Batterijwissel

Gebruikersavatar

Topic author
GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 78
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Batterijwissel

Bericht door GertjanVB »

Uit het draadje van de nieuwe ZOE R90/Q90 weten we dat een batterijwissel aanstaande is. Om de discussie over de nieuwe R90/Q90 te scheiden van die over de batterijwissel, start ik dit draadje. Even getwijfeld of dit een Technische of Algemeen onderwerp is. Het is niet alleen technisch, ook sterk financieel en zelf ga ik geen batterij wisselen, dus houd ik het Algemeen.

Er is nog geen duidelijkheid over tijdstip en prijs van Renault, hoewel wel data (Q2 2017) en prijs (€3.500 excl btw door RCI) genoemd worden. Laatste standpunt van Renault daarover;
De prijs die je noemt is een grove indicatie. Wij hebben nog geen concrete informatie over de prijs van de vervanging van de ZOE batterij van 22 kW naar een 40 kW.

Naar verwachting zal het inderdaad vanaf het 2e kwartaal 2017 mogelijk zijn om je huidige 22 kWh batterij te laten vervangen door de 40 batterij.

Op dit ogenblik wordt vanuit Frankrijk gewerkt aan de invulling van alle details, omdat het proces om een upgrade uit te voeren gecompliceerd is en per land verschilt. De kosten van een upgrade zijn naar verwachting aanzienlijk, onder andere gezien de logistiek voor het batterijtransport en de afwikkeling van de gebruikte batterij.

Je dient er rekening mee te houden dat ondanks een upgrade van de batterij, de auto niet dezelfde prestaties kan leveren als de ZOE die standaard met de Z.E. 40 batterij is uitgerust.

Naast de batterij zijn ook andere productaanpassingen van invloed op de actieradius waar je in dit geval niet van profiteert, evenals nieuwe uitrusting of kleuren. De overweging zal dan eerder inruil kunnen zijn in plaats van upgrade.

Ingeval van batterij upgrade naar de Z.E. 40 batterij zal tevens een nieuw batterijhuurcontract moeten worden afgesloten.

Daarnaast heeft zoe2goe al opgemerkt dat er third party's bezig zijn met alternatieve batterijpaketten. Dit draadje is gestart om de laatste stand van zaken over een batterijwissel hier te verzamelen.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 26
Berichten: 524
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:27
Actief als: particulier
Locatie: Ter Aar

Re: Batterijwissel

Bericht door Nivve »

Bedankt voor het nieuwe draadje, is idd een onderwerp op zich.
GertjanVB schreef:
Ingeval van batterij upgrade naar de Z.E. 40 batterij zal tevens een nieuw batterijhuurcontract moeten worden afgesloten
Even de rest achterwege latend, vind ik dit stukje interessant. Ik ben beniewd hoe ze dit gaan doen met het afsluiten van het oude contract (afkoop?). Het contract met oneindig km is nu goedkoper dan ik op dit moment betaal, dus dit zou qua lease anders een voordeel zijn (10 euro per maand, maar toch).
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 78
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Batterijwissel

Bericht door GertjanVB »

Het is net als bij verkoop van de auto; gereden km's vaststellen, afzetten tegen looptijd, contractprijs daarvoor vaststellen en overige meerdere km's per kmprijs afrekenen.
Het contract dat je nu hebt afgesproken is niets anders dan een schatting naar beste weten om grote verrekeningen op het eind te voorkomen. Ik heb mijn eerste contract met looptijd van 3 jaar volgemaakt en daarna is er geen nieuw opgemaakt, maar het maandbedrag wordt doorgezet zonder een bepaalde looptijd en ik kan dit naar believen aanpassen.

Nog even terug naar het Nieuwe ZOE R90/Q90 draadje voor de batterij lease- en koopprijzen. Geen tarief voor de 22kW batterij voor onbeperkte km's!
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

VanAssen
lid
lid
Posts in topic: 13
Berichten: 476
Lid geworden op: 30 mei 2014 20:11
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door VanAssen »

Goed nieuw draadje, inderdaad. Zal nog wel druk bezocht worden.
Stand van zaken is dat per 2de kwartaal 2017 de upgrade / wissel mogelijk wordt?
Zelf geen antwoord meer gehad van de dealer over beschikbaarheid termijn.
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 78
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Batterijwissel

Bericht door GertjanVB »

Zoepionerin heeft de nieuwe ZOE onder de Portugese zon aan de tand gevoeld, haar verslag vind je hier. In dit verslag duikt de batterijwissel ook op en ook daar wordt weer €3.500 genoemd als ombouw bedrag. Daarna kun je de batterij kopen voor €8.000 (Zoepionerin) of huren (Renault NL)
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Wytze
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 70
Lid geworden op: 26 jun 2016 23:23
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door Wytze »

GertjanVB schreef:Zoepionerin heeft de nieuwe ZOE onder de Portugese zon aan de tand gevoeld, haar verslag vind je hier. In dit verslag duikt de batterijwissel ook op en ook daar wordt weer €3.500 genoemd als ombouw bedrag. Daarna kun je de batterij kopen voor €8.000 (Zoepionerin) of huren (Renault NL)
Ik lees haar verhaal iets anders;
Denk dat je van 22 kWh huur naar 40 kWh huur 3500€ kwijt bent.
En dat de kosten van 22 kWh huur naar 40 koop 8000€ zullen zijn.
Ombouwkosten van 3500€, dus voor het werk, lijkt me beetje veel. Het is echt geen week werk.
Paar uurtjes misschien om pakket te wisselen. Is er al iemand die dat wisselen op basis van huidige huurvoorwaarden heeft meegemaakt?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 78
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Batterijwissel

Bericht door GertjanVB »

Renault vind het veel werk, lees het citaat in de eerste post nog maar eens; logistiek, herbestemming etc. Vervolgens sluit je een nieuw leasecontract af. Daarmee betaal je de batterij. Wil je niet leasen dan betaal je €8.000. Dat zie je terug in de prijslijsten van lease vs koop.

Maar ik help het je hopen en zal de tekst nog eens nalopen; wat daadwerkelijk verstrekte info is en veronderstellingen van Jana. We kunnen Jana natuurlijk ook de vraag stellen (ze heeft Nederlands geleerd en kijkt af en toe mee op 't forum)
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Wytze
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 70
Lid geworden op: 26 jun 2016 23:23
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door Wytze »

Aan het werk zal het niet liggen.
Kijk maar naar dit filmpje.
Hij wordt er zo onder geschroefd. Plug and play. Software-update er achteraan en rijden maar.

En na gebruik in de auto gaat ie een tweede leven in.
Lees hier maar; http://www.duurzaambedrijfsleven.nl/ene ... oorziening
En dat kan natuurlijk ook met de ZOE batterijen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 29
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door PieterZoe »

De prijs van 3500 wordt nauwelijks bepaald door de kosten (arbeid, materialen etc) maar primair door de waarde van de propositie voor de consument. Renault maakt een inschatting over wat het ons waard is om batterij te vervangen. In de prijsbepaling wordt ook de waarde van alternatieve scenario's meegenomen, zoals het verwachte aantal huidige Zoerijders dat bereid is om in te ruilen tegen een nieuwe 40kwh Zoe, het effect van tweedehands Zoe's op de markt etc .

Pricing in de autoindustrie is voornamelijk marketing.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 78
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Batterijwissel

Bericht door GertjanVB »

Mooi filmpje, dank daarvoor.
Het is helemaal waar dat de ZOE is ontworpen voor een snelle batterijwissel. Toch gaat niet iedere dealer dat mogen en kunnen doen. Etten-Leur is de vestiging hier in de buurt waar dat soort dingen kan. In ieder geval zijn zij voorbereid op het werken met hoge spanningen, mogen zij spanningsvrij maken etc. Ik weet niet hoeveel van dat soort ZE dealers er zijn in Nederland. Ook voor het 2e leven van de batterij is al een voorziening zoals Nissan dat (al dan niet met Renault), dus daar gebeurd niets speciaals, hoogstens wat eerder.

Uit de gebruikte teksten valt af te leiden dat Renault ons vooral het liefst in een nieuwe ZOE ziet rijden, als dat niet lukt, dan is er nog het vangnet van de batterijwissel om overstap naar bv de Ampera te voorkomen.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Wytze
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 70
Lid geworden op: 26 jun 2016 23:23
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door Wytze »

PieterZoe schreef:Pricing in de autoindustrie is voornamelijk marketing.
Daar zit wel een stukje waarheid in maar ook niet meer dan dat stukje bij batterijen.
Fabrikanten willen allemaal gewoon met hun productie doordraaien. En zoals bekend in de batterij gewoon nog een duur ding. De prijzen zakken wel maar nog niet zo hard. Er zijn ook vele nieuwe ontwikkelingen met anders soortige batterijen.
Dus de keuze voor batterijen is ook nog eens risicovolle business.
De nieuwe 2017 Bolt is naar zeggen, en calculaties door degenen die er verstand van hebben, een product waar niets aan wordt verdiend.
https://electrek.co/2016/11/30/gm-chevy ... ev-credit/
Fabrikanten willen de boot niet missen en ervaring opdoen. Dus old fashioned spelletjes en luchtfietserij, sorry voor mijn idee over marketing clubjes, van de marketingafdeling zijn denk ik nog niet toepasbaar op de EV's.

In Nieuwegein is ook een EV renaultdealer. Die doet straks ook alles voor http://www.wedrivesolar.nl het idee is dat er binnen een jaar 150 rondrijden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 78
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Batterijwissel

Bericht door GertjanVB »

Ook daar wordt door marketing bepaald wat de klant er voor wil betalen, dat dat te weinig is om de kosten te dekken is weer wat anders.

Renault is aan het uitvogelen wat wij er voor over hebben, daarbij zoeken ze de balans tussen opbrengst en klanten verliezen.

Eerst proberen ze ons in een nieuwe ZOE te krijgen, dat lukt gezien de inruilprijs, alleen bij degenen die niet op een dubbeltje hoeven te kijken. Van degenen die over blijven mag Renault verwachten dat ze heel secuur naar die batterijwissel aanbieding en de alternatieven zullen kijken, dus ze zullen bij deze centenn**kers (zoals ik) zeker niet mogen overvragen, dan zijn ze op termijn mogelijk ook klanten kwijt. Het feit dat ze optie aanbieden is echter positief, maar het blijft een spelletje vraag en aanbod: ik zal, ook zonder de batterijwissel, de ZOE blijven rijden. Wat er aan het eind van haar levensduur aan aanbod is zie ik dan wel weer. Als Renault overtuigd is van de kwaliteiten van de ZOE gaan ze hoog met de prijs zitten; ze komen toch wel.

Dus het beste is Renault te overtuigen dat we allemaal weglopen als het te duur wordt ... :wink:
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 37
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door zoe2goe »

Persoonlijk kijk ik er vrij klinisch tegenaan. Ik wist precies waar ik instapte en zeur niet nu er beter voor minder te krijgen is; dan kocht je ook nooit een mobiele telefoon of een P.C. of zo.

Ik denk (hoop?) ook dat dit karretje héél lang meegaat. En dat is overigens niet per definitie in het voordeel van Renault, zeker niet op korte termijn *)

Tegen de tijd dat het batterij-pack onder de gegarandeerde specificaties komt, "krijg" ik of een nieuwe, maar waarschijnlijker is dat dan tegen zeer gereduceerd tarief een groot pack wordt / kan worden geleverd, immers, de logistieke kosten zijn dan helemaal niet anders en bovendien verwacht ik dat t.z.t. het huidige pack helemaal niet meer leverbaar is.

Zoals al eerder betoogt hierboven, wie eerder wil kan (zeer waarschijnlijk), maar dat kost knaken en commitment voor de duur van het contract.

Ik negeer overigens voor het gemak even het "einde batterijhuur gerucht". One can always hope ;-)


*) sowieso moet je Renault toch echt nageven dat ze met de ZOE niet voor het korte termijn gewin zijn gegaan.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Wytze
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 70
Lid geworden op: 26 jun 2016 23:23
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door Wytze »

Mag wel zeggen dat ik de ultieme centenn**ker ben. Wacht gewoon af wat de gebruiktprijzen gaan doen in Frankrijk de komende maanden. Het aanbod stijgt behoorlijk de laatste weken.
Voorlopig is mijn 2e auto een panda die per maand 40€ vaste lasten kost en 10 €cent per km brandstof gebruikt. En eigenlijk wil ik die op lpg zetten. Kost mij rond de 600€ eenmalig. Brandstofkosten gehalveerd en vaste lasten gelijk. Inbouw in 12000km terugverdiend.
Daar kan geen ZOE tegen op.
Maar wil gelijk ook instappen in het EV avontuur.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



werikw
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 89
Lid geworden op: 29 dec 2015 23:45
Actief als: professional

Re: Batterijwissel

Bericht door werikw »

Ik heb Renault ook gevraagd naar de batterijwissel,het streven is €3500 zijden ze.Toen ik later weer eens belde zijden ze dat ze dat er eigelijk nog niks bekend is over prijzen.Wat ik wel weet is dat je de oude accu kosteloos kan laten verwijderen uit de auto als je deze niet meer wil hebben.Ik dacht toen van dan laat je de oude eerst verwijderen en bestel je daarna een nieuwe accu bij de dealer,scheeld dan €3500.

Renault zijn in eerste instantie of het niet beter was de auto in te ruilen voor de nieuwe Zoe met grotere accu.Ik zij toen dat de dealer dan eerst wel eens een fatsoenlijke prijs voor mijn auto mag geven,plus een beetje korting.Ik ga geen sloot geld bijbetalen ik ben niet gek.

Ik ben ook van mening dat electrische autos eigelijk vreselijk duur zijn ten opzichte van brandstof autos.De zoe is er vanaf €22180 de Megane is er vanaf €21340.Dus ondanks dat er geen bpm op de Zoe zit is hij zelfs duurder als de Megane inclusief bpm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 37
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door zoe2goe »

Beslispunt hangt (meestal) niet af van prijs maar van Total Cost of Ownership. Een vroeg aangeschafte BEV kan wel degelijk een lagere TCO hebben met een lage rentestand (goedkoop lenen of spaarcenten leveren toch niks op), fiscale maatregelen, energie-inname, levensduur (bij de eigenaar). Zal dus voor iedereen verschillend zijn. Een snelle vervanging omdat er mooier / sneller / verder is, is natuurlijk kostbaar, maar dat is ook hoe je tegen een auto aankijkt. De een vindt het een mooie hobby, de tweede doet het niets, voor de derde is het een verlengstuk van zijn jeweetwel.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

VanAssen
lid
lid
Posts in topic: 13
Berichten: 476
Lid geworden op: 30 mei 2014 20:11
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door VanAssen »

zoe2goe schreef:De een vindt het een mooie hobby, de tweede doet het niets, voor de derde is het een verlengstuk van zijn jeweetwel.
:thumb: :thumb: :lol:
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



hugovdw
lid
lid
Posts in topic: 39
Berichten: 136
Lid geworden op: 17 nov 2016 14:32
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door hugovdw »



5:36 : hier gaat het over de accuwissel voor bestaande Zoe klanten, klinkt veelbelovend :-)
2020 Zoe -R50 First Edition

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Aboriginal
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 486
Lid geworden op: 02 okt 2016 00:19
Actief als: particulier
Locatie: Den Haag

Re: Batterijwissel

Bericht door Aboriginal »

Interessant
Zoë Intens R240/R110/R135

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

VanAssen
lid
lid
Posts in topic: 13
Berichten: 476
Lid geworden op: 30 mei 2014 20:11
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door VanAssen »

Verrassend positieve berichtgeving en zakelijke uitleg. :thumb:
Bedankt voor het filmpje.
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 71
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Batterijwissel

Bericht door Hachy »

Dit is de eerste keer dat ik autoweek positief zie over de Zoe. Is ook weleens anders geweest.
De 22kW Zoe werd minder positief ontvangen, terwijl deze, los van de batterij, nagenoeg identiek is.
Misschien tijdsgeest, of dat de toenmalige reviewer toch meer een petrolhead is.
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 78
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Batterijwissel

Bericht door GertjanVB »

Dat was dezelfde. Hij is om :D
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 71
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Batterijwissel

Bericht door Hachy »

Hahahaha :D Ik dacht dat het Frank Jacobs was de vorige keer met z'n gezeur over niet te vinden laadpalen.
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 22
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Batterijwissel

Bericht door renault15.17 »

De subtitel van het artikel op Autoweek.nl is "nu wel het overwegen waard?"
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 37
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door zoe2goe »

The usual crap. Na dat geintje in Lelystad zijn er meen ik ooit begrepen te hebben harde woorden gevallen. En wie nog niet door heeft dat we een onomkeerbare weg zijn ingeslagen....... Dinosaurussen :-)
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 78
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Batterijwissel

Bericht door GertjanVB »

Als je nu op Twitter "batterijwissel" icm met "ZOE" vermeld, heb je grote kans dat je Eva van Renault_NL achter je aan krijgt. "Als je een DM stuurt krijg je meer informatie", dat is dus hetgeen in de eerste post staat vermeld. Ze houden het goed in de gaten.

Ook heb ik van Renault een sterk verbeterde aanbieding op onze huidige ZOE gehad. Desalniettemin is het als erkend centenn**ker geen verantwoorde stap om nu een nieuwe te kopen, we gaan voor de batterijwissel en sparen voor misschien een ZOE met CCS in 2019.

De e-Ampera zal dan ook wel ondertussen te koop zijn; de lokale dealer wist niets van de Nederlandse introductie, deed geen moeite mij te binden en ik moest over een paar maandjes nog maar eens komen. Opel NL weet niets van prijzen en van start levering..... Dan is Renault (NL)nu heel wat beter bezig.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

erijder
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 161
Lid geworden op: 14 sep 2013 12:31
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door erijder »

Tja, inruilen of omruilen. Ben wel nieuwsgierig, wat bieden ze dan als inruil (of huil?) waarde?

Heb er wel moeite mee dat het en en is bij omruil. En 3.5 k af tikken en weer huur of asnschaf van nieuwe accu betalen. Als dat zo is natuurlijk.

Ik wil hem in ieder geval graag hebben die grouter accu!
Zoe life 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



gurpad
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 19
Berichten: 109
Lid geworden op: 10 apr 2015 17:01
Actief als: particulier
Locatie: Breda

Re: Batterijwissel

Bericht door gurpad »

Gaat allemaal snel met de berichtgeving over de batterijwissel. Deze week in Autoweek een artikel over de nieuwe Zoe.
Omdat ik hier het bericht zag van Gertjan en dezelfde dealer heb vroeg ik mij af:
Is er al een batterijwissel te bestellen bij de dealer ?
Is er al een vaste prijs bekend ? Is de prijs inclusief inbouwen ?
Heeft het ook te maken met de staat van de in te ruilen batterijen ?
Is het batterijpak ook te koop zonder verdere huurprijs.
Mogelijk heeft iemand hier al deze info beschikbaar.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



hugovdw
lid
lid
Posts in topic: 39
Berichten: 136
Lid geworden op: 17 nov 2016 14:32
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door hugovdw »

Morgen ga ik even de zoe ophalen bij de dealer en dan zal ik eens vragen..
2020 Zoe -R50 First Edition

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 37
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door zoe2goe »

Wat ik heb gehoord (grapevine) is dat dat mogelijk gaat worden. Kosten zouden dan ruwweg 3500 (afkoop lopende lease, logistiek en afvoer) plus 8000 (aankoop nieuwe batterij) zijn.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 78
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Batterijwissel

Bericht door GertjanVB »

Of €3500,00 met een nieuw leasecontract
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



werikw
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 89
Lid geworden op: 29 dec 2015 23:45
Actief als: professional

Re: Batterijwissel

Bericht door werikw »

De huidige accu is straks ook te koop,maar voor een belachelijke prijs.De batterijwissel vind ik vrij duur omdat het alleen wisselen van de accu is,dit is niet veel werk.De kosten zullen dan wel in het transport van de accu zitten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 71
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Batterijwissel

Bericht door Hachy »

-nothing to see here-
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 49
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Batterijwissel

Bericht door MartijnEV »

De batterijen komen uit dezelfde fabriek (Flins) als de auto's. Zijn kleiner en lichter. Kunnen mee in hetzelfde logistieke systeem als andere (kleine en grote) parts. Dus ik zou echt niet weten waarom dat zo enorm veel kostbaarder zou zijn dan het vervoeren van een achterklep, bumper, BCB of motorunit.
Monteren van de batterij zelf is een zeer eenvoudig werkje.
Het afvoeren van de batterij is ook niet zo gecompliceerd: die kan mee in dezelfde verpakking als de nieuwe, met de zelfde distributeur als waarmee ze komen. Dat kost echt geen bergen, elke distributeur kan dat.
Die prijs voor de wissel moet dus m.i. echt een stuk lager worden dan €3500.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 78
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Batterijwissel

Bericht door GertjanVB »

Dan is Renault nu iedereen aan het laten wennen aan de prijs door het overal te noemen met de aantekening dat het mogelijk nog duurder kan worden. Vervolgens is iedereen (nou ja, iedereen) blij als het bij die €3.500 blijft en betaalt grif die €3.500. Renault blij, klanten blij (de meesten). Zoals PieterZoe al zei; ze zijn op zoek naar de prijs die men er voor over heeft en zijn zo zelf de basis aan het leggen.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in