navi 50 vastgelopen

Plaats reactie

Topic author
dahoma
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jan 2016 23:43
Actief als: particulier

navi 50 vastgelopen

Bericht door dahoma »

Beste navi 50 liefhebbers / haters ,
Vandaag is mijn navi 50 vastgelopen op het mediascherm na het afspelen van een nummer.
ik kan nog wel alle functies gebruiken behalve de media functie, ik kan geen ander nummer spelen, wel aanduiden van dezelfde cd/map, ik geraak niet meer in bovenliggende map van mijn bestanden ( alles is muziek van cd overgenomen, geen virussen op gevonden, usb van 32gb). Auto in gebruik begin december en alles zonder problemen verlopen, update nog niet gedaan.
weet er iemand hoe ik alles kan resetten ofzo ? Usb uithalen en terug insteken helpt niet, motor op en af ook niet, fabrieksinstellingen ook niet...HELP...ik zou graag terug muziek willen via mijn usb...
Alvast bedankt voor jullie tijd !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

VAN BELLE Jean Marc
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 2
Berichten: 114
Lid geworden op: 23 feb 2012 22:48
Actief als: professional
Locatie: Bellegoed, Bellegem, Belgium
Contacteer:

Re: navi 50 vastgelopen

Bericht door VAN BELLE Jean Marc »

Ja, had dit ook al meermaals maar bleek uiteindelijk te zijn omwillevan bestandsinconsequenties op een van mn meerdere (IPods). De oplossings is volgens mij als volgt:
1. usb stick op win 7 pc of ouder aansluiten, daar WIN+R(un) en typen CMD <enter>
In dit scherm typen: CHKDSK f: /f
(betekent chkdsk met foutcorrectie)
2. kopieer de muziek naar een andere locatie
3. formateer de usb stick
4. zet eerst max 3 liedjes terug
5. Sluit eerst een ipod van een vriend aan op de NAV50 en test de usb (niet Bluetooth, eventueel even bluetooth afzetten in settings)
6. Nu zou de usb stick 3 nummers moeten tonen op je NAV50

7. Laten weten aan mij als dit niet werkt of hier zeggen dat het nu wel gaar

Jean Marc Van Belle, Жан Марк Ван Белл
1. Als ik achteruit ga, is het om een aanloop te nemen.
2. Ik ben op mijn best als ik zwijg. Nooit dus.
3. Als je niet tevreden bent over je vrouw, hoeft zij met jou ook geen vrede te nemen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
dahoma
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jan 2016 23:43
Actief als: particulier

Re: navi 50 vastgelopen

Bericht door dahoma »

Hoi, deze morgend voor het lezen van uw antwoord heb ik een update uitgevoerd waardoor alles terug normaal in zen werk gaat !
Had ondertussen ook even de handleiding geraadpleegd en op mn usb stonden inderdaad hier en daar enkele foutieve bestandtypes...deze heb ik er uitgehaald en voorlopig is dus alles terug in orde.
Moest het me nog een keer gebeuren zal ik misschien uw oplossing kunnen gebruiken Jean Marc !
Alvast bedankt voor de info !
Dahoma

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

VAN BELLE Jean Marc
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 2
Berichten: 114
Lid geworden op: 23 feb 2012 22:48
Actief als: professional
Locatie: Bellegoed, Bellegem, Belgium
Contacteer:

Re: navi 50 vastgelopen

Bericht door VAN BELLE Jean Marc »

Voor anderen omdat het onderwerp NAVI 50 of NAV50 is (ook voor google search), misschien nog de methode om uw volledige NAV50 te resetten.

Let wel: zorg dat je EERST de activatie code hebt (bellen naar je dealer, die hebben dat op hun computerscherm staan bij je nummerplaat normaal, Renault werkte ooit met Mumps programma's en ik ben een mumps programmeur).

Als je de radio een paar malen volledig met contact uitzet, gebeurt er een kleine correctie.

Maar éénmaal, in Oostenrijk, lukte mij dat totaal niet, op een zondag liep heel het boeltje vast (is op die 92.000 km nog maar eenmaal gebeurt tot heden) en leek het moeilijk te resetten. Gelijktijdig bleek het probleem niet van dat te komen, maar startte mijn Opel Vivaro gewoon NIET meer (boordcomputer was dus het probleem).

Dus heb ik uiteindelijk de meest drastische methode gekozen: Je koppelt de rode pool van de batterij volledig los dat heel je wagen zonder elektriciteit valt en je controleert met aan/uit sleutel in het contact of kaart dat er inderdaad niets meer werkt. Sluit je kofferdeksel natuurlijk NIET in deze fase!!!

Dan koppel je die terug aan en zowel alles van boordcomputer en veiligheden (en opties als bandencontrole zelfs, dacht ik), gaan dan terug aan. Maar je autoradio zal je veiligheidscode vragen. Toen had ik die nog niet, en ik diende tot maandag verder te rijden zonder GPS, maar man was dat leuk om je vrouw met de kaart eens lastig te vallen (echt goed voor een heropflakkering van de liefde, meen ik 113%) en dan gaf de Opel garage mij gewoon die code door.

Ik wens jullie allemaal op die manier eens een vastgelopen boordcomputer toe, als het tenminste de liefde met je levensgemalin ten goede komt!

Jean Marc, +je
1. Als ik achteruit ga, is het om een aanloop te nemen.
2. Ik ben op mijn best als ik zwijg. Nooit dus.
3. Als je niet tevreden bent over je vrouw, hoeft zij met jou ook geen vrede te nemen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in