Motor kangoo express 65d (2001) slaat af.

Alle overige technische vragen over de Kangoo
Plaats reactie

Topic author
stef audenaert
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jan 2017 18:01
Actief als: particulier

Motor kangoo express 65d (2001) slaat af.

Bericht door stef audenaert »

Hey Iedereen.

Paar weken geleden plots problemen met mijn renault kangoo (express 65d) uit 2001. Auto heeft 130.000 km. Ik heb er nu wel op 6 maanden 22000 mee gereden. Stationair draaide hij onregelmatig (viel soms zelfs stil) en in lage toeren rijden was ook geen optie want viel dan ook stil. Hij hikte, kreeg precies te weinig lucht of brandstof en stotterde enorm.
Egr klep is deze zomer afgekoppeld want die was kapot, dus daar kan het niet aan liggen.

Wat heb ik allemaal gedaan: Inlaatspruitstuk proper gemaakt (zat vol met vuil). Dieselfilter en luchtfilter vervangen en dieselmagic in de tank gedaan. In het dieselfilterhuis zat beetje vocht en metaalresten (geen idee hoe dit kan). Motor draaide terug vlot en zonder problemen.
Heb er een dag mee kunnen rijden zonder problemen.
Deze morgen ging ik naar de winkel, geen enkel probleem. Ik wil vertrekken en de motor start, draait 2 seconden en valt dan stil. Vlak voor dat hij stilvalt gaat het lampje van elektronische storing branden. Dit zo een keer of 10 na elkaar om dan toch te blijven draaien. Zij het minder stabiel als er voor. DIeselfilter nagekeken en zit geen vuil of vocht in.

Nu, kan het zijn dat er nog ergens een tweede dieselfilter ergens zit aan mijn tank zelf, samen met de dieselpomp? Want in de autowinkel hadden ze 2 type's brandstoffilter voor mijn auto. De ene herkende ik, groot en smal, want die had ik er uitgehaald. De andere was een stuk minder hoog en iets breder. Die herkende ik niet en heb ik dus ook niet gekocht.
Kan het dus zijn dat ik nog ergens een dieselfilter heb en die dan ook moet vervangen? Kan mij inbeelden dat als de ene vuil is de andere dat ook wel heeft.

Of heeft er iemand anders een idee omtrent dit probleem. Eens as hij start kan ik er wel vlot mee rijden, maar is niet echt betrouwbaar dus.

Groeten,

Stef

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

de mon
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 930
Lid geworden op: 17 mar 2010 23:09
Actief als: particulier

Re: Motor kangoo express 65d (2001) slaat af.

Bericht door de mon »

Ik heb een Lucas pomp, die vervroeging heb ik eens vervangen omdat mijn auto zomaar zelf gas gaf en de motor soms kuren had. ik tikte daar dan telkens op als hij kuren had . Dat klein ziftje zit ook in dat doosje dat je mee zou moeten vervangen. Is wisselspanning en heb draadjes gesoldeerd ivm met onjuiste stekker.
Omdat ze gaat tikken bij kontakt aan wil niet zeggen dat ze goed is .
Omdat ik maar deels ontkoppelde en in 1° staan en startte(onwetend) ,ging de motor te laag in toeren ipv direct naar stationair. Dat geel lampje brandt dan en motor loopt dan rauw.
Het herstelt zichzelf en je kan dan normaal rijden.Hetzelfde gebeurt met lucht in de leiding,motor geraakt niet meteen op stationair bij starten.
En heb je die egr mechanisch ,gasdicht af gesloten ? ('n prettig werkje)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht