Renault Clio start niet naar motor omleggen.

Zit er een stroomdraadje aan ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
Plaats reactie

Topic author
SjorsHendriks
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 6
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 feb 2017 08:27
Actief als: particulier

Renault Clio start niet naar motor omleggen.

Bericht door SjorsHendriks »

Goedemorgen,

Zal mijzelf even voorstellen, ik ben Sjors uit omgeving Nijmegen en ben 20 jaar oud, en zit met het volgende probleem.: Ik had een Renault Clio type2 phase1 uit 1998 1.4 8v E7J, en deze was afgekeurd op teveel punten dat het nog de moeite waard was, motorisch had ik al veel gedaan waaronder koppakking, distributie ETC. Nadat deze afgekeurd was zag ik precies hetzelfde model staan uit 1999 dus een jaartje jonger met de zelfde motorcode maar toch net een iets andere draadboom, in de eerste instantie dacht ik dat dat wel te regelen was en zo gezegd zo gedaan, de aankoop gemaakt en het wagentje stond voor de deur, eenmaal begonnen had ik al vrij snel door dat de bedrading met het oude blok mee moest verhuizen, dit kon ik vervolgens zonder problemen allemaal met elkaar uitwisselen.De stuurpomp moest ook overgeschroefd worden. Vervolgens moest ik het vlotter en brandstofpomp overzetten omdat de '99 Clio geen aparte retourleiding heeft. Alles eenmaal test klaar om te starten. Contact erop brandstofpomp aan en starten, maar hij slaat niet aan, het voorgloei lampje en meen motorstoring knipperen gelijk, lampje van startonderbreking gaat met originele '99 sleutel uit, ook als ik de '98 sleutel niet eens erbij houd. Nu las ik ergens dat de 1999 tot 2003 de zelfde sleutel met immobilizer is, zou dit dan de reden zijn dat ik hem niet kan starten? Moet ik dan de leesring van mn oude auto erinzetten en wat eventueel nog meer? Oude sleutel heb ik al erbij proberen te houden maar als dit een totaal ander systeem is gaat het natuurlijk nooit met deze boordcomputer samen werken.. Ik hoor graag van de mensen die mij hier meer overkunnen vertellen want loop momenteel zelf even tegen een dood eind aan.. Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet, Sjors H

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



kaleido 1
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 1604
Lid geworden op: 18 mar 2015 10:16
Actief als: particulier

Re: Renault Clio start niet naar motor omleggen.

Bericht door kaleido 1 »

De nieuwe sleutel met startonderbreker zal niet communiceren met je oude motorcomputer , die ik neem aan ook mee is verhuist ?
Alle electronika van de oude auto zal mee moeten naar de nieuwe auto , dus computer leesring /sleutel .
Je kunt niet twee systemen die een signaal uitzenden samen gebruiken in 1 systeem , 1 zal er uitgeschakeld moeten worden ,
Zit de computer van de 99 er nog in ?
Heb je al gekeken wat je mist brandstof of vonk of beide ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
SjorsHendriks
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 6
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 feb 2017 08:27
Actief als: particulier

Re: Renault Clio start niet naar motor omleggen.

Bericht door SjorsHendriks »

De '98 motor is met '98 ecu erin gegaan, aangezien de '99 kabelboom niet op deze motor past. Maar de '99 sleutel schakelt wel het lampje van de startonderbreker uit. Ook als ik de oude sleutel bij de ring houd. Wel blijft het voorgloeilampje knipperen en het motorstoringslampje.
Maar jij zegt dus sleutelring en contactslot omwisselen en bodycontrolmodule omwisselen en dat zou hem dan moeten zijn? Dan ga ik dat zo doen namelijk! Eerst spuit ik een beetje remmenreiniger in de inlaat om te kijken of die dan aan wilt slaan daar kom ik zo op terug, bedankt voor de reactie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
SjorsHendriks
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 6
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 feb 2017 08:27
Actief als: particulier

Re: Renault Clio start niet naar motor omleggen.

Bericht door SjorsHendriks »

Inmiddels de computer overgezet het management lampje knippert niet meer. Daarna getest toen herkende die sleutel niet. Sleutelring overgezet toen werd de sleutel wel herkend, nu vonkt die wel maar start die alsnog niet heb het idee dat die niks inspuit, enig idee iemand?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



kaleido 1
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 1604
Lid geworden op: 18 mar 2015 10:16
Actief als: particulier

Re: Renault Clio start niet naar motor omleggen.

Bericht door kaleido 1 »

Brandstofpomp hoor je wel als je hem op contact zet ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
SjorsHendriks
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 6
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 feb 2017 08:27
Actief als: particulier

Re: Renault Clio start niet naar motor omleggen.

Bericht door SjorsHendriks »

Jup die hoor ik, op de rail komt ook druk. Hoeveel druk weet ik niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



kaleido 1
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 1604
Lid geworden op: 18 mar 2015 10:16
Actief als: particulier

Re: Renault Clio start niet naar motor omleggen.

Bericht door kaleido 1 »

Dan lijkt het er op dat de injectoren niet aangestuurd worden , heb je dit al gecontroleerd ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
SjorsHendriks
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 6
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 feb 2017 08:27
Actief als: particulier

Re: Renault Clio start niet naar motor omleggen.

Bericht door SjorsHendriks »

Retourleiding zat met aanvoerleiding verwisseld, dit is opgelost, en de auto start perfect zonder lampjes of iets dergelijks. Alleen loop nu tegen het volgende probleem met de originele '99 body control module werken de electrische ramen, centrale vergrendeling, knipperlichten etc wel, alleen start de auto niet. Met die van de '98 start die dus nou wel alleen doet bovengenoemde electronica het niet. Zou het een idee zijn om de '99 bodycontrolmodule te laten zitten en bij mij de startblokkering eraf te laten halen, of de andere sleutels inlezen op de boordcomputer? Want vind het namelijk nog al een klus om al die draden opnieuw met elkaar te verbinden met de relais hopelijk op de juiste kleuren, zitten namelijk nog al wat de zelfde kleuren en diktes draden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



kaleido 1
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 1604
Lid geworden op: 18 mar 2015 10:16
Actief als: particulier

Re: Renault Clio start niet naar motor omleggen.

Bericht door kaleido 1 »

Dat zou je kunnen proberen , weet alleen niet of de dealer dat wil doen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
SjorsHendriks
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 6
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 feb 2017 08:27
Actief als: particulier

Re: Renault Clio start niet naar motor omleggen.

Bericht door SjorsHendriks »

Heb inmiddels al een begin gemaakt om de oude computer klaar te maken met geisoleerde kabelschoentjes en dat ga ik ook doen in de auto, mocht ik ongetwijfeld de verkeerde kabels aansluiten gaat in het ergste geval mijn raam omlaag via mijn knipperlicht neem ik aan, haha? Vooralsnog bedankt voor je hulp en houd je op de hoogte of het allemaal gaat lukken;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



kaleido 1
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 1604
Lid geworden op: 18 mar 2015 10:16
Actief als: particulier

Re: Renault Clio start niet naar motor omleggen.

Bericht door kaleido 1 »

succes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht