Kangoo I LV-wiel speling
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 924
- Lid geworden op: 17 mar 2010 23:09
- Actief als: particulier
Kangoo I LV-wiel speling
Kangoo OO
Diesel 19D
Auto wordt onbetrouwbaar ,heeft vreemd stuurgedrag. Zeker zit het in het linkse voorwiel . Meteen denk je gewricht stuur of de onderste . Opgekrikte wielen laten niks speling zien.
De achterste bus heeft rondom wel een kransje . Het lijkt of die uitgescheurd, los erin zit. En heb ik niet de kracht met schroevendraaier om speling te maken.
Die andere kant zijn triangel(rechts), daar zie ik niks rubber in die bus zitten. Wellicht rot of rubber weg zodat de 2 triangels samen vreemd stuurgedrag geven. Het lijkt of je zweeft over de weg.
Diesel 19D
Auto wordt onbetrouwbaar ,heeft vreemd stuurgedrag. Zeker zit het in het linkse voorwiel . Meteen denk je gewricht stuur of de onderste . Opgekrikte wielen laten niks speling zien.
De achterste bus heeft rondom wel een kransje . Het lijkt of die uitgescheurd, los erin zit. En heb ik niet de kracht met schroevendraaier om speling te maken.
Die andere kant zijn triangel(rechts), daar zie ik niks rubber in die bus zitten. Wellicht rot of rubber weg zodat de 2 triangels samen vreemd stuurgedrag geven. Het lijkt of je zweeft over de weg.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 924
- Lid geworden op: 17 mar 2010 23:09
- Actief als: particulier
Re: Kangoo I LV-wiel speling
2 nieuwe draagarmen à 25 ga ik al kopen en plaatsen. Die rotule en rubber bussen zijn dan vernieuwd.
Heeft hij't dan nog dan worden die bovenste taatslager en rubber vernieuwd.
Daarstraks nog gereden en met rechts wiel op putje geeft ook raar stuurgedrag. Alsof ge vroeger met diagonaal banden op spoorvorming reed. Is niet normaal zo.
Heeft hij't dan nog dan worden die bovenste taatslager en rubber vernieuwd.
Daarstraks nog gereden en met rechts wiel op putje geeft ook raar stuurgedrag. Alsof ge vroeger met diagonaal banden op spoorvorming reed. Is niet normaal zo.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 2
- Berichten: 15972
- Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Kangoo I LV-wiel speling
Zijn de banden nog mooi rond,geen bult of schuin gesleten loopvlak?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 1604
- Lid geworden op: 18 mar 2015 10:16
- Actief als: particulier
Re: Kangoo I LV-wiel speling
Draagarmrubbers komen vaak voor , maar speling is niet goed te constateren als de wielen vrij in de lucht hangen , alles staat dan onder spanning , dus wiel in rijstand en dan alles controleren.
Fuseekogel stuurkogel en draagarmrubbers zijn de punten voor speling in het onderstel , tevens is het wiellager een optie , dit is dan wel vrijhangend te constateren.
Fuseekogel stuurkogel en draagarmrubbers zijn de punten voor speling in het onderstel , tevens is het wiellager een optie , dit is dan wel vrijhangend te constateren.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 924
- Lid geworden op: 17 mar 2010 23:09
- Actief als: particulier
Re: Kangoo I LV-wiel speling
Scharen zijn nog steeds niet aangekomen . Nu ik het defect ken heb ik minder schrik ,ook op de verhoogde bermen minder ik iets meer.
Maar ik vraag mij af wanneer je die scharen(bussen) defenitief moogt vast zetten . Auto moet op zijn wielen staan + extra vooruit bollen wanneer hij van de krik komt . - Of moet het 't midden zijn van max in- en uitgeveerd zijn ?
Om de uitwaartse slag en inwaartse slag te kennen zou je de spiraalveer moeten verwijderen . Zo zou je de graden kunnen weten van de scharen . Op de helft de scharen dan vastzetten(theoretsch zou de bussen 't minste afzien denk ik)
Maar ik vraag mij af wanneer je die scharen(bussen) defenitief moogt vast zetten . Auto moet op zijn wielen staan + extra vooruit bollen wanneer hij van de krik komt . - Of moet het 't midden zijn van max in- en uitgeveerd zijn ?
Om de uitwaartse slag en inwaartse slag te kennen zou je de spiraalveer moeten verwijderen . Zo zou je de graden kunnen weten van de scharen . Op de helft de scharen dan vastzetten(theoretsch zou de bussen 't minste afzien denk ik)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 2
- Berichten: 15972
- Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Kangoo I LV-wiel speling
Draagarmen vastzetten in rijtoestand,dus als de auto op de wielen staat. Of mbv een krik dit nabootsen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 208 Weergaves
-
Laatste bericht door Pepone
-
- 14 Reacties
- 437 Weergaves
-
Laatste bericht door Scenic1 1.616v k4m
-
- 1 Reacties
- 113 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 4 Reacties
- 339 Weergaves
-
Laatste bericht door gatti500
-
- 5 Reacties
- 188 Weergaves
-
Laatste bericht door Gurbe