Talisman Estate trilt

Plaats reactie

Topic author
MvG
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 feb 2017 22:28
Actief als: particulier

Talisman Estate trilt

Bericht door MvG »

Mijn Talisman Estate Benzine automaat trilt altijd maar het ergst tussen 95 en 125 kmh sinds nieuw
Is al 3 keer opnieuw gebalanceerd en mijn dealer zegt dat ze niets meer kunnen doen
Weet iemand wat dit kan zijn of zijn er meer bestuurders met deze klacht?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Talisman Estate trilt

Bericht door DHL »

Jouw dealer merkt het ook? Niet gerust laten dan, ze moeten dit oplossen.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Adventure
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 223
Lid geworden op: 20 feb 2017 17:10
Actief als: particulier
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Re: Talisman Estate trilt

Bericht door Adventure »

MvG schreef:Mijn Talisman Estate Benzine automaat trilt altijd maar het ergst tussen 95 en 125 kmh sinds nieuw
Is al 3 keer opnieuw gebalanceerd en mijn dealer zegt dat ze niets meer kunnen doen
Dan is het tijd voor een andere dealer, zo'n Talisman moet gaan als een vliegend tapijt!!
"Not all those who wander are lost"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JdeG
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mar 2017 20:33
Actief als: particulier

Re: Talisman Estate trilt

Bericht door JdeG »

Hallo,

Ik heb een Talisman Estate 160Pk diesel met automaat Initiale Paris van 6-1-2017 en deze heeft van begin af aan al de trilling vanaf 90 tot 125 km.
Aangezien stuur scheef stond bij aflevering heb ik dit direct gemeld bij de Renault garage in Den Bosch.
Dacht dat het balancering was van de wielen en heb eerst winterbanden laten monteren bij Profile, geen verbetering, ander merk winterbanden eronder laten zetten en ook geen verbetering.
Afspraak gemaakt met garage in den Bosch om stuur recht te laten zetten. Dit zou betekenen uitlijnen. Heftig gezien 4 wielbesturing.
Bij afhalen was het trillen vele malen erger. waarschijnlijk door het uitlijnen waardoor de auto ook geen stabiliteit van rechtdoor meer had mede door de trillingen.
Om het verhaal kort te houden: heb in diverse uitvoeringen gereden maar geen trillingen. 4 andere wielen geplaatst --> iets verbetering.
besloten om in zijn geheel 4 nieuwe wielen te plaatsen --> geen verbetering.
Is daarna 1 week bij Renault in Den Bosch geweest en is er ook door Renault iemand gestuurd --> deze gaf aan dat dit standaard was met deze motor en versnellingsbak. --> ik was furieus mede dat de werkplaats chef bij mij aangaf dat het door het leer van de stoelen kwam dat de trillingen werden veroorzaakt. daarna gaf hij echter wel aan dat dit niet klopte maar dat de bodemplaat trilde --> gelukkig zich hersteld maar geen oplossing
Wat moet je dan --> 52.000 aan auto en een trillende auto --> slecht werk van de garage in Den Bosch overigens om hier verder geen gehoor meer aan te geven. Zeker ook dat door de garage het veel erger is geworden en men dit normaal vindt.
Ben nu weer met Renault bezig en deze heeft er ook in gereden en inderdaad bevestigd dat deze trilt. Men is nu bezig met dit dossier en verwacht volgende week een terugkoppeling van Renault.
Afwachten dus.
Maar je mag toch verwachten van een Talisman duurste uitvoering en Initiale Paris (maar natuurlijk ook alle andere Talismannen) dat men vrij van vibratie kan rijden.
Word vervolgd

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Adventure
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 223
Lid geworden op: 20 feb 2017 17:10
Actief als: particulier
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Re: Talisman Estate trilt

Bericht door Adventure »

Je hebt recht op een geweldig rijdende auto, zeker met een Talisman wat voor Renault toch één van de topauto's is !!
Succes verder, heb je ook contact met Renault Nederland hierover?
"Not all those who wander are lost"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JdeG
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mar 2017 20:33
Actief als: particulier

Re: Talisman Estate trilt

Bericht door JdeG »

Ja ik heb nu (weer) contact met Renault Nederland en wacht af.
Renault Nederland had al de conclusie genomen dat het een standaard was. (ik had Renault aangegeven maar dat was Renault Nederland)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Adventure
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 223
Lid geworden op: 20 feb 2017 17:10
Actief als: particulier
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Re: Talisman Estate trilt

Bericht door Adventure »

Dag JdeG,

Wat vervelend om te lezen, wanneer het niet goed is ... is het niet goed... punt.
Blijf de dialoog met elkaar aangaan, vraag of je bij een andere dealer verder mag proberen.
Je bent duidelijk niet tevreden, en terecht als ik het zo lees...

De Initiale Paris is het paradepaard, die moet echt heel goed rijden, zeker de 52K waard zijn.
In welke regio zit je dealer?
Wie weet heeft een ander een hele goede ervaring met een dealer in dezelfde regio..

In Noord Holland kan ik je Renault dealer Velserbeek aanraden.!!
"Not all those who wander are lost"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JdeG
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mar 2017 20:33
Actief als: particulier

Re: Talisman Estate trilt

Bericht door JdeG »

Beste,

Ik heb de auto bij Renault Den Bosch (Arend) opgehaald en deze heeft de aangegeven service gegeven. (onacceptabele service naar mijn mening)
Ik wacht deze week de reactie van Renault Nederland even af daar deze ook de trillingen heeft geconstateerd en het volledige dossier in handen heeft.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Adventure
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 223
Lid geworden op: 20 feb 2017 17:10
Actief als: particulier
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Re: Talisman Estate trilt

Bericht door Adventure »

Dan is het even afwachten wat Renault Nederland naar voren brengt. Je kan ook aangeven dat liever met een andere dealer verder wilt.
Kan Renault Nederland je dossier doorsturen naar de betreffende dealer .. Uiteindelijk wil Renault jouw tevreden stellen moet je maar denken !! Van een klacht kun je soms een klant voor het leven maken !!
"Not all those who wander are lost"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: Talisman Estate trilt

Bericht door berenburg »

:dance: Klopt, de dealer waar ik met mn problemen naar toe ga is niet degene waar ik deze auto gekocht heb.
Maar wel enorme service en belden me vandaag om te vragen om de auto nog een dag te mogen onderzoeken omdat ze niet tevreden waren met het resultaat.
De bestuurder stoel is nu 2 x gereset binnen 4 maandenmaar ze willen de oorzaak vinden.
Top service

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
MvG
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 feb 2017 22:28
Actief als: particulier

Re: Talisman Estate trilt

Bericht door MvG »

Helaas is de trilling in mijn Talisman Estate TCE150 Automaat ook nog niet verholpen.
Auto is al 2x bij Arend in Den Bosch geweest meer ze kunnen niet vinden wat het probleem is en kunnen het dus ook niet verhelpen.
Winterbanden, zomerbanden, extra balanceren hoge druk of lage druk,
het maakt allemaal niets uit, de auto blijft trillen.
Volgend Arend is het een specifiek probleem en kan er volgen hen en Renault Nederland niets aan gedaan worden,
afwachten dus tot Renault Frankrijk met een oplossing komt.

Wel vervelend, je krijgt een nieuwe lease auto maar zou nu eigenlijk liever je oude terug hebben.
Tot nu toe slechte prestaties van Renault.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: Talisman Estate trilt

Bericht door Thomas84 »

Dit soort zaken via de leasemaatschappij spelen. Je betaald voor een auto welke niet goed is en waar niet mee te rijden valt. Zij hebben meer slagkracht dan jij hebt. Mijn pa heeft een paar auto's geleden iets vergelijkbaars meegemaakt met een Scenic. De leasemaatschappij gebeld dat hij er klaar mee was en de auto in kwam leveren en een vervangende auto wilde hebben omdat er niet mee te rijden was. Toen was het allemaal snel opgelost. Dit is namelijk een probleem voor Renault en niet voor jou.

Op een ander forum ook meegemaakt waar de auto trilde. Was een Audi A4 3.0 TDI. Na vele bezoeken aan de dealer en dingen vervangen te hebben bleef hij trillen. Uiteindelijk is de auto terug gegaan naar de importeur en is er een nieuwe besteld.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht