Keyless entry

Plaats reactie

Topic author
hil81
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 dec 2016 10:52
Actief als: particulier

Keyless entry

Bericht door hil81 »

Dag allemaal,

Ik heb, ivm een nieuwe baan, 2 maanden geleden een leaseauto overgenomen van een collega.

Dit is een Megane Estate dci 110, Bose. Deze heeft o.a. keyless entry. Maar wat me opvalt is dat ik nooit gewoon de deur kan openen als ik de sleutel op zak heb, maar altijd het knopje op de buitenkant van het handvat moet indrukken. Dat is zo voor alle deuren. De achterklep kan ik wel gewoon openen.

Er zit wel een cencor achter het handvat in de deur, maar hoe lang ik mijn hand daar ook hou, ik moet het knopje op het handvat indrukken.

Doe ik iets verkeerd, is dit een instelling?

Bedankt!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

5tl
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 jun 2008 23:31

Re: Keyless entry

Bericht door 5tl »

Ik heb zo'n zelfde auto. Hoort het gewoon te doen als je hand in de potiergreep gaat. Dan klikken normaal de sloten direct open. De sensor zit in het donkere plaatje achter de greep.
Bij mij werkt op dit moment de automatische ontgrendeling bij de 2 linker deuren niet, en rechts wel zoals het hoort. Maar er is nu links gewoon iets stuk.
Als je achterklep reageert en je kunt ook starten met de kaart in je zak is er iets mis met je deuren.

Succes!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



kaleido 1
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1604
Lid geworden op: 18 mar 2015 10:16
Actief als: particulier

Re: Keyless entry

Bericht door kaleido 1 »

Doe je hem met de drukknop in de handgreep op slot of met de kaart ?
Als je hem met de kaart op slot doet , werkt bij mij de sensor niet , dan 2x je hand achter de handgreep doen , dan gaat hij bij mij wel open.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
hil81
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 dec 2016 10:52
Actief als: particulier

Re: Keyless entry

Bericht door hil81 »

5tl schreef:Ik heb zo'n zelfde auto. Hoort het gewoon te doen als je hand in de potiergreep gaat. Dan klikken normaal de sloten direct open. De sensor zit in het donkere plaatje achter de greep.
Bij mij werkt op dit moment de automatische ontgrendeling bij de 2 linker deuren niet, en rechts wel zoals het hoort. Maar er is nu links gewoon iets stuk.
Als je achterklep reageert en je kunt ook starten met de kaart in je zak is er iets mis met je deuren.

Succes!
Ja de achterklep reageert prima, en ik kan ook starten met de kaart in m'n zak. En de auto gaat ook op slot als ik wegloop.

Maar het niet openen zonder het knopje op de handgreep is bij alle 4 de deuren zo.
Kan ik het ergens resetten?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
hil81
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 dec 2016 10:52
Actief als: particulier

Re: Keyless entry

Bericht door hil81 »

kaleido 1 schreef:Doe je hem met de drukknop in de handgreep op slot of met de kaart ?
Als je hem met de kaart op slot doet , werkt bij mij de sensor niet , dan 2x je hand achter de handgreep doen , dan gaat hij bij mij wel open.
Ik doe doe 'm op slot door weg te lopen. Dat gaat automatisch. Ik merk ook dat als ik 'm een keer heb open gedaan met de kaart, dat ie dan niet prettig vindt. Dan werkt daarna opslot-bij-weglopen functie niet bv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



kaleido 1
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1604
Lid geworden op: 18 mar 2015 10:16
Actief als: particulier

Re: Keyless entry

Bericht door kaleido 1 »

Dan zou ik het systeem eens een keer uit laten lezen en kijken wat er wel en niet werkt .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Harm
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 632
Lid geworden op: 30 nov 2011 20:04
Actief als: particulier

Re: Keyless entry

Bericht door Harm »

Sensoren achter de handgreep willen wel eens kapot gaan, maar dat ze het alle vier niet doen is raar. Meestal is er dan eentje kapot en doet de rest het gewoon. Inderdaad maar eens laten uitlezen, zoals kaleido suggereert.
Huidig: Renault Megane II Grandtour 1.6 16V Techline (2008), Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique (2013)
Ex: Renault Megane I Break 1.6 16V RXi, Renault Clio S, Renault 5 GTS
Vroeger thuis: R4, R16TL, R16TS, R16TX, R20L, R20TL, R5GTL

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TheSarge
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 241
Lid geworden op: 05 aug 2016 20:42
Actief als: particulier

Re: Keyless entry

Bericht door TheSarge »

Bij de Captur van mijn vrouw is dit ook wel eens. Dan rijd ze 1 rit met de kaart in de houder en werkt alles weer zoals het hoort. Ze heeft overigens geen sensoren achter de deurgreep, maar enkel de knop op de greep. Zelf rijd ik een Peugeot met Keyless en daar komt het wel eens voor dat het slechter reageert met dit weer. Even een doek langs de sensoren in de greep halen en het werkt weer perfect. Vuil werkt niet mee met dergelijke techniek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

gewe
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 1
Berichten: 112
Lid geworden op: 11 dec 2011 14:58
Actief als: particulier

Re: Keyless entry

Bericht door gewe »

Niet vergeten om de doek ook langs de handgreep te halen. Daar zit (in ieder geval bij de Mégane II) een glimmend knopje. Bij mij was dat bij één van de deuren verdwenen. Op de achtergebleven lijm was vuil blijven zitten waardoor de boel niet meer genoeg reflecteerde om de sensor te laten werken.
Groeten,

George

Renault Mégane Grand Tour 1.6 16V LPG 03-2007 (v/h Renault Grand Scénic 1.6 16V LPG Business Line 11-2008)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Keyless entry

Bericht door DHL »

TheSarge schreef:Bij de Captur van mijn vrouw is dit ook wel eens. Dan rijd ze 1 rit met de kaart in de houder en werkt alles weer zoals het hoort. Ze heeft overigens geen sensoren achter de deurgreep, maar enkel de knop op de greep. Zelf rijd ik een Peugeot met Keyless en daar komt het wel eens voor dat het slechter reageert met dit weer. Even een doek langs de sensoren in de greep halen en het werkt weer perfect. Vuil werkt niet mee met dergelijke techniek
Inderdaad, goed idee om regelmatig eens met de kaart in de lezer te rijden om de tweede inwendige oplaadbare batterij te laden via inductie in de kaartlezer...

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht