LED verlichting Renault Megane 2009

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, verlichting, etc.
Plaats reactie

Topic author
robinbeckers
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 5
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 jan 2017 13:09
Actief als: particulier

LED verlichting Renault Megane 2009

Bericht door robinbeckers »

Goedemiddag,

Ik heb een vraag betreft LED verlichting.

Ik dacht al lange tijd geleden eens te hebben gelezen of gehoord te hebben dat alle Renault auto's (ik durf niet te zeggen om welke types het gaat) na 1 februari 2011 verplicht zijn geworden om aan de voorkant LED verlichting te krijgen, en dit dus door Renault heeft mogen laten inbouwen.

Mocht ik bovenstaande goed hebben gelezen of gehoord hebben dan zou het dus kunnen betekenen dat ook oudere, in dit geval de mijne die uit 2009 komt, dat zouden kunnen laten inhouwen op eigen kosten natuurlijk.
Mocht het verhaal niet waar zijn is de vraag gewoon simpel:

Kan ik met mijn Renault Megane 1.6 Dynamique III Hatchback uit 2009 LED verlichting laten inbouwen?

Zoja, LED is in mijn ogen dus puur voor 'het oog'/tegemoetkomend verkeer, zelf zie je er niets aan.. een soort hebbedingetje zeg maar. Of zien jullie dit anders of zijn er wel degelijk een of meerdere positieve punten aan te benoemen om het te doen? Ik neem aan dat het veel geld kost, weet niet waar ik aan moet denken qua kosten?

Wellicht dat iemand mij duidelijk kan maken waarom het juist wel of niet te doen? Of er de voor- en nadelen van kan vertellen? Wellicht ook het kostenplaatje ongeveer?

Alvast bedankt :thumb:

Groetjes,
Robin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 3
Berichten: 16005
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: LED verlichting Renault Megane 2009

Bericht door mechanic »

Bedoel je dagrijverlichting,of de dimlichten wisselen naar led?
Dimlichten wisselen kan afhankelijk van de lamp een foutief lichtbeeld geven.
Verplicht is led zoiezo nergens.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
robinbeckers
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 5
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 jan 2017 13:09
Actief als: particulier

Re: LED verlichting Renault Megane 2009

Bericht door robinbeckers »

Ik heb het inderdaad over de dagrijverlichting.

Mijn vraag is gewoon meer van, mocht ik het willen laten inbouwen.. is het uberhaubt te doen bij mijn wagen en wat zijn min of meer de kosten of is het een nutteloze investering.. voor/nadelen? Ik hoopte hierop antwoord te krijgen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 3
Berichten: 16005
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: LED verlichting Renault Megane 2009

Bericht door mechanic »

Dan was de vraagstelling wat onduidelijk.
Drl is bij iedere auto te monteren,ook bij jou mégane.
Is evt ook zelf te doen.
Er zit veel prijsverschil in de setjes,dus een prijs noemen is moeilijk.als je het netjes wil doen de bumper de/monteren,een 1,5uur werk incl inbouw. Wat dat kost is weer afhankelijk van welke garage en zijn uurtarief.
Puur voor het oog,dan kun je wellicht evengoed de dimlichten altijd aanzetten.
De drl geeft voor jezelf geen voordeel.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
robinbeckers
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 5
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 jan 2017 13:09
Actief als: particulier

Re: LED verlichting Renault Megane 2009

Bericht door robinbeckers »

Nu ik het heb nagelezen was ik inderdaad wat onduidelijk.

Ik heb zojuist even DRL opgezocht, had er nog nooit over gehoord namelijk.
Ik heb zelf 2 linkerhanden dus zou het moeten laten doen. Het enige wat bij mij opkwam was dus een Renault dealer gaan navragen.
Ik zal een dezer dagen wel langs bij de dealer gaan en kijken wat ze zeggen.

En betreft wat ik met 'voor het oog' bedoelde.. daar bedoel ik mee dat het voor mij als bestuurder niet meer of minder qua zicht geeft of meer of minder plezier bijvoorbeeld. Het is dus puur een soort hebbedingetje wat op je auto zit en wat ik me kan bedenken voor tegemoetkomend verkeer beter zichtbaar. Net als een spoiler, in feite geen meerwaarde/beter.. maar leuk om te hebben.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 3
Berichten: 16005
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: LED verlichting Renault Megane 2009

Bericht door mechanic »

Afhankelijk van wat je wil,kun je drl units kopen die je mistlampen vervangen. Ziet er netjes uit,maar verlies je de functie mistlampen voor. Geen apk eis.
Je kunt ook grill delen aanschaffen,die er origineel uitzien,waar al drl in zit. Alleen plaatsen en aansluiten. Zijn echter alleen maar voorbeelden,zien er dan 'strak' uit en niet zo dhz achtig.
Dacht dat (sommige) mégane's zonder originele drl in de koplampunit al wel de fitting hebben zitten maar enkel geen lamp. Kun je eens nakijken,dan kun je wellicht met enkel een lamp af. Is lang geleden,dat weet ik niet zeker.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hans C
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 525
Lid geworden op: 21 apr 2013 22:16
Actief als: particulier
Locatie: La Cote Belge, of te Rusland aan de kust

Re: LED verlichting Renault Megane 2009

Bericht door Hans C »

DRL is van rond de datum die je vermeld verplicht voor alle nieuwe wagens. Dit wil zeggen dat ieder nieuw model van achter die datum moet DRL hebben, echter, was het model voor die tijd reeds in productie, moet het maar toegevoegd zijn bij een facelift, bv Ford C-max, mijn vriendin heeft zo een badkuip van 2012 zonder DRL.

Als je DRL namonteerd heeft dit enkel volgende nut, gezien worden. DRL mag niet branden met de hoofdverlichting, soms zie je dat ze branden bij dimlicht,maar dan moeten ze dimmen naar standlicht.

Met nabauw, gewoon een relais ertussen en dan gaan ze uit als je je hoofdverlichting aanzet, van af standlicht!!
Gtn van ant zeetje, Hans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
robinbeckers
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 5
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 jan 2017 13:09
Actief als: particulier

Re: LED verlichting Renault Megane 2009

Bericht door robinbeckers »

http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=12855.15

Zie de post ergens midden van de pagina met de foto's van de Megane. Dat is eigenlijk wat ik bedoel en naar op zoek ben, betreft de LED op die plaats.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Guido Megane
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 62
Lid geworden op: 08 jul 2014 20:49
Actief als: particulier
Locatie: Goes

Re: LED verlichting Renault Megane 2009

Bericht door Guido Megane »

De vorige eigenaar van mijn Grand Scenic van 2009 heeft idd ook bij de dealer achteraf drl laten inbouwen. Ik weet alleen niet wat het gekost heeft. Het betrof dacht ik Autohaag Zeeuw Delft
Renault Megane Estate 1.5 dci Dynamique 2011
Hyundai i10 2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
robinbeckers
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 5
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 jan 2017 13:09
Actief als: particulier

Re: LED verlichting Renault Megane 2009

Bericht door robinbeckers »

Ik ben ook alvast eens gaan informeren bij Renault dealers zelf betreft LED verlichting als dagrijverlichting..

Ik krijg verschillende antwoorden, de een doet het niet niet vanwege bekabeling dat door kan branden omdat het een 'oudere' auto betreft en daarna (reparatie)kosten van € 3500,- mee zijn gemoeid.. hebben ze al eens meegemaakt dus snijden ze hun vingers niet meer aan.
De ander doet het wel zonder aarzeling en de ander weet niet of ze het wel of niet doen.

Zo ga je ook nog aan het twijfelen komen.. maar volgens mij zitten hier zat deskundige die LED wel hebben en wellicht ook nog een Megane uit 2009 hebben?

Dit kreeg ik gisteren dus aangeboden van de dealer die het wel kan/wil inbouwen (laatste helaas kleine foto):

http://www.shoprenault.nl/media/catalog ... chting.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/lB4mI ... _XEGQ=s114

LED Daylight 4 van Phillips, universeel.

Ik moet wel zeggen dat het erg klein oogt, is dit ook zo of is het net zo'n 'grote' strip als de meeste hebben en verkijk je je op de foto gewoon makkelijk?
Nu nog kijken of ik het via dealer koop en laat zetten aangezien ik alle lichten (vooral voorkant) witlicht wil, weet niet of het LED/Xenon moet worden heb er niet veel verstand moet ik zeggen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht