garantie


Topic author
Raymon
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 sep 2016 20:52
Actief als: particulier

garantie

Bericht door Raymon »

Iemand hier al ervaring mee gehad?

In mei 2015 heb ik mij goed geïnformeerd via de Renault website en de dealer om een nieuwe Renault master aan te gaan schaffen. Omdat het nieuwste model nog niet zo oud was hadden ze deze bijna nog nergens op voorraad.

Op 2 juni 2015 heb ik bij de firma van de Hunnik te Andelst een nieuwe Renault Master L3/H2 aangeschaft. De reden om voor van de Hunnik te kiezen had voornamelijk te maken met de levertijd. Deze was namelijk gewoon op voorraad en meteen leverbaar. Ik kom zelf uit Hoorn NH

Nu kreeg ik op 20 januari 2017 een motor storing in mijn scherm met 2 meldingen. Controleer uitlaatgas en Inspuiting controleren. Ik heb ook een My Renault + abonnement via Renault Stokman lopen en na een telefoontje met mijn Renault + kreeg ik te horen dat ik wel door kon rijden maar wel z.s.m. naar een dealer moest om de bus te laten nakijken. Ik heb daarna meteen de Volvo/Renault Trucks in Zwaag gebeld dat ik in de middag daar langs zou komen. Ook omdat die mijn bus gewoon kan uitlezen.

In het verleden is mijn bus wel naar Renault Stokman geweest voor het onderhoud maar ook een aantal keer naar Volvo/Renault Trucks omdat Renault Stokman op één of andere manier deze niet kon uitlezen. Ik heb via Reanult Stokman wel een My Renault + abonnement er op zitten.

Ik werd eind van de dag (20 januari 2017) gebeld dat de turbo kapot is en dat deze voor de meldingen zorgde. Ook werd verteld dat ik geen gebruik kan maken van garantie omdat ik 2 jaar garantie zou hebben met een max aan kilometers van 150000. En het zou op een kosten plaatje komen van alleen de onderdelen al op € 1450,=.

De kilometer stand staat momenteel rond de 220000 km en de bus is dus 20 maanden oud. Het is een transportbus voor gebruik van internationale transport dus de kilometers vliegen er op. Maar 11000 p/mnd vindt ik nog niet zo extreem.

Nadat ik wat verder gespit had, bleek het te maken met het verschil tussen een rode en een gele Renault bus?? Het is mij niet duidelijk wat het verschil is. En hier is mij bij de aanschaf niets over verteld.

Toen ik de bus uitzocht heb ik ook naar de garantie voorwaarden gekeken en deze zijn volgens de site van Renault nog steeds ongewijzigd. Want op de site en in de voorwaarde van garantie op de Renault Master staat 2 jaar met geen beperking op de kilometers. En staat niets vermeld over een rode of gele Renault.

Maar mijn garage komt dus niet verder met de garantie en dat vind ik erg raar, want hoe kan ik als consument nou weten dat ik een rode of gele Renault aanschaf. De prijs is het zelfde maar de garantie schijnbaar anders. En betekent dit voor mij dus als consument dat ik nu voor een grote kostenpost op moet draaien terwijl als ik een “gele” had gekocht dit schijnbaar wel onder garantie had gevallen. Overigens kan ik nergens het verschil van garantie bepalingen vinden tussen rood en geel.

Inmiddels zit ik op 50% coulance maar het zit mij nog steeds niet echt lekker.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht