit te zetten. Vaak haal ik de stekker van de computer (naast de accu) er af als ik de auto niet gebruik.

Nu ben ik het echter beu, de auto is op deze manier niet betrouwbaar. Is een oplossing een nieuwe computer? Zoja, moet die dan geprogrammeerd worden? Wil het graag weten voor ik besluit deze fijne wagen de deur uit te doen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht